شرایط و نحوه اخذ ویزای همراه کشور آلمان برای بسیاری از متقاضیان حائز اهمیت می باشد . شرایط ویزای همراه آلمان بدین صورت است که وقتی فردی متاهل می باشد و به کشور آلمان از راه های مختلف مانند تحصیل، کار، سرمایه گذاری و غیره مهاجرت می کند این امکان برای وی وجود دارد که برای خانواده خود با رعایت شرایط ویزای همراه کشور آلمان، ویزای همراه بگیرند که ویزای همراه شامل همسر و فرزند زیر 18 سال می باشد.
و همچنین ویزای الحاق به خانواده در آلمان به فرد اجازه خواهد داد که در این کشور بتواند اجازه کار اخذ کند تا به اقامت برسد. در صورت برآورده شدن شرایط خاص برای الحاق به خانواده می تواند با توجه به وضعیت همسر خود به کشور آلمان سفر کند.

برای اعضای اتحادیه اروپا و کشور سوئیس جهت اخذ ویزای الحاق به خانواده در کشور آلمان، فقط با داشتن یک گذرنامه معتبر یا کارت شناسایی برای ورود به کشور آلمان و فرد باید در دفتر ثبت نام ساکنان ظرف مدت 3 ماه پس از ورود به کشور ، ثبت نام کند . اگر فردی عضو خانواده اتحادیه اروپا و یا کشور سوئیس نمی باشد و تابعیت او از سایر کشورها باشد باید قبل از سفر خود و الحاق به خانواده درخواست ویزا بسته به ملیت خود بدهند و پس از آن کارت اقامت خود را از اداره بیگانه در منطقه ای در آلمان زندگی می کنند ، دریافت خواهند کرد.

برای اقامت و تابعیت در آلمان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در آلمان ” را مطالعه فرمایید .

شرایط ملحق شدن به خانواده در کشور آلمان

اگر فرد همسر، شریک زندگی ثبت شده، فرزند زیر سن قانونی مجرد یک تبعه آلمانی یا پدر، مادر یا سرپرست قانونی یک تبعه زیر سن قانونی و مجرد آلمانی ( و نه تبعه یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اتحادیه اروپا یا سوئیس ) باشد، تا زمانی که آن فردی که به واسطه رابطه با فرد ، می خواهد به او ملحق شود ، در کشور آلمان زندگی می کند ، اجازه اقامت خواهد داشت . هر فرد دیگری که قصد پیوستن به یکی از اعضای خانواده خود را دارد باید برای اخذ اقامت و به منظور دورهم آوردن دوباره خانواده در آلمان، درخواست دهد. شرایطی که برای دور هم آوردن مجدد خانواده وجود دارد عبارتند از :

  1. اجازه اقامت
  2. محل کافی زندگی برای فرد که توسط سفارت آلمان یا کنسولگری قضاوت خواهد شد.
  3. منابع مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی ( این مورد نیز توسط مقامات آلمانی مورد ارزیابی قرار می گیرد)

شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای همسر آلمانی و شریک زندگی مدنی

اگر فردی قصد الحاق به همسر خود در کشور آلمان را دارد ( چه با وی ازدواج کرده و چه پارتنر مدنی وی می باشد) و می خواهد درخواست صدور ویزای ازدواج را بدهد، هر دو می بایست بالای ۱۸ سال بوده و مهارت های اساسی زبان آلمانی را داشته باشد، مگر در حالتیکه همسر وی در یکی از دسته های زیر قرار بگیرد:

  • کارت آبی اتحادیه اروپا را داشته باشد ( EU Blue Card)
  • به عنوان یک محقق در آلمان حضور داشته باشد
  • فرد فوق العاده شایسته ای باشد
  • خود-اشتغالی داشته باشد
ویزای همراه کشور آلمان
ویزای همراه کشور آلمان

شما می توانید برای مهاجرت به آلمان مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به آلمان ” را مطالعه فرمایید .

در چنین شرایطی هیچ محدویت سنی ای وجود نداشته و هیچ نیازی به صحبت کردن به زبان آلمانی جهت درخواست ویزای همسر، نیست.اگر مجوز ویزای اقامت خویشاوند فرد ،به عنوان یک دانشجو، کارمند یا یک فردی که خود-اشتغال است تایید شده باشد، زمانی که با یکدیگر ازدواج کرده یا پارتنر مدنی هم باشد ، مادامی که سایر شرایط مورد نیاز برای ویزای همسر را داشته و قصد ماندن در آلمان را برای بیش از یک سال دارد، اجازه اقامت دارد.اگر پس از اینکه همسر مجوز اقامت را گرفت با هم ازدواج کردند، ممکن است نیاز باشد  تا زمانی که همسر اجازه اقامت دو ساله را اخذ نماید ،صبر کند . لازم به ذکر است که ویزای ازدواج آلمان بر مبنای ملحق شدن دوباره خانواده به یکدیگر در صورتی که ازدواج اجباری باشد، صادر نمی شود .

شرایط ویزای همراه کشور آلمان برای کودکان

 کودکان زیر 16 سال می توانند بدون هیچ شرایطی زیر مجموعه والدین خود قرار بگیرند اما اگر کودک بین 16 تا 18 ساله باشد و ازدواج نکرده یا طلاق گرفته و یا بیوه باشد، باید به زبان آلمانی مسلط باشد یا بتواند به راحتی به زبان آلمانی صحبت کند و با فرهنگ آلمانی عجین شده باشند که به منظور دریافت مجوز اقامت برای الحاق خانواده در آلمان توسط سفارت / کنسولگری آلمان مورد رسیدگی قرار می گیرد . اما اگر والدین یک کارت آبی، یک مجوز اقامت یا مجوز اقامت برای اهداف انسانی داشته باشند، الزامات بالا اعمال نمی گردد .

مدت زمان ویزای روابط خانوادگی در آلمان

اگر فردی فقط قصد دارد کوتاه مدت، حداکثر سه ماه در یک دوره شش ماهه در کشور آلمان سکونت داشته باشد، مدت زمان این نوع ویزا 2 تا 10 روز طول می کشد. اگر فرد در حال برنامه ریزی برای الحاق خانواده در کشور آلمان برای مدت بیش از سه ماه باشد ، با این حال، زمان پروسه این ویزا (ویزای بلند مدت) می تواند چند ماه طول بکشد. در اکثر موارد ابتدا باید یک قرار ملاقات داشت که ممکن است چندین روز یا چند هفته نیز بسته به تعداد درخواست های سفارت محلی خود باشد . فرد باید با سفارت محلی آلمان خود تماس بگیرد تا زمان ویزای مجدد خانواده همراه با اجازه کار خود را دریافت کند .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در آلمان ” را مطالعه فرمایید .

شرایط ویزای همراه آلمان پس از ورود به کشور آلمان

فرد متقاضی باید هر عضو خانواده اش را که برای او درخواست ویزای همراه داده است ، در اداره اقامت بیگانگان و اداره مهاجرت ثبت نام کند. هنگام سفر به کشور آلمان ، فرد لازم است گذرنامه و اسناد دیگر مربوط به موقعیت فعلی را ، مثل گواهینامه تولد، یک گواهی ازدواج یا مستندات مشارکت مدنی، اسناد حقوق و دستمزد، گواهی مالیات و قراردادهای اجاره ای را همراه داشته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای همراه چیست؟ ویزای همراه چیست؟

اگر شما یک دانش آموز یا دانشجوی بین المللی هستید یا یک فرد پذیرفته شده برای کار و یا حتی بیم...

مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه سریلانکا مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه سریلانکا

مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه سریلانکا کشور سریلانکا از جمله کشورهای جنوب شرق آسیا می...

مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه برزیل مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه برزیل

مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه برزیل مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه برزیل – دری...

نظرات کاربران
Call Now Button