هر فردی رویای این را دارد که شغلی آرام و مطمئن و با حقوق بالا داشته باشد، اما گاهی پیدا کردن شغل مناسب با توجه به اولویت‌های شما کمی چالش برانگیز شده و به یک کار دشوار تبدیل می‌شود. اگر در تلاش برای یافتن شغل در کشورهای خارجی باشید، این موضوع به مراتب دشواری‌های بیشتری نیز خواهد داشت.
کشورهایی همچون آلمان، کانادا، ایالات متحده آمریکا، نیوزیلند، انگلستان و دانمارک به متقاضیان کار از کشورهای مختلف «ویزای جستجوی کار» یا همان (job seeker) را ارائه می‌دهند. کسانی که می‌خواهند شغل مورد نظر خود را در کشورهای نام برده پیدا کنند، می‌توانند از این ویزا استفاده نمایند.

وقتی صحبت از آلمان می‌شود، می‌توانید مطمئن باشید که با ویزای جستجوی کار آلمان امکان یافتن مناسب‌ترین شغل‌ها را برای خود دارید. پایین بودن نرخ بیکاری در آلمان و معطوف شدن توجه سراسر جهان به بازار کار آن، باعث شده که بسیاری از مهاجران برای جستجوی شغل به آلمان بروند.
یافتن شغل و اقامت در آلمان نسبتا راحت‌تر از سایر کشورهای پیشرفته است. شما باید مراحل مربوط به دریافت ویزای جستجوی کار آلمان را که توسط دولت این کشور تعیین شده، دنبال کنید تا به هدف خود دست یابید.

اگر علاقه مند به پیدا کردن کار در آلمان هستید، می‌توانید با ویزای جستجوی کار، مهاجرت به کشور آلمان را آغاز کنید. ویزای جستجوی کار آلمان به متقاضیان این امکان را می‌دهد که برای مدت معینی در آلمان بمانند و به جستجوی کار بپردازند.
البته همه افراد برای جستجوی کار در آلمان به این نوع ویزا نیاز ندارند و بسته به کشوری که از آن می‌آیید و ملیتی که دارید، شرایط متفاوتی در انتظارتان است.

توجه داشته باشید که دریافت ویزای جستجوی کار آلمان آسان نیست و شما باید واجد شرایط باشید و مراحل درخواست را با دقت طی کنید تا موفق به اخذ این ویزا شوید. در این مقاله از موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان ما همه چیز را درباره ویزای جستجوی کار آلمان توضیح می‌دهیم؛ با ما همراه باشید.

ویزای جستجوی کار آلمان (job seeker)

حتما بخوانید: تحصیل در آلمان

ویزای جستجوی کار آلمان چیست؟

ویزای جستجوی کار آلمان در حقیقت یک ویزای ابتکاری توسط دولت فدرال آلمان برای تشویق مهاجران واجد شرایط و ماهر جهت ورود به این کشور است. یافتن شغل مورد نظر خود و استقرار طولانی مدت این متقاضیان می‌تواند به پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر آلمان و همچنین اقتصاد این کشور کمک کند.

با اخذ این ویزا، یک کارگر ماهر دسترسی لازم به بازار کار آلمان را پیدا می‌کند. ویزای جستجوی کار آلمان نوعی ویزای بلند مدت محسوب می‌شود که به دارندگان این امکان را می‌دهد که تا 6 ماه در آلمان بمانند و به دنبال کار بگردند. اما ناگفته نماند که همه افراد واجد شرایط دریافت این نوع ویزا نیستند باید شرایط خاصی و برای دریافت آن، داشته باشند.

ویزای جستجوی کار آلمان از سوی مقامات آلمانی به متقاضیان کار بین المللی اعطا می‌شود. برخی از این متقاضیان به دنبال ایجاد شغل در آلمان هستند و برخی دیگر فرصت‌های شغلی خالی را که دارای کمبود نیروی متخصص هستند، پر می‌کنند.
در حال حاضر، کشور آلمان فاقد مهارت‌ها و استعدادهای جوان است و جمعیت آن را افراد پیر و مسن تشکیل داده‌اند. همین موضوع به نوعی بزرگترین انگیزه پشت اعطای ویزای جستجوی کار آلمان و جذب مهاجران واجد شرایط و با مهارت از گوشه و کنار جهان است که می‌توانند کمبودهای این کشور اروپایی را برطرف سازد.

ویزای جستجوی کار آلمان چیست؟

آیا به ویزای جستجوی کار آلمان نیاز دارم؟

این موضوع که نیاز به ویزای Job seeker دارید یا خیر، بستگی به تابعیت و ملیت شما دارد. اگر جزو شهروندان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس، استرالیا، نیوزلند، کره جنوبی، اسرائیل، ژاپن، کانادا و ایالات متحده آمریکا باشید، می‌توانید بدون نیاز به دریافت ویزای جستجوی کار، وارد آلمان شوید. ساکنان همه کشورهای دیگر باید برای ویزای جستجوی کار اقدام کنند.

شرایط لازم برای دریافت ویزای جستجوی کار آلمان چیست؟

ویزای جستجوی کار آلمان شرایط زیر را از متقاضیان می‌خواهد تا واجد شرایط درخواست باشند:

  • برای درخواست این ویزا باید حداقل 18 سال داشته باشید.
  • شما باید مدرک لیسانس یا فوق لیسانس از دانشگاه‌های آلمان یا سایر مدارک خارجی معادل آن داشته باشید.
  • برای ویزای جستجوی کار آلمان باید حداقل 5 سال سابقه کار داشته باشید.
  • شما باید ثابت کنید که می‌توانید هزینه‌های خود را برای مدت اقامت خود در آلمان پوشش دهید.
شرایط لازم برای دریافت ویزای جستجوی کار آلمان چیست؟

چگونه ویزای جستجوی کار آلمان را دریافت کنیم؟

علاوه بر رعایت معیارهایی که برای واجد شرایط بودن ذکر کردیم برای دریافت ویزای جستجوی کار آلمان، باید مطمئن شوید که تمام مدارک لازم برای این ویزا را در اختیار دارید. همچنین باید درخواست خود را به درستی برای سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود ارسال نمایید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای جستجوی کار آلمان کدامند؟

برای دریافت ویزای جستجوی کار آلمان نیز باید مانند سایر ویزاها، مدارکی را فراهم کنید که به شرح زیر می‌باشند:

  • تکمیل دو فرم درخواست چاپ شده و امضا شده.
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • سه قطعه عکس با فرمت مناسب پاسپورت و بر اساس مشخصات بیومتریک
  • مدرک اقامت شما در آلمان
  • گواهی بیمه سلامت مسافرتی
  • اثبات منابع مالی و تأمین هزینه‌های خود در مدت اقامت که از طریق، صورت حساب بانکی، نامه تعهد یا اظهارنامه شخصی که هزینه‌های شما را پوشش می‌دهد و حساب بانکی مسدود شده، پذیرفته می‌شود.
  • رزومه‌ای که حاوی سوابق تحصیلی و اشتغال کامل شما باشد.
  • اطلاعات شخصی فرد با ارائه گواهی ازدواج، شناسنامه متقاضی، همسر و فرزندان
  • جلد نامه نوشته شده و امضا شده توسط متقاضی که هدف دقیق، مسیر اقدام برای یافتن شغل و مدت اقامت آن‌ها در آلمان و همچنین برنامه‌های شغلی بعدی را توضیح می‌دهد.
  • اثبات صلاحیت علمی متقاضی
  • تأیید پرداخت هزینه ویزا که حدود 80 یورو است.

علاوه بر این‌ها مدارک خاصی نیز وجود دارد که اگر در درخواست شما گنجانده شود، امتیاز مثبت به شمار می‌رود. مثلاً توصیه نامه‌های امضا شده یا گواهی زبان که نشان می‌دهد توانایی آلمانی صحبت کردن را دارید.
توجه داشته باشید که همه مدارک شما باید به زبان آلمانی یا انگلیسی ترجمه شده باشد و توسط سفارت به رسمیت شناخته شود. کلیه اسناد رسمی باید به صورت ترجمه شده، تأیید شده و قانونی باشند.
بسته به سفارت یا کنسولگری در کشور شما ممکن است مدارک اضافی نیز درخواست شوند. اگر از الزامات تعیین شده توسط مقامات آلمانی پیروی نکنید، ممکن است درخواست ویزای شما رد شود.

به خاطر داشته باشید که بسته به کشور محل اقامتتان ممکن است از شما مدارک اضافی یا کمتری بخواهند. مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید و اصل و دو کپی از آن‌ها را داشته باشید. همچنین، شما باید نسبت به تحویل مدارک در طول مصاحبه خود در سفارت یا کنسولگری محل سکونت خود اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای جستجوی کار آلمان

چگونه برای ویزای جستجوی کار آلمان اقدام کنیم؟

باید برای درخواست ویزای جستجوی کار آلمان، مراحلی را دنبال کنید که ما در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای جستجوی کار آلمان
  • گرفتن وقت برای ویزا
  • جمع آوری اسناد لازم برای ویزای جستجوی کار
  • شرکت در مصاحبه سفارت یا کنسولگری آلمان
  • پرداخت هزینه‌های ویزای جستجوی کار

آیا می‌توانم ویزای جستجوی کار آلمان را تمدید کنم؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم خیر. ویزای جستجوی کار آلمان قابلیت تمدید شدن ندارد. اگر در طول مدت اعتبار ویزای خود (6 ماه) نتوانید کار پیدا کنید، باید به کشور خود بازگردید.
اگر بتوانید در مدت زمانی که در آلمان صرف ویزای جستجوی کار می‌کنید، شغلی پیدا کنید نیازی به بازگشت نداشته و با درخواست ویزای کاری یا اجازه اقامت می‌توانید در آلمان بمانید.

آیا می‌توانم با ویزای جستجوی کار آلمان در این کشور کار کنم؟

خیر، باید بدانید که شما مجاز به استخدام با ویزای جستجوی کار نیستید. این ویزا صرفاً برای یافتن شغل در آلمان است و بعد از پیدا کردن شغل، باید برای اجازه اقامت و اشتغال با دریافت ویزای کاری آلمان درخواست بدهید.

شرایط کار با ویزای جستجوی کار آلمان

زمان پردازش ویزای جستجوی کار آلمان چقدر است؟

زمان رسیدگی به ویزای جستجوی کار آلمان، طبق قانون کلی کنسولگری این کشور، معمولاً نزدیک به 4 تا 6 هفته طول می‌کشد.

چگونه به راحتی ویزای جستجوی کار آلمان را دریافت کنیم؟

شما با مراجعه به یکی از مؤسسات مهاجرتی معتبر همچون موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می‌توانید به راحتی و بدون مشکل، مراحل دریافت این ویزا را سپری کنید. کارشناسان و وکلای این موسسه از همه قوانین کشورها آگاهی دارند و به خوبی شما را در این مسیر راهنمایی می‌کنند.
با بیش از 20 هزار پرونده مهاجرتی موفق و بالغ بر 18 سال سابقه در خدمت رسانی، می‌توانید به اعتبار موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان پی ببرید و همین امروز برای مهاجرت به آلمان از طریق کار اقدام کنید.

دریافت ویزای جستجوی کار آلمان

سوالات متداول

زمان پردازش ویزای جستجوی کار چقدر است؟

زمان رسیدگی به ویزای جستجوی کار آلمان، طبق قانون کلی کنسولگری این کشور، معمولاً نزدیک به 4 تا 6 هفته طول می‌کشد.

آیا می‌توانم ویزای جستجوی کار آلمان را تمدید کنم؟

خیر

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
Call Now Button