ویزای توریستی سوئیس (Switzerland)

کشور سوئیس یکی از زیباترین کشورهای واقع در اروپا که طبیعت بسیار زیبا، مکان های تاریخی و گردشگری بسیار زیادی دارد و این موارد باعث شده است که در طول سال گردشگران بسیار زیادی از سایر نقاط جهان برای بازدید به کشور سوئیس جذب شوند.البته کشور سوئیس به دلیل واقع شدن در اتحادیه شینگن نیازمند دریافت ویزا اتحادیه اروپا می باشد.

ویزای توریستی سوئیس – انواع ویزای های کشور سوئیس

کشور سوئیس برای ورود به خاک خود ویزاهای متنوعی در نظر گرفته است . شما با توجه به نوع سفر خود میتوانید یکی از ویزاهای زیر را انتخاب نمایید و توسط آن به کشور سوئیس وارد شوید .ویزا ی های کشور سوییس با توجه به نوع آن به چهار دسته تقسیم میگردد :

  • ویزای نوع A :  در این نوع ویزا شخص متقاضی بدون ویزا وارد کشور مورد نظر میگردد و ویزای او در داخل فرودگاه صادر میگردد .
  • ویزای نوع B : در این نوع ویزا شخص اجازه خروج از کشور را از طریق مرز های زمینی را دارد می باشد .
  • ویزای نوع C : این نوع ویزا به طور معمول متداول ترین نوع ویزا برای حالت توریستی است که مدت زمان ۹۰ روز را در برمیگیرد
  • ویزای نوع D : این نوع ویزا که ویزای ملی نام دارد دارد معمولا برای تجار و بازرگانان استفاده میگردد و مدت زمان ۹۰ روز را شامل میگردد و اجازه خروج و ورود را به طور نامحدود نیز در بر دارد .

ویزای توریستی سوئیس یکی از ویزای پرطرفدار در سراسر دنیا میباشد. اخذ ویزای توریستی کشور سوئیس، با فراهم آوردن مدارک متعددی میسر است. به صورت کلی برای اخذ ویزای توریستی هر یک از کشورها، فرد متقاضی می بایست  کنسولگری و یا سفارت کشور مورد نظر را متقاعد سازد که پس از ورود فرد به کشور مورد نظر ، فرد به طور حتمی به کشور خود باز خواهد گشت.

ویزاهای توریستی در کشور سوئیس همانند سایر کشورهای حاضر در حوزه شینگن، به افرادی که موفق به اخذ ویزای توریستی سوئیس می شوند، مجوز ورود و خروج به همه کشورهای حوزه این پیمان را می دهد. این مطلب بدین معناست که فرد متقاضی ویزای توریستی کشور سوئیس می تواند بدون هیچ محدودیتی وارد کشورهای دیگر اروپا شود و حتی تمام زمان باقی مانده از ویزای توریستی خود را در کشور دیگری سپری نماید.

ویزاهای توریستی در اقصی نقاط دنیا بصورت ویزاهای تک وروده (Single entry) و یا ویزاهای چند وروده (Multiple) به افراد متقاضی اختصاص می یابند. در سال های اخیر کشور سوئیس، همانند دیگر کشورهای حوزه شینگن ویزاهای توریستی خود را بصورت ویزاهای چند وروده به متقاضیان ورود به خاک کشور سوئیس از طریق ویزای توریستی ارائه می دهد.. دقت نمایید که برای دریافت ویزای توریستی سوئیس حضور شخص متقاضی بالای ۱۲ سال اجباری است . مدت زمان صدور ویزای توریستی سوئیس به طور معمول ۱۰ روز به طول می انجامد

ویزای توریستی سوئیس –مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی سوئیس

در هنگام ورود به سفارت سوئیس مدارک زیر را باید به طور کامل همراه داشته باشید

  1. گذرنامه
  2. دو قطعه عکس رنگی ۶*۴ با پشت زمینه سفید
  3. مدارک مربوط به اثبات مالی و صورت حساب خروج و ورود بانک
  4. کارت ملی و شناسنامه شخص متقاضی
  5. پاسپورت قبل در صورت داشتن
  6. مدارک تحصیلی و گواهی اشتغال به تحصیل
  7. جواز کسب یا روزنامه رسمی برای افراد شاغل
  8. فیش بازنشستگی یا هر مدرکی دال بر بازنشستگی شخص (در صورت بازنشستگی)
  9. بیمه مسافرتی برای طول سفر
  10. رزرو بلیط و رزرو هتل
  11. دعوتنامه

ویزای توریستی سوئیس –هزینه ویزای توریستی سوئیس

با توجه به اینکه ویزای توریستی سوئیس به طور معمول شامل ویزای شینگن نیز میگردد هزینه دریافت ویزا برای افراد بالای ۱۲ سال ۶۰ یورو و برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال نیز ۳۵ یورو میباشد. لازم به ذکر است این مبلغ برای کودکان زیر ۶ سال به صورت رایگان است .نکته ی بسیار مهم این است که در صورت ویزا نشدن شخص متقاضی مبلغ های ذکر شده به هیچ عنوان بازگشت داده نخواهد شد.

ویزای توریستی سوئیس –مراحل دریافت ویزای توریستی سوئیس

  1. پر کردن فرم درخواست
  2. پرداخت هزینه
  3. ارائه مدارک به صورت ترجمه شده به همراه اصل مدارک
  4. تعیین وقت مصاحبه (این وقت به صورت تلفنی نیز قابل دریافت میباشد)

ویزای توریستی سوئیس –شانس اخذ اقامت توریستی سوئیس

گفتنی است شانس اخذ ویزای توریستی کشور سوئیس برای افرادی که به همراه خانواده خود جهت اخذ ویزای توریستی کشور سوئیس اقدام می نمایند پایین تر از افرادی است که به صورت انفرادی جهت اخذ ویزای توریستی کشور سوئیس اقدام می نمایند.بطور مثال در صورت احراز شرایط فوق الذکر مثل نامه حساب بانکی ،اسناد ملکی و دیگر مدارک مورد نیاز، اگر در یک خانواده 4 نفره پدر یا مادر خانواده به صورت انفرادی اقدام به دریافت ویزای توریستی سوئیس نمایند، شانس زیادی جهت اخذ ویزای توریستی کشور سوئیس خواهند داشت ولیکن اگر همه خانواده جهت اخذ ویزای توریستی سوئیس به صورت همزمان اقدام نمایند، همه افراد از شانس کمتری در اخذ ویزای توریستی کشور سوئیس برخوردار خواهند بود.

پارامتر دیگری که می تواند شانس افراد را در جهت اخذ ویزای توریستی سوئیس افزایش دهد، حضور یک فرد از اقوام درجه اول فرد( نظیر پدر، مادر، برادر، خواهر و ….) در کشور سوئیس است.بدین صورت که اگر یکی از اقوام فرد، دعوت نامه ای جهت بازدید وی از ایشان، برای فرد متقاضی ارسال نماید، شانس اخذ ویزای توریستی کشور سوئیس برای فرد، افزایش می یابد.

 

ویزای توریستی سوئیس

ویزای توریستی سوئیس

ویزای توریستی سوئیس –شرایط اقامت سوئیس پس از ورود با ویزا توریستی

افراد می توانند با ورود به کشور سوئیس در چند حالت ذیل، شرایط اخذ اقامت سوئیس را پس از ورود به کشور سوئیس فراهم نمایند.

روش اول: فرد در مدت حضور خود در سوئیس، بتواند یک فرصت شغلی و یا یک زمینه کار آفرینی را جهت اخذ اقامت سوئیس فراهم آورد تا پس از بازگشت از سوئیس بتواند برای انواع دیگر ویزا نظیر ویزای کار و یا اخذ اقامت کارآفرینی اقدام نماید.

روش دوم: افراد در راستای اخذ اقامت سوئیس پس از ورود به کشور سوئیس اتخاذ نمایند، اقدام جهت اخذ اقامت از طریق انواع پناهندگی می باشد که البته وکلای موسسه آریانا پارس در این زمینه هیچ فعالیتی را صورت نمی دهند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور سوئیس آب و هوای کشور سوئیس

کشور سوئیس دارای آب و هوای معتدل است و برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند که آب و هوای کشو...

کار در سوئیس کار در سوئیس

کار در سوئیس و شرایط اخذ ویزای کار سوئیس در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر به دنبال مه...

بازار کار مهندسی برق در سوئیس بازار کار مهندسی برق در سوئیس

بازار کار مهندسی برق در کشور سوئیس شرایط خوبی دارد زیرا نرخ بیکاری این کشور صنعتی ، 0.09% است ...

نظرات کاربران
Call Now Button