پاسپورت کشور ایرلند

نگاه کلی به پاسپورت کشور ایرلند

  • میزان اعتبار پاسپورت کشور ایرلند
  • روش های دریافت پاسپورت کشور ایرلند
  • دریافت پاسپورت کشور ایرلند از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور ایرلند
  • دریافت پاسپورت کشور ایرلند از طریق دریافت ویزای کاری کشور ایرلند
  • دریافت پاسپورت کشور ایرلند از طریق سرمایه گذاری در کشور ایرلند
  • دریافت پاسپورت کشور ایرلند از طریق متولد شدن در کشور ایرلند
  • دریافت پاسپورت کشور ایرلند از طریق ازدواج در کشور ایرلند
  • دریافت پاسپورت کشور ایرلند از طریق پناهندگی در ایرلند

پاسپورت کشور ایرلند – میزان اعتبار پاسپورت ایرلند

پاسپورت کشور ایرلند در جایگاه چهارم بین کشورها قرار گرفته و از این نظر جایگاه بسیار خوبی دارد. دارندگان پاسپورت ایرلند میتوانند به ۱۲۰ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا مسافرت کنند و از ۳۰ الی ۱۸۰ روز به صورت توریستی اجازه حضور دارند . همچنین با پاسپورت ایرلند میتوان به ۴۵ کشور دنیا با دریافت ویزای فرودگاهی ( Visa On Arrival ) وارد شد و پیش از ورود نیاز به دریافت ویزا نخواهد داشت اما ۳۳ کشور وجود دارند که اتباع ایرلندی جهت ورود به این کشورها نیازمند دریافت ویزا هستند . لازم به ذکر است اتباع ایرلندی جهت سفر به ایران می توانند با دریافت ویزا فرودگاهی یا الکترونیکی وارد شوند.

پاسپورت کشور ایرلند – روش های دریافت پاسپورت ایرلند

  • دریافت پاسپورت کشور ایرلند از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور ایرلند
  • دریافت پاسپورت کشور ایرلند از طریق دریافت ویزای کاری کشور ایرلند
  • دریافت پاسپورت کشور ایرلند از طریق سرمایه گذاری در کشور ایرلند
  • دریافت پاسپورت کشور ایرلند از طریق متولد شدن در کشور ایرلند
  • دریافت پاسپورت کشور ایرلند از طریق ازدواج در کشور ایرلند
  • دریافت پاسپورت کشور ایرلند از طریق پناهندگی در ایرلند

پاسپورت کشور ایرلند – دریافت پاسپورت ایرلند از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور ایرلند

تحصیل در کشور ایرلند سبب دریافت پاسپورت این کشور نخواهد شد بلکه لازم است بعد از اتمام تحصیلات فرد متقاضی بعد از یافتن شغل مورد نظر خود در این کشور و تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری ایرلند اقامت کاری این کشور را دریافت کند بعد از آن درخواست اقامت دائم و سپس تابعیت و پاسپورت ایرلند را دهند . یا می تواند از روش های دیگر دریافت پاسپورت کشور ایرلند اقدام کرده و سپس برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت ایرلند اقدام کند .

همچنین دانشجو بعد از اتمام تحصیل در کشور ایرلند، اجازه دارد تا ۲۴ ماه در این کشور مانده و کارفرمای مورد نظر خود را بیابد که این مدت زمان بسیار مناسبی جهت دانشجویان است تا در این کشور بمانند و کارفرمای مورد نظر خود را در زمینه رشته تحصیلی خود بیابند . البته انواع دیگری ویزای کار برای دانشجویان و فارغ تحصیلان ایرلند وجود دارد که دانشجویان می توانند جهت دریافت آنها نیز بعد از پایان تحصیل اقدام کنند که مجوز استخدام کارآموزی یکی از این ویزاهای کار است که به دانشجویانی که بعد از تحصیل مشغول به کارآموزی می شوند ارائه می گردد .

پاسپورت کشور ایرلند

پاسپورت کشور ایرلند

پاسپورت کشور ایرلند – دریافت پاسپورت ایرلند از طریق دریافت ویزای کاری کشور ایرلند

دریافت پاسپورت ایرلند از طریق کار در این کشور میسر است و پس از مشغول شدن به کار می توان از طریق ویزای کار ایرلند اقامت و تابعیت ایرلند را اخذ کرد .  جهت کار در این کشور لازم است در ابتدا از یک کارفرمای معتبر در کشور ایرلند ، پیشنهاد کاری دریافت کنید . جهت دریافت مجوز کار در ایرلند ، کارفرمای مربوطه به وزارت کار کشور ایرلند درخواست ارسال می کند و معمولا طی ۹۰ روز ، درخواست مجوز کار شما بررسی خواهد شد سپس مجوز صادر می شود . پس از 9 سال کار و اقامت در این کشور می توان جهت دریافت اقامت و پاسپورت این کشور اقدام کرد .

پاسپورت کشور ایرلند – دریافت پاسپورت ایرلند از طریق سرمایه گذاری در کشور ایرلند

سرمایه گذاری در ایرلند از جمله روش های دریافت پاسپورت ایرلند است که از طرق زیر انجام می شود :

  • سرمایه گذاری شرکتی با حداقل 1 میلیون یورو در ایرلند طی 3 سال
  • سرمایه گذاری در املاک با حداقل 2 میلیون یورو سرمایه اولیه
  • سرمایه گذاری در ایرلند از طریق هبه حداقل به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو
  • سرمایه گذاری در صندوق های مالی با حداقل 1 میلیون یورو سرمایه اولیه در ایرلند طی 3 سال

پاسپورت کشور ایرلند – دریافت پاسپورت ایرلند از طریق متولد شدن در کشور ایرلند

پاسپورت ایرلند از طریق تولد به دو روش خاک و خون امکان پذیر است . بر اساس قوانین تابعیت ایرلند فرد از طریق تولد و داشتن تبار یا اجداد ایرلندی می تواند تابعیت این کشور را دریافت نماید . فردی که در سال ۲۰۰۵ و قبل آن در جزیره ایرلند متولد شود، به او تابعیت ایرلندی اعطا می گردد . یعنی از سال ۲۰۰۵ به قبل در جزیره ایرلند قانون خاک حاکم بوده اما افرادی که پس از ۲۰۰۵ در ایرلند متولد شدند باید والدین ایرلندی داشته باشند تا تابعیت به آنها ارائه گردد (قانون خون). همینطور کودکانی که در هر کجای جهان به متولد شوند و یکی از والدین آنها ایرلندی باشد، تابعیت ایرلند را دریافت خواهد کرد .

همچنین کودکانی که پس از سال ۲۰۰۵ در ایرلند متولد شدند و والدین آنها بریتانیایی هستند، نیز می توانند برای فرزند خود درخواست پاسپورت ایرلند را دهند. یعنی قانون خاک در خصوص اتباع بریتانیایی در ایرلند حاکم است (قانون خاک نسبی) همچنین کودکانی که والدین آنها وضعیت پناهندگی آن ها مشخص شده ،‌ نیز تابعیت ایرلندی به آنها اعطا می گردد .

از دیگر مواردی که شخص متولد در خاک ایرلند می تواند پاسپورت ایرلند را دریافت کند جهت فرزندی است که پدر و مادر او خارجی هستند اما در ایرلند متولد شده و والدین او ۳ سال از ۴ سال گذشته را در ایرلند زندگی کنند .

فردی که از والدین ایرلندی در خارج ایرلند متولد شده بدون توجه به محل تولد ایرلندی به شمار می رود و می تواند برای دریافت پاسپورت اقدام نماید . جهت دریافت تابعیت ایرلندی حتما نیاز به دریافت پاسپورت نمی باشد اما پاسپورت اثبات کننده تابعیت شخص است همچنین افرادی که پدر و مادر آنها ایرلندی نیستند اما یکی از پدربزرگ یا مادربزرگ آنها ایرلندی باشند می توانند از طریق اجداد در وزارت امور خارجه ایرلند درخواست پاسپورت و تابعیت ایرلند را دهند.

پاسپورت کشور ایرلند – دریافت پاسپورت ایرلند از طریق ازدواج در کشور ایرلند

در کشور ایرلند ازدواج با تبعه ایرلند سبب دریافت اقامت این کشور می شود یعنی اگر فرد خارجی با تبعه ایرلند ازدواج کند و ازدواج به صورت کاملا قانونی ثبت گردد ، می توان برای زندگی و اقامت دائم در ایرلند اقدام کرد .جهت دریافت اقامت و پاسپورت ایرلند باید زوجین طی ۵ سال در کنار هم زندگی کنند . البته جهت ثبت این ازدواج لازم است طرفین حداقل ۱۸ سال را داشته باشند همچنین در صحت عقل و اراده ازدواج انجام شده باشد ، مجرد باشند و در صورت مطلقه بودن مدت شرعی لازم را سپری کرده سپس می توانند برای ازدواج اقدام نمایند . پس از گذشت ۳ سال از تاریخ ثبت ازدواج و اثبات صوری نبودن ازدواج می توان جهت دریافت پاسپورت ایرلند درخواست داد ، البته در طی این مدت نباید قوانین شهروندی را پایمال کنند و نیز جرم و جنایتی مرتکب نشوند . آشنایی با زبان ایرلند نیز به معنای ادغام در جامعه است و شانس دریافت پاسپورت ایرلند را افزایش می دهد . لازم به ذکر است که کارت اقامت دائم ایرلند بعد از گذشت ۳ سال از ازدواج جهت فرد غیر ایرلندی صادر خواهد شد .

پاسپورت کشور ایرلند – دریافت پاسپورت ایرلند از طریق پناهندگی در ایرلند

چهت دریافت اقامت کشور ایرلند از طریق پناهندگی ابتدا باید درخواست پناهندگی دهد و پرونده خود را مطرح کند و اگر با درخواست او موافقت شود به شخص عنوان پناهنده تعلق خواهد گرفت و بعد از ۵ سال زندگی در کشور ایرلند می تواند درخواست پاسپورت این کشور را دهد. البته اگر فرد پرونده پناهندگی او مورد قبول واقع شود و بر اساس کنوانسیون ژنو به عنوان پناهنده شناخته شود و یا شخص بدون تابعیت باشد بر اساس کنوانسیون اشخاص بی تابعیت ۱۹۵۴ سازمان ملل ۲ سال از ۵ سال شخص توسط وزارت عدالت و برابری کاهش می یابد و ۳ ساله نیز ممکن است بتواند پاسپورت ایرلند را اخذ کند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
پاسپورت کشور لهستان پاسپورت کشور لهستان

نگاه کلی به پاسپورت کشور لهستان میزان اعتبار پاسپورت کشور لهستان روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور بلاروس پاسپورت کشور بلاروس

نگاه کلی به پاسپورت کشور بلاروس میزان اعتبار پاسپورت کشور بلاروس روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور مالزی پاسپورت کشور مالزی

میزان اعتبار پاسپورت کشور مالزی روش های دریافت پاسپورت کشور مالزی دریافت پاسپورت کشور م...

نظرات کاربران
Call Now Button