همان طور که می دانید راه های متعددی جهت مهاجرت به کشورهای اروپایی از قبیل تحصیلی، کاری، ازدواج و … وجود دارد . یکی دیگر از راههای مهاجرت، پناهندگی می باشد . پناهندگی در روسیه شرایط خاصی را دارد که بسیار پیچیده و پر دردسر است . پناهندگی در روسیه ریسک بالایی دارد و ممکن است برای هر شخص میسر نباشد . پناهندگی در روسیه روشی سخت برای اخذ تابعیت روسیه و اقامت بلند مدت در روسیه است . در مناطق نسبتا گرم تر روسیه کمپ پناهندگان در روسیه دایر شده است. قانون فدرال روسیه برای فردی به عنوان پناهنده تعریف میشود که قصد گرفتن پناهندگی در کشور روسیه را دارد. سرویس فدرال روسیه تعیین میکند که آیا فرد پناهنده شامل تعریف قوانین پناهدگی میشود و میتواند به عنوان پناهنده در کشور روسیه اقامت بگیرد یا خیر . پس از پذیرش درخواست پناهندگی در روسیه و اقامت پنج ساله در این کشور، امکان دریافت تابعیت روسی و پاسپورت کشور روسیه وجود دارد

کشور روسیه یک کشور مقصد برای مهاجران کار و پناهندگان است بسته به وضعیت یک مهاجر و یا کشور مبدأ مهاجر یا پناهنده که به روسیه پناه آورده است پناهندگی داده می شود که ممکن است دائم یا موقت باشد . سیاست های پناهندگی موقت با توجه به قانون اساسی کشور و تعهدات بین المللی تحت کنوانسیون ۱۹۵۱ توسعه یافته است سرویس مهاجرت فدرال روسیه و آژانس دولت فدرال روسیه با دفاتر مختلف به اجرای تمام سیاست‌های مربوط به مهاجرت و پناهندگی می پردازد درخواست برای پناهندگی در روسیه یک فرایند پیچیده است که باید از خارج از کشور یا در گذرگاه مرزی آغاز شود منوط به پس زمینه ای از فرد متقاضی پناهندگی در روسیه حق دریافت مزایایی دارند مزایای اجتماعی ، پزشکی همان اتباع روسیه ، پناهندگان روسیه در انتخاب محل اسکان خود محدود بود و باید طبق سهمیه بندی منطقه ای که توسط دولت فدرال روسیه صورت گرفته است باشد همچنین سفرهای پناهندگان در داخل روسیه باید تحت نظارت مقامات باشد پناهندگان روسیه پس از اسکان در روسیه به مدت یک سال مجاز به درخواست تابعیت هستند .

در مقاله ” اقامت در روسیه ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت روسیه اطلاعات کسب کنید .

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و تشکیل جمهوری روسیه، بسیاری از کسانی که در کشورهای دیگر زندگی می کردند راه پناهندگی در روسیه را انتخاب نمودند. قدرت بالای نظامی و اقتصادی روسیه، ثبات سیاسی و اقتصادی جمهوری روسیه، یکی از جاذبه های مهاجرت به روسیه می باشد. روسیه عضو کنوانسیون پناهندگی سازمان ملل متحد می باشد و سالانه پذیرای تعدادی از پناهندگان می باشد.

تعداد پناهندگان در کشور روسیه

بر اساس گزارشی در آپریل ۲۰۰۷ بیشترین تعداد پناهندگان در کشور روسیه از افغانستان میباشد، بر اساس گفته ی ولادمیر روخیکوف، رئیس بخش اقامت پناهندگی در سرویس فدرال روسیه ، بیش از ۷۰% پرونده های پناهندگی مربوط به افغان ها میباشد. بعلاوه افغان ها بیشترین درصد کسانی که موفق به اخذ اقامت موقت پناهندگی در روسیه شدند را تشکیل میدهند، به این ترتیب که در سال ۲۰۰۶، ۹۶۲ افغانی موفق به اخذ اقامت موقت و ۲۴۰ افغانی موفق به اخذ اقامت دائم شدند، پناهندگان روسیه همچنین شامل کشورهای آفریقایی و خاورمیانه هم میباشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به روسیه شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به روسیه ” بیاندازید.

تعداد پناهندگان در کشور روسیه
تعداد پناهندگان در کشور روسیه

پناهندگی در روسیه – حقوق فرد پناهنده در روسیه

فردی که به عنوان پناهنده در روسیه شناخته میشود، شامل افراد خانوانده نیز میباشد، حقوق فرد پناهنده در روسیه عبارتند از :

  • حمایت اجتماعی و حمایت امنیتی
  • محافظت و حمایت پناهنده از سمت وزارت اور داخلی در مکان اقامت موقتی آن ها که شامل بیمه ی آن ها میشود.
  • کمک و خدمات پزشکی بصورت برابر با یک شهروند روسی
  • غذا و وسایل کاربردی عمومی در مرکز اسکان موقت آن ها.
  • دسترسی به خانه ی اجاره ای که از یک کمک هزینه ی مخصوص در محل اقامت آن ها میتوان دسترسی پیدا کرد.
  • یک اجازه ی سفر و حمل چمدان به مکان مشخص شده ی آن ها برای اقامت
  • توانایی شرکت در فعالیت های عمومی
  • اطلاعاتی در مورد حقوق آن ها و مسئولیت آن ها در مدت زمان پناهندگی که به صورت اسناد پروسه ای در اختیارشان قرار میگیرد.
  • گذراندن دوره های آموزشی حرفه ای و شرای کاری و استخدامی

پناهندگی در روسیه – تعیین وضعیت پناهندگی در روسیه

تعیین وضعیت پناهندگی در روسیه دو مرحله دارد معاینه اولیه از یک نرم افزار برای اعطای پناهندگی سوال از نرم افزار در :

مرحله اول : برای پناهندگان غایب بعد از نرم افزار پروسه یک ماه به طول می انجامد اما برای پناهندگان حاضر سیاسی در مرد و یا در خاک روسیه حدود ۵ روز به طول می انجامد پس از بررسی ها و تعیین صحت اطلاعات ارائه شده پناهنده

مرحله دوم : به پناهندگان گواهی به عنوان شناسایی فرد داده می شود گواهی پناهندگی در سراسر قلمرو و فدراسیون روسیه معتبر است و به پناهنده حق اقامت میدهد مسیر شهروندی اتباع خارجی و بدون تابعیت که به روسیه پناهنده شده اند پس از تعهد تعدادی از الزامات مشخص شده توسط قوانین مانند یک دوره اقامت کمتر از ۵ سال در روسیه ، یک منبع امرار و معاش ، تعهد به پیروی از قانون اساسی روسیه و دانش زبان روسی این افراد می‌توانند به درخواست شهروندی روسیه اقدام نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در روسیه می توانید مقاله ” تحصیل در روسیه ” را مطالعه فرمایید .

پناهندگی در روسیه – راه های مهاجرت قانونی به روسیه

هر چند پناهندگی در روسیه یکی از راه های مهاجرت قانونی به روسیه محسوب می شود ولی بهترین گزینه برای مهاجرت به روسیه از قوانین پناهندگی در روسیه استخراج نمی شود. مهاجرت تحصیلی به روسیه، مهاجرت کاری به روسیه، مهاجرت از طریق ازدواج به روسیه، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در روسیه، خرید ملک در روسیه، ویزای تمکن مالی روسیه ، می توانند راههای مناسب تری جهت مهاجرت قانونی به روسیه باشند. تولد فرزند در روسیه ، تاثیری در اخذ اقامت دایم روسیه برای والدین فرزند متولد شده در روسیه داشته باشد و همچنین پناهندگی در روسیه به دلیل مشکلات عدیده ای که برای متقاضی پناهندگی در روسیه به دنبال خواهد داشت به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
Call Now Button