پاسپورت کشور مجارستان در بین 20 پاسپورت اول دنیا قرار دارد. اتباع کشور مجارستان و دارندگان این پاسپورت با داشتن پاسپورت این کشور می توانند بدون نیاز به دریافت ویزا به 123 کشور دنیا مسافرت کنند.

همچنین با داشتتن پاسپورت مجارستان اتباع این کشور می‌توانند به 40 کشور دنیا مسافرت کرده و بعد از ورود به کشور مقصد ویزای ورود را نیز دریافت کنند، اتباع کشور مجارستان جهت ورود به 35 کشور باید قبل از ورود درخواست ویزا کنند.

پاسپورت کشور مجارستان

روش های دریافت پاسپورت مجارستان

  • دریافت پاسپورت مجارستان از طریق دریافت ویزای تحصیلی
  • دریافت پاسپورت مجارستان از طریق ویزای کاری مجارستان
  • دریافت پاسپورت مجارستان از طریق سرمایه گذاری
  • دریافت پاسپورت مجارستان از طریق متولد شدن
  • دریافت پاسپورت مجارستان از طریق ازدواج
  • دریافت پاسپورت مجارستان از طریق پناهندگی

دریافت پاسپورت مجارستان از طریق ویزای تحصیلی مجارستان

تحصیل در مجارستان سبب دریافت پاسپورت این کشور نخواهد شد بلکه لازم است بعد از اتمام تحصیلات فرد متقاضی بعد از یافتن شغل مورد نظر خود در این کشور و تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری مجارستان اقامت کاری این کشور را دریافت کند بعد از آن درخواست اقامت دائم و سپس تابعیت و پاسپورت مجارستان را دهند.
یا می تواند از روش های دیگر دریافت پاسپورت کشور مجارستان اقدام کرده و سپس برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت مجارستان اقدام کند.

دریافت پاسپورت مجارستان از طریق ویزای تحصیلی مجارستان

دریافت پاسپورت مجارستان از طریق ویزای کاری مجارستان

دریافت پاسپورت مجارستان از طریق کار در این کشور میسر است و پس از مشغول شدن به کار می توان از طریق ویزای کار مجارستان اقامت و تابعیت مجارستان را اخذ کرد. جهت کار در این کشور لازم است در ابتدا از یک کارفرمای معتبر در کشور مجارستان ، پیشنهاد کاری دریافت کنید.
جهت دریافت مجوز کار در مجارستان ، کارفرمای مربوطه به وزارت کار کشور مجارستان درخواست ارسال می کند و معمولا طی ۹۰ روز ، درخواست مجوز کار شما بررسی خواهد شد سپس مجوز صادر می شود.

پروسه دریافت اقامت دائم از طریق کار در مجارستان 5ساله است که اگر فرد متقاضی در طول این مدت به صورت مرتب کار کند و مالیات خود را پرداخت کند واجد شرایط دریافت اقامت دائم می باشد بعد از دریافت اقامت دائم فرد مورد نظر می تواند در سال هفتم  یا هشتم اقامت خود درخواست پاسپورت مجارستان را دهد و پاسپورت و تابعیت این کشور را نیز اخذ کند .

دریافت پاسپورت مجارستان از طریق سرمایه گذاری در مجارستان

سرمایه گذاری در کشور مجارستان از جمله روش های مناسب دریافت پاسپورت این کشور است . افراد متقاضی سرمایه گذاری در مجارستان می توانند از طریق ثبت شرکت، خرید ملک، کارآفرینی و … اقدام به سرمایه گذاری کنند . هر کدام از روش های ذکر شده میتواند سبب دریافت اقامت دائم مجارستان شود.

سرمایه گذاری در مجارستان قبلا از طریق خرید اوراق مشارکت دولتی با مبلغ 250 هزار یورو انجام میشد که این مورد لغو شده است و در حال حاضر سرمایه گذاری در این کشور از طریق ثبت شرکت انجام میشود که حداقل سرمایه ای که جهت این مورد نیاز است 10000 یورو است که فرد می تواند با این مبلغ اقدام به سرمایه گذاری و ثبت شرکت کند .

اگر بیزینس پلن فرد متقاضی تایید شود فرد می تواند اقدام به بیزینس و شروع فعالیت کند .فرآیند دریافت اقامت دائم از طریق ثبت شرکت در مجارستان بعد از 3سال انجام می شود و فرآیند دریافت پاسپورت این کشور بعد از دریافت اقامت دائم بعد از 3الی 5سال است یعنی در سال هفتم یا هشتم شخص قادر است پاسپورت مجارستان را درخواست کند.

دریافت پاسپورت مجارستان از طریق سرمایه گذاری در مجارستان

دریافت پاسپورت مجارستان از طریق متولد شدن در مجارستان

کشور مجارستان در خصوص تولد پیرو قانون خون است یعنی اگر پدر و یا مادر شخص متولد شده تابع کشور مجارستان باشند ، حق شهروندی این کشور به فرزند آن ها نیز ارائه خواهد شد .

همچنین در صورتی که پدر و مادر نوزاد متولد شده در خاک کشور مجارستان مشخص نباشد می تواند پاسپورت و اقامت مجارستان را دریافت کند . اما به طور کلی می توان گفت تولد فرزند در کشور مجارستان جهت شهروندان خارجی ، سبب ارائه پاسپورت مجارستان نخواهد شد .

دریافت پاسپورت مجارستان از طریق ازدواج در مجارستان

در کشور مجارستان ازدواج با تبعه مجارستان سبب دریافت اقامت این کشور می شود یعنی اگر فرد خارجی با تبعه مجارستان ازدواج کند و ازدواج به صورت کاملا قانونی ثبت گردد ، می توان برای زندگی و اقامت دائم در مجارستان اقدام کرد .جهت دریافت اقامت و پاسپورت مجارستان باید زوجین طی 3 سال در کنار هم زندگی کنند .
البته جهت ثبت این ازدواج لازم است طرفین حداقل ۱۸ سال را داشته باشند همچنین در صحت عقل و اراده ازدواج انجام شده باشد ، مجرد باشند و در صورت مطلقه بودن مدت شرعی لازم را سپری کرده سپس می توانند برای ازدواج اقدام نمایند .

پس از گذشت ۳ سال از تاریخ ثبت ازدواج و اثبات صوری نبودن ازدواج می توان جهت دریافت اقامت دائم مجارستان درخواست داد ، البته در طی این مدت نباید قوانین شهروندی را پایمال کنند و نیز جرم و جنایتی مرتکب نشوند . آشنایی با زبان مجارستان نیز به معنای ادغام در جامعه است و شانس دریافت پاسپورت مجارستان را افزایش می دهد .
لازم به ذکر است که کارت اقامت دائم مجارستان بعد از گذشت ۳ سال از ازدواج جهت فرد غیر مجارستانی صادر خواهد شد و بعد از آن می تواند پس از گذشت ۵ سال جهت دریافت پاسپورت مجارستان اقدام کند .

دریافت پاسپورت مجارستان از طریق ازدواج در مجارستان

دریافت پاسپورت مجارستان از طریق پناهندگی در مجارستان

اگر فرد متقاضی پناهندگی در مجارستان اعلام پناهندگی کند و با درخواست او موافقت نشود باید بلافاصله خاک کشور مجارستان را ترک کند ، اما بهتر است بدانید که مجارستان جز کشورهایی می باشد که پناهنده نمی پذیرد یعنی اعلام پناهندگی در این کشور امری دشوار و گاها مشکل است .

4.7/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دندان پزشکی در مجارستان تحصیل دندان پزشکی در مجارستان

همان طور که می دانید به جرات می توان گفت که رشته دندانپزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته های گر...

تحصیل در مجارستان تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان در کلیه رشته های پزشکی و فنی مهندسی و انسانی برای متقاضیان جهت تحصیل در خ...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان

تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان به زبان انگلیسی امکان پذیر است؛ رشته فیزیوتراپی یکی از ...

نظرات کاربران
Call Now Button