• میزان اعتبار پاسپورت کشور مالزی
  • روش های دریافت پاسپورت کشور مالزی
  • دریافت پاسپورت کشور مالزی از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور مالزی
  • دریافت پاسپورت کشور مالزی از طریق دریافت ویزای کاری کشور مالزی
  • دریافت پاسپورت کشور مالزی از طریق سرمایه گذاری در کشور مالزی
  • دریافت پاسپورت کشور مالزی از طریق متولد شدن در کشور مالزی
  • دریافت پاسپورت کشور مالزی از طریق ازدواج در کشور مالزی
  • دریافت پاسپورت کشور مالزی از طریق پناهندگی در مالزی

پاسپورت کشور مالزی – میزان اعتبار پاسپورت مالزی

پاسپورت کشور مالزی در رتبه بندی جهانی دارای رتبه 4 آسیا و 12 جهان است لازم به ذکر است شهروندان مالزی و کسانی که پاسپورت مالزی را دارند جهت ورود و خروج در دیگر کشورها نیازمند دریافت ویزا هستند که این شرایط و یا محدودیت ها  از طرف مقامات و ادارات کشورهای دیگر جهت شهروندان مالزی در نظر گرفته شده است. از ماه ژانویه 2019 شهروندان و دارندگان پاسپورت این کشور می توانند بدون دسترسی و نیاز به دریافت ویزا به 179 کشور دنیا مسافرت کنند .

در مقاله ” اشتغال در کشور مالزی ” به طور مفصل درباره شرایط کار در مالزی اطلاعات کسب کنید .

پاسپورت کشور مالزی – روش های دریافت پاسپورت مالزی

  • دریافت پاسپورت کشور مالزی از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور مالزی
  • دریافت پاسپورت کشور مالزی از طریق دریافت ویزای کاری کشور مالزی
  • دریافت پاسپورت کشور مالزی از طریق سرمایه گذاری در کشور مالزی
  • دریافت پاسپورت کشور مالزی از طریق متولد شدن در کشور مالزی
  • دریافت پاسپورت کشور مالزی از طریق ازدواج در کشور مالزی
  • دریافت پاسپورت کشور مالزی از طریق پناهندگی در مالزی

پاسپورت کشور مالزی – دریافت پاسپورت مالزی از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور مالزی

تحصیل در کشور مالزی سبب دریافت پاسپورت این کشور نخواهد شد بلکه لازم است از روش های دیگر دریافت پاسپورت این کشور اقدام کنید . لازم به ذکر است از جمله معضلاتی که دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در مالزی دارند می توان اقامت در این کشور را نام برد زیرا تحصیل و کار در مالزی سبب اقامت دائم و پاسپورت در این کشور نمی شود .

پاسپورت کشور مالزی – دریافت پاسپورت مالزی از طریق دریافت ویزای کاری کشور مالزی

جهت مشغول شدن به کار در مالزی می توان از طریق ویزای کار مالزی اقدام کرد .  جهت کار در این کشور لازم است در ابتدا از یک کارفرمای معتبر در کشور مالزی ، پیشنهاد کاری دریافت کنید . جهت دریافت مجوز کار در مالزی ، کارفرمای مربوطه به وزارت کار کشور مالزی درخواست ارسال می کند و معمولا طی ۹۰ روز ، درخواست مجوز کار شما بررسی خواهد شد سپس مجوز صادر می شود . اقامت کاری در مالزی از 1 سال الی 5 سال امکان پذیر و قابل تمدید خواهد بود . البته در شرایط خاص، بسته به نوع کار و تخصص در زمینه های متفاوت کاری امکان دارد تا 10 سال هم مجوز اقامت در این کشور تمدید شود. اما مالزی در زمینه دریافت تابعیت و ارائه پاسپورت بسیار سختگیر است و افراد از طریق کار در این کشور قادر به دریافت پاسپورت و حتی اقامت دائم نمی باشند .

پاسپورت کشور مالزی | میزان اعتبار پاسپورت مالزی | روش های دریافت پاسپورت مالزی | تحصیل در کشور مالزی
پاسپورت کشور مالزی | میزان اعتبار پاسپورت مالزی | روش های دریافت پاسپورت مالزی | تحصیل در کشور مالزی

پاسپورت کشور مالزی – دریافت پاسپورت مالزی از طریق سرمایه گذاری در کشور مالزی

سرمایه گذاری در کشور مالزی به طریقه های مختلف همانند خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و اوراق قرضه دولتی ممکن خواهد بود و افراد متقاضی با سرمایه گذاری در این کشور می توانند حداکثر تا 10 سال در این کشور اقامت کنند . روش های سرمایه گذاری در مالزی عبارت است از :

  • سرمایه گذاری در مالزی یا ویزای MM2H
  1. سرمایه گذاری برای افراد زیر 50 سال با سرمایه اولیه حداقل 500.000 RM و در آمد ماهیانه 10.000 RM طی 3 ماه که در سال دوم به عنوان حق برداشت می توانند نیمی از این مبلغ را از سپرده خود خارج نمایند .
  2. سرمایه گذاری برای افراد بالای 50 سال با حداقل سرمایه اولیه معادل 350.000 RM همچنین بازنشستگان دولتی می توانند جهت اثبات دارایی خود به عنوان دریافت حقوق بازنشستگی مبلغی معادل 10.000 RM را به صورت ماهیانه در حساب خود قرار دهند .
  3. در این روش نیازی به حضور مشخص در مالزی نیست به طوری که افراد متقاضی می توانند به راحتی ورود و خروج به این کشور را داشته باشند. همچنین متقاضیان می توانند همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را همراه داشته باشند.
  • سرمایه گذاری در مالزی از طریق ثبت شرکت برای افراد بالای 18 سال

پاسپورت کشور مالزی – دریافت پاسپورت مالزی از طریق متولد شدن در کشور مالزی

کشور مالزی در خصوص تولد پیرو قانون خون است یعنی اگر پدر و یا مادر شخص متولد شده تابع کشور مالزی باشند ، حق شهروندی این کشور به فرزند آن ها نیز ارائه خواهد شد . همچنین در صورتی که پدر و مادر نوزاد متولد شده در خاک مالزی مشخص نباشد می تواند پاسپورت و اقامت مالزی را دریافت کند . اما به طور کلی می توان گفت تولد فرزند در کشور مالزی جهت شهروندان خارجی ، سبب ارائه پاسپورت مالزی نخواهد شد .

پاسپورت کشور مالزی – دریافت پاسپورت مالزی از طریق ازدواج در کشور مالزی

در کشور مالزی ازدواج با تبعه مالزی سبب دریافت اقامت این کشور می شود یعنی اگر فرد خارجی با تبعه مالزی ازدواج کند و ازدواج به صورت کاملا قانونی ثبت گردد ، می توان برای زندگی و اقامت دائم در مالزی اقدام کرد .جهت دریافت اقامت و پاسپورت مالزی باید زوجین طی 10 سال در کنار هم زندگی کنند . البته جهت ثبت این ازدواج لازم است طرفین حداقل 21 سال را داشته باشند همچنین در صحت عقل و اراده ازدواج انجام شده باشد ، مجرد باشند و در صورت مطلقه بودن مدت شرعی لازم را سپری کرده سپس می توانند برای ازدواج اقدام نمایند . همچنین فرد متقاضی می تواند از طریق ویزای توریستی جهت ورود به این کشور اقدام کنند و پس از 7 روز اقامت در این کشور در خواست خود برای ازدواج را اعلام نمایند تا بتوانند از این طریق اقامت مالزی و در نهایت تابعیت این کشور را کسب کنند .

پاسپورت کشور مالزی – دریافت پاسپورت مالزی از طریق پناهندگی در مالزی

در کشور مالزی کار برای پناهجویان غیر قانونی است و از طرف دولت هیچ نوع حمایتی نخواهند شد. بر اساس قانون مالزی جهت بازبینی و بازنگری شرایط پناهندگان، آنان را بازداشت کرده تا به وضعیت و  اخذ تصمیم شرایط آن ها رسیدگی شود. به طور متوسط این بازداشت حدود 16 ماه و در بعضی موارد بیش از 5 سال زمان می برد . لازم به ذکر است که مالزی عضو کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل نمی باشد به همین دلیل پناهندگان از خدماتی چون تحصیل، کار و زندگی محروم هستند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پاسپورت کشور لهستان پاسپورت کشور لهستان

نگاه کلی به پاسپورت کشور لهستان میزان اعتبار پاسپورت کشور لهستان روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور بلاروس پاسپورت کشور بلاروس

نگاه کلی به پاسپورت کشور بلاروس میزان اعتبار پاسپورت کشور بلاروس روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور ایرلند پاسپورت کشور ایرلند

پاسپورت کشور ایرلند نگاه کلی به پاسپورت کشور ایرلند میزان اعتبار پاسپورت کشور ایرلند روش ه...

نظرات کاربران
Call Now Button