نگاه کلی به پاسپورت کشور مالتا

  • میزان اعتبار پاسپورت کشور مالتا
  • روش های دریافت پاسپورت کشور مالتا
  • دریافت پاسپورت کشور مالتا از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور مالتا
  • دریافت پاسپورت کشور مالتا از طریق دریافت ویزای کاری کشور مالتا
  • دریافت پاسپورت کشور مالتا از طریق سرمایه گذاری در کشور مالتا
  • دریافت پاسپورت کشور مالتا از طریق متولد شدن در کشور مالتا
  • دریافت پاسپورت کشور مالتا از طریق ازدواج در کشور مالتا
  • دریافت پاسپورت کشور مالتا از طریق پناهندگی در مالتا

میزان اعتبار پاسپورت مالتا

پاسپورت کشور مالتا از پاسپورت های قدرتمند دنیاست و در بین پاسپورت های جهان در رتبه 5 قرار گرفته است . کشور مالتا عضو کشورهای منطقه شنگن است و دارندگان پاسپورت کشور مالتا می توانند به 163 کشور مسافرت کنند که از این تعداد جهت 124 کشور بدون دریافت ویزا سفر ممکن خواهد بود همچنین لازم به ذکر است جهت 39 کشور با دریافت ویزا امکان رفت و آمد امکان پذیر است .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در مالتا مقاله ” تحصیل در مدارس کشور مالتا ” را مطالعه بفرمایید .

روش های دریافت پاسپورت مالتا

  • دریافت پاسپورت کشور مالتا از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور مالتا
  • دریافت پاسپورت کشور مالتا از طریق دریافت ویزای کاری کشور مالتا
  • دریافت پاسپورت کشور مالتا از طریق سرمایه گذاری در کشور مالتا
  • دریافت پاسپورت کشور مالتا از طریق متولد شدن در کشور مالتا
  • دریافت پاسپورت کشور مالتا از طریق ازدواج در کشور مالتا
  • دریافت پاسپورت کشور مالتا از طریق پناهندگی در مالتا

دریافت پاسپورت مالتا از طریق دریافت ویزای تحصیلی

تحصیل در کشور مالتا سبب دریافت پاسپورت این کشور نخواهد شد بلکه لازم است بعد از اتمام تحصیلات فرد متقاضی بعد از یافتن شغل مورد نظر خود در این کشور و تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری مالتا اقامت کاری این کشور را دریافت کند بعد از آن درخواست اقامت دائم و سپس تابعیت و پاسپورت مالتا را دهند . یا می تواند از روش های دیگر دریافت پاسپورت کشور مالتا اقدام کرده و سپس برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت مالتا اقدام کند .

دریافت پاسپورت مالتا از طریق دریافت ویزای کاری

دریافت پاسپورت مالتا از طریق کار در این کشور میسر است و پس از مشغول شدن به کار می توان از طریق ویزای کار مالتا اقامت و تابعیت مالتا را اخذ کرد .  جهت کار در این کشور لازم است در ابتدا از یک کارفرمای معتبر در کشور مالتا ، پیشنهاد کاری دریافت کنید . جهت دریافت مجوز کار در مالتا ، کارفرمای مربوطه به وزارت کار کشور مالتا درخواست ارسال می کند و معمولا طی ۹۰ روز ، درخواست مجوز کار شما بررسی خواهد شد سپس مجوز صادر می شود . متقاضیان کار در مالتا پس از 5 سال کار کردن در این کشور و مالیات پرداخت کردن می توان اقدامات لازم جهت درخواست اقامت دائم مالتا را انجام دهند . هنگامی که 6 سال از مدت اقامت دائم مالتا بگذرد می تواند درخواست تابعیت مالتا و به تبعه آن پاسپورت مالتا را کند .

زمان لازم جهت پردازش و صادر کردن این مجوز بین 4 تا 6 هفته است . این مجوز جهت یک سال صادر خواهد شد و برای تجدید آن 8 هفته زودتر باید اقدام کنند . کسانی که ویزای کار مالتا را دارند امکان همراهی خانواده نیز برای آن ها امکان پذیر است .

دریافت پاسپورت مالتا از طریق سرمایه گذاری

دریافت پاسپورت کشور مالتا از طریق سرمایه گذاری در این کشور ممکن است .دریافت پاسپورت مالتا به روش سرمایه گذاری در این کشور به نسبت سرمایه گذاری در برخی از کشورهای دیگر سریع تر انجام خواهد شد و معمولاً 3 یا 4 ماه زمان می برد . مالتا از امنیت بالایی برخوردار است و همچنین دارای سیستم مالیاتی سودمند برای سرمایه گذاران است همچنین پس از سرمایه گذاری در این کشور می توان برای خانواده فرد سرمایه گذار حتی فرزندان بالای 18 سال می توانند دریافت اقامت کنند . روش های سرمایه گذاری در مالتا عبارت است از :

  • سرمایه گذاری در مالتا از طریق مشارکت مالی در صندوق توسعه ملی و اجتماعی با حداقل سرمایه اولیه 650 هزار یورو
  • سرمایه گذاری در مالتا در املاک و مستغلات با حداقل سرمایه اولیه 350،000 یورو طی 5 سال
  • سرمایه گذاری در مالتا در اوراق قرضه با حداقل سرمایه اولیه 150،000 یورو طی 5 سال
دریافت پاسپورت مالتا از طریق سرمایه گذاری
دریافت پاسپورت مالتا از طریق سرمایه گذاری

دریافت پاسپورت مالتا از طریق متولد شدن

کشور مالتا در خصوص تولد پیرو قانون خون است یعنی اگر پدر و یا مادر شخص متولد شده تابع کشور مالتا باشند ، حق شهروندی این کشور به فرزند آن ها نیز ارائه خواهد شد . همچنین در صورتی که پدر و مادر نوزاد متولد شده در خاک مالتا مشخص نباشد می تواند پاسپورت و اقامت مالتا را دریافت کند . اما به طور کلی می توان گفت تولد فرزند در کشور مالتا جهت شهروندان خارجی ، سبب ارائه پاسپورت مالتا نخواهد شد . در این مورد تنها لازم است فرد متقاضی مدارک مربوط به والدین مالتی خود را ارائه کند . به فرزندانی که از افراد غیر مالتایی در خاک مالتا متولد شده اند و والدین طفل در مالتا سرمایه گذاری کنند تابعیت مالتا اعطا می گردد .

دریافت پاسپورت مالتا از طریق ازدواج

در کشور مالتا ازدواج با تبعه مالتا سبب دریافت اقامت این کشور می شود یعنی اگر فرد خارجی با تبعه مالتا ازدواج کند و ازدواج به صورت کاملا قانونی ثبت گردد ، می توان برای زندگی و اقامت دائم در مالتا اقدام کرد .جهت دریافت اقامت و پاسپورت مالتا باید زوجین طی ۵ سال در کنار هم زندگی کنند . البته جهت ثبت این ازدواج لازم است طرفین حداقل ۱۸ سال را داشته باشند همچنین در صحت عقل و اراده ازدواج انجام شده باشد ، مجرد باشند و در صورت مطلقه بودن مدت شرعی لازم را سپری کرده سپس می توانند برای ازدواج اقدام نمایند . پس از گذشت 5 سال از تاریخ ثبت ازدواج و اثبات صوری نبودن ازدواج می توان جهت دریافت پاسپورت مالتا درخواست داد ، البته در طی این مدت نباید قوانین شهروندی را پایمال کنند و نیز جرم و جنایتی مرتکب نشوند . شایان ذکر است که زوجین در این 5 سال نباید از هم جدا شده باشند و ازدواج آن ها باید به صورت پیوسته باشد. یعنی در صورتی که افراد مثلا 2 سال باهم زندگی کنند و 1 سال جدا از هم باشند و مجدد 3 سال با هم زندگی کنند پذیرفته نیست .

دریافت پاسپورت مالتا از طریق پناهندگی

امکان دریافت پاسپورت مالتا از راه پناهندگی نیز امکان پذیر است . فردی که وارد مالتا شود می تواند درخواست پناهندگی خود را ارائه کند اما این بدان نیست که درخواست پناهندگی همه این افراد پذیرفته می شود . مالتا عضو کنوانسیون ژنو است . این کشور در 13 دسامبر 2001 رزرو جغرافیایی خود را لغو کرده است و این کشور عضو کنوانسیون های سازمان ملل متحد محسوب نمی شود . فرد پناهجو در مالتا می تواند تا زمان تعیین وضعیت حق اقامت در مالتا را داشته باشد همچنین می تواند پرونده پناهندگی خود را به صورت محرمانه نگه دارد .

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پاسپورت کشور لهستان پاسپورت کشور لهستان

نگاه کلی به پاسپورت کشور لهستان میزان اعتبار پاسپورت کشور لهستان روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور بلاروس پاسپورت کشور بلاروس

نگاه کلی به پاسپورت کشور بلاروس میزان اعتبار پاسپورت کشور بلاروس روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور ایرلند پاسپورت کشور ایرلند

پاسپورت کشور ایرلند نگاه کلی به پاسپورت کشور ایرلند میزان اعتبار پاسپورت کشور ایرلند روش ه...

نظرات کاربران
Call Now Button