•  میزان اعتبار پاسپورت کشور سوئد
  • روش های دریافت پاسپورت کشور سوئد
  • دریافت پاسپورت کشور سوئد از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور سوئد
  • دریافت پاسپورت کشور سوئد از طریق دریافت ویزای کاری کشور سوئد
  • دریافت پاسپورت کشور سوئد از طریق سرمایه گذاری در کشور سوئد
  • دریافت پاسپورت کشور سوئد از طریق متولد شدن در کشور سوئد
  • دریافت پاسپورت کشور سوئد از طریق ازدواج در کشور سوئد
  • دریافت پاسپورت کشور سوئد از طریق پناهندگی در سوئد

پاسپورت کشور سوئد
پاسپورت کشور سوئد

پاسپورت کشور سوئد – میزان اعتبار پاسپورت سوئد

پاسپورت کشور سوئد، رتبه دوم را در میان رده بندی جهانی پاسپورت های کل دنیا و رتبه نهم را در میان رده بندی انفرادی بین کشورها دارد. دارندگان پاسپورت سوئد می توانند به ۱۲۷ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا مسافرت کنند و همچنین ویزای 32 کشور را در بدو ورود به آن کشور دریافت کنند.

پاسپورت کشور سوئد – روش های دریافت پاسپورت سوئد

  • دریافت پاسپورت کشور سوئد از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور سوئد
  • دریافت پاسپورت کشور سوئد از طریق دریافت ویزای کاری کشور سوئد
  • دریافت پاسپورت کشور سوئد از طریق سرمایه گذاری در کشور سوئد
  • دریافت پاسپورت کشور سوئد از طریق متولد شدن در کشور سوئد
  • دریافت پاسپورت کشور سوئد از طریق ازدواج در کشور سوئد
  • دریافت پاسپورت کشور سوئد از طریق پناهندگی در سوئد

پاسپورت کشور سوئد – دریافت پاسپورت سوئد از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور سوئد

تحصیل در کشور سوئد سبب دریافت پاسپورت این کشور نخواهد شد بلکه لازم است بعد از اتمام تحصیلات فرد متقاضی بعد از یافتن شغل مورد نظر خود در این کشور و تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری سوئد اقامت کاری این کشور را دریافت کند بعد از آن درخواست اقامت دائم و سپس تابعیت و پاسپورت سوئد را دهند. یا می تواند از روش های دیگر دریافت پاسپورت کشور سوئد اقدام کرده و سپس برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت سوئد اقدام کند.

دریافت پاسپورت سوئد از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور سوئد
دریافت پاسپورت سوئد از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور سوئد

پاسپورت کشور سوئد – دریافت پاسپورت سوئد از طریق دریافت ویزای کاری کشور سوئد

دریافت پاسپورت سوئد از طریق کار در این کشور میسر است و پس از مشغول شدن به کار می توان از طریق ویزای کار سوئد اقامت و تابعیت سوئد را اخذ کرد. جهت کار در این کشور لازم است در ابتدا از یک کارفرمای معتبر در کشور سوئد، پیشنهاد کاری دریافت کنید. جهت دریافت مجوز کار در سوئد، کارفرمای مربوطه به وزارت کار کشور سوئد درخواست ارسال می کند و معمولا طی ۹۰ روز، درخواست مجوز کار شما بررسی خواهد شد سپس مجوز صادر می شود. همچنین لازم است فرد متقاضی به زبان سوئدی مسلط باشد و همچنین لازم است کارفرما حداقل ۱۰ روز شغل لازم خود را در اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس آگهی نماید و در صورت پیدا نشدن فرد مناسب، از یک خارجی می تواند دعوت به کار نماید.

پاسپورت کشور سوئد – دریافت پاسپورت سوئد از طریق سرمایه گذاری در کشور سوئد

سرمایه گذاری در کشور سوئد از طریق ثبت شرکت ممکن خواهد بود. جهت سرمایه گذاری و ثبت کردن شرکت در سوئد، شما باید یک بیزینس پلن و یا همان طرح تجاری ( طرح کسب و کار ) ارائه کرده و به اداره مهاجرت سوئد ثابت کنید که طرح شما سودده است. در صورت تائید شدن برنامه شما، در ابتدا به شما اقامت دو ساله می دهند که بتوانید شرکت را ثبت نمایید و طرح خود را اجرا کنید. شما باید بتوانید ثابت کنید که در این دو سال تمکن مالی لازم برای تامین هزینه های زندگی خود و خانواده را دارید. همچنین در شرکت شما، شما باید بیشتر از پنجاه درصد (حداقل ۵۱%) سهام داشته باشید تا بتوانید حق تصمیم گیری در امور آن را داشته باشید و حتما باید حداقل یک نفر سوئدی هم در سهام شرکت شما شریک باشد. در صورتی که قرار است شرکتی را که از قبل وجود داشته را خریداری نمایید، حتما به بدهی های مالیاتی که امکان دارد آن شرکت داشته باشد توجه کنید تا بدهی های زیادی را پرداخت نکنید.

پس از دوسال در صورت اثبات سوددهی شرکت و پرداخت کردن کلیه بدهی های مالیاتی و قانونی کشور، شما می توانید طی دو سال دیگر نیز ویزای خود را تمدید کنید و بعد از پنج سال اقامت دائم دریافت کند و از سال ششم درخواست پاسپورت سوئد را دهید. البته باید توجه کنید که دانش زبان سوئدی برای سرمایه گذاری و دریافت پاسپورت سوئد از نکات لازم است.

دریافت پاسپورت سوئد از طریق سرمایه گذاری در کشور سوئد
دریافت پاسپورت سوئد از طریق سرمایه گذاری در کشور سوئد

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کاریابی در سوئد مقاله ” نحوه یافتن کار در سوئد  ” را مطالعه بفرمایید.

پاسپورت کشور سوئد – دریافت پاسپورت سوئد از طریق متولد شدن در کشور سوئد

در کشور سوئد در صورتی که فرزند شما پس از اول آپریل ۲۰۱۵ متولد شود، نوزاد تابعیت سوئد را در زمان تولد دریافت می کند. بدون توجه به اینکه نوزاد در کجا به دنیا آمده، البته در صورتی که هر کدام از والدین او پاسپورت سوئد را داشته باشد و از تبعه این کشور باشد.

در صورتی که فرزند شما پیش از آپریل ۲۰۱۵ و پس از جولای ۲۰۰۱ متولد شود، شرایط زیر اعمال می گردد:

  • فرزند مادری که تابع سوئد است، همیشه تابعیت و پاسپورت سوئد را دریافت می کند.
  • در صورتی که پدر فرزند متولد شده سوئدی باشد و با یک مادر خارجی ازدواج کند، اگر نوزاد در سوئد متولد شود تابعیت سوئد را دریافت می کند.
  • اگر نوزاد در خارج از خاک سوئد متولد شود و تابعیت پدر و مادر او سوئدی باشد، تابعیت و پاسپورت سوئد را کسب می کند.

پاسپورت کشور سوئد – دریافت پاسپورت سوئد از طریق ازدواج در کشور سوئد

در کشور سوئد ازدواج با تبعه سوئد سبب دریافت اقامت این کشور می شود یعنی اگر فرد خارجی با تبعه سوئد ازدواج کند و ازدواج به صورت کاملا قانونی ثبت گردد، می توان برای زندگی و اقامت دائم در سوئد اقدام کرد.

در صورتی که شما با یک فرد سوئدی ازدواج کنید، می توانید بعد از سه سال، جهت اخذ تابعیت و پاسپورت سوئد درخواست دهید. البته تنها ازدواج کردن جهت اخذ پاسپورت سوئد کافی نیست و شما باید حداقل دو سال با همسر خود زندگی کنید.

در صورتی که همسر شما تابعیت کشور دیگری را دارد و یا بی تابعیت است، باید تابعیت و پاسپورت سوئد را طی حداقل دو سال کسب کند. شما همچنین باید با جامعه طی زمانی که در سوئد هستید، به خوبی سازگار شوید. همچنین عواملی همانند مدت زمان ازدواج شما، دانش زبان سوئدی و توانایی شما در مورد موارد مالی برای دریافت پاسپورت سوئد اهمیت بالایی دارد.

 دریافت پاسپورت سوئد از طریق ازدواج در کشور سوئد
دریافت پاسپورت سوئد از طریق ازدواج در کشور سوئد

پاسپورت کشور سوئد – دریافت پاسپورت سوئد از طریق پناهندگی در سوئد

طبق تصویبات کنوانسیون ژنو یا کنوانسیون پناهندگی، کسانی که شرایط لازم را دارند و به هردلیلی ترس از بازگشت به کشور خود دارند، می توانند به کشورهایی که عضو این کنوانسیون هستند رفته و در آنجا پناهنده شوند. کشور سوئد نیز یکی از اعضای کنوانسیون ژنو می باشد.

در کشور سوئد فرد باید پس از ورود به خاک این کشور که معمولا در فرودگاه است، درخواست پناهندگی خود را اعلام کند. بعد از دریافت درخواست از نفر اصلی و خانواده او، اثر انگشت و عکس دریافت خواهد شد و فرد باید فرم های مربوطه را که شامل اطلاعاتی مانند اطلاعات فردی، ملیت، دلیل پناهندگی و … است را پر کند. در صورت نیاز شخص به وکیل، می تواند درخواست دهد. بعد از انجام مراحل اولیه، از فرد یک مصاحبه شفاهی گرفته می شود که صحت اطلاعات دریافتی با اطلاعات موجود در فرم ها سنجیده گردد.

در صورت عدم تائید درخواست پناهندگی، فرد می تواند درخواست تجدیدنظر دهد. در صورت رد شدن حکم تجدیدنظر، فرد باید به کشور خود بازگردد. در صورت تائید درخواست پناهندگی، به فرد یک اقامت سه ساله می دهند که بعد از پنج سال شخص می تواند آن را به اقامت دائم تبدیل کرده و از سال ششم در صورت رعایت کلیه قوانین، پناهجو می تواند درخواست پاسپورت سوئد را دهد. با توجه به خطرات بسیار زباد روش پناهندگی گروه آتیه آفرینان پیشنهاد می نماید از روش های دیگری نظیر اخذ ویزای تحصیلی استفاده نمایید. برای کسب اطلاع از روش های مقرون به صرفه جهت مهاجرت تحصیلی به سوئد با گروه آتیه آفرینان تماس حاصل نمایید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پاسپورت کشور لهستان پاسپورت کشور لهستان

نگاه کلی به پاسپورت کشور لهستان میزان اعتبار پاسپورت کشور لهستان روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور بلاروس پاسپورت کشور بلاروس

نگاه کلی به پاسپورت کشور بلاروس میزان اعتبار پاسپورت کشور بلاروس روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور ایرلند پاسپورت کشور ایرلند

پاسپورت کشور ایرلند نگاه کلی به پاسپورت کشور ایرلند میزان اعتبار پاسپورت کشور ایرلند روش ه...

نظرات کاربران
Call Now Button