پاسپورت کانادا و شرایط بی نظیری که با اخذ این پاسپورت کسب می کنید. کانادا یکی از کشورهایی است که همیشه برای مهاجرت طرفداران زیادی دارد. راه های زیادی برای گرفتن اقامت کانادا وجود دارد که بسته به شرایط می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

بسیاری از افراد هدف شان از مهاجرت به این کشور داشتن شهروندی و پاسپورت کانادا است. بسیاری از روش های مهاجرتی و راه های گرفتن اقامت کانادا باعث می شود شما بتوانید پاسپورت این کشور را داشته باشید.

پاسپورت کانادا

نحوه دریافت پاسپورت کانادا

کیفیت بالای زندگی و امنیت و رفاه بالای اجتماعی باعث می شود افراد زیادی به کانادا برای زندگی چه به صورت موقت و چه به صورت دائم فکر کنند. خوب است بدانید این کشور نمره 9.7 از 10 را در مورد کیفیت سطح زندگی دارد. این عدد خودش نشان می دهد که چرا پاسپورت این کشور تا این حد مورد توجه افراد از کشورهای مختلف است. نرخ پایین بیکاری، امنیت شغلی، امکان تحصیل در بهترین مدارس و دانشگاه ها و.. تنها برخی از مهم ترین دلایل مورد توجه بودن کانادا می باشد.

کانادا که یکی از وسیع ترین کشورهای جهان است، در قسمت شمالی قاره آمریکا واقع شده است. بیشتر نقاط این کشور آب و هوای خیلی سردی دارد و برخی نقاط حتی خالی از سکنه محسوب می شود. بخش های جنوبی این کشور هوای گرم تری دارد و معمولا تراکم جمعیت در این قسمت ها بالاتر است.

کوهستان های کانادا از جمله جذابیت های طبیعی و چشم نواز آن محسوب می شود.

برخی کشورها به شما اجازه می دهند پاسپورت شان را بخرید یعنی این که با سرمایه گذاری و یا پرداخت مقداری پول، می توانید سریعا پاسپورت آن کشور را از آن خود کنید. در مورد کانادا چنین روشی که سریعا بتوانید پاسپورت آن را به دست آورید، وجود ندارد. کاری که باید بکنید این است که ابتدا از یکی از روش های مختلف اقامت کانادا را از آن خود کرده و سپس به فکر تابعیت آن باشید.

قطعا سوالی که در ذهن تان شکل گرفته است این است: ” چگونه اقامت کانادا را بگیرم؟ “

راه های مختلفی برای گرفتن اقامت این کشور وجود دارد. در صورتی که هر کدام از این مسیرها را به درستی طی کنید در آخر می تواند تابعیت کانادا را به شما هدیه بدهد.

چرا پاسپورت کانادا را بگیریم؟

داشتن پاسپورت کانادا، اعتبار و مزایای زیادی دارد.

  • پاسپورت کانادا در میان 199 کشور دنیا، رتبه 9 را دارد. این نشان دهنده اعتبار بالای این پاسپورت است.
  • با پاسپورت کانادا می توانید به کشورهای زیای بدون نیاز به ویزا و یا به صورت دریافت ویزا در مرز کشور مقصد، سفر کنید.
  • شما وقتی پاسپورت کانادا را دارید، فرزندان تان هم به راحتی پاسپورت دریافت می کنند.
  • می توانید به مشاغل مختلف در کانادا مشغول شوید.
  • با داشتن پاسپورت کانادا می توانید برای پارلمان نامزد شوید و حق رای هم دارید.
  • شما با داشتن پاسپورت کانادا می توانید تابعیت قبلی خود را هم حفظ نمایید.
  • در این کشور خدمات دولتی مختلف و رایگان در اختیار شما خواهد بود.

چه مدارکی برای اخذ پاسپورت کانادا مهم است

داشتن اقامت دائم کانادا و نیز اقامت حداقل 3 ساله از 5 سال گذشته، از شرایط لازم برای دریافت پاسپورت کانادا است. نداستن سابقه کیفری و خوش حسابی در زمینه مالیات و بیمه و هم چنین تسلط به زبان، شانس شما را جهت پذیرفته شدن در آزمون شهروندی کانادا افزایش می دهد.

ابتدا باید فرم های تقاضای پاسپورت را تکمیل کنید. پس از آن باید مدارک لازم را به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه نموده و ارائه دهید. این مدارک عبارتند از:

  • مدارک هویتی مورد نیاز است.
  • 2 قطعه عکس با مشخصات مد نظر، لازم است.
  • مدارک شهروندی تان را باید ارائه دهید.

انواع مختلف برای پاسپورت کانادا

کانادا پاسپورت های گوناگونی دارد که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. هر کدام از این پاسپورت ها، بسته به نیاز و شرایط برای افراد مختلفی صادر می شود. ابتدا پاسپورت این کشور فقط 2 نوع داشت، اما اکنون در 5 گروه مختلف جای می گیرد. پاسپورت دیپلماتیک، خاص، پاسپورت معمولی، موقت و سند تک برگی 5 گروه گفته شده هستند.

انواع مختلف پاسپورت کانادا

پاسپورت دیپلماتیک کانادا

این پاسپورت جلدی زرشکی دارد. افراد سیاسی و دیپلماتیک، از این پاسپورت استفاده می کنند. مقامات عالی، نمایندگان دولت و مجلس و خانواده های این افراد می توانند از این پاسپورت استفاده کنند. دفتر صادر کننده تعیین می کند که این پاسپورت چقدر اعتبار داشته باشد.

پاسپورت خاص کانادا

جلد این پاسپورت سبز رنگ است. این نوع از پاسپورت برای اعضای پارلمان، سناتورها و افرادی که در استخدام دولت هستند، استفاده می شود.

همچنین افراد غیر دیپلماتیک یا افرادی که برای اهداف کاری سفر خارج از کشور داشته اند، می توانند از این پاسپورت استفاده کنند.

اولین پاسپورتی که در سال 2009 تبدیل به پاسپورت هوشمند شده است، پاسپورت خاص می باشد. دفتری که پاسپورت را صادر می کند، مدت اعتبار آن را هم مشخص می کند.

پاسپورت عادی کانادا

این پاسپورت جلدی تیره دارد. پاسپورت عادی برای سفرهای معمولی شهروندان کانادا در نظر گرفته می شود. این پاسپورت 36 صفحه دارد که 29 صفحه آن به مهر ورود و خروج اختصاص داده می شود.

بسته به سن فرد، اعتبار این پاسپورت می تواند متفاوت باشد. اعتبار این پاسپورت برای کودکان زیر 15 سال، حداکثر به مدت 5 سال و برای بزرگسالان 5 تا 10 ساله خواهد بود.

پاسپورت موقت کانادا

این پاسپورت جلدی سفید دارد و توسط برخی دفاتر کانادا که در خارج از آن قرار دارند، صادر می گردد. از این پاسپورت معمولا برای افرادی استفاده می شود که شهروند کانادا هستند و نیاز فوری به پاسپورت دارند یا این که گذرنامه معمولی یا دیپلماتیک شان در حال صدور است. به صورت کلی پاسپورت موقت به افرادی داده می شود که روند صدور پاسپورت اصلی شان در حال انجام است.

این پاسپورت می تواند بین 6 ماه تا 1 سال اعتبار داشته باشد. دفتری که پاسپورت را صادر می کند با توجه به شرایط، در مورد میزان اعتبار آن تصمیم می گیرد. پاسپورت موقت شراط خاصی ندارد و برای همه سنین هم صادر می شود.

سند تک برگی برای مسافرت فوری

این سند که به آن سند تک برگی یا سند مسافرت فوری گفته می شود، به نوعی یک پاسپورت موقت است. شهروندان کانادا که می خواهند به کشور خودشان برگردند اما فعلا پاسپورت عادی شان در دسترس نیست، از این سند استفاده می کنند.

شما یک برگه در اختیار دارید که مشخصات فردی و اطلاعات سفرتان بر روی آن ثبت شده است. هم چنین مهلت انقضاء هم مشخص می شود.

پاسپورت معتبر کانادا

پاسپورت کانادا در سطح دنیا اعتبار بالایی دارد و همین موضوع هم در پرطرفدار بودنش نقش مهمی دارد. برای تشخیص این که پاسپورت یک کشور تا چه اندازه معتبر است از فاکتورهای زیادی استفاده می شود. این که بدون ویزا می توانید به چند کشور دنیا سفر کنید یکی از پارامترهایی است که قدرت پاسپورت یک کشور را نشان می دهد. شما با داشتن پاسپورت این کشور می توانید به 140 کشور دیگر سفر کنید بدون این که نیاز به دریافت ویزا داشته باشید. هم چنین برای سفر به 55 کشور دیگر هم می توانید در زمان رود به فرودگاه، ویزا بگیرید.

پاسپورت کانادا 195 امتیاز در سطح جهانی دارد که نشان دهنده قدرت و اعتبار بالای آن می باشد.

پاسپورت کانادا گران است؟

همان طور که گفتیم شما نمی توانید با هیچ روشی و به صورت وسیع پاسپورت کانادا را خریداری نمایید، بلکه مسیرهای مختلفی از نظر مهاجرتی و اقامتی وجود دارد که می تواند شما را به پاسپورت کانادا نزدیک کند.

 بسته به این که با چه روشی اقدام می کنید، هزینه های مربوطه برای دریافت پاسپورت متفاوت خواهد بود.

وقتی پاسپورت تان را دریافت می کنید هر سال و به مدت ده سال باید مبلغی بابت امور مربوط به آن پرداخت نمایید.

علاوه بر این، با توجه به شرایط ممکن است هزینه های دیگری هم وجود داشته باشد.

کانادا برای چه کشورهایی ویزا می خواهد؟

30 کشور مختلف در دنیا وجود دارد که برای سفر به آن ها باید ویزا بگیرید. افغانستان، ایران، کامرون، چاد و غنا از جمله این کشورها هستند.

دیگر کشورهای این دسته شامل الجزایر، بوتان، بوروندی، جمهوری آفریقای مرکزی، چین، جمهوری کنگو، جمهوری دموکراتیک کنگو، کوبا، گینه استوایی، اریتره، عراق، کره شمالی، لیبریا، مالی، لیبی، نیجر، نائورو، روسیه، نیجریه، سوریه، سودان، یمن، ونزوئلا و ترکمنستان می باشد.

ویزای کانادا در مرز

45 کشور مختلف دنیا وجود دارد که کانادایی ها می توانند به آن سفر کنند و هنگام ورود به آن کشورها در مرزهای مختلف هوایی، زمینی یا دریایی، برای گرفتن ویزا اقدام کنند. این کار خیلی راحت است و شما را از مراجعه قبلی به سفارت و پیگیری های متعدد معاف می کند.

مصر، گابن، عراق، اردن، لبنان، نپال و عربستان تعدادی از کشورهای گفته شده هستند. دقت کنید که مدت اقامت برای هر کدام از این کشورها متفاوت است.

چگونه می توانم پاسپورت کانادا را دریافت کنم؟

مسیرهای متفاوتی وجود دارد که از طریق آن ها می توانید پاسپورت کانادا را دریافت کنید. ما در این بخش به معرفی راه های معمول اخذ پاسپورت کانادا می پردازیم:

تحصیل راهی برای گرفتن پاسپورت کانادا است؟

برای کانادا و هم چنین هیچ کشور دیگری، تحصیل راه مستقیمی برای گرفتن پاسپورت کشور مد نظر نیست. البته شما می توانید تحصیل را یک پله در نظر بگیرید که شما را به پاسپورت نزدیک تر می کند.

با تحصیل در کانادا، در واقع در یکی از بهترین کشورهای دنیا مشغول تحصیل هستید و پس از 3 سال می توانید اقامت دائم بگیرید و پس از آن برای پاسپورت کانادا هم اقدام کنید.

افراد مختلف می توانند در مقاطع گوناگون از مدرسه تا دکترا تحصیل کنند. داشتن مدرک زبان انگلیسی هم لازم است. بسته به مقطعی که می خواهید تحصیل کنید سطح مدرک زبان مورد نیاز هم متفاوت خواهد بود. برای لیسانس آیلتس 6، برای فوق لیسانس 605 و برای دکتری آیلتس 7 یا بالاتر احتیاج دارید.

** موضوع مهم بعدی که باید به آن توجه کنید، گپ تحصیلی است. از زمان فارغ التحصیلی شما در مقطع قبلی تا شروع تحصیل دوباره در کانادا نباید فاصله ای بیش از 4 یا 5 سال وجود داشته باشد.

کار پلی برای داشتن پاسپورت کانادا

شما می توانید ویزای کار برای کاندا بگیرید و پس از مدتی صاحب پاسپورت این کشور شوید. افراد بسیاری برای کار کردن برای مهاجرت به کانادا اقدام می کنند. نرخ پایین بیکاری و رفاه اجتماعی از دلایل این تمایل محسوب می شود.

به ویزای کار کانادا، ویزای اسکیل ورکر یا همان نیروی کار ماهر گفته می شود. هم چنین این ویزا، زیر گروه برنامه ورود سریع شناخته می شود.

برای این که بتوانید ویزای کار را دریافت کنید، معیارهای مختلفی مورد بررسی قرار می گیرد. مدرک تحصیلی، مدارک زبان، سن، شرایط مالی، وجود یا عدم وجود دعوتنامه و جاب آفر از جمله فاکتورهای مهم در دریافت ویزای کانادا محسوب می شود. هر کدام از این معیارها، امتیاز مخصوص به خود را دارد و به صورت کلی هر چه امتیاز بیشتری داشته باشید شانس تان برای دریافت ویزا بیشتر است.

 برای دریافت این ویزا باید 2 مرحله را پشت سر بگذارید، در اولین مرحله باید حداقل امتیاز 67 را کسب کنید. پس از آن می توانید وارد مرحله دوم شوید که به آن استخر مجازی هم گفته می شود.

امتیاز سنجی در مرحله دوم حداکثر تا سقف 1200 امتیاز و به شکل متفاوتی بررسی می شود. در نهایت افرادی که شرایط بهتری نسبت به دیگران داشته باشند، انتخاب می شوند.

مزیت مهم ویزای کار کانادا این است که می توانید از همان ابتدا، اقامت دائم این کشور را داشته و همسر و فرزندان تان را هم به همراه داشته باشید.

سن کمتر از 45 سال، داشتن سابقه کار مرتبط و تخصصی و نیز داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس شانس شما را برای پذیرش بیشتر می کند.

سرمایه گذاری راهی برای اخذ پاسپورت کانادا

یکی از راه هایی که برای گرفتن پاسپورت کانادا دارید، سرمایه گذاری در این کشور است. افراد زیادی برای کسب درآمد، راه اندازی کسب و کار، اخذ اقامت، داشتن پاسپورت و… به سرمایه گذاری در کانادا اقدام می کنند.

در کانادا بسته به این که بخواهید در کدام ایالت سرمایه گذاری کنید، قوانین متفاوت است.

کارآفرینی راهی دیگر برای گرفتن پاسپورت کانادا

کارآفرینی یک راه سرمایه گذاری در کانادا است که باعث اقامت و دریافت پاسپورت هم می شود. شما می توانید برای این کار در مبالغ مختلفی سرمایه گذاری نمایید.

مزیت این روش این است که سرمایه تان کاملا در اختیار خودتان است و تنها کافی است سرمایه به کانادا وارد شود.

با این روش شما می توانید علاوه بر خودتان برای همسر و فرزندان هم اقامت بگیرید. دقت کنید فرزندان زیر 21 سال می توانند از طریق شما اقامت بگیرند.

استارتاپ و پاسپورت کانادا

استارتاپ یا همان نوآفرینی یکی از راه هایی است که می توانید وارد کانادا شده و به اقامت دائم و پاسپورت این کشور هم فکر کنید.

استارتاپ هم باعث می شود بتوانید برای همسر و فرزندان تان اقامت بگیرید. البته باید بدانید که پیگیری امور مربوط به این روش کمی زمانبر است و گاهی ممکن است تا 2 یا 3 سال هم طول بکشد. مزیت های این روش هم عدم نیاز به مدرک زبان و سرمایه گذاری است.

در واقع استارتاپ از راه های کم هزینه برای دریافت پاسپورت کانادا است.

تولد و پاسپورت کانادا

به صورت کلی در دنیا دو قانون متفاوت در مورد تولد و تابعیت داریم. اولین قانون که به آن قاعده خون گفته می شود باعث می شود کودک متولد شده، تابعیت پدر و مادرش را بگیرد بدون این که مهم باشد که کجا به دنیا آمده است.

قانون بعدی که به آن قاعده خاک گفته می شود به این شکل است که کودک تنها زمانی می تواند تابعیت کشور مربوطه را بگیرد که در قلمرو همان کشور متولد شده باشد.

کانادا در این مورد از قانون خاک پیروی می کند. در این مورد باید بدانید که فرزند تابعیت می گیرد اما برای پدر و مادر اودر صورتی که تابعیت کشور کانادا را نداشته باشند، پروسه کمی پیچیده است. وقتی کودک به سن 18 سالگی برسد، می تواند به عنوان حامی پدر و مادر عمل کرده و در این زمنیه به آن ها کمک کند. به صورت کلی این کار برای گرفتن اقامت پدر و مادر، راه مناسبی نیست.

مدارک لازم برای این روش عبارت است از:

ازدواج و پاسپورت کانادا

ازدواج یکی از راه هایی است که می تواند شما را به اقامت و تابعیت بسیاری از کشورها برساند. اگر با یک شهروند کانادایی ازدواج کنید می توانید پاسپورت این کشور را دریافت کنید.

افراد زیادی فکر می کنند با ازدواج های غیر واقعی می توانند به کانادا وارد شده و پاسپورت بگیرند. در این مورد باید بدانید که قوانین آن قدر دقیق است و به شکلی موشکافانه عمل می کند که هر گونه عدم صداقت به خوبی مشخص خواهد شد. اگر چنین موضوعی مشخص شود، فرد خاطی ممکن است برای همیشه از کانادا اخراج شود.

وقتی با شهروند کانادا ازدواج می کنید به شما اقامت موقت داده می شود. شما می توانید پس از 3 سال این اقامت را به اقامت دائم تبدیل نمایید. پس از آن هم امکان گرفتن پاسپورت و تابعیت را دارید.

نکته مهم این است که فردی که شهروند کانادا است باید ثابت کند که توانایی مالی کافی برای حمایت از همسرش را تا حداقل 3 سال آینده دارد. این فرد باید تابعیت یا اقامت دائم کانادا را داشته باشد. هر کدام از زوجین باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.

فردی که از طریق ازدواج قرار است وارد کانادا شود باید تعهد بدهد که تمایل به زندگی در کانادا را دارد.

پناهندگی راه نامناسبی برای دریافت پاسپورت کانادا

شما می توانید با استفاده از روش پناهندگی پاسپورت کانادا را دریافت نمایید. پناهجو به فردی گفته می شود که در واقع به دلایل مختلف در کشور خودش نمی تواند زندگی کند و امنیتش در خطر است. دلایل گفته شده می تواند عقیدتی، مذهبی، سیاسی یا … باشد.

در این مورد باید بدانید که پناهندگان شرایط سختی دارند و مدتی را باید در کمپ ها و بدون اجازه کار و تحصیل سپری کنند. علاوه بر آن پناهندگان از نظر روانی هم تحت فشار هستند و در این مسیر باید خطرات زیادی را هم به جان بخرند.

PR اخذ پاسپورت کانادا را هموار می کند

افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند، می توانند برای گرفتن پاسپورت کانادا اقدام نمایند. قطعا شما باید شرایط لازم را داشته باشید.

اگر 3 سال در کانادا زندگی کرده باشید و بیمه و مالیات را به موقع پرداخته باشید، می توانید برای گرفتن پاسپورت این کشور اقدام نمایید.

البته داشتن تسلط به زبان کانادا هم در اینجا مهم است.

با خرید ملک می توان به پاسپورت کانادا رسید؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر! افراد زیادی با هدف سرمایه گذاری و یا کسب درآمد به خرید ملک در بسیاری کشورها از جمله کانادا فکر می کنند. در برخی استان های کانادا برای خرید ملک محدودیت هایی وجود دارد.

به صورت کلی خرید ملک نمی تواند شما را به پاسپورت کانادا برساند. راه های زیای برای دریافت اقامت کانادا و گرفتن پاسپورت و تابعیت وجود دارد که می توانید از طریق آن ها اقدام نمایید.

اخذ پاسپورت کانادا از طریق خرید ملک

ثبت شرکت باعث دریافت پاسپورت کانادا می شود؟

ثبت شرکت هم از جمله موارد پرطرفدار در کانادا است. این کار می تواند برایتان سودآوری خوبی داشته باشد ولی باعث نمی شود که بتوانید پاسپورت کانادا را بگیرید.

زمان لازم برای اخذ پاسپورت کانادا

طی کردن روند درخواست پاسپورت زمان خودش را می طلبد. در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید و همه مراحل را به درستی طی کنید، در زمانی حدود 20 روز می توانید پاسپورت کانادا را بگیرید.

شرایط تمدید پاسپورت کانادا

پاسپورت کانادا می تواند با اعتبار 5 یا 10 ساله صادر شود. پس از این که تاریخ اعتبار پاسپورت شما تمام می شود می توانید آن را تمدید نمایید.

  • برای این کار ابتدا باید درخواست بدهید و پس از آن مدارک لازم را ارائه دهید. این مدارک شامل آخرین پاسپورت و 2 قطعه عکس می باشد.
  • در مرحله بعدی شما باید دو نفر که حداقل برای مدت 2 سال شما را می شناسند را معرفی نمایید. این افراد در واقع تایید کننده هویت شما هستند.
  • پس از آن برای پاسپورت درخواست می دهید و هزینه های مربوطه را هم می پردازید. این درخواست می تواند توسط خودتان یا افراد دیگر انجام شود. بسته به شرایط هزینه ها متفاوت خواهد بود.
  • در آخرین مرحله شما پاسپورت خود را دریافت می کنید. در صورتی که درخواست تان حضوری بوده باید در زمان لازم برای دریافت پاسپورت خود اقدام کنید. اگر درخواست تان را از طریق پست ارائه داده باشید، پاسپورت تان از طریق پست ارسال می شود.
5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای همراه کشور کانادا ویزای همراه کشور کانادا

سیاست های مهاجرتی سخاوتمندانه کشور کانادا این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا هم...

سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

نظرات کاربران
Call Now Button