پاسپورت کشور چک در آخرین وضعیت بررسی اعتبار پاسپورت های جهان در رده هشتم  این دسته بندی قرار گرفته است. دارندگان پاسپورت چک می توانند به 184 کشور جهان بدون ویزا مسافرت کنند.

پاسپورت کشور چک

روش های دریافت پاسپورت چک

  • دریافت پاسپورت چک از طریق سرمایه گذاری
  • دریافت پاسپورت کشور چک از طریق ازدواج
  • دریافت پاسپورت کشور چک از طریق پناهندگی
  • دریافت پاسپورت کشور چک از طریق ویزای تحصیلی
  • دریافت پاسپورت کشور چک از طریق دریافت ویزای کاری
  • دریافت پاسپورت کشور چک از طریق تولد

دریافت پاسپورت چک از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در چک از جمله روش های دریافت اقامت و در نهایت پاسپورت در جمهوری چک می باشد. سرمایه گذاری در جمهوری چک به صورت ثبت شرکت و کارآفرینی می باشد.
ابتدا برای شخص سرمایه گذار ویزای ۶ ماهه صادر خواهد شد که بعد از آن طی مدت دو سال تمدید خواهد شد و در انتهای سال پنجم فرد متقاضی می تواند برای خود و خانواده درخواست کارت اقامت دائم دهد.

بعد از اخذ کارت اقامت پس از 3 سال می توان جهت دریافت پاسپورت چک اقدام کرد. در روش سرمایه گذاری در جمهوری چک کارت اقامت جهت فرد اصلی و همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال او صادر خواهد شد.

دانشجویانی که از کشور چک فارغ التحصیل می شوند، می توانند جهت تمدید کارت اقامت خود بعد از پایان تحصیلات از روش سرمایه گذاری یا ثبت شرکت و کارآفرینی اقدام کنند.
در این روش هزینه مشخصی تعیین نشده و با توجه به نوع کار سرمایه لازم در این کشور متغیر است. اما حداقل سرمایه موردنیاز برای سرمایه گذاری چک در حدود ۱۰ هزار یورو می باشد همچنین داشتن دانش زبان چک جهت سرمایه گذاری در چک ضروری است.

دریافت پاسپورت چک از طریق سرمایه گذاری

دریافت پاسپورت چک از طریق ازدواج

ازدواج با اتباع جمهوری چک از جمله روش های دیگر دریافت اقامت دائم و پاسپورت کشور چک می باشد . لازم به ذکر است برای ثبت ازدواج در جمهوری چک ارائه مدرک مجرد بودن هر دو طرف و همچنین پاسپورت معتبر طرفین ضروری است. ازدواج در چک در کلیسا و یا شهرداری ثبت می شود.

اگر ازدواج در کشور دیگری انجام شود باید در ابتدا با ارائه مدارک لازم به سفارت جمهوری چک درخواست ویزای ازدواج کنند و بعد از ورود به خاک جمهوری چک ازدواج خود را ثبت کنند و جهت اخذ کارت اقامت اقدام کنند.
شایان ذکر است که کارت اقامت دائم بعد از گذشت 3 سال از ازدواج و زندگی آن ها در کنار هم، جهت فرد خارجی  صادر خواهد شد و سپس می تواند پس از 5 سال جهت دریافت پاسپورت جمهوری چک اقدام کنند.

دریافت پاسپورت چک از طریق  ازدواج

دریافت پاسپورت چک از طریق پناهندگی

جمهوری چک با وجود اینکه عضو کشورهای متعهد کنوانسیون ژنو می باشد اما هیچ گونه خدماتی جهت پناهندگان ندارد و پناهجو نمی پذیرد.

دریافت پاسپورت چک از طریق ویزای تحصیلی

تحصیل یکی از راه های دریافت اقامت کشور چک است اما تحصیل به تنهایی سبب اخذ اقامت دائم یا پاسپورت و تابعیت کشور چک نخواهد شد .

شخص متقاضی پس از اتمام تحصیل خود در این کشور تا ۱ سال می تواند در این کشور بماند و کار مرتبط با رشته تحصیلی خود را بیابد و اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل نماید یا از روش های سرمایه گذاری و یا دیگر برنامه های اقامتی جهت دریافت اقامت جمهوری چک اقدام کند.

دریافت پاسپورت چک از طریق ویزای تحصیلی چک

دریافت پاسپورت چک از طریق دریافت ویزای کاری

دریافت پاسپورت کشور چک از طریق دریافت ویزای کاری از جمله روش های دریافت پاسپورت این کشور است  برای دریافت پاسپورت کشور چک از طریق کار فرد متقاضی باید با یافتن شغل مورد نظر و دریافت دعوت کاری از کارفرمای معتبر می تواند سبب دریافت مجوز کار شود و با اخذ اقامت کاری در این کشور می توان در کشور چک مشغول به کار شد.
پس از 5 سال اقامت کاری در این کشور و پرداخت مالیات چک می توان اقامت دائم چک را دریافت کرد و سپس برای دریافت پاسپورت چک درخواست دهند.

دریافت پاسپورت چک از طریق تولد

دریافت پاسپورت جمهوری چک از طریق تولد در این کشور از روش های دیگر دریافت پاسپورت چک می باشد لازم به ذکر است ارائه تابعیت در کشور چک از قانون خون پیروی می کند یعنی تنها کسی که از پدر یا مادر چکی متولد شود می تواند پاسپورت و تابعیت جمهوری چکی را اخذ کند .

همچنین طفلی که از پدر و مادر نامشخص در جمهوری چک متولد شده می تواند پاسپورت و تابعیت جمهوری چک را اخذ کند.

دریافت پاسپورت چک از طریق تولد
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به چک مهاجرت به چک

مهاجرت به چک و روش های اقامت در چک در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چک از طریق ر...

انواع بورسیه های تحصیلی در چک انواع بورسیه های تحصیلی در چک

امروزه بسیاری از افراد قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های معتبر اروپا و دریافت بورسیه تحصیلی ...

تحصیل پزشکی در چک تحصیل پزشکی در چک

هر ساله هزاران دانشجوی بین المللی دانشگاه های چک را برای آموزش پزشکی به زبان انگلیسی انتخا...

نظرات کاربران
Call Now Button