ویزای تحصیلی گروه پزشکی در کشور هلند (Netherlands)

 

یکی از روش های مهاجرت به هلند و اخذ اقامت و تابعیت در هلند ، تحصیل در هلند می باشد. از رشته های پر متقاضی برای ادامه تحصیل در هلند ، تحصیل در رشته پزشکی در هلند و همچنین تحصیل داروسازی در هلند می باشد.

ویزای تحصیل گروه پزشکی در کشور هلند به میزان قابل توجهی متفاوت با کشور انگلستان تدریس و ارائه می شود. این در حالیست که تحصیل گروه پزشکی کشور هلند از احترام و اعتبار یکسان در مقایسه با دانشگاه های پزشکی بریتانیا برخوردار می شود.

برای ویزای تحصیل گروه پزشکی در کشور هلند متقاضی باید پس از گذاراندن دوره دیپلم 3 مرحله زیر را سپری کند:
کارشناسی پزشکی (۳ سال)
کارشناسی ارشد پزشکی (۳ سال دیگر)
آموزش عملی (یک سال)
دوره کارشناسی پزشکی در کشور هلند در طول ۳ سال به زبان انگلیسی در دانشگاه های کشور هلند تدریس می شود که میزان دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی در کارشناسی پزشکی تدریس می شود نسبت به میزان دانشگاه هایی که به زبان هلندی تدریس می شوند کمتر می باشد و بیشترین درصد سهمیه این دانشگاه ها به دانشجویان بریتانیایی تعلق گرفته است.
در دانشگاه گرونینگن و دانشگاه ماستریخت دو مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی گروه پزشکی کشور هلند یکی در سلامت جهانی و دیگری در پزشکی مولکولی به زبان انگلیسی ارائه می شوند.
در حالی که تمام مقاطع به زبان انگلیسی تدریس می شوند این نکته وجود دارد که دانشجویان کنار سایر مطالعاتی که دارند باید زبان هلندی را نیز فرا بگیرند. در صورتی که اگر متقاضی تحصیل گروه پزشکی در کشور هلند برای فارغ التحصیلی باید امتحانات فارغ التحصیلی را با زبان هلندی با موفقیت پاس کند. زبان هلندی برای زمانی که با بیماران در تماس هستید مهم و لازم است.

دانشجویان باید بدانند که دوره کارشناسی ارشد خود را به زبان انگلیسی در هر کجا که بگذرانند در انتها باید با زبان هلندی فارق التحصیل شوند. در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های پزشکی و فن آوری پزشکی ،امکان تدریس به زبان انگلیسی وجود دارد اما برای متقاضی تحصیل گروه پزشکی در کشور هلند به عنوان یک دکتر تعریف نشده می باشد زیرا نیاز دارند به زبان هلندی با بیماران در تماس باشند. به علاوه دانشجویان در سال نهایی آموزش عملی موظف هستند به زبان هلندی در بیمارستان ها فعالیت داشته باشد، که در این صورت برقراری ارتباط به زبان هلندی برای دانشجویان از اهمیت به سزایی برخوردار است.

در واقع می توان گفت که تحصیل گروه پزشکی در کشور هلند امکان پذیر است، اما فقط قسمتی از آن به زبان انگلیسی ممکن است تحصیل شود. بنابراین متقاضی نه تنها زبان هلندی را بیاموزد بلکه بهتر است به زبان هلندی هم تحصیل کند.

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/06/تحصیل_پزشکی_در-هلند.mp3″]

ویزای تحصیل گروه پزشکی در کشور هلند – تحصیل دندانپزشکی در کشور هلند

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در کشور هلند حداقل باید دارای مدرک لیسانس چهار ساله، در یک رشته علمی و پایه یا مرتبط با گروه درمانی و سلامت باشند و نمره قبولی را در آزمون ورودی پذیرش دانشکده های دندانپزشکی کشور هلند بیاورند.
اگر شما می خواهید تحصیل گروه پزشکی در کشور هلند و مهاجرت تحصیلی به کشور هلند  داشته باشید باید بدانید که تحصیل گروه پزشکی در کشور هلند امکانپذیر خواهد بود و شما می توانید جهت کسب اطلاعات در این خصوص با مشاوران ارشد ما در موسسه آتیه آفرینان در تماس باشید.
سه دانشگاه ارائه دهنده برنامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور هلند عبارتند از:
آمستردام (ACTA): سرمایه گذاری مشترک بین دانشگاه آمستردام (UVA) و دانشگاه آزاد دانشگاه آمستردام (VU)
دانشگاه گرونینگن
دانشگاه نیومگان

قدیمی ترین دانشگاه گروه پزشکی در کشور هلند دانشگاه اوترخت است. با این حال، در سال های اخیر، دانشکده دندانپزشکی در اوترخت به دلیل صرفه جویی دولت بسته شد.
در خصوص کار دانشجویی برای دانشجویان متقاضی تحصیل گروه پزشکی در کشور هلند می توان بیان کرد که تمام پزشکان و دندانپزشکان مشغول به کار در کشور هلند باید ثبت نام پزشکی ملی به نام BIG-Register را انجام دهند. رجیستری می تواند به صورت آزادانه از طریق اینترنت انجام شود، برای مثال اگر فردی بخواهد بررسی کند که آیا  تحصیل دندانپزشکی او مدارک مناسب را جهت کار دارد از این طریق میتواند بررسی کند.

ویزای تحصیل گروه پزشکی در کشور هلند – شرایط ورود به کشور هلند برای پزشکی و دندان پزشکی کشور هلند

برای دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند باید حداقل مدرک IELTS 6 و همینطور در زبان هلندی باید مدرک زبان هلندی حداقل B2 را داشته باشند و برای مدرک تحصیلی افرادی که مدرک دیپلم را گرفته و نمره A را داشته باشند پذیرش می شوند و در غیر این صورت از تحصیل در کشور هلند در مقطع پزشکی و دندان پزشکی محروم خواهند شد.

ویزای تحصیل گروه پزشکی در کشور هلند – دانشگاه های پزشکی در کشور هلند

  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه گرونینگن
  • دانشگاه نایمنگن
  • دانشگاه اراسموس روتردام
  • دانشگاه اوترخت
  • دانشگاه ماستریخت

برخی رشته های پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد در هلند

  • نوآوری در داروسازی و دارو در دانشگاه گرونینگن
  • ایمنی و کشف دارو، دانشگاه آمستردام
  • علوم دارویی بیولوژیکی، کشف دارو و داروسازی، دانشگاه لیدن
  • علوم داروشناسی و داروسازی، دانشگاه گرونینگن

 

ویزای تحصیل گروه پزشکی در کشور هلند – هزینه زندگی و تحصیل در کشور هلند

بطور میانگین هزینه های زندگی برای یک متقاضی تحصیل در کشور هلند بین ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ یورو ماهیانه می باشد که از این میزان تقریبا به میزان یک سوم به هزینه های اقامت و خوابگاه در کشور هلند منتهی می شود که به میزان ۲۵۰ الی ۶۰۰ متغیر می باشد.از دیگر مزایا کشور هلند می توان به اجازه کار دانشجو در هلند در زمان تحصیل گروه پزشکی در کشور هلند اشاره کرد که به میزان ۱۰ الی ۲۰ ساعت در هفته به طور پاره وقت فرد متقاضی اجازه کار دارد و بین ۸ الی ۱۰ یورو به ازای هر ساعت کار دریافت می کند.
به عنوان یک دانشجو در کشور هلند، شما هزینه  تحصیل سالانه را می پردازید.
دو نوع هزینه متفاوت وجود دارد: هزینه قانونی و هزینه های سازمانی.
کدام مبلغ را پرداخت کنید بستگی به ملیت شما، برنامه تحصیلی شما و اینکه آیا شما تمام وقت یا نیمه وقت تحصیل می کنید دارد.
تفاوت بین آنها:

هزینه تحصیلات قانونی: معمولا برای دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA، و یا کسانی که در کشور هلند تحصیل کرده اند یا دارای نوع خاصی از مجوز اقامت هستند (برای مثال عضو خانواده ای از یک کشور اتحادیه اروپا / EEA باشند، یا اگر مجوز اقامت نامحدود یا مجوز پناهندگی داشته باشند)، این هزینه پرداخت می شود.
هزینه تحصیلی نهادی یا سازمانی: معمولا، اگر معیارهای تحصیلی قانونی را برآورده نکنید، به طور خودکار این نوع هزینه را پرداخت خواهید کرد.
به عنوان یک قاعده کلی، هزینه های سازمانی بالاتر از هزینه قانونی است، زیرا دولت کشور هلند پول دانشگاه را با هزینه قانونی ارائه می دهد و دولتی محسوب می شوند.

تحصیل گروه پزشکی در کشور هلند

تحصیل گروه پزشکی در کشور هلند

هزینه تحصیلات دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA
برنامه های کارشناسی: بین 700 تا 1950 یورو در سال
برنامه های کارشناسی ارشد: بین 2000 تا 5000 یورو در سال
هزینه های تحصیلی متوسط دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا / EEA
برنامه های کارشناسی: بین 6000 تا 12000 یورو در سال
برنامه های کارشناسی ارشد: بین 8000 – 20000 یورو در سال
حداکثر هزینه های تحصیل در کشور هلند
برنامه های کارشناسی: 17،000 یورو / سال
برنامه های کارشناسی ارشد: 32،000 یورو / سال
شما بیشتر در معرض هزینه های حداکثر در دانشگاه های خصوصی کشور هلند هستید.
هزینه قانونی برنامه : € 2،006 سالیانه
هزینه سازمانی برای برنامه گروه پزشکی عبارتند از: € 32،000 سالیانه

برای اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در کشور هلند 2019 و تحصیل رایگان در هلند و  همینطور شرایط اقامت کشور هلند می توانید به مقاله تحصیل در هلند و تحصیل رایگان در هلند مراجعه کنید یا با مشاوران موسسه آتیه آفرینان در تماس باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در خارج از کشور تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد می‌تواند پله‌ای جهت اخذ اقامت در دیگر کشو...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button