ویزای توریستی رومانی

کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپایی واقع در شبه جزیره بالکان می باشد که به دلیل جاذبه ها و مکان های تاریخی ، تفریحات مختلف و فرهنگ و آداب و رسوم مردمش ، یکی از توریستی ترین کشورهای اروپایی است . گردشگرانی که قصد سفر به رومانی برای یک مدت محدود و کمتر از 90 روز را دارند می بایست نسبت به اخذ ویزای توریستی رومانی اقدام نمایند . لازم به ذکر است گردشگرانی که ویزای شینگن را دارند ، می توانند به راحتی وارد خاک این کشور شوند اما می بایست ویزای دو یا چند بار ورود را داشته باشند و با ویزای شینگن یک بار ورود نمی توان به رومانی سفر کرد . متقاضیان فاقد ویزای شینگن می بایست به سفارت رومانی واقع در تهران ، خیابان بهارستان ، خیابان مشکی (فخر آبادی) پلاک 22 مراجعه کنند و نسبت به اخذ ویزای توریستی رومانی اقدام نمایند . برای اخذ ویزای توریستی رومانی متقاضیان هم به صورت انفرادی می توانند اقدام به اخذ ویزا کنند که داشتن دعوت نامه معتبر خیلی می تواند به آنها کمک کند یا می توانند از طریق وکیل های مهاجرتی به رومانی که آشنا به امور ویزای توریستی هستند کمک و راهنمایی بگیرند .

برای دریافت ویزای توریستی رومانی متقاضی می‌بایست تمام مراحل را به درستی و در موعد مقرر انجام داد . مراحل صحیح ویزای توریستی رومانی شامل موارد زیر می باشد:

  • متقاضی در زمینه تکمیل مدارک می تواند از یک وکیل مهاجرت کمک بگیرد
  • بعد از آن می ‌تواند درخواست خود را مستقیماً به مراکز ویزا ارائه دهند
  • افراد با سنین زیر ۱۸ سال می توانند با والدین خود برای ورود به این کشور اقدام کنند .

ویزای توریستی رومانی بدین گونه است که برای اخذ آن بدون وثیقه نیز می توان اقدام کرد اما داشتن دعوتنامه معتبر برای دریافت این ویزا بسیار می‌ تواند تاثیرگذار باشد. افرادی که برای اولین بار قصد بازدید از کشور رومانی و یا اتحادیه اروپا را دارند در صورت ارائه دعوت نامه می‌ تواند شانس ویزای خود را افزایش دهند . متقاضیان و بازدیدکنندگان از رومانی که قصد دارند برای ویزای توریستی این کشور اقدام کنند، در صورت عدم آگاهی از مدارک مورد نیاز برای کنسولگری این احتمال وجود دارد که با رد شدن ویزای توریستی رومانی روبه‌ رو شوند و متاسفانه بعد از رد شدن همیشه در ذهن متقاضیان این امر تداعی می شود آیا بعد از رد شدن ، دوباره می توانند برای ویزای توریستی رومانی اقدام کنند یا خیر. با مشخص کردن هدف اصلی توریست و بازدیدکنندگان از کشور رومانی در صورتی که به اهداف فرد افسران ویزا پی ببرند و این احتمال را ندهند که فرد از این طریق می خواهد به عنوان یک پناهنده و پیدا کردن یک شغل به کشور رومانی ورود پیدا کنند جلوگیری نکرده و مانعی برای متقاضی به وجود نخواهد آمد. در زمان مصاحبه فرد با افسر ویزا به گونه ای باید پیش رفت که هدف فرد از ورود به کشور رومانی کاملا مشخص شود و این اطمینان را حاصل کند که در موعد مقرر رومانی را به مقصد کشور خودش ترک خواهد کرد.

نکته : فرد متقاضی با ویزای توریستی کشور رومانی اجازه اقامت کوتاه مدت در کشور رومانی و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا را خواهد داشت. اگر از کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شنگن مجوز اقامت داشته باشد بدون نیاز به یک ویزا می توان به رومانی سفر کرد اما باید خاطر نشان کرد که این سفر نباید بیشتر از بین ۵ الی ۱۰ روز باشد و همچنین دلیل مناسبی برای سفر باید داشته باشد. درخواست صدور ویزای توریستی رومانی می ‌بایست حدود ۳ ماه قبل از سفر به این کشور به سفارت و کنسولگری ارائه شود . داشتن ویزای توریستی کشور رومانی سبب می شود تا اخذ اخذ و دریافت ویزای توریستی سایر کشورهای اتحادیه اروپا برای متقاضی آسان شود. دارندگان ویزای توریستی رومانی حق کار کردن در این کشور را ندارد مگر در شرایط خاص که از خود اداره مهاجرت درمانی این اجازه به او داده شود.

ویزای توریستی رومانی شرایط اخذ ویزای توریستی رومانی

اخذ ویزای توریستی رومانی برای شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان غیر اتحادیه اروپا شرایط متفاوتی دارد، به این صورت که در هنگام ورود به رومانی شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیازی به ویزا ندارند و داشتن یک کارت شناسایی ملی برای ورود به رومانی کفایت می کند . بنابراین شهروندان بسیاری از کشورهای جهان می توانند پس از ورود به رومانی بدون نیاز به ویزا در این کشور تردد داشته باشند. این افراد از داشتن روادید کوتاه مدت برای سفر به رومانی معاف هستند . کشورهایی که نیاز به ویزای دارند و این از قبل تعیین شده است که بیشتر از کشور آفریقا، خاورمیانه و آسیا می باشد. با توجه به قوانین و مقررات اتحادیه اروپا  از تاریخ 18 اکتبر 2013 ، متقاضیان کشور ثالث (غیر اتحادیه اروپا) در یک دوره ویزای 180 روزه می توانند حداکثر 90 روز به عنوان توریست و گردشگرحضور داشته باشند و  از حق اقامت کوتاه مدت بهره مند شوند و به این منظور باید یک سند سفر معتبر که برای رومانی به رسمیت شناخته شود ارائه دهند. همچنین پاسپورت و گذر نامه فرد متقاضی ویزای توریستی رومانی باید تا 3 ماه بعد از خروج از خاک رومانی دارای اعتبار باشد.

ویزای توریستی رومانی

ویزای توریستی رومانی

ویزای توریستی رومانی تمدید ویزای توریستی رومانی

باید خاطر نشان کرد که ویزای توریستی رومانی یک ویزای کوتاه مدت از نوع ویزای نوع C می باشد که امکان تمدید یا تبدیل و تغییر آن بسیار دشوار است و متقاضیان برای تمدید آن باید یک بار خاک این کشور را ترک کنند و از کشور خارج از رومانی درخواست مجدد خود را ارائه نمایند. بسیاری از افرادی که قصد راه اندازی یک کسب و کار و یا یک شرکت جدید را در فرمانی خاص دارند و یا به عنوان درمان یک بیماری به رومانی سفر می‌کنند باید در نظر داشته باشند که پس از انقضای ویزای آنها مجاز به اقامت در رومانی و یا در اروپا نمی باشند، مگر با دلایل بسیار محکم پسند بتوانند ویزای خود را تا یک مدت محدودی تمدید کنند .

ویزای توریستی رومانی رد شدن ویزای توریستی رومانی

ویزای توریستی رومانی انواع متفاوتی دارد که یکی از مهمترین ویزاهای توریستی برای بازدیدکنندگان، ویزای توریستی گردشگری است و متقاضیان گردشگری باید ثابت کنند که تنها هدف آنها سفر و بازدید از کشور رومانی است. متاسفانه یکی از دلایل متعدد رد شدن ویزا های توریستی مشخص نبودن علت و هدف سفر به کشورها می باشد. یکی از صنعت های مهم در اتحادیه اروپا صنعت توریست و گردشگری می باشد زیرا با ورود یک توریست به کشورهای اتحادیه اروپا چرخه اقتصادی کشورها رونق پیدا می کند و کشور رومانی از این قاعده مستثنی نیست.با توجه به قوانین حاکم در رومانی در صورت رد شدن ویزا امکان تجدیدنظر وجود دارد و این یک فرصت دوباره برای افرادی که می خواهند اقدام کنند تا مدارک آنها را تکمیل نمایند، که متاسفانه این درخواست با موافقت رو به‌ رو نمی شود . برخی از دلایل رد شدن ویزای توریستی رومانی عبارتند از :

  • پاسپورت نامعتبر
  • سوابق کیفری
  • عدم توانایی مالی
  • عدم قبولی اسناد و مدارک مالی اعلام شده توسط افسران ویزا
  • عدم برخورداری از بیمه مسافرتی
  • عدم ارائه نامه یا مدرکی برای اقامت شخص در این مدت محدود

 

ویزای توریستی رومانی مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی رومانی

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی رومانی به شرح زیر می باشد :

  • تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی به صورت آنلاین یا از طریق کنسولگری (افراد زیر سن قانونی باید فرمی را که توسط والدین امضا شده)
  • اصل و کپی پاسپورت فرد متقاضی اخذ ویزای توریستی رومانی دارای حداقل 6 ماه اعتبار
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی فرد متقاضی اخذ ویزای توریستی رومانی
  • عکس رنگی در اندازه 3 در 4 فرد متقاضی اخذ ویزای توریستی رومانی
  • پرینت حساب بانکی با گردش 3 ماه جاری
  • ارائه گواهی تایید اشتغال به کار و یا تحصیل (اختیاری)
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما که شامل تاریخ و شماره پرواز می شود که در آن خروج و ورود به رومانی کاملا مشخص باشد
  • اثبات محل اقامت در رومانی (ارائه گواهی رزرو هتل)
  • بیمه درمانی برای مسافرت با حداقل 30.000 یورو
  • اهداف سفر و مدت اقامت باید تعیین شود
  • اثبات تمکن مالی مالی کافی برای مدت اقامت در رومانی (دارایی معادل 500 یورو در طول مدت حضور در رومانی)
  • ارائه ویزای شینگن برای افرادی که قبلا این ویزا را داشته‌ اند.

لازم است مدارک فوق به زبان انگلیسی ترجمه شوند. سپس متقاضیان سفر به رومانی، با در دست داشتن مدارک به سفارت رومانی در تهران مراجعه کنند .

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به رومانی از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به رومانی از طریق سرمایه گذاری

کشور رومانی در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته است و با دریای سیاه ، بلغارستان ، اوکراین ، مجارس...

تحصیل پزشکی در رومانی تحصیل پزشکی در رومانی

این روزها افراد زیادی به دنبال تحصیل در انواع رشته های پزشکی و دندانپزشکی می باشند و کشورها...

تحصیل دندانپزشکی در رومانی تحصیل دندانپزشکی در رومانی

تحصیل دندانپزشکی در رومانی حدود 6 سال به طول می انجامد و تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی، ...

نظرات کاربران
Call Now Button