وقتی فرد متاهل باشد و به کشور آلمان از راه های مختلف مانند تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و غیره مهاجرت می کند برای وی این امکان وجود دارد که برای خانواده خود با رعایت شرایط ویزای همراه در آلمان ، ویزای همراه را بگیرند که شامل همسر و فرزند زیر ۱۸ سال می باشد و همچنینویزای الحاق خانواده در آلمان به فرد این اجازه را خواهد داد که در این کشور بتواند مجوز کار اخذ نماید تا به اقامت برسد . در صورت برآورده شدن شرایط خاص برای الحاق به خانواده در آلمان ، فرد می تواند با توجه به وضعیت همسر خود به کشور آلمان سفر کند .

اگر فرد به عنوان یک شهروند عضو اتحادیه اروپا ، منطقه اقتصادی اروپا و یا شهروند سوئیس باشد به یک پاسپورت یا کارت شناسائی معتبر نیاز دارد، و باید برای ثبت نام با اداره ثبت نزدیک منطقه سکونت خود ظرف ۳ ماه از ورود به کشور مراجعه کند. اما اگر فرد متقاضی شهروند غیر عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و یا اتباع غیر سوئیسی باشد ، باید از قبل  درخواست ویزا (بسته به ملیت) داده شود. بعد از آن کارت اقامت خود را از اداره بیگانه در منطقه دریافت خواهد کرد و  می تواند در کشور آلمان زندگی کند .

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت آلمان مقاله ” اقامت در آلمان” را مطالعه بفرمایید .

ویزای الحاق به خانواده در آلمان  – شرایط ویزای الحاق به خانواده در آلمان

ویزای الحاق به خانواده در آلمان دارای شرایط زیر می باشد :

  • اجازه اقامت
  • اتاق به اندازه کافی برای اقامت فرد (توسط سفارت آلمان /ارزیابی توسط مقامات آلمان)
  • منابع مالی کافی و امن (ارزیابی توسط مقامات آلمان)

هر کس دیگری که مایل به پیوستن به یک از اعضای خانواده خود در آلمان باشد باید برای اجازه اقامت به منظور پیوستن به خانواده اقدام کند.

ویزای الحاق به خانواده در آلمان  – شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای همسر آلمانی و شریک های زندگی مدنی

شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای همسر آلمانی و شریک های زندگی مدنی به این صورت است که اگر فرد متقاضی قصد الحاق به همسر خود را داشته باشد ( چه با وی ازدواج کرده و چه پارتنر مدنی وی هست ) و می خواهد درخواست صدور ویزای ازدواج را بدهد، هر دو می بایست بالای ۱۸ سال بوده و مهارت های اساسی زبان آلمانی را داشته باشد، مگر در حالتی که همسر وی در یکی از دسته های زیر قرار بگیرد :

  • کارت آبی اتحادیه اروپا را داشته باشد ( EU Blue Card)
  • فرد فوق العاده شایسته ای باشد
  • به عنوان یک محقق در آلمان حضور داشته باشد
  • خود-اشتغالی داشته باشد

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در آلمان ” را مطالعه فرمایید .

اگر دارای چنین شرایطی باشد ، هیچ محدویت سنی ای وجود نداشته و هیچ نیازی به صحبت کردن به زبان آلمانی جهت درخواست ویزای همسر، نیست. اگر مجوز ویزای اقامت خویشاوند فرد ،به عنوان یک دانشجو، کارمند یا یک فردی که خود-اشتغال است تایید شده باشد، زمانیکه با کسی ازدواج کرده یا پارتنر مدنی هم هستند، مادامی که سایر شرایط مورد نیاز برای ویزای همسر را داشته و قصد ماندن در آلمان را برای بیش از یک سال دارد، اجازه اقامت دارد.اگر پس ازا ینکه همسر مجوز اقامت را گرفت و با شریک زندگی خود ازدواج کرد، ممکن است نیاز باشد برای پذیرش تا زمانی که همسر وی اجازه اقامت دو ساله را اخذ کند ،صبر نماید . لازم به ذکر است که ویزای ازدواج آلمان بر مبنای ملحق شدن دوباره خانواده به یکدیگر در صورتی که ازدواج اجباری باشد، صادر نمی شود.

ویزای الحاق به خانواده در آلمان
ویزای الحاق به خانواده در آلمان

ویزای الحاق به خانواده در آلمان  – شرایط ویزا همراه برای کودکان در کشور آلمان

شرایط ویزا همراه برای کودکان در کشور آلمان به شرح زیر است :

به منظور دریافت مجوز اقامت برای الحاق خانواده در آلمان ، کودکان زیر 16 سال می توانند بدون هیچ شرایطی زیر مجموعه والدین خود قرار بگیرند اما اگر کودک بین 16 تا 18 ساله باشد و ازدواج نکرده یا طلاق گرفته و یا بیوه باشد، باید به زبان آلمانی مسلط باشد یا بتواند به راحتی به آلمانی صحبت کند و با فرهنگ آلمانی عجین شده باشند  (که این وضعیت  توسط سفارت / کنسولگری آلمان مورد رسیدگی قرار می گیرد)  .اما اگر والدین یک کارت آبی ، یک مجوز اقامت  داشته باشند، الزامات ذکر شده اعمال نمی شود.

ویزای الحاق به خانواده در آلمان  – نحوه تقاضای ویزای خانوادگی در آلمان

نحوه تقاضای ویزای خانوادگی در آلمان به این شکل است که متقاضی باید فرم درخواست مجدد خانواده خود را به سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود ارسال کند.معمولا جهت اخذ اجازه اقامت، همسر شخص متقاضی  باید قادر به مهارت های زبان پایه آلمانی باشد و بتواند توانایی دانش زبان آلمانی خود را ارائه دهد.

در مقاله ” مهاجرت به آلمان” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به آلمان اطلاعات کسب کنید .

ویزای الحاق به خانواده در آلمان  – مدت زمان ویزای پیوست به خانواده در آلمان

اگر فرد فقط قصد دارد کوتاه مدت، حداکثر 3 ماه در یک دوره 6 ماهه در کشور آلمان سکونت داشته باشد، مدت زمان ویزای روابط خانوادگی در آلمان 2 تا 10 روز می باشد . اما اگر فرد در حال برنامه ریزی برای الحاق خانواده در آلمان برای مدت بیش از 3 ماه باشد ، زمان  پروسه این ویزا (ویزای بلند مدت) می تواند چند ماه طول بکشد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مدارک لازم برای ویزای توریستی آلمان مدارک لازم برای ویزای توریستی آلمان

آلمان گرچه کشوری صنعتی است اما از سوی دیگر کشور زیبایی می باشد و دارای بناهای زیبا و تاریخی ...

مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه آلمان مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه آلمان

شرایط و نحوه دریافت ویزای همراه کشور آلمان برای بسیاری از متقاضیان حائز اهمیت است. شرایط ...

مدارک لازم برای دریافت ویزای کار ایتالیا مدارک لازم برای دریافت ویزای کار ایتالیا

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار کشور ایتالیا دعوت نامه کاری از طرف کارفرمای ایتالیایی ...

نظرات کاربران
Erfanehbg

سلام خسته نباشید من ۱۹ سالمه و پدرم برای پیوست خانواده اقدام کرده اما هنوز راهی برای من نیست به نظر شما چطوری ممکنه منو بیاره پیش خودش؟ممنون میشم راهنمایی کنید

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز شما از راه تحصیلی اقدام کنید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button