متقاضیانی که موفق به اخذ ویزای کشور آمریکا شده اند این امکان را در اختیار دارند که برای اعضای خانواده خود نیز ویزای آمریکا دریافت کنند.
یکی از راه های اخذ اقامت در کشور آمریکا برای همراهان دریافت گرین کارت مختص خانواده درجه اول می باشد. گرین کارت بستگان درجه اول تنها به افرادی داده می شود که یکی از اعضای خانواده آنها تابعیت آمریکا را داشته باشد و یا گرین کارت آمریکا یا همان اقامت دائم کشور آمریکا برای او صادر شده باشد. لذا در این مقاله قصد داریم به طور مفصل به شرح اخذ ویزای همراه کشور آمریکا بپردازیم.

ویزای همراه کشور آمریکا

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت کاری آمریکا مقاله ” کار در آمریکا ” را مطالعه بفرمایید.

شرایط اخذ گرین کارت کشور آمریکا

افرادی که متقاضی اخذ گرین کارت کشور آمریکا هستند باید شروط موجود در این خصوص را در نظر داشته باشند که عبارتند از:

  • غیرمجاز نبودن تقاضای اخذ گرین کارت کشور آمریکا
  • اثبات حضور یکی از اعضای خانواده در کشور آمریکا توسط متقاضی

اخذ ویزای همراه کشور آمریکا در خصوص افرادی که دارای سوء سابقه جنایی هستند و یا دچار بیماری سختی شده‌اند و یا برای افرادی که توان مالی کافی ندارند، امکان پذیر نمی باشد.
افرادی که توان مالی کافی ندارند یا همان افراد بی بضاعت متقاضیانی هستند که برای سپری کردن زندگی خود به کمک‌ های مالی دریافتی از سوی دولت نیاز مبرم دارند و چنانچه متقاضیان یک گواهی از حامیان مالی خود ارائه دهند که از لحاظ مالی هیچ مشکلی برای فرد وجود نداشته باشد این مسئله می‌ تواند موجب حذف این گزینه شده و در مسیر دریافت گرین کارت آمریکا کمک ‌‌کننده نیز خواهد بود.

اخذ ویزای همراه کشور آمریکا برای همسر و فرزندان کمتر از 21 سال سن و همچنین پدر و مادر افرادی که شهروندی آمریکا را دارند فورا امکان ‌پذیر خواهد بود اما برخی دیگر از همراهان برای دریافت ویزای همراه کشور آمریکا باید مدت‌ زمان بیشتری را منتظر بمانند.

این افراد شامل فرزندان یک شهروند آمریکایی که سن آن ‌ها بیشتر از 21 سال می باشد اما ازدواج نکرده ‌اند و یا همسر و فرزندان فردی که اقامت دائم کشور آمریکا را دریافت کرده و همچنین فرزندان مجرد فردی که اقامت دائم آمریکا را دارند و سن آن ‌ها بیشتر از 21 سال است نیز می باشد.

در مقاله ” مهاجرت به آمریکا ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به آمریکا اطلاعات کسب کنید.

شرایط دریافت ویزای همراه کشور آمریکا برای خانواده متقاضی

وقتی که فرد درخواست ویزای آمریکا را می‌ دهد این احتمال وجود دارد که وی همسر و یا فرزندانی نیز داشته باشد که قصد وارد کردن آنها به کشور آمریکا را دارد.
در این صورت شرایط دریافت ویزای همراه آمریکا برای خانواده متقاضی کمی متفاوت خواهد بود و تنها افراد گروه دوم که باید در صف انتظار بمانند امکان بردن همسر و فرزندان خود را به کشور آمریکا خواهند داشت.

  • اگر فرد آمریکایی تمایل داشته باشد پدر و مادر خود را در خصوص دریافت ویزا پشتیبانی کند، پدر و مادر وی قادر به آوردن فرزندان خود به آمریکا نخواهند بود.
  • اگر فردی که تابعیت و شهروندی آمریکا را دارد نسبت به دریافت ویزای همراه برای خواهر و یا برادر خود اقدام کند آنها قادر خواهند بود فرزندان خود را نیز به آمریکا وارد کنند.
  •  شرایط دریافت ویزای همراه آمریکا برای خانواده متقاضی با توجه به دسته ‌بندی انجام شده می‌ تواند متفاوت باشد و متقاضیان قبل از اقدام برای دریافت ویزای همراه کشور آمریکا باید به این مسئله توجه داشته باشند.

افرادی که متقاضی دریافت ویزای همراه کشور آمریکا هستند در صورت فوت همسر آمریکایی خود چنانچه 2 سال زندگی مشترک داشته باشند و به همین میزان نیز از تاریخ ازدواج آن‌ ها گذشته این امکان را خواهند داشت که گرین کارت آمریکا را درخواست کنند و متقاضیان باید مدارک اثبات عدم طلاق خود در زمان مرگ همسرشان را ارائه دهند.

افراد متقاضی دریافت ویزای همراه کشور آمریکا موظف هستند در مدت 2 سال از تاریخ مرگ همسر درخواست خود را عنوان کنند.

شرایط دریافت ویزای همراه کشور آمریکا برای خانواده متقاضی

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در آمریکا دارید می توانید مقاله ” تحصیل در آمریکا ” را مطالعه نمایید.

مزایای دریافت ویزای همراه کشور آمریکا

دریافت ویزای همراه کشور آمریکا دارای مزایای بسیاری می باشد که در خصوص گروه اول (بخش قبل) دریافت ویزای همراه آمریکا با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
و آن دسته از متقاضیانی که در کشور آمریکا حضور داشته و مدت زمان ویزای آن ‌ها به اتمام رسیده امکان درخواست ویزای همراه کشور آمریکا را خواهند داشت اما گروه دوم این امکان را نخواهند داشت.

یکی دیگر از مزایای دریافت ویزای همراه کشور آمریکا در خصوص گروه دوم (بخش قبل) این است که امکان آوردن اعضای خانواده و وابستگان توسط متقاضیان به کشور آمریکا وجود خواهد داشت در حالی برای دریافت ویزای همراه کشور آمریکا باید مدت زمان بیشتری در مقایسه با گروه اول در انتظار باقی بمانند.

شرایط متقاضیان برای دریافت ویزای همراه کشور آمریکا

یکی از مهمترین شرایط متقاضیان برای دریافت ویزای همراه کشور آمریکا، توانایی اثبات رابطه خانوادگی با فرد آمریکایی می باشد که این افراد باید مدارک معتبری را ارائه دهند که نشان‌ دهنده خویشاوندی متقاضی با فردی است که شهروند آمریکا می باشد.

برای همراهانی که از طریق دریافت ویزای دانشجویی f1 و f2 قصد ورود به کشور آمریکا را دارند توصیه می‌شود به‌ صورت همزمان نسبت به دریافت ویزای همراه کشور آمریکا اقدام شود.

اگر همسر یا فرزندان فرد آمریکایی به‌ صورت جداگانه نسبت به دریافت ویزای همراه کشور آمریکا اقدام کنند و درخواست خود را در زمان دیگری مطرح کنند باید یک کپی از گذرنامه دانشجوی دارنده ویزا در بین دیگر مدارک درخواست شده ارائه دهند که در این صورت متقاضیان اخذ ویزای همراه کشور آمریکا می ‌توانند در مدت زمان کوتاه ‌تری ویزای آمریکا را دریافت کرده و اجازه ورود به کشور آمریکا برای آنها صادر خواهد شد.

شرایط متقاضیان برای دریافت ویزای همراه کشور آمریکا

نکاتی در مورد اخذ ویزای همراه در کشور آمریکا

در مورد اخذ ویزای همراه در کشور آمریکا نکات بسیاری وجود دارد که توجه به آنها الزامی بوده و متقاضیان در صورت توجه به این موارد می ‌توانند ویزای همراه آمریکا را بدون هیچ مشکلی دریافت کنند.

متقاضیانی که والدین آ‌نها اقامت آمریکا را دارند چنانچه پس از ارائه درخواست دریافت ویزای همراه آمریکا ازدواج کرده باشند امکان دریافت ویزای همراه و یا گرین‌کارت آمریکا برای آنها لغو خواهد شد.

دریافت ویزای همراه کشور آمریکا از طریق نامزدی

یکی دیگر از روش های اخذ ویزای همراه در کشور آمریکا، از طریق نامزدی می باشد که در این صورت فرد متقاضی باید در USCIS پرونده‌ ای را برای خود تشکیل دهد و در این مرحله متقاضیان پس از ارسال مدارک باید به مدت 2 هفته در انتظار باشند تا رسید مدارک دریافت شود.
پس از دریافت رسید متقاضیان باید در انتظار تائید مدارک خود باشند که حدود 5 تا 6 ماه طول می کشد و پس از تائید کلیه مدارک متقاضیان به NVC ارسال خواهند شد.

پس از این مرحله ویزای نامزدی آمریکا به صورت مستقیم به سفارت آمریکا ارسال خواهد شد و پس از آن سفارت کشور آمریکا مدارک دیگری را درخواست خواهد کرد و وقتی برای مصاحبه با متقاضی تعیین خواهد شد.
لازم به ذکر است که متقاضیانی که ویزای نامزدی آمریکا را دریافت کرده‌ اند باید ظرف مدت 90 روز از تاریخی که فرد نامزد وارد آمریکا شده مراسم ازدواج خود را برگزار کنند.

دریافت ویزای همراه کشور آمریکا از طریق نامزدی
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا تحصیل در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذ...

کار در آمریکا کار در آمریکا

کار در آمریکا برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزای کار آمریکا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیر...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button