پناهندگی در دومینیکا (Dominica)

یکی از روشهای پرخطر و پرریسک مهاجرت به دومینیکا، پناهندگی در دومینیکا می باشد که در میان وکلای بین الملل راه و روش منطقی و عقلانی تلقی نمی شود و در واقع می توان از سایر روشها برای مهاجرت به دومینیکا بهره مند شد . یکی از پرمتقاضی ترین روشهای مهاجرت به دومینیکا، سرمایه گذاری در دومینیکا و خرید ملک در این کشور می باشد . به متقاضیان مهاجرت به دومینیکا اکیدا توصیه می شود که قبل از هر اقدام قانونی یا غیر قانونی همه روش های مهاجرت به دومینیکا را بررسی نمایند و بعد از آن اقدام برای مهاجرت نمایند .

کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل متحد  UNHCR در یک تصمیم گیری مجدد مجوز دریافت کمیته پناهندگی را به کشور دومینیکا اعطا نمود که کشور دومینیکا نیز می تواند به درخواست های پناهندگی در کشور خود رسیدگی نماید و آنها را مورد بررسی قرار دهد ، این کمیسیون در جمهوری دومینیکا به نام   CONARE – Comision Nacional para Refugiados شناخته شده است ، این کمیسیون نخستین نشست خود را  در سال ۲۰۰۵ در ۱۳ ژوئن برگزار نمود و تقریبا ۱۹ مورد پرونده پناهندگی را که به این کمیسون ارجاع شده بود ،  بررسی نمود ، این موفقیت در همان هفته همزمان با روز جهانی پناهندگان اتفاق افتاد .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در دومینیکا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در دومینیکا توضیح دادیم .

کشور جمهوری دومینیکا کنوانسیون ۱۹۵۱ پناهندگان و پروتکل ۱۹۶۷ آن را امضا نموده  است و در سال ۱۹۸۳ قوانین پناهندگی کشور خود را تصویب نمود ، در حدود ۷۲۵ پناهنده با بیش از ۲۰۰ پرونده پناهندگی طی ۱۰ سال گذشته در اختیار مقامات جمهوری دومینیکا قرار گرفته است که اکثریت این پرونده ها از کشور هائیتی می باشد که در طول  بحران سیاسی دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ وارد جمهوری دومینیکا شده اند و در این کشور اعلام پناهندگی نموده اند ، در پایان سال ۲۰۰۰ در حدود ۵۰۰ پناهنده شناخته شده در جمهوری دومینیکا وجود داشت ، با توجه با آمار ثبت شده در سال ۲۰۱۶ میلادی چهل و یک نفر درخواست پناهندگی از کشورهای دیگر در جمهوری دومینیکا ارائه داده اند .

کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل متحد ( UNHCR ) در جمهوری دومینیکا حمایت همه جانبه از سیستم پناهندگی دولت دومینیکا می نماید و تلاش خود را برای تامین معیشت پناهندگان در دومینیکا و آموزش و همچنین برنامه های تقویت جامعه برای حمایت از ادغام محلی جمعیت پناهندگان را تأمین می نماید .

پناهندگی در دومینیکاروش پناهندگی در جمهوری دومینیکا

روش پناهندگی در جمهوری دومینیکا  به این شکل است که جمهوری دومینیکا امضا کننده کنوانسیون و پروتکل پناهندگان سازمان ملل است و قوانین اجرایی را تصویب کرده است ، طبق مقررات پناهجویان می بایست درخواست های پناهندگی خود را به اداره مهاجرت ملی پناهندگان (NOR) ارائه نمایند ، NOR مسئول دریافت درخواست و ادعاهای پناهندگی و صدور اسناد به پناهجویان می باشد .

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت دومینیکا مقاله ” اقامت در دومینیکا ” را مطالعه بفرمایید .

پناهندگی در دومینیکا

پناهندگی در دومینیکا

پناه جویانی که میخواهند در جمهوری دومینیکا درخواست پناهندگی نمایند به طور کلی در مرز دومینیکا اجازه ورود و درخواست پناهندگی می کنند ، با این حال دولت جمهوری دومینیکا به طور مرتب مرز خود را به دلایل سیاسی بسته و اجازه ورود به پناهجویان را نمی دهد ، جمهوری دومینیکا در ماه دسامبر در پاسخ به شرایط سیاسی ناگهانی در هائیتی مرز خود را بسته است .در صورت رد شدن درخواست پناهندگی در جمهوری دومینیکا ، پناهندگان میتوانند به کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل اعتراض نمایند و درخواست مجدد برای پناهندگی اعلام نمایند . در صورتی که افراد برای اعلام درخواست پناهندگی در دومینیکا به مترجم و همینطور وکیل نیاز داشته باشند ، دولت به صورت رایگان برای این افراد مترجم و وکیل در نظر می گیرد .

در مقاله ” مهاجرت به دومینیکا ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به دومینیکا اطلاعات کسب کنید .

جمهوری دومینیکا معمولا پناهجویان را بازداشت نخواهد کرد ، اگرچه اداره مهاجرت سلولهایی را در زندانهای معمولی برای افرادی که هنوز درخواست و ادعای پناهندگی خود را اداره مهاجرت ملی پناهندگان (NOR) ثبت نکرده اند ، در نظر گرفته است و این افراد را در سلول های خود نگهداری می کنند . دولت جمهوری دومینیکا هم برای رفاه حال پناهنجویان برای آنها امکاناتی را فرام می کند شامل : امکان تحصیل رایگان در دومینیکا برای افراد ، ارائه خدمات درمانی و بهداشتی برای پناهجویان ، امکان کمک به پناهجویان برای اخذ وکیل در پروسه پناهندگی ، ارائه محل اقامت مناسب برای زندگی پناهجویان و . . .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
Call Now Button