ویزای همراه کشور لتونی

کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا و عضو کشورهای حوزه شینگن می باشد که پایتخت آن شهر ریگا  است . لتونی با کشورهای روسیه ، بلاروس ، لیتوانی و لتونی همسایه است . مردم این کشور در رفاه کامل زندگی می کنند و نرخ بیکاری در کشور لتونی بسیار پایین می باشد . از این رو مهاجرت به لتونی به طرز چشم گیری افزایش یافته است و کشور لتونی سالانه پذیرای هزاران مهاجر می باشد . برای مهاجرت به این کشور چندین روش وجود دارد و یکی از سوالاتی که بیشتر افراد در مورد کسب اقامت در لتونی می پرسند این است که چگونه می توانند خانواده خود را از طریق اخذ ویزای همراه کشور لتونی به همراه داشته باشند . از این رو در این مقاله قصد داریم به شرح کامل ویزای همراه کشور لتونی بپردازیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در لتونی می توانید مقاله ” تحصیل در لتونی ” را مطالعه فرمایید .

ویزای همراه کشور لتونی شرایط اخذ ویزای همراه کشور لتونی

اگر اعضای خانواده فرد خارج از شهروندی اتحادیه اروپا EFTA هستند ، باید روندهای مهاجرت خاصی برای ورود آنها به کشور لتونی انجام شود. فرد می تواند نزدیک ترین بستگان خود (والدین، خواهر و برادر، شوهر یا همسر، بچه ها)را به کشور لتونی دعوت نماید ، در صورتی که وی روندهای مهاجرت خود را تکمیل کرده و کارت ثبت معتبری داشته باشد (EU \/ EFTA)یا اجازه اقامت موقت را داشته باشد .

فرد متقاضی باید یک درخواست برای اداره مهاجرت ارسال کند که این برنامه باید در کشور لتونی باشد. لازم است بدانید که باید هزینه این دعوت را پرداخت. اگر فرد بخواهد از هر خویشاوند دیگری به این کشور دعوت کند، افسر مهاجرت RSU می تواند این کار را برای وی انجام دهد.

یکی از روش های مهاجرت به لتونی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به لتونی ” اطلاعات کسب کنید .

ویزای همراه کشور لتونی

ویزای همراه کشور لتونی

اما متقاضیان اخذ ویزای همراه کشور لتونی بایستی به این نکته توجه کنند که کشور لتونی هیچگونه ویزایی با عنوان ویزای همراه لتونی به افراد ارائه نمی کند و این موضوع شامل آن افرادی نیز می شود که قصد دارند همسر خود را به این کشور دعوت کنند. افرادی که قصد دارند همسر و یا فرزند خود را به کشور لتونی ببرند می توانند از طریق ویزای توریستی شینگن به عنوان ویزای همراه لتونی استفاده کنند که معمولا این ویزا به این صورت است که فرد با توجه به مدت زمان ویزایی که به او می دهند می تواند در لتونی اقامت داشته باشد و از تمامی امکانات این کشور نیز استفاده کند. ای ویزا معمولا از چند هفته تا 3 ماه اعتبار دارد و قابلیت تمدید را نیز در صورتی که فرد تمامی شرایط مورد نیاز را داشته باشد دارا است. لازم به ذکر است که فرد نیز می تواند از ویزای بلند مدت لتونی نیز استفاده کند ولی دریافت این ویزا بسیار سخت است و شاید نیاز به سرمایه گذاری در لتونی داشته باشد. حال مدارک مور نیاز برای دریافت ویزای تورستی لتونی و جایگزین ویزای همراه لتونی به شرح زیر می باشد :

  • اصل پاسپورت با اعتباری در حدود 6 ماه
  • 2  قطعه عکس در سایز مورد نیاز برای پاسپورت
  • دریافت فرم درخواست ویزای توریستی لتونی از سفارت لتونی
  • مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی از آن ها
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • ارائه گواهی اشتغال به کار یا گواهی استغال به تحصیل
  • بیمه مسافرتی

برای اقامت و تابعیت در لتونی روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در لتونی ” را مطالعه فرمایید .

ویزای همراه کشور لتونی مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای همراه کشور لتونی

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای همراه کشور لتونی عبارتند از :

  • تکمیل فرم درخواست اخذ ویزای همراه کشور لتونی
  • ذکر دلیل دعوت به کشور لتونی
  • ارائه تمام گواهی های بیمه پزشکی/مسافرتی (حادثه رانندگی، آسیب، حوادث دیگر)
  • ارائه نسخه های کپی شده از پاسپورت برای تمام اقوام خود

 

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی لتونی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی لتونی

کشور لتونی ، یک کشور کوچک و یکی از سه کشور حوزه بالتیک می باشد که جز کم تراکم ترین و کم جمعیت ...

مهاجرت به لتونی از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به لتونی از طریق سرمایه گذاری

کشور لتونی ، کشوری اروپایی می باشد که در کنار دریای بالتیک قرار گرفته است و از شمال با استون...

بورسیه تحصیلی لتونی بورسیه تحصیلی لتونی

کشور لتونی همواره به عنوان یکی از مناسب ترین گزینه های انتخابی دانشجویان سراسر دنیا معرفی ...

نظرات کاربران
Call Now Button