پناهندگی در ایرلند (Ireland)

همانطور که می دانید راه های متعددی برای مهاجرت به سایر کشورها وجود دارد که پناهندگی یکی از روشهای مهاجرتی پرخطر به شمار می رود اما بسیاری از متقاضیان با اهداف گوناگون از جمله امکان بهبود معیشتی و پیشرفت خواستار مهاجرت به کشورهای پیشرفته مانند اروپا و به خصوص کشور آلمان هستند . برخی از افراد اشتباه ترین راه ممکن یعنی پناهندگی در ایرلند را برای مهاجرت به ایرلند انتخاب می کنند .افرادی که پناهندگی در ایرلند را انتخاب می کنند از شرایطی مانند عدم امکان زندگی در کشور خود ناشی از عدم امنیت و یا شرایط نامناسب روحی و روانی برخوردار هستند . متاسفانه افراد بسیاری برای مهاجرت راه پناهندگی در ایرلند را انتخاب می کنند و از این راه دچار صدمات و ضرر و زیان های بسیاری می شوند که می توان گفت اکثر این ضرر و زیان ها غیر قابل جبران هستند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ایرلند شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به ایرلند” بیاندازید.

پناهندگان در ایرلند در شرایط بسیار سخت و طاقت فرسایی به سر می برند با توجه به اینکه راه های قانونی بسیاری برای مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت وجود دارد اما برخی مهاجرت از طریق پناهندگی را برای اخذ اقامت و تابعیت انتخاب می کنند. پناهندگان در ایرلند چندین سال در شرایط حقوقی نا مناسبی قرار دارند تا با تقاضای پناهندگی شان موافقت شود. در کل می توانیم بگوییم که پناهندگان در این دوران در سخت ترین شرایط چه از نظر حقوقی و چه از نظر روحی قرار دارند.

اشخاصی که قصد پناهندگی در ایرلند را دارند بهتر است بدانند که پناهندگی در ایرلند شامل برنامه های کاربردی زیر می باشد :

  1. از پناهندگان در ایرلند ممکن است درخواست شود که فرد یک سری اسناد و اطلاعات را به دفتر نرم افزار کمیساریای پناهندگی بدهد که این اسناد و مدارک می تواند پاسپورت فرد، گواهی تولد و یا ازدواج، گواهی پزشکی و…. در واقع مدارکی باید به دفتر کمیساریای پناهندگی داده شود که فرد بتواند ادعای خود را مبنی بر درخواست پناهندگی ثابت نماید.
  2. برنامه (ORAC) : یک دفتر نرم افزار کمیساریای پناهندگان می باشد که این دفتر یک دفتر مستقل است که در وهله اول به بررسی برنامه های کاربردی برای پناهندگان می پردازد. این دفتر وضعیت پناهندگان در ایرلند را مورد بررسی قرار می دهد و به نحوی می توان گفت که در دوره پناهندگی تا زمانی که شخص متقاضی جواب درخواست پناهندگی در ایرلند را اخذ نکرده است می تواند پرونده وی را بررسی و در این زمینه به فرد کمک نماید
  3. پس از بررسی های لازم درمورد پرونده پناهندگی فرد متقاضی اداره کمیساریای پناهندگی در مورد فرد تصمیم های لازم را می گیرند که آیا با پرونده فرد برای درخواست پناهندگی موافقت شده است یا خیر.
  4. فرد متقاضی پناهندگی در ایرلند در ابتدا باید یک مصاحبه انجام دهد که این مصاحبه توسط دولت و اداره مهاجرت به ایرلند از فرد گرفته می شود که ممکن است با درخواست پناهندگی وی موافقت شود و یا ممکن است که درخواست پناهندگی شخص رد شود که در این صورت فرد باید فورا کشور را ترک نماید. فرد متقاضی پناهندگی در ایرلند پس از مصاحبه اولیه در صورتی که همراه داشته باشد یعنی همسر و فرزند داشته باشد باید برای هر کدام از افراد هم فرم و یا درخواست پناهندگی پر نماید که در این درخواست باید جزییات فرد هم ذکر شود

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در ایرلند” را مطالعه فرمایید .

 

پناهندگی در ایرلند

پناهندگی در ایرلند

در اینجا این نکته ضروری است که فردی که درخواست پناهندگی در ایرلند را می نماید تا زمانی که با درخواست پناهندگی فرد موافقت نشده است فرد پناهنده اجازه کار را نخواهد داشت و به طور کلی می توان گفت تا زمانی با درخواست پناهندگی فرد در ایرلند موافقت نشده است فرد از هیچ حق و حقوقی در کشور ایرلند و یا سایر کشورها برخوردار نخواهد بود.

پناهندگی در ایرلنداقامت از طریق پناهندگی در ایرلند

افرادی که قصد اقامت از طریق پناهندگی در ایرلند را  دارند بهتر است بدانند که تا زمانی که با درخواست پناهندگیشان موافقت نشده است امکان کار در این کشور را ندارند و از هیچگونه حق و حقوقی نسبت به شهروندان ایرلندی برخوردار نخواهند بود. افراد برای اینکه بتوانند در ایرلند پناهنده شوند باید بتوانند از یکی از این راه ها اقدام نمایند:

  1. پناهندگی سیاسی
  2. پناهندگی اجتماعی
  3. پناهندگی مذهبی

در صورتی که با درخواست پناهندگی افراد در ایرلند موافقت شود به آنها اجازه اقامت دائم داده می شود و همچنین از امکانات شهروند ایرلندی نیز برخوردار خواهند شد. درخواست پناهندگی افراد حتی ممکن است چندین سال به طول بیانجامد تا افراد جواب قطعی را برای پناهندگی در ایرلند اخذ نمایند. که در کل می توان گفت این مدت ممکن است ۱ سال به طول بیانجامد و گاهی ممکن است ۱۰ سال هم به طول بیانجامد.

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت ایرلند مقاله ” اقامت در ایرلند” را مطالعه بفرمایید .

پناهندگی در ایرلند – قانون دابلین در مورد پناهندگان در ایرلند

قانون دابلین در مورد پناهندگان در ایرلند به این صورت است که قانون دابلین یک توافق بین کشورهای اتحادیه اروپا می باشد و آن بدین گونه است که در صورتی که با تقاضای پناهندگی شخص پناهنده در کشوری که شخص درخواست پناهندگی کرده موافقت نشود و یا فرد اخراج شود در هیچ کشوری نمی تواند درخواست پناهندگی نماید و به عبارتی درخواست پناهندگی فرد در هیچ کشوری پذیرفته نمی شود. شاهراه اصلی ورود پناهندگان به اروپا کشور یونان و ایتالیا می باشد و به محض ورود افراد به این کشورها از آنها اثر انگشت گرفته می شود تا در هر کشور دیگر از اتحادیه اروپا که درخواست پناهندگی نمایند به کشوری که وارد شده اند فرستاده شوند این امر برای سختتر کردن کار پناهندگان در کشورهای اروپایی می باشد.

در نهایت می توان گفت که پناهندگی در ایرلند یکی از اشتباه ترین و غلط ترین راههای مهاجرت می باشد. فرد متقاضی مهاجرت به ایرلند می تواند از طرق قانونی اقدام به مهاجرت نماید. پناهندگان در ایرلند از شرایط سخت و دشواری برخوردار می باشند. افرادی که اقدام به مهاجرت از طریق پناهندگی در ایرلند می نمایند تا زمانی که با درخواست پناهندگیشان موافقت نشده است از هیچ گونه حق و حقوقی مانند سایر شهروندان ایرلندی برخوردار نخواهند بود.

اخذ اقامت اروپا به روش های دیگری که شرکت آتیه آفرینان ایرانیان معرفی کرده است بجز پناهندگی بدون ریسک بوده و به تجربه به ما ثابت شده است که متقاضیان ایرانی برای پناهندگی به اروپا نسبت به سایر ملیتها از جمله عراق ،سوریه،پاکستان،افغانستان و بسیاری کشورها از این دست شانس کمتری برای پذیرش پناهندگی دارند .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
Call Now Button