ویزای همراه کشور یونان

کشور یونان به پایتختی شهر آتن تحت عنوان مهد تمدن مغرب زمین و زادبوم دموکراسی ، فلسفه غرب ، بازی های المپیک ، علوم سیاسی ، نمایشنامه نویسی توانسته است مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار بگیرد . این کشور در محل اتصال آسیا ، اروپا و آفریقا قرار گرفته است و وارث میراث یونان باستان و نزدیک به چهار قرن سلطه ترکان عثمانی می باشد . کشور یونان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد که افراد بسیاری از کشورهای مختلف متقاضی اقامت در این کشور هستند و اغلب افرادی که قصد مهاجرت به کشور یونان را دارند می توانند همسر و فرزندان خود را به عنوان همراه وارد این کشور کنند که سفر همراهان به کشور یونان مستلزم اخذ ویزای همراه کشور یونان می باشد که دارای شرایط خاصی بوده و متقاضیان باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشند .در این مقاله قصد داریم راه های مهاجرت به کشور یونان را برای متقاضیان جهت اخذ ویزای همراه کشور یونان مورد بررسی قرار دهیم .

هنگامی که متقاضیان اخذ ویزای همراه یونان به این کشور وارد شوند وزارت امور خارجه یونان اقدام به برگزاری جلسه مصاحبه ­ای با این افراد خواهد کرد. متقاضیانی که قصد اخذ ویزای همراه یونان را دارند یک ماه پس از ورود به این کشور باید نسبت به دریافت اجازه اقامت خود اقدام کنند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت یونان مقاله ” اقامت در یونان ” را مطالعه بفرمایید .

متقاضیانی که قصد اخذ ویزای همراه کشور یونان را دارند درصورتی که تابعیت کشورهای خارج از اتحادیه اروپا را داشته باشند باید به سفارت یونان و یا کنسولگری این کشور مراجعه کرده و درخواست صدور ویزای همراه یونان را مطرح کنند. اخذ ویزای همراه کشور یونان توسط کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا هستند تنها ۱۵ روز طول می کشد . البته در برخی موارد این احتمال نیز وجود دارد که اخذ ویزای همراه کشور یونان با کمی تاخیر مواجه شود.

کشورهایی مانند قبرس، کرواسی، ایرلند، رومانی، بریتانیا و بلغارستان در مورد اخذ ویزای همراه کشور یونان عملکرد سریعی داشته و در کوتاه­ ترین زمان اقدام به اخذ ویزای همراه می­ کنند. متقاضیان اخذ ویزای همراه کشور یونان باید توجه داشته باشند که مدارک تعیین شده از سوی کشورهای مختلف متفاوت خواهد بود و متقاضیان باید نسبت به کشوری که اقامت دارند درخواست خود را مطرح کرده و مدارم لازم را تهیه کنند. در صورتی که فرد تابعیت یکی از کشورهای اتحادیه اروپا را داشته باشد می ­تواند همراهان خود را بدون نیاز به ویزا وارد کشور یونان کند. برای افرادی که تابعیت کشورهای دیگری را دارند متفاوت بوده و ملزم به اخذ ویزای همراه هستند تا اجازه ورود به یونان برای آ­نها صادر شود.

ویزای همراه کشور یوناناخذ ویزای همراه یونان از طریق پناهندگی

پناهندگی در یونان ، یکی از راه های مهاجرت به کشور یونان می باشد که متقاضیان اصلی در صورت اخذ اقامت یونان از این طریق می توانند درخواست همراهی اعضای خانواده خود را داشته باشند. اخذ اقامت یونان از طریق پناهندگی باعث می ­شود تا افراد خانواده متقاضی در کمترین زمان از کشور غیر اروپایی وارد یونان شوند. اخذ ویزای همراه کشور یونان دارای شرایط ویژه ­ای می باشد که متقاضیان و اعضای خانواده وی باید نسبت به آن توجه داشته باشند.

یکی از شرایط اخذ ویزای همراه کشور یونان این است که مدت اعتبار مجوز اقامت افراد خانواده فرد متقاضی در کشور یونان بیشتر از ۳ ماه می باشد . درصورتی که متقاضی اصلی پناهندگی جزئی دریافت کرده باشد این امکان را ندارد که دیگر اعضای خانواده خود را نیز به کشور یونان وارد کند. تنها متقاضیانی که دارای پناهندگی کامل هستند می­توانند اقدامات لازم را درخصوص اخذ ویزای همراه یونان از طریق پناهندگی انجام دهند.

ویزای همراه کشور یونان

ویزای همراه کشور یونان

یکی از روش های مهاجرت به یونان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به یونان ” اطلاعات کسب کنید .

ویزای همراه کشور یونان – شرایط دریافت ویزای همراه کشور یونان از طریق پناهندگی

اخذ ویزای همراه یونان از طریق پناهندگی شرایط مخصوص به خود را دارد و تنها کسانی قادر به اقدام از این طریق هستند که بر اساس قوانین و مقررات بین المللی در کشور خود در ترس شدید خطر جسمانی و یا تهدیدی برای زندگی خود باشند که بیشتر در کشورهای جنگ زده دیده می شود. افرادی که سن آنها ۱۸ سال و یا بیشتر از آن است می ­توانند تقاضای اخذ ویزای همراه برای همسر و یا شریک زندگی خود، فرزندانی که سن آنها کمتر از ۱۸ سال است و یا برادر و خواهری که کمتر از ۱۸ سال سن دارند مطرح کنند . اگر فرد متقاضی اخذ ویزای همراه کشور یونان دارای سنی کمتر از ۱۸ سال باشد این امکان برای او فراهم است که درخواست پناهندگی را برای والدین خود مطرح کند. در این حالت مسئولین مربوطه دولت کشور یونان می­ توانند والدین متقاضی را نیز در لیست اعضای خانواده قرار دهند. متقاضیان سنی 18 سال و یا بیش از 18 سال برخودار باشد می تواند در خواست ویزای همراه کشور یونان را بدهند .

ویزای همراه کشور یونان – اخذ ویزای همراه کشور یونان از طریق تحصیل

افرادی که قصد تحصیل در یونان را دارند می ­توانند نسبت به اخذ ویزای همراه برای اعضای خانواده خود نیز اقدام کنند . البته متقاضیان اخذ ویزای همراه کشور یونان از طریق تحصیل باید توجه کنند درصورتی که بخواهند همسر و فرزندان خود را وارد این کشور اروپایی کنند باید از نظر مالی مشکلی نداشته باشند. همراهان متقاضی اصلی درصورتی که بتوانند ویزای همراه کشور یونان را دریافت کنند این امکان برای آنها فراهم خواهد بود که از طریق ثبت شرکت در یونان به کار اشتغال داشته باشند.

تحصیل در مدارس و دانشگاه­ های کشور یونان از دیگر مزایای اخذ ویزای همراه یونان از طریق تحصیل محسوب می شود و متقاضیان می­توانند از امکانات تحصیلی ویژه ­ای که وجود دارد برخوردار شوند. متقاضیانی که قصد دارند ویزای همراه کشور یونان را دریافت کنند باید تمکن مالی نیز داشته باشند و در این حالت فرد متقاضی باید درآمد غیرفعالی به مبلغ ۳۵۰۰ یورو در طول ماه داشته باشد.

ویزای همراه کشور یونان – اخذ ویزای همراه کشور یونان از طریق ثبت شرکت

درصورت داشتن درآمد غیرفعال ماهیانه فرد متقاضی می ­تواند اقامت کشور یونان را به مدت ۲ سال برای خود و همراهانش دریافت کند. اخذ ویزای همراه کشور یونان به همراهان متقاضی اصلی این امکان را می­دهد که با ثبت شرکت در کشور یونان اقدام به تجارت با دیگر کشورهای اروپایی کنند. افرادی که ویزای همراه یونان را دریافت کرده باشند می ­توانند همچون متقاضیان اصلی از مزایای اقامت در یونان بهره­ مند شده و در صورت تمایل در این کشور اروپایی به تحصیل نیز اشتغال داشته باشند.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در یونان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در یونان توضیح دادیم .

ویزای همراه کشور یونان مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای همراه کشور یونان

متقاضیان اخذ ویزای همراه یونان باید مدارکی را به آفسر پرونده ارائه دهند که موجب بررسی دقیق پرونده شده و فرد می­تواند در مدت زمان کوتاه­ تری اقامت کشور یونان و ویزای همراه کشور یونان را دریافت کند. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای همراه کشور یونان به شرح زیر می باشد :

  • عکس ­های گذرنامه که برای هر یک از اعضا به ­صورت جداگانه در پرونده قرار داده شده است
  • مدارک شناسایی مربوط به کشور مبدا که هویت فرد و اعضای خانواده او را تائید می­کند( این اسناد و مدارک باید به صورت رسمی به زبان یونانی ترجمه شده باشد و یک مقام یونانی و یا وکیل آن­ها را تائید و مهر کرده باشد)
  • ارائه کپی رسمی از گذرنامه و دیگر مدارک مسافرتی فرد متقاضی جهت اخذ ویزای همراه کشور یونان
  • ارائه گواهی پزشکی درخصوص فرد متقاضی و همراهان او که توسط پزشکی معتبر در کشور مبدا صادر شده و یکی از مقامات پزشکی دولت کشور یونان آن را تائید کرده است. مدرک ارائه شده باید نشان دهد که فرد متقاضی و اعضای خانواده و همراهان او هیچ­ گونه بیماری مسری نداشته و تهدیدی برای سلامت عمومی یونان محسوب نمی شوند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
ویزای همراه کشور ایتالیا ویزای همراه کشور ایتالیا

سالانه افراد زیادی جهت تحصیل در ایتالیا، این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند لذ...

ویزای همراه چیست؟ ویزای همراه چیست؟

اگر شما یک دانش آموز یا دانشجوی بین المللی هستید یا یک فرد پذیرفته شده برای کار و یا حتی بیم...

مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه سریلانکا مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه سریلانکا

کشور سریلانکا از جمله کشورهای جنوب شرق آسیا می باشد که در نزدیکی کشور هند و در اقیانوس هند و...

نظرات کاربران
Call Now Button