نگاه کلی به پاسپورت کشور چین

  • میزان اعتبار پاسپورت کشور چین
  • انواع پاسپورت کشور چین
  • روش های دریافت پاسپورت کشور چین
  • دریافت پاسپورت کشور چین از طریق سرمایه گذاری در چین
  • دریافت پاسپورت کشور چین از طریق تولد در چین
  • دریافت پاسپورت کشور چین از طریق ازدواج در چین
  • دریافت پاسپورت کشور چین از طریق پناهندگی در چین
  • دریافت پاسپورت کشور چین از طریق ویزای تحصیلی چین
  • دریافت پاسپورت کشور چین از طریق ویزای کاری چین

میزان اعتبار پاسپورت کشور چین

اعتبار و رتبه پاسپورت کشور چین از نظر رتبه جهانی میان پاسپورت سایر کشورهای دنیا در رتبه 72جهان قرار گرفته است . دارندگان پاسپورت چین می توانند بدون ویزا به 23 کشور مسافرت کنند و همچنین جهت مسافرت به 142کشور نیازمند دریافت ویزا هستند .

میزان اعتبار پاسپورت کشور چین
میزان اعتبار پاسپورت کشور چین

انواع پاسپورت کشور چین

  • پاسپورت خدماتی کشور چین : این پاسپورت برای کارکنان و همسران و فرزندان آن ها ، که از طریق دولت چین برای کار در ماموریت های خارج از کشور چین ، سازمان ملل یا کمیسیون های ویژه آن ، یا دیگر سازمان های بین المللی اعزام می شوند صادر می شود . انواع مختلفی از پاسپورت های خدماتی ، که گذرنامه امور عمومی نام دارند ، به خدمتگزاران دولتی که تقسیمات کشوری را اداره می کنند، ارائه می شود .
  • پاسپورت معمولی کشور چین : این پاسپورت به کسانی ارائه می شود که قصد مسافرت به خارج از کشور جهت مقاصدی غیر رسمی را دارند .
  • پاسپورت دیپلماتیک کشور چین : پاسپورت دیپلماتیک کشور چین برای دیپلمات ها ، کنسول ها و همسران و فرزندان کوچک آن ها از طریق وزارت امور خارجه صادر می گردد .

تفاوت پاسپورت های کشور چین :

 پاسپورت معمولی جهت انجام امور خصوصی فرد متقاضی صادر می شود در صورتی که پاسپورت خدماتی و دیپلماتیک گذرنامه ای جهت انجام امور عمومی به شمار می رود . گذرنامه های SARS ماکائو و هنگ کنگ از طریق دولتمردان این منطقه ها صادر می شود و این قانون شامل آن ها نمی گردد .

روش های دریافت پاسپورت چین

  • دریافت پاسپورت کشور چین از طریق سرمایه گذاری در چین
  • دریافت پاسپورت کشور چین از طریق تولد در چین
  • دریافت پاسپورت کشور چین از طریق ازدواج در چین
  • دریافت پاسپورت کشور چین از طریق پناهندگی در چین
  • دریافت پاسپورت کشور چین از طریق ویزای تحصیلی چین
  • دریافت پاسپورت کشور چین از طریق ویزای کاری چین

میزان اعتبار پاسپورت کشور چین

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در چین نیز می تواند سبب دریافت پاسپورت این کشور شود . برای سرمایه گذاری در چین شخص متقاضی در ابتدا ویزای M را دریافت کند که مخصوص افراد خارجی می باشد که قصد سفر به چین برای فعالیت های تجاری و تبلیغاتی را خواهند داشت . سرمایه گذاری در چین از چند روش میسر می باشد :

  • سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت یا خرید سهام مربوط به شرکت در حال فعالیت در کشور چین
  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در چین

از دیگر روش های سرمایه گذاری در چین صندوق های معامله بورس اوراق بهادار (ETF) می باشد که ETF های محبوب چینی عبارت است از :

  • iShares FTSE China 25 Index Fund (NYSE: FXI)
  • Guggenheim China Small Cap ETF (NYSE: HAO)
  • SPDR S&P China ETF (NYSE: GXC)
  • iShares MSCI China Index Fund (NYSE: MCHI)
  • Guggenheim China All-Cap Fund (NYSE: YAO)
میزان اعتبار پاسپورت کشور چین
میزان اعتبار پاسپورت کشور چین

دریافت پاسپورت چین از طریق تولد در چین

کشور چین پیرو قاعده خون است یعنی اگر شخصی در خاک چین متولد شود یا در صورتی که پدر و مادر فرزند متولد شده دارای پاسپورت چین باشند و تبعه کشور چین باشند ؛ بر اساس قانون خون می توانند پاسپورت چین را دریافت کنند . همچنین شایان ذکر است که کشور چین دو تابعیتی را پذیرا نخواهد بود و شهروندان چینی که تمایل دارند تابعیت کشور دیگری را نیز داشته باشند به صورت اتوماتیک تابعیت چین را از دست می دهند .

دریافت پاسپورت چین از طریق ازدواج در چین

برای دریافت کارت اقامت کشور چین لازم است بیشتر از 5 سال از ازدواج فرد خارجی با شهروند چینی سپری شده باشد و در هر سال بیشتر از ۹ ماه را در چین اقامت داشته باشد ، همچنین لازم است شخص متقاضی تمکن مالی داشته باشد یعنی دارای درآمد ثابت یا حمایت مالی به اندازه موردنیاز جهت زندگی در این کشور باشد و حتما پیش از درخواست گرین کارت چین اقامت دائم خود را اخذ نماید .

دریافت پاسپورت چین از طریق پناهندگی در چین

مسئولیت امور پناهندگی و تعیین کردن وضعیت پناهندگان کشور چین بر عهده دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد است . پناهندگانی که حضور خود را اعلام کردند می توانند به صورت موقت در چین بمانند اما کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در جستجوی روشی با ثبات می باشند که نیازمند اسکان مجدد در کشور سوم است .

قانون داخلی چین در خصوص پناهندگان هنوز در حال توسعه می باشد . در حال حاضر تنها مقررات قانونی مربوطه ماده ۳۲ قانون اساسی و ماده ۴۶ قانون ورود و خروج است. پناهجویان در چین قادرند کارت شناسایی دریافت نمایند .

در این کشور با پناهندگان غیر هند و چین معمولا به عنوان بیگانه برخورد می کنند به صورتی که حتی حق کار هم نخواهند داشت . از جمله سایر حقوق مربوط به پناهندگان می توان حق مسکن ، تحصیل ، مواد غذایی و مراقبت های بهداشتی و آموزش کودکان را نام برد .

دریافت پاسپورت چین از طریق ویزای تحصیلی چین

تحصیل در کشور چین سبب دریافت اقامت و شهروندی این کشور به صورت دائم نخواهد شد بلکه لازم است بعد از اتمام تحصیلات شخص متقاضی جهت کار در کشور چین اقدام کند و پس از دریافت ویزای کاری در این کشور می تواند جهت اقامت موقت این کشور درخواست دهد . سپس پس از جند سال کار در این کشور و تمدید اقامت موقت در چین می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کرده و از طریق ویزای کاری برای دریافت پاسپورت کشور چین اقدام نمایند . همچنین لازم به ذکر است جهت اقدام برای تحصیل در چین طی دوره های تا ۱۸۰ روز ویزای X2 (که قابلیت تبدیل به ویزای دیگری را نخواهد داشت ) و جهت دوره های طولانی تر شخص باید ویزای X1 را دریافت کند .

دریافت پاسپورت چین از طریق ویزای تحصیلی چین
دریافت پاسپورت چین از طریق ویزای تحصیلی چین

دریافت پاسپورت چین از طریق ویزای کاری چین

برای دریافت پاسپورت کشور چین و شهروندی این کشور لازم است افراد در ابتدا اقامت دائم این کشور را دریافت کنند . پس از ۵ سال کار و زندگی در چین افراد متقاضی جهت اقامت دائم این کشور می توانند درخواست کنند . جهت ورود به کشور چین و دریافت اقامت کاری افراد متقاضی لازم است ویزای کاری چین را دریافت کنند . ویزای کار Z یا همان ویزای کار به کسانی که برای کار بالای شش ماه به چین مهاجرت می نمایند و همچنین خانواده آن ها ارائه می شود . شخصی که دارای بیماری های روانی یا مقاربتی ، ایدز، سل ریوی و یا سایر بیماری های عفونی باشدنمی تواند جهت ورود به این کشور اقدام نماید . جهت اخذ ویزای کاری چین به دو سند اولیه لازم است :

  • ارائه نامه استخدام کاری یا یادداشت تاییدیه خارجی جهت شخص متقاضی کار در چین
  • ارائه دعوت نامه ویزای Z که هر دوی این مدارک باید از طریق کارفرمای چینی از دولت های محلی ارائه شود .

بعضی از کنسولگری های چینی نسخه های فکس شده این مدارک را نیز قبول می کنند . همچنین امکان دارد در بعضی از کشورها گزارش معاینه پزشکی فرد متقاضی نیز لازم باشد . معمولا ویزای کاری که از طریق سفارت های خارج کشور صادر می گردد مجاز به یکبار ورود می باشد و تا ۳۰ روز بعد از ورود اعتبار خواهد داشت . فرد متقاضی نیز مکلف می باشد که طی ۳۰ روز جهت درخواست اقامت اقدام کند .

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
پاسپورت کشور لهستان پاسپورت کشور لهستان

نگاه کلی به پاسپورت کشور لهستان میزان اعتبار پاسپورت کشور لهستان روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور بلاروس پاسپورت کشور بلاروس

نگاه کلی به پاسپورت کشور بلاروس میزان اعتبار پاسپورت کشور بلاروس روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور ایرلند پاسپورت کشور ایرلند

پاسپورت کشور ایرلند نگاه کلی به پاسپورت کشور ایرلند میزان اعتبار پاسپورت کشور ایرلند روش ه...

نظرات کاربران
Call Now Button