ویزای توریستی لهستان

کشور لهستان ، یکی از زیباترین کشورهای اروپای شرقی است و در مرکز اروپا با آب و هوایی گرم در تابستان هایی کوتاه و سرد در زمستان های بلند می باشد و سالانه افراد بسیاری به دلایل مختلفی اقدام به سفر از طریق ویزای توریستی لهستان می کنند . ویزای توریستی لهستان از جمله ویزاهایی می باشد که گردشگران و یا افرادی که بستگان درجه یک در لهستان دارند می توانند برای دریافت ویزای توریستی درخواست دهند که شرایط و قواعد خاصی را برای متقاضیان در پی دارد . ویزاهای توریستی صرفا به منظور سفر کوتاه مدت جهت بازدید از کشور مورد نظر می باشد که البته این ویزاها ، ویزاهای کوتاه مدت هستند و در صورت داشتن شرایط خاصی به متقاضیان داده می شود .متقاضیان برای اخذ ویزای توریستی لهستان باید مدارک خاصی را به اداره مهاجرت کشور لهستان نشان دهند و اثبات کنند که وابستگی هایی را در کشور مبدا دارند و اثبات به بازگشت کنند . در نهایت افسر ویزا باید متقاعد شود که فرد به منظور گردش و سپس قصد بازگشت به کشور خود را دارد و عملا نمی خواهد که به عنوان پناهنده در لهستان بماند . در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد ویزای توریستی لهستان صحبت می کنیم .

ویزای توریستی لهستان انواع ویزای توریستی لهستان

ویزای توریستی لهستان یکی از انواع ویزاهای مهاجرتی کوتاه مدت است که گردشگران می توانند به مدت محدود برای سفر به کشور لهستان از آن استفاده کنند . بسیاری از مردم خواهان سفر به اروپا و شنگن هستند و کشور لهستان از کشورهای اروپایی و عضو شنگن می باشد که افراد خارج اتحادیه اروپا برای سفر به کشورهای اروپایی از جمله لهستان نیازمند دریافت ویزا می باشند. البته باید درنظر داشت که اخیرا دریافت این ویزا برای بسیاری از ایرانیان سهل و راحت نیست زیرا در سال های اخیر اکثریت ایرانیان از طریق ویزای توریستی وارد اروپا و لهستان شدند و درخواست پناهندگی دادند بنابراین طبق این موضوع و برای اثبات عدم پناهندگی فرد باید مدارک کاملی را برای دریافت این ویزا ارائه دهد . به طور کلی روند اقدام ویزای توریستی لهستان بهتر است که بسیار محتاط و دقیق پیش رفت و در جمع آوری و ارائه مدارک بسیار دقیق عمل کرد زیرا تمامی مراحل دریافت ویزا به ارائه درست مدارک بستگی دارد . باید توجه داشت که درصورت رد شدن ویزای توریستی برای اقدام دوباره این ویزا کار دشوار و بسیار پر ریسک است و از آنجایی که فرد مورد نظر یکبار رد شده پس قانع کردن افیسر برای بار دوم می تواند بسیار دشوار و گاهی غیر ممکن می باشد. انواع ویزای توریستی لهستان عبارتند از :

  • ویزای شینگن نوع c کوتاه مدت لهستان
  • ویزای شینگن نوع D بلند مدت لهستان

ویزای توریستی لهستان تمدید ویزای توریستی لهستان

ویزای توریستی لهستان برای افراد متقاضی که یک بار درخواست ویزای توریستی را داده اند و قصد درخواست مجدد این ویزا را دارند برای تمدید آن در شرایط خاصی می توانند اقدام کنند . دلایل تمدید ویزای توریستی لهستان به شرح زیر می باشد :

  • دلیل اجباری : افراد گاهی اوقات مجبور به ماندن در لهستان و یا کشورهای شینگن می شوند که باید دلایل قانع کننده ای داشته باشند مانند دلایل بشر دوستانه . هزینه این روش برای تمدید ویزا ۳۰ یورو است .
  • دلیل اختیاری : افراد گاها برای تمدید ویزای توریستی و مسافرت های بعدی خود اقدام می کنند که این نوع ویزا برای اولین بار به مدت ۹۰ روز تمدید می شود پس از آن می توان مجدد درخواست داد حتی بلند مدت تر . لازم به ذکر است که پس از چند بار درخواست و رفت و آمد به وسیله این ویزا افراد می توانند برای ویزای بلند مدت توریستی درخواست دهند که می تواند ۲ ساله و یا ۵ ساله باشد .

ویزای توریستی لهستان مراحل اخذ ویزای توریستی لهستان

برای دریافت ویزای توریستی لهستان بایستی مراحل مختلفی را سپری کرد که مراحل اخذ ویزای توریستی لهستان به شرح زیر می باشد :

  • تعیین وقت سفارت لهستان
  • مراجعه به سفارت لهستان در زمان مقرر
  • پیکاپ ویزا و پاسپورت

به طور کلی با سپری کردن مراحل فوق ، ابتدا از طریق وب سایت سفارت لهستان باید فرم وقت سفارت این کشور را تکمیل کرد و پس از دریافت وقت سفارت لهستان در زمان مقرر باید با در دست داشتن مدارک لازم به سفارت لهستان در تهران مراجعه کرد . در وقت سفارت نیز باید مراحل مختلفی را طی کرد تا بتوان ویزای توریستی لهستان را دریافت نمود . پس از این که ویزای توریستی لهستان برای فرد صادر شد، باید ویزای توریستی لهستان به پاسپورت وصل شود .

ویزای توریستی لهستان مدت درخواست ویزای توریستی لهستان

مدت زمان پردازش ویزای توریستی لهستان بیش تر از ۱۴ روز می باشد ولی در برخی موارد این پردازش بسته به موقعیت و شرایط فرد و مدارک می تواند تا ۳۰ روز طول بکشد  . تمامی درخواست های ارسالی کمتر از ۱۴ روز قبل از تاریخ برنامه ریزی شده در صورت پر خطر بودن متقاضی برای کشور لهستان بررسی می شود  .

ویزای توریستی لهستان

ویزای توریستی لهستان

ویزای توریستی لهستان هزینه ویزای توریستی لهستان

هزینه اخذ ویزای توریستی لهستان بسته به رده سنی متقاضی متفاوت می باشد و به شرح زیر است :

  • هزینه اخذ ویزای توریستی لهستان برای افراد زیر ۶ سال : رایگان
  • هزینه اخذ ویزای توریستی لهستان برای افراد بین ۶ تا ۱۲ سال : ۳۵ یورو
  • هزینه اخذ ویزای توریستی لهستان برای افراد بزرگسال بالای ۱۲ سال : ۶۰ یورو

فرد بر اساس گروه سنی خود باید هزینه مورد نظر را پرداخت کند و این هزینه برای هر متقاضی به صورت جداگانه باید در نظر گرفته شده و پرداخت شود. پول حتماً باید به یورو باشد ، پس قبل از وقت سفارت باید نسبت به تبدیل ارز اقدام کرد.

ویزای توریستی لهستان مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی لهستان

ویزای توریستی لهستان دارای شرایط خاصی می باشد و متقاضیان برای دریافت این ویزا باید مدارک و اسناد خاصی را که اداره مهاجرت برای اعطای ویزا مشخص کرده است ، به سفارت تحویل دهند . پس از بررسی مدارک مورد نیاز و در صورت داشتن صلاحیت لازم ویزا به فرد متقاضی داده می شود . نکته بسیار مهم در بحث ویزای توریستی لهستان چیدمان مدارک متقاضیان است . مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی لهستان برای یک نفر به شرح زیر می باشد :

  • ارائه گذرنامه فرد متقاضی ویزای توریستی لهستان ( با ۶ ماه اعتبار + پاسپورت قدیمی)
  • تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی لهستان
  • 2 قطعه عکس 3.5 * 4.5 (80 درصد اندازه صورت فرد متقاضی)
  • نامه پوشش (درصورت خودكار بودن در صورت حساب شرکت)
  • گواهی رزرو هتل در لهستان
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما جهت سفر به لهستان
  • بیمه سفر جهت اخذ ویزای توریستی لهستان
  • ارائه اسناد مالیات بر درآمد برای ۳ سال گذشته ( در صورت وجود)
  • حقوق و دستمزد برای ۳ ماه گذشته (در صورت شاغل بودن متقاضی ویزای توریستی لهستان)
  • ارائه صورتحساب شرکت ( در صورت مدیر عامل بودن)
  • ارائه مدارک کارمندی و استخدامی ( در صورت کارمند بودن)
  • ارائه اسناد بازنشستگی و اسناد حقوق بازنشستگی
  • اشتغال به تحصیل و ارائه شناسه دانشجویی ( برای دانشجویان)
  • نامه NOC اجازه از شوهر یا پدر (برای بانوان)

ویزای توریستی لهستان – نکات مهم در اخذ ویزای توریستی لهستان

در اخذ ویزای لهستان باید به موارد و نکات مختلفی توجه کرد که می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • اگر فردی در لهستان ، کسی را ندارد که برای وی دعوت نامه ارسال کند، باز هم می تواند ویزای گردشگری لهستان را دریافت کند که برای این کار تنها کافی است که قبل از اقدام به اخذ ویزا، هتلی را در لهستان رزرو کرد .
  • مدارک حتماً باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند، پس باید قبل از مراجعه به سفارت لهستان این کار را انجام داد .
  • فرد فرم ثبت درخواست ویزا را تنها یک بار می تواند پر کند، پس باید در پر کردن فرم دقت کافی داشته باشد.
  • متقاضیان بالای ۱۲ سال باید خود در وقت سفارت حضور یابند زیرا برای طی امور اداری باید انگشت نگاری انجام دهند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در لهستان تحصیل پزشکی در لهستان

تحصیل پزشکی در لهستان و شرایط پذیرش در دانشگاه های پزشکی لهستان در این مطلب مورد بررسی قرار...

انواع کالج های کشور لهستان انواع کالج های کشور لهستان

توسعه و پیشرفت کشور لهستان در زمینه آموزشی باعث شده تا هر ساله افراد بسیاری متقاضی تحصیل د...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان

تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان و شاغل شدن در این زمینه دارای شرایط خاصی برای متقاضیان بین ...

نظرات کاربران
Call Now Button