شاید شما نیز علاقه مند به کار کردن در کانادا هستید. در این صورت، احتمالاً اسم ویزای جستجوی کار را شنیده‌اید. کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی در جهان است. علت این علاقه از سوی مهاجران، شرایط ایده آل کانادا برای زندگی، کار، تحصیل و… است.

طبق اعلام اداره مهاجرت کانادا در حال حاضر امکان اخذ ویزای جاب سیکر وجود ندارد، در صورت مشاهده هرگونه اطلاعات در منابع دیگر به نادرست بودن آن توجه فرمایید.

ویزای جستجوی کار کانادا

ویزای جستجوی کار کانادا

در صورت اخذ مجوز کار کانادا، فرد می‌تواند به دنبال کار در کانادا باشد و به بررسی و جستجوی کار در این کشور بپردازد. فرد متقاضی می‌تواند این کار را از هر طریقی اعم از سایت‌های کاریابی کانادا، آژانس‌های استخدام و… انجام دهد. با پیدا کردن یک کارفرمای کانادایی، متقاضی می‌تواند زیر نظر او در این کشور استخدام شده و کار کند.

این شخص همچنین می‌تواند برای ویزای ویزای پیوست درخواست بدهد که به همسرش اجازه می‌دهد در آنجا کار کند و فرزندانش به آموزش رایگان مدرسه ابتدایی دسترسی خواهند داشت.
این بدان معناست که کل خانواده می‌توانند از زندگی مشترک خود در کانادا لذت ببرند. پس از دریافت مجوز کار، این بدان معناست که فرد می‌تواند چند سال قبل از درخواست ویزای PR خود صبر کند. شرایط لازم برای درخواست ویزای جستجوی کار کانادا:

  • اگر مجوز کار فرد منقضی شود، او باید به افسر مدرکی ارائه کند که نشان دهد به محض این اتفاق خواهد رفت.
  • زمانی که افسران می‌خواهند بررسی کنند که آیا فردی واجد شرایط ورود به کانادا است یا خیر، مدارک فرد متقاضی باید آماده باشد.
  • عدم سوء پیشینه کیفری گذشته و ارائه گواهی ترخیص پلیس به مقامات.
  • کار برای کارفرمایانی که کارهای خلاف یا غیر قانونی انجام می‌دهند، اکیداً ممنوع است.
  • برای ورود به کشور باید یک معاینه پزشکی ارائه دهید که تأیید کند شما کاملاً سالم هستید.
  • نباید برای هیچ کارفرمایی که توسط دولت واجد شرایط در نظر گرفته نمی‌شود کار کنید.
مشاوره و تماس
021-72207

مدارک مورد نیاز ویزای جستجوی کار کانادا

  • 2 قطعه عکس با اندازه و فرمت مخصوص گذرنامه که اخیراً گرفته شده باشد.
  • گواهی صلاحیت تحصیلی و نشان دادن درخواست
  • اثبات سابقه کار
  • گواهی نتایج معاینه پزشکی انجام گرفته در بیمارستان‌های ثبت شده
  • پاسپورت معتبر که حداقل 6 ماه مهلت داشته باشد.
  • هزینه درخواست ویزا
  • اثبات تمکن مالی که نشان دهد فرد می‌تواند از پس تأمین هزینه‌های خود در کانادا بر می‌آید.
مدارک مورد نیاز ویزای جستجوی کار کانادا

هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا نیز در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته پایین است. یکی از ویزاهایی که اغلب مهاجران برای پیدا کردن شغل در کانادا اخذ می‌کنند، ویزای جستجوی کار کانادا (Job Seeker) است.

اگر می‌خواهید بیشتر با این نوع ویزا و شرایط دریافت آن آشنا شوید، خواندن ادامه این مطلب از موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان را از دست ندهید.

انواع ویزای کاری کانادا

2 نوع ویزای جستجوی کار کانادا موجود عبارتند از: مجوز کار آزاد و مجوز کار خاص کارفرما.

مجوز کار آزاد به افراد اجازه می‌دهد تا زمانی که در کانادا اقامت دارد، برای هر کارفرمایی کار کنند در حالی که مجوز کار خاص کارفرما به این معنی است که آنها فقط می‌توانند برای یک کارفرمای خاص کار کنند.
مجوز کار آزاد همچنین ممکن است شامل شرایط خاصی باشد که باید رعایت شود. مثلاً ممکن است نوع کار، مکان‌هایی که می‌توان کار را انجام داد و مدت زمان کار متفاوت باشد. یک فرد تنها در صورتی می‌تواند برای مجوز کار درخواست کند که ویزاهای خاصی داشته باشد. برای دریافت ویزای جستجوی کار کانادا باید مراحل زیر را طی کنید:

درخواست مجوز کار کانادا
  • درخواست برای LMIA کانادا

LMIA (ارزیابی تأثیر بازار کار) برای متقاضیان مجوز کار الزامی است. کارفرما باید این مجوز را به دولت ارائه کند. قبل از اینکه کارگر خارجی اجازه کار در کانادا را بگیرد، تائیدیه LMIA باید توسط سازمان استخدام و توسعه اجتماعی کانادا یعنی ESDC بررسی شود.

برای نشان دادن اینکه متقاضیان کار خارجی برای انجام یک کار خاص مجوز دریافت کرده‌اند که هیچ شهروند کانادایی قادر به انجام آن نبوده و تأثیر منفی از بابت این استخدام بر بازار کار کانادا وارد نمی‌شود. برای درخواست ویزای جستجوی کار کانادا، فرد باید شماره LMIA، یک کپی از LMIA، قرارداد و نامه شغلی خود را ارسال کند.

  • درخواست برای مجوز کار

هنگامی که یک LMIA مثبت توسط کارفرما دریافت شد، او باید یک کپی از نامه تأیید را برای کارگر خارجی ارسال کند. LMIA به مدت 6 ماه از تاریخ صدور معتبر است. سپس کارفرما باید از یک تبعه خارجی بخواهد که از اداره ویزای کانادا برای مجوز کار برای کارگر درخواست کند.
اگر IRCC (سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا) مجوز کار را مثبت ارزیابی کند، کارگر خارجی مجاز خواهد بود که برای کار به کانادا بیاید.

انواع ویزای کار در کانادا

درباره ویزای جستجوی کار در کانادا بیشتر بدانید

ویزای جستجوی کار کانادا (Job Seeker visa) برای افرادی مناسب است که کارگر ماهر به شمار بروند و یا یک کسب و کار در نزدیکی کانادا داشته باشند. این ویزای کاری به دارنده امکان می‌دهد که برای مدت زمان مشخصی در کانادا زندگی کند.

کانادا مملو از فرصت‌های کاری است، اما شورای کار کانادا به متخصصان کار نیاز دارد. کانادا یک هدف ایده آل برای کار است. حدود 300 هزار مهاجر متخصص هر ساله وارد کانادا می‌شوند. تعداد زیادی از جستجوگران فرصت‌های شغلی آرزوی کار در کانادا را دارند.
با این وجود، قبل از درخواست برای ویزای جستجوی کار در کانادا (یا مجوز کار)، داشتن ویزای تجاری، پیوست و… ضروری است، پس لازم می باشد آگاهی کامل به همه الزامات و شرایط را داشته باشید.

ویزای جستجوی کار کانادا به چند روش مختلف درخواست می‌شود. ویزای کار دولتی یکی از انواع قابل توجه برای متقاضیان است. این ویزا عمدتاً برای افرادی که در کار خود خبره هستند و یا تجربه طولانی دارند، تأیید می‌شود. ویزای خوداشتغالی، ویزای کارآفرینی، ویزای پیشنهاد کار، ویزای جستجوی کار و… کلاس‌های مختلف ویزای کاری کانادا هستند.

اقتصاد کشور کانادا

اقتصاد کشور کانادا

اقتصاد قدرتمند کانادا یکی دیگر از دلایلی است که بسیاری از مردم را متمایل به کانادا می‌کند. این کشور دارای نرخ بیکاری فوق العاده پایینی است زیرا به طور مداوم تعداد زیادی شغل ایجاد می‌شود. زمینه فناوری اطلاعات در کانادا به شدت در حال رشد است و بسیاری از مشاغل فناوری اکنون برای علاقه مندان به این رشته در دسترس هستند.

سوالات متداول

انواع ویزای کار کانادا کدامند؟

2 نوع ویزای کار در کانادا وجود دارد: مجوز کار آزاد و مجوز کار خاص کارفرما.

ویزای جستجوی کار کانادا (Job Seeker visa) برای چه افرادی مناسب است؟

برای افرادی مناسب است که کارگر ماهر به شمار بروند و یا یک کسب و کار در نزدیکی کانادا داشته باشند.

3/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا

مهاجرت به ایالت کبک کانادا ،یکی از روش های مهاجرت به کانادا می باشد که طرفداران زیادی دارد ....

نظرات کاربران
Call Now Button