ویزای توریستی صربستان

یکی از کشورهای اروپایی که متقاضیان بسیاری تمایل به سفر به آن را دارند کشور صربستان می باشد . طبیعت فوق العاده کشور صربستان ، هزینه های به صرفه سفر و اقامت ، برگزاری فستیوال های مشهور و بسیاری از جاذبه های گردشگری دیگر سبب شده است که بسیاری از افراد از این کشور دیدن کنند . برای سفر به این کشور ، ویزای توریستی صربستان نیاز است که افراد باید شرایط کامل را داشته باشند . امکان سفر به کشور صربستان با تایید دولت این کشور صادر می شود و امکان ورود به خاک این کشور را برای زمان محدود و مشخص شده ای به متقاضیان این امر داده می شود . کشور صربستان عضو اتحادیه اتحادیه اروپا و پیمان شینگن نیست و ویزای صربستان به صورت National می باشد . جهت دریافت ویزای صربستان نیاز به حضور فرد متقاضی در سفارت نیست (مصاحبه و انگشت نگاری انجام نمی شود) و آژانس های مسافرتی و فردی که دارای وکالت نامه باشد ، می تواند اقدام به دریافت ویزای صربستان برای فرد مسافر کند . لازم به ذکر است که در حال حاضر گرفتن ویزای توریستی صربستان بسیار سخت می باشد ولی با داشتن مدارک ویزای تجاری و ویزای بازدید از دوست و ویزای بازدید از اقوام به راحتی صادر می شود .

ویزای توریستی صربستان انواع ویزاهای توریستی صربستان

انواع ویزاهای توریستی صربستان عبارتند از :

  • ویزای کوتاه مدت (ویزای C) صربستان : این نوع ویزا برای اقامت در صربستان به مدت ۹۰ روز داده می‌ شود که معمولا برای اهداف گردشگری، ترانزیت فرودگاهی و تجاری صادر می گردد و که انواع مختلفی دارد که عبارتند از : ویزای یک بار ورود، ویزای دو بار ورود و ویزای چند بار ورود به خاک صربستان طول. مدت اقامت در صربستان به ‌طور پیوسته در ۶ ماه نباید بیش از ۹۰ روز باشد و این دوره زمانی از زمان اولین ورود فرد به خاک صربستان محاسبه می ‌شود. ویزای کوتاه مدت چند بار ورود صربستان تا 1 سال اعتبار دارد و برای دیپلمات ‌های خارجی و کارمندان کنسولگری ‌ها و سفارت‌ خانه ‌های کشورهای دیگر این مدت می ‌تواند بیشتر هم باشد.
  • ویزای بلند مدت (ویزای D) صربستان : ویزای بلند مدت نوع D برای اقامت ۹۰ تا ۱۸۰ روزه در صربستان صادر می ‌شود. ویزاهای بلند مدت معمولا برای اهداف کاری، تحصیلی، دانشجویی، تحقیقات علمی، درمان و دیدار اعضای خانواده (در صورتی که همسر فرد متقاضی شهروند صربستان باشد) صادر می ‌شود و شامل ویزاهای یک بار ورود، دو بار ورود و چند بار ورود به خاک صربستان می باشد .
ویزای توریستی صربستان

ویزای توریستی صربستان

ویزای توریستی صربستان هزینه صدور ویزای توریستی صربستان

هزینه ویزای نوع C (ویزای کوتاه ‌مدت صربستان) ، 95 دلار و ویزای نوع D (ویزای بلند مدت صربستان) 49 دلار است.

ویزای توریستی صربستان مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی صربستان

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی صربستان به شرح زیر می باشد :

  • پاسپورت فرد متقاضی ویزای توریستی صربستان با اعتبار 6 ماهه
  • یک قطعه عکس 4.5 * 3.5 سانتی‌متر
  • واچر پرداختی هتل قطعی یا هرگونه سندی که توسط آژانس مسافرتی صادر شده باشد.
  • پر کردن فرم درخواست ویزای توریستی صربستان
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما و برنامه‌ سفر به صربستان
  • مدرکی دال بر اقامت دائم در ایران
  • مدرکی دال بر تمکن مالی در مدت اقامت در صربستان
  • هزینه‌ ویزا به مبلغ 95 دلار برای ویزای نوع  C
  • بیمه‌ مسافرتی فرد متقاضی ویزای توریستی صربستان

 

ویزای توریستی صربستان تغییرات اخیر در مورد قوانین ویزای توریستی صربستان

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ برای امضای توافق نامه های دوجانبه در خصوص آزاد سازی ویزا با شرکای تجاری مهم برنامه هایی اعلام شد و در ماه می سال 2015 کشورهای قطر، کویت، عمان، بحرین، ونزوئلا، پاناما، جامائیکا، کلمبیا، پاراگوئه، گواتمالا در لیست کشورهایی قرار گرفتند که نیازی به اخذ ویزا برای ورود به کشور صربستان ندارند. در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ اعلام شد که کشور صربستان قصد حذف ویزا برای شهروندان کشورهای ارمنستان، آذربایجان و گرجستان را دارد. در ماه های اوت، اکتبر و دسامبر سال ۲۰۱۷ درخواست ویزا برای صربستان از سوی شهروندان کشورهای ایران، هند، اندونزی و گینه بیسائو لغو شد و مجوز ورود بدون ویزا برای مدت مشخص به آن ها داده شد .

ویزای توریستی صربستان چند نکته در خصوص اخذ ویزای توریستی صربستان

در این قسمت قصد داریم چند نکته در خصوص اخذ ویزای توریستی صربستان را یاد آور شویم :

  • فرد متقاضی باید حداقل 3 هفته قبل از تاریخ سفر، شخصا به محل سفارت صربستان مراجعه کند و درخواست خود را برای دریافت ویزا ثبت کند.
  • سفارت صربستان این حق را برای خود قائل است که در صورت لزوم از متقاضی مدارک بیشتری درخواست کند و به پرونده ‌هایی که نقص مدرک دارند رسیدگی نخواهد شد.
  • به هیچ وجه نباید مدارک خود را در هنگام ثبت درخواست ویزا، منگنه کرد زیرا مدارک منگنه شده پذیرفته نمی ‌شوند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در صربستان تحصیل پزشکی در صربستان

کشور صربستان در جنوب اروپا واقع شده است و از جمله کشورهایی می باشد که با وجود امکانات مناسب ...

مهاجرت به صربستان از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به صربستان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به صربستان از طریق سرمایه گذاری در حال رشد است، به این دلیل که به زودی صربستان عضو ات...

مهاجرت به صربستان مهاجرت به صربستان

کشور صربستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد و پایتخت آن بلگراد است. همان طور که مستحض...

نظرات کاربران
Call Now Button