یکی از راه های مهاجرت به دانمارک را می توان پناهندگی در دانمارک دانست که این راه بدترین راه برای مهاجرت به کشور دانمارک شناخته می شود و عواقب بسیار بدی برای زندگی آینده شما خواهد داشت . در واقع تعریف پناهنده به این شکل است که پناهنده شخصی است که به اجبار به یکی از دلایل زیر مجبور به ترک کشور خود شده است:

  • جنگ به‌طور مثال پناهندگی شهروندان عراقی و سوری که کشور آن‌ها در جنگ است
  • تبعیض اجتماعی به‌طور مثال پناهندگی افرادی که شرایط اقتصادی خوبی در کشور خود ندارند.
  • تبعیض ملیتی به‌ طور مثال پناهندگی اتباه دوگانه‌ای که تابعیت دو کشور در حال منازعه با یکدیگر را دارند.
  • تبعیض مذهبی به‌ طور مثال پناهندگی شهروندان بهایی ایران
  • تبعیض جنسیتی به طور مثال پناهندگی دگرباشان جنسی و تراجنس‌های ایرانی به کشوری که حقوق آن‌ ها در آن کشور پذیرفته شده باشد.
  • تبعیض نژادی به‌ طور مثال پناهندگی شهروندان رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی
  • عقاید سیاسی به‌ طور مثال پناهندگی وبلاگ‌نویسان ایرانی

بهترین تصمیم این است که از طریق های قانونی مهاجرت جهت مهاجرت به دانمارک اقدام نمایید و منطقی ترین راه را برای خود و خانواده ی خود انتخاب نمایید .

در مقاله ” اقامت در دانمارک ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت دانمارک اطلاعات کسب کنید .

پناهندگی در دانمارک – پروسه پناهندگی در دانمارک

مراحل مختلفی در روال و پروسه پناهندگی در دانمارک وجود دارد . سرویس مهاجرت اولین مورد مشمول برای ارزیابی یک درخواست برای پناهندگی بوده و هیئت تجدیدنظر پناهندگی دومین مورد است .

مراحل پروسه پناهندگی در دانمارک به شرح زیر است :

  1. ثبت نام  پلیس : شما برای پناهندگی در دانمارک در اداره ی پلیس به مرکز sandholm درخواست می کنید . در اولین مرحله شما باید توسط پلیس مورد مصاحبه قرار گیرید . پلیس اثر انگشت  و عکس شما را خواهد گرفت ، آن ها همچنین درمورد مسیر شما و دلیل درخواست شما برای پناهندگی در دانمارک سوال خواهد پرسید . بعد از آن شما برای جادادن در یکی از کمپ های پناهندگی آماده خواهید شد .
  2. پر کردن فرم مرکز sandhoalm : اینجا شما نیاز به پر کردن یک فرم با سوالات مخصوص دارید ، فقط اینجا جایی در فرایند است که ترجمه و اشتباهات می تواند چک شود . بنابراین اگر شما قادر به نوشتن دلایل پناهندگی خود هستید ، پر کردن فرم ها واقعا با اهمیت است . قبل از پر کردن فرم بهتر است که خط مشی تعریف کنید : یک توضیح تصویری از همه ی رخدادهای مهم تهیه کنید . بنابراین برای بخاطر آوردن ساده تر است . همه ی اطلاعات را درمورد خود بنویسید . پر کردن فرم در مرکز sandholm انجام می شود .
  1. اولین مصاحبه با سرویس مهاجرت = مصاحبه اطلاعات و انگیزه . در اینجا فرض شده است که مدت کوتاهی از ثبت نام شما و پر کردن فرم گذشته است ، اما حالا یک زمان انتظار طولانی برای این نیاز است ، در برخی موارد ۸ تا ۱۰ ماه .
    بر اساس سوالات اولیه اداره ی مهاجرت تصمیم خواهد گرفت که درخواست شما در خصوص پناهندگی در دانمارک به بحث و بررسی خواهد گذاشته شد . درخواست شما می تواند به خاطر دلایل مختلف رد شود . اگر شما در یک درخواست پناهندگی باشید. اثر انگشت شما در دیگر کشورهای اروپایی گرفته شده باشد یا اگر اداره مهاجرت درخواست شما را به طور معلوم بی اساس در نظر بگیرد که به معنی آن است که به طور واضح با درخواست شما مبنی بر پناهندگی در دانمارک موافقت نخواهد شد .
  2. مصاحبه دوم با اداره ی مهاجرت : این مصاحبه پر تفصیل و مشروح است و ممکن است تمام روز طول بکشد ، بر اساس فرم ، مصاحبه شما و اطلاعات کلی درباره کشوری که از آن فرار کرده اید ، اداره ی مهاجرت که شما پناهندگی خواهید گرفت یا نه .
  3. درخواست هیئت تجدیدنظر پناهندگی : اگر درخواست پناهندگی در دانمارک برای شما توسط سرویس پناهندگی رد شود، به طور خودکار توسط هیئت تجدیدنظر پناهندگی ارزیابی خواهد شد . دومین و آخرین نمونه قانونی در فرایند پناهندگی . در این نقطه شما یک وکیل مجانی خواهید گرفت . شما می توانید درخواست یک وکیل خصوصی را بکنید یا شما یک مامور خواهید بود . معمولا این مرحله شامل یک گزارش شفاهی می شود که شما با وکیل خود و یک مترجم در هیئت درخواست های مهاجر روبه رو خواهید شد . قبل از آن شما با وکیل خود موضوع خود را بررسی کرده اید .
  4. اگر شما توسط هیئت تجدیدنظر پناهندگی در دانمارک رد شدید ، مورد شما اگراطلاعات جدید یادلیلی برای بازیابی درخواست پناهندگی می تواند بازگشایی شود ، همچنین شما می توانید به ارگان حقوق بشر شکایت کنید ، مانند کمیته حقوق بشر un یا دادگاه اروپایی حقوق بشر . در این وضعیت بسیار مهم است که با یک وکیل یا یک گروه کمک های قانونی صحبت شود .
  5. در دانمارک می تواند موضوع شما را ببپذیرد یا به شما مردودی نهایی را ابلاغ نماید .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به دانمارک شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به دانمارک” بیاندازید.

پناهندگی در دانمارک – مدارک لازم جهت پناهندگی در دانمارک

مدارک لازم جهت پناهندگی در دانمارک به شرح زیر است :

اگر شما شواهد و مدارکی دارید آن را برای اولین مصاحبه با اداره ی مهاجرتی ببرید . معمولا با ارزش است که شاهدی مانند اسناد قانونی ، گواهی بازداشت ، روزنامه ، مقاله و . . . که می تواند درخواست پناهندگی شما را پشتیبانی کند داشته باشید .
اگر شما متقاضی پناهندگی در دانمارک هستید بسیار مراقب مدارک دروغین باشید ، اگرچه شما نمی توانید انتظار داشته باشید مراجع مهاجرتی خیلی زیاد درباره ی وضعیت در کشور محل زندگی شما اطلاعات داشته باشند ، اما آن ها معمولا در تشخیص مدارک دروغین خوب متوجه می شوند و این موضوع می تواند به اعتبار موضوع شما آسیب برساند .
همچنین در پناهندگی در دانمارک اگر شما نیاز داشته باشید ، آنجا یک مترجم هر زمانی که شما در حال مصاحبه هستید خواهد یافت ، اگر شما هر نوع مشکلی برای فهم یکدیگر تجربه کنید ، مطمئن شوید که از ابتدا شروع به گفتن کنید . اگر شما احساس راحتی با مترجم از نظر سیاسی ، مذهبی ، نژادی یا هر دلیل دیگری نمی کنید ، با کسی که با شما مصاحبه می کند بگویید و مترجم دیگری را درخواست نمایید . اگر شما زن هستید حق خواهید داشت یک مترجم زن انتخاب نمایید . از پرسیدن سوالات نترسید و مطمئن شوید شما و مترجمتان یکدیگر را به خوبی می فهمید .

پناهندگی در دانمارک | پروسه پناهندگی در دانمارک | مدارک لازم جهت پناهندگی در دانمارک
پناهندگی در دانمارک | پروسه پناهندگی در دانمارک | مدارک لازم جهت پناهندگی در دانمارک

پناهندگی در دانمارک – الحاق خانواده در پناهندگی دانمارک

هنگامی که شما برای جمع شدن دوباره ی خانواده درخواست می دهید ، نیاز به پر کردن یک فرم نوشته شده و ضمیمه کردن اسناد و مدارک دارید . شما می توانید بسته ی درخواست را در سرویس مهاجرتی ، در پلیس محلی سفارت دانمارک یا کنسولگری در کشور اصلی خود بگیرید ، اگر شما بر پایه قانون در دانمارک پایبند هستید هنگامی که شما برای ملحق شدن خانواده درخواست می دهید ، شما معمولا اجازه به ماندن در دانمارک بر یک اساس قانونی خواهید گرفت در حالی که ۲ مورد شما پرداخته شده است . از تاریخ ژانویه ۲۱۶ ، یک مبلغ برای درخواست الحاق خانواده در پناهندگی دانمارک بوجود آمد . اگر در کشور بدون اقامت قانونی هستید ، از دانمارک اخراج شده اید یا منتظر موضوع پناهندگی در دانمارک برای خود به منظور ارزیابی هستید شما در کشور دانمارک نمی توانید درخواست خود را تسلیم کنید .

پناهندگی در دانمارک – قانون دوبلین در دانمارک

قانون دوبلین در دانمارک آن است که درخواست پناهندگی در دانمارک برای شما توسط یک شخص و فقط یک کشور رسیدگی شده باشد . تصمیم معمولا بر اساس اینکه از کدام کشور ثبت نام کرده اید و در ابتدا اثر انگشت داده اید گرفته می شود . اما همچنین می تواند به دیگر وضعیت ها مانند وابستگی های خانوادگی وابسته است .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در دانمارک” را مطالعه فرمایید .

پناهندگی در دانمارک – زندگی در دانمارک برای متقاضیان پناهندگی در دانمارک

زندگی در دانمارک برای متقاضیان پناهندگی در دانمارک به این شکل است که به آنکه برای پناهندگی در دانمارک درخواست می دهید در کمپ و پناهندگی در نقطه ای از کشور جا داده می شوید ، تا زمانی که موضوع شما رسیدگی می شود از طرف دولت دانمارک پول و غذا دریافت خواهید کرد . استاندارد زندگی در کمپ ها متفاوت است و پناهنده ها در اتاق های تکی و اشتراکی اسکان داده میشوند . شخص متقاضی پناهندگی در دانمارکاجازه  کار نخواهد داشت این قانون در سال 2012 به وجود آمد و هنوز ادامه دارد . شخص پناهجو باید به مدت ۶ ماه در Dk مانده و با پلیس همکاری نماید ، اگر که رد شد اولین آن فرایند بروکراسی برای پذیرفته شدن محل کار می باشد . به همین خاطر برخی از مردم از طریق رسمی کار پیدا میکنند . پیدا کردن کار رسمی امکان پذیر اما پرمخاطره می باشد . دستیابی به تحصیلات ابتدایی و مراقبت های جسمانی برای متقاضیان پناهندگی در دانمارک محدود است ، تدریس برخی از زبان ها در کمپ از زمانی که به کار و پرونده پناهجویان رسیدگی می شود قابل دسترسی است . کودکان در مدرسه و مهد کودک در خود کمپ یا بیرون آن می توانند ثبت نام نمایند . پناهجویان به عنوان متقاضی پناهندگی در دانمارک مجبور به حمل کارت شناسایی و ماندن میشوند تا زمانی که اداره ی مهاجرت تصمیم به رسیدگی به موضوع آنها بگیرد . کارت شناسایی اثر انگشت شخص متقاضی را دارا می باشد . زندگی پناهندگی در دانمارک اغلب متمرکز به اطراف کمپ بوده و به ارتباطات اجتماعی خارج از آن مرتبط است . اخیرا جوامع شهری محلی توزیع قهوه و حمایت با کارهای مدرسه و رخدادهای اجتماعی به عنوان یک نقطه ملاقات بین مردم متقاضی پناهندگی در دانمارک شروع کرده اند .

زندگی به صورت غیر مستمر در دانمارک ، برای متقاضیان پناهندگی در دانمارک امکان و اجازه تحصیل وجود ندارد و فقط به مراقبت های سلامت فوری امکان دسترسی وجود دارد . کلنیک هایی برای مهاجران غیرمستند در کوپنهاگ  وجود دارد ، که با حلال احمر ، شورای مهاجران دانمارکی و انجمن دارویی دانمارک کار می کنند .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
Call Now Button