نگاه کلی به پاسپورت کشور آلمان

  • میزان اعتبار پاسپورت آلمان
  • روش های دریافت پاسپورت آلمان
  • دریافت پاسپورت آلمان از طریق ازدواج در آلمان
  • دریافت پاسپورت آلمان از طریق سرمایه گذاری در آلمان
  • دریافت پاسپورت کشور آلمان از طریق متولد شدن در آلمان
  • دریافت پاسپورت کشور آلمان از طریق پناهندگی در آلمان
  • دریافت پاسپورت کشور آلمان از طریق دریافت ویزای کاری آلمان
  • دریافت پاسپورت کشور آلمان از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان
پاسپورت کشور آلمان

میزان اعتبار پاسپورت آلمان

با دارا بودن پاسپورت کشور آلمان می توان حداقل به 170 کشور بدون ویزا مسافرت کرد. یعنی فرد دارنده پاسپورت آلمان اجازه ورود به 127 کشور بدون دریافت ویزا، 43 کشور ویزا در لحظه ورود را خواهد داشت. آلمان در رتبه بندی گذرنامه جهانی ۲۰۱۹ در رتبه دوم قرار دارند.

روش های دریافت پاسپورت آلمان

  • دریافت پاسپورت کشور آلمان از طریق ازدواج در کشور آلمان
  • دریافت پاسپورت کشور آلمان از طریق سرمایه گذاری در کشور آلمان
  • دریافت پاسپورت کشور آلمان از طریق متولد شدن در کشور آلمان
  • دریافت پاسپورت کشور آلمان از طریق پناهندگی در کشور آلمان
  • دریافت پاسپورت کشور آلمان از طریق دریافت ویزای کاری کشور آلمان
  • دریافت پاسپورت کشور آلمان از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان
روش های دریافت پاسپورت آلمان

دریافت پاسپورت آلمان از طریق ازدواج در کشور آلمان

ازدواج اتباع خارجی با فرد تبعه آلمان سبب دریافت اقامت و پاسپورت این کشور خواهد شد اما لازم است فرد خارجی کلیه الزامات شهروندی را داشته باشد و امتحان دهد و تنها هنگامی می توانند جهت اخذ پاسپورت آلمان اقدام کنند که حداقل دو سال از ازدواج آنها بگذرد و حداقل ۳ سال در آلمان زندگی کنند.
جهت ثبت ازدواج در آلمان باید اصل اسناد ازدواج ترجمه و تایید شده در ایران و تمامی مدارک لازم که به زبان آلمانی ترجمه شده را به مراجع قانونی مربوطه ارسال کنند. از تاریخ گواهی ها و مدارک نباید بیشتر از ۶ ماه گذشته باشد. پروسه ثبت ازدواج در آلمان معمولا ۵ تا ۶ ماه طول زمان می برد.

در صورتی که فرد تبعه آلمان خارج از خاک آلمان ازدواج نماید و بخواهد برای همسر خود درخواست اقامت آلمان را داشته باشد، باید ازدواج خود را با فرد مذکور با ارائه مدارک و مستندات به اداره مهاجرت آلمان ارسال نماید.
در این صورت پروسه اخذ اقامت برای فردی که با تبعه آلمان ازدواج نموده است ممکن است تا 7 سال نیز به طول بیانجامد.

دریافت پاسپورت آلمان از طریق سرمایه گذاری در کشور آلمان

 سرمایه گذاری در آلمان از طریق روش های گوناگونی قابل اقدام خواهد بود. پس از ۳ سال زندگی با شرط اثبات تاثیر مثبت بر اقتصاد آلمان و پرداخت بیمه و مالیات می توان برای درخواست دریافت اقامت دائم آلمان اقدام کنید. پس از ۵ سال از دریافت اقامت دائم آلمان می توانید جهت شهروندی و پاسپورت آلمان در خواست نمایید. روش های سرمایه گذاری در آلمان عبارت است از:

  • ثبت شرکت در آلمان و کار آفرینی با حداقل سرمایه اولیه 300 هزار یورو

دریافت پاسپورت آلمان از طریق متولد شدن در کشور آلمان

برای دریافت تابعیت آلمان از طریق تولد در این کشور باید حداقل پدر یا مادر فرزند متولد شده تابع آلمان باشد. حتی اگر فرزند در خاک آلمان متولد نشود اگر والدین نام فرزند را تا پیش از یک سالگی نزد مقامات آلمانی در آن کشور ثبت نمایند پاسپورت آلمان را دریافت می کنند.

دریافت پاسپورت آلمان از طریق متولد شدن در کشور آلمان

دریافت پاسپورت آلمان از طریق پناهندگی در کشور آلمان

شخص پناهجو جهت پناهندگی در آلمان باید پس از ورود به این کشور با مراجعه به یک مرکز پذیرش پناهندگان BAMF، اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی، درخواست خود را ارائه کند.
بعد از انگشت نگاری و مصاحبه پناه جو به کمپ های مخصوص برای اسکان فرستاده می شود و پرونده باید برای بررسی صحت و درستی کیس پناهندگی مراحل اداری را سپری کند. کسی که پرونده پناهندگی او در حال بررسی است تا پبش از تعیین شدن وضعیت پناهندگی خود اجازه کار در این کشور را نخواهد داشت. 
بررسی پرونده پناهندگان و صادر کردن رای در مورد آن ها حداقل دو سال زمان لازم دارد. کسانی که حق پناهندگی دارند جهت ۳ سال اجازه اقامت دارند.

بعد از صادر کردن رای اگر رای صادر شده برای خروج پناهجو از کشور آلمان باشد پناهجو باید کشور آلمان را ترک کند در غیر اینصورت مجرم به شمار رفته و پلیس می تواند در صورت عدم خروج او را زندانی نماید. اما در صورتی که پرونده متقاضی پذیرفته شود این فرد تا 3 ماه فرصت دارد که بدون ارائه تمکن مالی و فیش حقوقی درخواست پیوست خانواده درجه یک خود(همسر و قفرزندان زیر 18 سال) را ارائه نماید.
در صورتی که بعد از 3 ماه تصمیم به درخواست پیوست خانواده داشته باشد، نیاز است تا تمامی موارد همانند داشتن محل سکونت مناسب برای زندگی خانوادگی، درآمد کافی برای هزینه های زندگی خانواده و … را به سفارت ارائه نماید.

دریافت پاسپورت آلمان از طریق دریافت ویزای کاری کشور آلمان

جهت دریافت پاسپورت آلمان از طریق ویزای کاری در این کشور لازم است از طرف کارفرمای معتبر در این کشور دعوت نامه دریافت کنید یا با دریافت ویزای جستجوی کار اقامت 6 ماهه در این کشور دریافت کنید و به جستجوی کار در آلمان مشغول شوید اگر طی ۳ سال به صورت منظم بیمه و مالیات خود را پرداخت کنید بعد از ۳ سال قادر به دریافت اقامت دائم آلمان خواهید بود.
با گذشت ۳ الی ۴ سال از دریافت اقامت دائم آلمان نیز می توانید جهت شهروندی، تابعیت یا پاسپورت آلمان در خواست کنید.

دریافت پاسپورت آلمان از طریق دریافت ویزای کاری کشور آلمان

دریافت پاسپورت آلمان از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان

تحصیل یکی از راه های دریافت اقامت کشور آلمان است اما تحصیل به تنهایی سبب اخذ اقامت دائم یا پاسپورت و تابعیت کشور آلمان نخواهد شد. لازم است پس اتمام تحصیل در آلمان جهت یافتن شغل در این کشور اقدام کنید یا از طرف یک کارفرمای معتبر دعوت نامه کاری دریافت کنید.

سپس می توانید ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کرده و در این کشور اقامت کاری دریافت کنید اگر پس از ۳ سال به صورت منظم بیمه و مالیات خود را پرداخت کنید بعد از آن قادر به دریافت اقامت دائم آلمان می باشید. با سپری کردن ۳ الی ۴ سال از دریافت اقامت دائم آلمان می توانید جهت دریافت شهروندی و پاسپورت آلمان اقدام کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
Call Now Button