پناهنده طبق تعریف کنوانسیون وضع  پناهندگان در اصطلاح به کسی گفته می شود که به دلایل مختلف از جمله دلایل مذهبی، نژادی، سیاسی، اعتقادی و … در کشور خود مورد بازخواست قرار گرفته است و در صورتی که به کشور خود بازگردد مورد آزار و اذیت قرار خواهد گرفت که می تواند با نشان دادن دلایل و اثبات آنها از دولت کشور موردنظر درخواست پناهندگی کنند. اولین گام برای اغلب پناهندگان، ثبت نام در کمیساریای عالی سازمان ملل متحد است که مسئول اجرای بندهای کنوانسیون و حمایت از پناهندگان بین المللی می باشند.بر اساس آخرین آمار کمیساریای عالی پناهندگان حدود 15.4 میلیون پناهنده در جهان وجود دارد که اکثرا آنها از کشور خود فرار کرده  اند که ایالت متحده آمریکا بیش از نیمی از پناهندگان ( پناهندگی در آمریکا )را مورد استقبال قرار می دهد. مهترین بخش در درخواست پناهندگی این است که فرد باید یک پرونده قوی و مناسب داشته باشد و بتواند نشان دهد که جان و امنیت او در کشور خود در خطر است.

در مقاله “ اقامت در آمریکا ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت آمریکا اطلاعات کسب کنید .

شخص متقاضی پناهندگی در امریکا بعد از ورود به کشور امریکا تا یک سال زمان دارد که برای پناهندگی در امریکا اقدام کند. در غیر این صورت باید به دولت آمریکا  نشان دهد شرایطش در طی این یک سال  تغییر کرده و در صورت بازگشت به کشورش موجب آزار و اذیت و باز خواست واقع میشود. معمولا بعد از اینکه پناهنده برای پناهندگی اقدام کرد مصاحبه حضوری با نماینده اداره مهاجرت امریکا خواهد داشت تا دلایل و مدارکش به صورت حضوری بررسی شود. در صورتی که ۵ ماه از مدت  اقدام کردن برای پناهندگی بگذرد و شخص متقاضی جوابی از پرونده خود دریافت نکند می تواند  از دولت آمریکا درخواست اجازه کار بنماید. در صورتی که با پناهندگی فرد متقاضی موافقت شد و وی موفق به دریافت پناهندگی شد شخص میتواند برای خانواده خود(همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال) نیز در خواست ورود به امریکا و اقامت بنماید. یک سال بعد از پذیرفته شدن درخواست پناهندگی شخص متقاضی میتواند درخواست GREEN CARD کند. البته نکته ای مورد توجه وجود دارد که اگر شخص پناهنده  در مدت اقامت در امریکا به کشور خود بازگردد این خلاف ادعای مطرح  شده در دادخواست پناهندگیش و مصاحبه اش می باشد و در صورتی که دولت آمریکا  از سفر پناهنده به کشور خود مطلع شود او را مورد  باز خواست قرار میدهد ودر بعضی موارد ممکن است green card شخص پس گرفته شود.

پناهندگی در آمریکا – مزایای پناهندگی در آمریکا

مزایای پناهندگی در آمریکا به این صورت است که یک فرد یا شخصی که پناهندگی در آمریکا را دریافت کرده است مجاز به کار در ایالات متحده است، ممکن است درخواست برای کارت امنیت اجتماعی ، اجازه سفر به خارج از کشور، و حتی میتواند اعضای خانواده خود را به آمریکا بیاورد. همچنین پناهندگی در آمریکا ممکن است واجد شرایط دریافت فواید فدرال یا دفاتر اسکان مجدد پناهندگان مانند Medicaid یا کمک های پزشکی پناهنده در آمریکا باشد.پس از یک سال، ممکن است برای پناهنده در آمریکا با یک نام مستعار برای اقامت دایم قانونی (یعنی یک کارت سبز) درخواست شود. هنگامی که فرد به یک اقامت دایم در آمریکا تبدیل می شود، او باید چهار سال برای درخواست شهروندی منتظر بماند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به آمریکا شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به آمریکا ” بیاندازید.

پناهندگی در آمریکا – انواع پناهندگی در آمریکا

انواع پناهندگی در آمریکا شامل موارد زیر است :

  • پناهندگی معتبر : فردی که در دادگاه حذف نمی شود، می تواند درخواست پناهندگی در آمریکا از طریق خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS)، یک بخش وزارت امنیت داخلی (DHS) را درخواست کند.
  • پناهندگی دفاعی : فردی که در مراحل حذف قرار دارد، می تواند درخواست دفاع از پناهندگی در آمریکا را با ثبت درخواست با یک قاضی مهاجرت در اداره مهاجرت اجرایی (EOIR) وزارت دادگستری کند.
پناهندگی در آمریکا | مزایای پناهندگی در آمریکا | انواع پناهندگی در آمریکا | مدت فرآیند پناهندگی در آمریکا
پناهندگی در آمریکا

پناهندگی در آمریکا – مدت فرآیند پناهندگی در آمریکا

در کل، مدت فرآیند پناهندگی در آمریکا می تواند سالها طول بکشد. در بعضی موارد، یک فرد ممکن است درخواست خود را ارایه کند و در سال آینده یک جلسه دادرسی یا مصاحبه دریافت کند. پناهجویانی که وضعیت خود را از طریق فرآیند دفاعی (در دادگاه مهاجرت) در آمریکا دنبال می کنند، به طور متوسط ​​بیش از سه سال انتظار دارند. در برخی از ایالت ها، زمان انتظار می تواند تا زمانی که پنج سال است، همانطور که در تگزاس است .کسانی که تقاضای پناهندگی در آمریکا را از طریق USCIS تایید می کنند، به طور متوسط ​​حداقل دو سال برای مصاحبه اولیه خود با یک افسر پناهندگی صبر می کنند. پناهجویان، و هر  کدام از اعضای خانواده که منتظر پیوستن به آنها هستند، شش ماه الی یکسالی که پرونده آنها در انتظار است، در حال تعویض است. عقب ماندگی ها و تاخیر ها می توانند جدایی طولانی مدت از خانواده های پناهنده را از بین ببرند، اعضای خانواده را در خارج از کشور در شرایط خطرناک ترک می کنند و دسترسی پناهجویان به مشاوره حرفه ای را مختل می کند.

اگر چه پناه جویان در آمریکا ممکن است برای صدور مجوز کار پس از آنکه پرونده خود را برای 150 روز در نظر گرفته اند، درخواست کند، به دلیل نامشخص بودن وضعیت پناهندگی در آمریکا تا زمان اعلام رای دادگاه، حق تحصیل و کار ندارند.پناهجویان شامل برخی از اعضای آسیب پذیر جامعه، کودکان، مادران مجرد، قربانیان خشونت خانگی یا شکنجه و دیگر افرادی هستند که از آزار و اذیت رنج می برند. بعضی از این افراد در ایالات متحده زندگی می کنند در حالی که درخواست آنها پردازش می شود، در حالی که دیگران، از جمله کودکان و خانواده ها، برای برخی یا همه این زمان بازداشت می شوند.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در آمریکا ” را مطالعه فرمایید .

پناهندگی در آمریکا – درخواست پناهندگی در آمریکا

یک پناه جو در آمریکا معمولا یک سال پس از ورود به ایالات متحده برای وضعیت پناهندگی درخواست می کند. DHS به وضوح مستلزم اعلام درخواست پناهندگی در آمریکا به پناهجویان نیست و بسیاری از افراد آگاه نیستند که وجود دارد. پناهجویانی که در پروسه های قطعی و دفاعی مواجه هستند، موانع زیادی را برای رسیدن به این مهلت دارند. برخی از افراد در معرض آسیب های ناشی از زمان خود در بازداشت یا سفر به ایالات متحده آمریکا هستند و ممکن است هرگز متوجه نشود که یک مهلت قانونی وجود دارد. حتی کسانی که از زمان مواجهه با پردازش و ضبط اطلاعات آگاه هستند، می توانند درخواست خود را به موقع ثبت کنند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
اکرام زازی

من میخوام برای تحصیل به آمریکا بر م میشه من را کمک کنید

آتیه آفرینان

با سلام. کشور آمریکا جز سختگیرانه ترین کشورهاست. ولی از اونجایی که تخصص موسسه ما اعزام دانشجو هست و ویزاهای موفق تحصیلی آمریکا زیاد داشتیم. میتوانید با مشاوران صحبت کنید تا راهنماییتان کنند.

محسن

چه ترجمه ی مزخرفی بود؟

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز به دلیل اینکه در این مقاله پناهندگی در امریکا از جنبه حقوقی بررسی شده ، اصطلاحات حقوقی ثقیلی دارد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button