اگر شما یک دانش آموز یا دانشجوی بین المللی هستید یا یک فرد پذیرفته شده برای کار و یا حتی بیماری هستید که برای درمان به خارج از کشور مهاجرت می‌کند، می‌توانید همسر یا شریک زندگی خود و فرزندان و والدینتان را به عنوان همراه با خود به کشور مورد نظر ببرید. البته باید کشور مقصد، ویزای همراه صادر کند و ممکن است برخی کشورها ویزای همراه را ارائه نکنند.

ویزای همراه در حقیقت مجوزی برای ورود همراهان شما به خاک کشورهای دیگر است. همچنین آن‌ها ممکن است واجد شرایط مجوز کار آزاد و یا اجازه تحصیل در حین اقامت شما شوند. زمانی که مجوز کار برای همسر شما به عنوان همراه صادر می‌شود، این مجوز به همسر یا شریک قانونی شما اجازه می‌دهد تا هر شغلی را با هر کارفرمایی بپذیرد.

ویزای همراه چیست؟

شرایط اخذ ویزای همراه

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

چه کسی واجد شرایط دریافت ویزای همراه است؟

اگر شما یک دانشجوی بین‌المللی هستید که تمام وقت تحصیل می‌کنید و دارای مجوز تحصیلی معتبر نیز می‌باشید، همسر یا شریک زندگی شما می‌توانند به همراه فرزندان تحت تکفل شما، ویزای همراهی دریافت نموده و با شما در مهاجرت به کانادا، استرالیا، آلمان، دبی، فرانسه و هر کشور دیگری که ویزای همراهی صادر می‌کند، همراه شود.

همسر، شریک، والدین و یا فرزندانتان تا زمانی که شما مشغول کار، تحصیل و یا درمان بیماری خود در کشور مربوطه هستید، می‌توانند همراه شما بمانند و علاوه بر این، اقدام به دریافت ویزای کار یا ویزای تحصیلی کنند.

چه زمانی باید برای ویزای همراه درخواست داد؟

همسر یا شریک زندگی شما می‌تواند قبل یا بعد از ورود شما به کشور مقصد برای دریافت ویزای همراه و مجوز کار درخواست دهد. مجوز کار معمولاً برای مدت زمانی مشابه مجوز تحصیل شما صادر می‌شود. همسر شما برای درخواست مجوز کار نیازی به پیشنهاد شغلی ندارد.

در برخی موارد، دفاتر ویزای کار در خارج از کشور، درخواست‌های اجازه کار همسر را همزمان با درخواست‌های مجوز تحصیل بررسی می‌کنند. در این صورت، باید هزینه اضافی برای مجوز کار را درج کنید و درخواست مجوز کار برای همسر خود را که از وب سایت کنسولگری در دسترس است، تکمیل کنید.

اکثر همسران ابتدا با عنوان ویزای توریستی (بازدیدکننده) سفر می کنند و پس از حضور در خاک کشور مقصد برای مجوز کار درخواست می‌دهند. برای مثال اگر همسر یا شریک زندگی شما نیازی به TRV کانادا (ویزای اقامت موقت) ندارد، می‌تواند برای مجوز کار در مرز یا فرودگاهی که در آن وارد کانادا می‌شود درخواست بدهد.

چه زمانی باید برای ویزای همراه درخواست داد؟

نحوه درخواست آنلاین برای ویزای همراه

مرحله 1: ابتدا به سیستم (سازمان مهاجرت و پناهندگی کانادا) IRCC وارد شوید.

مرحله 2: روی «اعمال ویزای بازدیدکننده یا مجوز تحصیل/کار» کلیک کنید.

مرحله 3: فرم درخواست آنلاین را پر کنید و اسناد پشتیبانی را جمع آوری نمایید.

مرحله 4: هزینه درخواست را پرداخت کنید.

ویزای همراهی یا اتحاد خانواده در کانادا

آیا به فکر پیوستن شریک زندگی یا سایر اعضای خانواده‌تان به خود در کانادا هستید؟ سیاست سخاوتمندانه مهاجرت کانادا به اعضای خانواده خاصی از دانشجویان بین المللی اجازه می‌دهد تا برای کار و یا تحصیل به کانادا بیایند.

با استفاده از ویزای همراه: همسر، شریک زندگی، والدین و فرزندان تحت تکفل می‌توانند همراه شما مهاجرت کنند.

شهروندان برخی کشورها برای ورود به کانادا به عنوان بازدیدکننده، نیاز به ویزای اقامت موقت (TRV) دارند. باید توجه داشته باشید که ویزای همراه را نمی‌توان در بدو ورود به کانادا درخواست کرد و در برخی موارد، ممکن است معاینه پزشکی لازم باشد. این می‌تواند زمان پردازش قابل توجهی را به برنامه مهاجرتی شما اضافه کند.

شهروندان برخی از کشورها نیازی به TRV ندارند، اما از 10 نوامبر 2016، اکثر افراد معاف از ویزا، به مجوز الکترونیکی سفر (ETA) نیاز دارند به استثناء شهروندان ایالات متحده که نه به TRV نیاز دارند و نه به ETA.

دانشجویان تمام وقت با مجوز تحصیلی معتبر می‌توانند به همسر یا شریک زندگی مشترک خود کمک کنند تا برای مجوز کار آزاد درخواست دهند. مجوز کار آزاد همسر یا شریک حقوقی، دانشجوی بین‌المللی را قادر می‌سازد تا کار کند و معمولاً برای کل مدت مجوز تحصیل دانشجو معتبر است.

ویزای همراهی یا اتحاد خانواده در کانادا

کودکان خردسال به عنوان همراه و قوانین مجوز تحصیل در کانادا

اگر همسر یا شریک زندگی مشترکتان در حال حاضر در کانادا است، فرزند خردسال شما ممکن است بتواند بدون نیاز به مجوز تحصیل در مقطع پیش دبستانی، ابتدایی یا متوسطه تحصیل کند. با این حال، هنگامی که کودک به سن بلوغ رسید، برای ادامه تحصیل در کانادا باید برای مجوز تحصیل اقدام نماید. این برنامه را می‌توان از داخل خود کشور کانادا تکمیل کرد.

اگر می‌خواهید شرایط خود را در زمانی که در کانادا هستید تمدید یا تغییر دهید، باید یک درخواست جداگانه تکمیل کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که تاریخ انقضای مجوز تحصیل خود را بررسی کرده و اگر می‌خواهید اقامت خود را تمدید کنید، حداقل 30 روز قبل از آن تاریخ، درخواست دهید.

آیا می‌ توانم والدینم را به عنوان همراه ضمن تحصیل بیاورم؟

در حین دریافت مجوز تحصیل برخی از کشورها، دانش آموزان بین‌المللی می‌توانند از والدین خود دعوت کنند تا با ویزای اقامت موقت (TRV) یا مجوز سفر الکترونیکی (ETA) که به والدین اجازه همراهی می‌دهد، سفر کنند.

مجوزهای تحصیلی برخی از کشورها همچون: کانادا، اقامت موقت محسوب می شود. بنابراین دارنده مجوز تحصیلی باید افسر ویزا را متقاعد کند که پس از پایان مدت تحصیل، کانادا را ترک خواهد کرد. در برخی موارد، اگر دانش آموز بخواهد تمام خانواده خود را به کانادا بیاورد، افسر ویزا ممکن است مشکوک شود که دانشجو واقعاً قصد ترک کانادا را پس از برنامه تحصیلی خود دارد یا خیر. این می‌تواند بر تصمیم افسر ویزا در مورد صدور یا عدم صدور مجوز تحصیل تأثیر بگذارد، بنابراین یکی از والدین امکان همراهی دارد.

از همه متقاضیان مجوز تحصیل خواسته می‌شود که بیانیه‌ای را ارائه داده و توضیح دهند که چرا می‌خواهند تحصیل در کانادا را انتخاب کنند. متقاضی می‌تواند از این بخش درخواست برای توضیح اینکه چرا می‌خواهد همسر و یا فرزندانش را به کانادا برای همراهی بیاورد، استفاده کند. تصمیم نهایی در مورد تأیید مجوز تحصیل در اختیار افسر مهاجرت است.

توجه داشته باشید که این امکان وجود دارد که یک فرد بدون اعضای خانواده خود برای مجوز تحصیل درخواست کند، اما بعداً درخواست اصلاح شده‌ای را ارائه دهد و در آن درخواست مجوز برای اعضای خانواده جهت پیوستن به او در کانادا را مطرح کند.

اما تقاضا برای اصلاح درخواست به این روش می‌تواند منجر به اتهام ارائه اطلاعات نادرست شود و محرومیت 5 ساله از مهاجرت به کانادا را در پی داشته باشد. متقاضیان باید منابع مالی کافی برای حمایت از خود را حداقل برای سال اول تحصیل اثبات کنند. کسانی که مایل به همراهی اعضای خانواده خود هستند باید آماده نشان دادن بودجه اضافی برای حمایت از خانواده‌شان نیز باشند.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا «فرزندان وابسته» را که زیر 22 سال باشند و همچنین همسر و والدین فرد متقاضی را برای همراهی می‌پذیرد. تنها کافیست که تمکن مالی لازم برای حمایت از خود و اعضای خانواده را داشته باشید.

آیا می‌ توانم والدینم را به عنوان همراه ضمن تحصیل بیاورم؟

کدام کشورها ویزای همراهی ارائه می‌دهند؟

کشور آلمان برای پیوستن به اعضای خانواده ویزای همراهی را ارائه می‌کند. کشورهای کانادا و استرالیا نیز چنین ویزایی صادر می‌کنند. کشورهای سوئد، دانمارک، استرالیا، لهستان، آمریکا و… نیز ویزای همراه را ارائه می‌کنند. نکته مهمی که وجود دارد، این است که ممکن است مراحل اخذ ویزای همراه و یا مدارک برای آن در هر کشوری کمی متفاوت باشد.

35 کشور در سراسر جهان وجود دارند که به همسر شخص اجازه می‌دهند در کشور مقصد کار کند. کشورهایی مانند کانادا، بریتانیا، استرالیا، دانمارک، هلند، فنلاند و نیوزلند به همسران اجازه کار می‌دهند. برخی از کشورها مانند مالزی، ژاپن و سنگاپور نیز مجوز کامل کار آزاد را ندارند.

ویزای همراه که با نام ویزای وابسته نیز شناخته می‌شود، ابزار قدرتمندی است که توسط کشورها ایجاد شده تا به همسران کمک کند زمانی که فرزند یا شریک زندگی‌شان، در خارج از کشور تحصیل می‌کند در کنار آن‌ها بمانند. این به متخصصان، دانشجویان، مقیمان دائمی و دیگران اجازه می‌دهد تا شریک زندگی خود را همراه با خود به کشور جدید بیاورند.
در جدول زیر می‌توانید ببینید که چه کشورهایی ویزای همراه را ارائه می‌کنند و همسران چه شرایطی را برای کار و تحصیل به عنوان همراه دارند.

جزئیات مربوط به کشورهای ارائه دهنده ویزای همراه

در اینجا اطلاعات ویزای همراه برخی از مقاصد محبوب تحصیلی خارج از کشور را به تفصیل توضیح داده‌ایم.

آیا همسر می‌تواند با یک دانشجوی بین المللی سفر کند؟قوانین کار برای همسرنام کشور
همسر مجاز است.همسر می‌تواند با کمک مجوز، کار کند.کانادا
همسر مجاز به برنامه Dependent Visa است.بسته به مدرک تحصیلی دانشجو، همسرش می‌تواند کار کند.استرالیا
همسر می‌تواند برای دریافت مجوز اقامت در ایالات متحده برای ویزای F-2 یا J-2 اقدام کند.فقط به وابستگان J-2 در ایالات متحده مجوز مناسب کار داده می‌شود.ایالات متحده آمریکا
همسران مجاز به اقامت در بریتانیا هستند.اگر دانشجوی بین المللی بیش از 12 ماه در آنجا تحصیل کند، همسر می‌تواند در بریتانیا کار کند.انگلیس (بریتانیا)
همسر می‌تواند با مجوز اقامت آلمان بیاید.همسر دارای ویزای خانوادگی آلمان می‌تواند در آنجا کار کند.آلمان
همسران می‌توانند با ویزای کار دانشجویی همراه شوند.ویزای کار امکان کار برای همراهان را در نیوزلند را فراهم می‌کند.نیوزلند
همسر می‌تواند با اجازه اقامت همراه شریک زندگی خود بیاید.همسر حق کار در فنلاند را دارد.فنلاند
ویزای وابسته دانشجویی دانمارک به همسر کمک می‌کند تا به دانمارک سفر کند.پس از تکمیل درخواست ویزای وابسته دانشجویی، همسر می‌تواند کار کند.دانمارک
اجازه اقامت در فرانسه به همسر داده می‌شود.با کمک کارت آبی اتحادیه اروپا، همسر می‌تواند در فرانسه کار کند.فرانسه
اگر بیش از 6 ماه با ویزای دانشجویی اقامت داشته باشید، همسران می‌توانند به اسپانیا بیایند.همسر شما می‌تواند بدون درخواست مجوز کار به اشتغال بپردازد.اسپانیا
درخواست ویزای همسر به عنوان افراد تحت تکفل مجاز است.همسران بدون محدودیت، مجاز به کار در سوئد هستند.سوئد

1. ویزای همراه کانادا

کانادا به شما اجازه می‌دهد که همسر یا شریک قانونی‌تان را با خود به این کشور بیاورید. همسر یا شریک زندگی دانشجوی بین المللی می‌تواند برای دریافت مجوز کار اقدام کند. دارندگان این مجوز حق کار در کانادا را دارند و نیازی به نظر بازار کار یا پیشنهاد شغلی ندارند. 

برخی از الزامات ویزای دانشجویی وابسته به کانادا وجود دارد که باید برای دریافت ویزای همراه همسر دانشجو در کانادا رعایت کنید. مجوز کار به طور کلی دارای همان مدت اعتبار ویزای دانشجویی خواهد بود.

ویزای همراه کانادا
ویزای همراه کانادا

2. ویزای همراه استرالیا

استرالیا به دانشجویان بین المللی اجازه می‌دهد تا همسر و خانواده خود را تحت برنامه ویزای وابسته به این کشور بیاورند. شما می‌توانید درخواست ویزا را برای آن‌ها در درخواست اصلی ویزای دانشجویی خود ضمیمه کنید یا می‌توانید درخواست ویزای آن‌ها را بعد از شروع برنامه تحصیلی خود در استرالیا ارسال کنید تا آن‌ها بتوانند به این کشور نقل مکان کنند.
همسران، واجد شرایط برنامه‌های ویزای وابسته هستند. حقوق کاری که به دارنده ویزای همسر دانشجو در استرالیا داده می‌شود با توجه به سطح تحصیلی که دانشجوی بین المللی در حال مطالعه آن است خواهد بود:

  • اگر دانشجو در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کند، شریک وابسته می‌تواند تا 20 ساعت در هفته کار کند.
  • اگر دانشجو در حال تحصیل در مقطع فوق لیسانس یا دکترا باشد، شریک وابسته می‌تواند بدون هیچ محدودیتی کار کند.
ویزای همراه استرالیا

3. ویزای همراه ایالات متحده آمریکا

یک دانشجوی بین المللی می‌تواند همسر یا فرزندان خود را در هر زمانی به ایالات متحده بیاورد. همسر دانشجوی بین‌المللی می‌تواند همزمان با درخواست دانشجوی بین‌المللی برای ویزای F-1 یا J-1، درخواستی برای ویزای F-2 یا 2J- خود ارائه دهد، یا ممکن است برای ویزای F-2 یا 2J- خود اقدام کند. اگر درخواست ویزای آن‌ها تأیید شود، ممکن است زمانی که دانشجوی بین المللی وارد ایالات متحده آمریکا می‌شود، همراه او نیز بتواند بیاید.

به وابستگان با ویزای J-2 در ایالات متحده آمریکا پس از دریافت مجوز مناسب، حقوق کار داده می‌شود. این مجوز می‌تواند پس از ورود دارنده J-2 به کشور اعمال شود. به یاد داشته باشید که دریافت تأیید مجوز استخدام از USCIS می‌تواند تا 4 ماه طول بکشد و تا آن زمان دارنده وابسته J-2 نمی‌تواند کار خود را در ایالات متحده آغاز کند.
بنابراین برای آن‌ها کارت مجوز اشتغال (EAD) صادر می‌شود، تنها پس از صدور این کارت، آن‌ها می‌توانند شروع به کار کنند و اعتبار کارت‌های EAD به طور کلی 12 ماه است و هر سال قابل تمدید می‌باشد.

ویزای همراه ایالات متحده آمریکا

4. ویزای همراه انگلستان (بریتانیا)

ویزای همسر دانشجویی انگلستان برای دانشجویان بین المللی نیز در دسترس است که می‌خواهند شریک زندگی‌شان را به همراه خود به انگلستان بیاورند. یک دانشجوی بین المللی نمی‌تواند افراد تحت تکفل خود را به بریتانیا بیاورد مگر اینکه:

  • توسط یک موسسه آموزش عالی در دوره‌ای در سطح NQF یا بالاتر از سطح 7 حمایت می‌شود. 
  • در یک برنامه کارشناسی ارشد یا بالاتر در انگلستان ثبت نام کرده که باید 12 ماه یا بیشتر باشد.
  • دانشجوی جدید تحت حمایت دولت در دوره‌ای حداقل 6 ماهه باشد.

اگر در برنامه‌ای که بیش از 12 ماه است ثبت نام کرده باشید، همسر شما می‌تواند در بریتانیا کار کند در غیر این صورت حق کار در آن کشور را ندارد. برای دریافت مجوز ورود به عنوان یک همسر، هر دوی شما باید حداقل 18 سال یا بیشتر داشته باشید.

ویزای همراه انگلستان (بریتانیا)

5. ویزای همراه آلمان

دانشجویان بین المللی اجازه دارند اعضای خانواده خود را در طول دوره تحصیلی خود با ویزای همسر دانشجویی آلمان بیاورند، اما هر دوی آن‌ها باید شرایط خاصی را داشته باشند. ویزای آلمان برای اعضای خانواده دانشجویان بین المللی یک مجوز اقامت برای اعضای خانواده غیر اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا است که می‌توانند به آلمان بیایند و بمانند.

در حالی که شما در حال گذراندن دوره تحصیلی خود بر اساس مجوز اقامت آلمان هستید، دارندگان ویزای خانوادگی آلمان در صورت داشتن سن و صلاحیت لازم، می‌توانند در آلمان شغلی با حقوق دریافت کنند.

ویزای همراه آلمان

6. ویزای همراه نیوزلند

اگر دانشجوی بین‌المللی در حال تحصیل در سطح 7 یا بالاتر در فهرست کمبود مهارت‌های بلندمدت یا مدرک تحصیلات تکمیلی در نیوزلند است، می‌تواند همسرش را با کمک ویزای همراه برای کار همراه خود بیاورد. 

دارنده ویزای دانشجویی همسر در نیوزلند واجد شرایط کار در این کشور است. این ویزای کار محدودیتی در رابطه با کار پاره وقت و تمام وقت ندارد.

ویزای همراه نیوزلند

7. ویزای همراه فنلاند

همسر یک دانشجوی بین المللی می‌تواند برای اجازه اقامت خود اقدام کند تا بتواند در حین تحصیل به فرد دانشجو در فنلاند بپیوندد. اداره مهاجرت فنلاند سعی خواهد کرد که هر دو درخواست را با هم پردازش کند.

اگر همسر مایل به کار در فنلاند است، باید برای اجازه اقامت اقدام کند، حتی اگر مدت اقامت کمتر از 3 ماه باشد. شهروندان EEA و سوئیس و همسران آن‌ها به هیچ نوع مجوز کار نیاز ندارند.

ویزای همراه فنلاند

8. ویزای همراه دانمارک

همسر یک دانشجوی بین‌المللی می‌تواند با ویزای وابسته دانشجویی دانمارک خود، او را در این کشور همراهی کند.

همسر همراه پس از تکمیل درخواست ویزای تحصیلی وابسته خود، برای زندگی و کار در کشور دانمارک نیازی به مجوز کار ندارد. در حقیقت همسر قانونی شخص، برای زندگی و کار در دانمارک آزاد هستند.

ویزای همراه دانمارک

9. ویزای همراه فرانسه

همسر یا شریک یک دانشجوی بین المللی می‌تواند با درخواست اجازه اقامت یا اقامت در فرانسه به دانشجو در این کشور بپیوندد.

با کمک کارت آبی اتحادیه اروپا که سندی معتبر می‌باشد، یک تبعه خارجی غیر اتحادیه اروپا، اجازه دارد تا با هدف شرکت در فعالیت‌های پولی و کشف فرصت‌های شغلی موجود در حوزه کاری خود، وارد فرانسه شده و اقامت آن را بدست بیاورد. تا 3 سال نیز امکان تمدید اقامت وجود دارد.

ویزای همراه فرانسه

10. ویزای همراه اسپانیا

اگر بیش از شش ماه با ویزای دانشجویی در اسپانیا اقامت داشته باشید، همسر شما می‌تواند در این کشور به شما ملحق شود. شما باید نشان دهید که می‌توانید از نظر مالی آن‌ها و هزینه های زندگی و تحصیل خودتان را حمایت کنید. 

آن‌ها باید برای TIE (کارت شناسایی خارجی اسپانیایی) خود در دفتر امور خارجی محلی (Oficina de Extranjeros) ثبت نام کنند. اعتبار مجوز اقامت موقت برای مدت زمانی مشابه زمان اقامت دانشجویی در اسپانیا می‌باشد. همسر شما می‌تواند بدون درخواست مجوز کار مشغول به کار شود.

ویزای همراه اسپانیا

11. ویزای همراه سوئد

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، اگر در دانشگاه یا کالج دانشگاهی تحصیل می‌کنید، می‌توانید برای درخواست ویزای الحاق همسر به عنوان افراد تحت تکفل همراه با درخواست ویزای دانشجویی خود اقدام کنید. 

مجوز اقامت افراد تحت تکفل دارای همان مدتی است که برنامه تحصیلی طول می‌کشد. همسران نیز بدون محدودیت چندانی مجاز به کار در سوئد هستند.

ویزای همراه سوئد

فهرست کشورهایی که به همراهان دانشجوی بین المللی اجازه کار می‌دهند

همانطور که اشاره کردیم 35 کشور وجود دارند که به همسر اجازه کار می‌دهند. در اینجا لیستی از این کشورها آمده است:

  1. آرژانتین 
  2. استرالیا
  3. اتریش
  4. بلژیک 
  5. برزیل 
  6. بلغارستان
  7. کانادا 
  8. کرواسی
  9. قبرس
  10. دانمارک 
  11. استونی
  12. فنلاند
  13. فرانسه 
  14. آلمان
  15. هنگ کنگ 
  16. مجارستان
  17. ایرلند
  18. ایتالیا
  19. لتونی
  20. لیتوانی
  21. مالت
  22. هلند 
  23. نیوزلند 
  24. نروژ 
  25. پرو
  26. لهستان
  27. کشور پرتغال 
  28. اسلواکی
  29. اسلوونی
  30. اسپانیا 
  31. سوئد 
  32. سوئیس
  33. انگلستان 
  34. ایالات متحده

اکنون از اطلاعات ویزای همسر و قوانین کاری کشورها مطلع هستید. برای اطمینان بیشتر، به شما پیشنهاد می‌کنیم تحقیقات مناسبی را با موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان انجام دهید، از مشاوران در مورد هر جزئیات بپرسید و چک لیست ویزای همراه که قصد دریافت آن را دارید، حتماً قبل از ترک کشور خود تکمیل کنید.

 کشورهایی که به همراهان دانشجوی بین المللی اجازه کار می‌دهند

اجازه ورود بیمار و همراهش

بیماران خارجی می‌توانند تحت حمایت موسسه پزشکی که در آن به دنبال درمان هستند، برای درمان وارد کشورهای دیگر شوند. برای مثال کشور امارات متحده عربی همراهان بیماران را می‌پذیرد، توجه داشته باشید که این مجوز ورود همراه بیمار تنها برای یک بار قابل تمدید است، مشروط بر اینکه در یک گزارش پزشکی تأیید شده به درستی از نیاز بیمار به ادامه درمان و نیاز به همراه وی در امارات عنوان شده باشد.

اداره کل اقامت و امور اتباع خارجی، به همراه بیمار خارجی، مجوز ورود می‌دهد. مجوزها 2 نوع هستند:

  1. مجوز ورود یک نفره برای همراه بیمار که به دارنده آن اجازه می‌دهد ظرف 60 روز از تاریخ صدور وارد امارات شود و برای مدت 90 روز از تاریخ ورود اقامت کند. این مجوز فقط برای یک بار ورود معتبر است.
  2. مجوز ورود چندگانه برای همراه بیمار که به دارنده آن این حق را می‌دهد که ظرف 60 روز از تاریخ صدور وارد امارات شود و برای مدت 90 روز از تاریخ ورود اقامت کند. این مجوز قابل تمدید بوده و برای چندین بار ورود است.

برای دریافت ویزای همراه و بودن در کنار عزیزانتان اقدام کنید.

موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان آماده ارائه انواع خدمات مهاجرتی به متقاضیان محترم است. اگر می‌خواهید در خارج از کشور نیز همراه عزیزان خود باشید، کافیست برای دریافت ویزای همراه از مشاوره رایگان کارشناسان این موسسه بهره مند شوید.

موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان با بیش از 18 سال سابقه در کنار شما هستند و رویای مهاجرت شما را به سادگی محقق می‌سازند.

مشاوره رایگتن ویزای همراه

سوالات متداول

قوانین کار برای همسر در کشور کانادا چگونه است؟

همسر می‌تواند با کمک مجوز، کار کند.

در کشور آمریکا آیا همسر میتواند با یک دانشجوی بین المللی سفر کند؟

همسر می‌تواند برای دریافت مجوز اقامت در ایالات متحده برای ویزای F-2 یا J-2 اقدام کند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای همراه کشور ایتالیا ویزای همراه کشور ایتالیا

سالانه افراد زیادی جهت تحصیل در ایتالیا، این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند لذ...

مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه سریلانکا مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه سریلانکا

کشور سریلانکا از جمله کشورهای جنوب شرق آسیا می باشد که در نزدیکی کشور هند و در اقیانوس هند و...

مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه برزیل مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه برزیل

ویزای تحصیلی کشور برزیل جهت دانشجویان بین المللی که صادر شود به آن ها اجازه بردن همراه را ن...

نظرات کاربران
سپیده

سلام برای المان از طریق ویزای تحصیلی امکان بردن همزمان همسر هست؟

آتیه آفرینان

سلام. بله میتوانند همزمان ویزا بگیرند.

یاس

سلام وقت بخیر یه سوال داشتم، دانشجوی دکترا با فاند در بلژیک میتونه برای همسر و فرزندانش همزمان ویزا بگیره؟ و آیا همسر اجازه کار داره؟

آتیه آفرینان

با سلام. بله میشه

عاطفه جانفدا

سلام وقتتون بخیر. من میخوام برای ارشد معماری اپلای کنم کدوم کشور اجازه ی ورود همزمان با همسرم و کار همسرم رو میده؟ تخصص همسرم هم متفاوت از مدرک دانشگاهیش هست

آتیه آفرینان

با سلام گزینه های بسیاری برایتان فراهم است به طور مثال: کشور سوئد.

Mahsa

سلام وقتتون بخیر. من خودم میخوام برای مهاجرت تحصیلی اقدام بکنم میشه بگین چطور میتونم مادرم رو هم که ۵۰ سالشونه همراه خودم ببرم؟ کدوم کشور ها امکان اینو دارن که برای مادرم ویزای همراه بگیرم؟

آتیه آفرینان

دوست عزیز اگر بالای 18 سال دارید ویزای همراه به مادرتون تعلق نمی گیرد و بایستی به صورت توریستی و یا به دیگر روش های مهاجرتی اقدام کنند.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button