وقت سفارت یونان

کشور یونان، کشوری توسعه یافته در جنوب شرقی اروپا می باشد که در بین سایر کشورهای اروپایی از جایگاه قابل توجهی برخوردار می باشد زیرا همزمان در اتحادیه اروپا، اتحادیه پولی اروپا، آژانس فضایی اروپا و سازمان ناتو عضو است . علاوه بر برخورداری از جایگاه نسبتا قوی اقتصادی و سیاسی، کشور یونان از نظر جذابیت های طبیعی و مصنوعی نیز کشوری صاحب نام می باشد . لازم به ذکر است که همواره بین کشور ایران و یونان روابط پایداری برقرار بوده و در حال حاضر نیز پرواز تهران – آتن هفته ای 3 مرتبه انجام می شود . بنابراین طبیعی است که ویزای یونان ، یکی از ویزاهای پرطرفدار در کشور ایران محسوب شود . فرایند اخذ ویزای یونان با رزرو وقت سفارت یونان شروع می شود . گرفتن وقت سفارت یونان خود مستلزم انجام دقیق مراحل معینی می باشد که بدون آگاهی از این مراحل فرد موفق به رزرو وقت سفارت یونان نخواهد شد .

وقت سفارت یونان  – دریافت وقت سفارت یونان

برای رزرو دریافت وقت سفارت یونان باید به صورت آنلاین عمل کرد، به عبارتی سفارت یونان به متقاضیان وقت سفارت یونان تنها به شکل اینترنتی وقت می دهد. روش انجام این امر بدین شکل است که شخص ابتدا باید در سایت رسمی سفارت یونان برای خود یک حساب کاربری ایجاد کند و اطلاعات خواسته شده را ثبت نماید. سپس به صفحه تعیین وقت سفارت یونان رفته و در بین وقت های آزاد، یک زمان مناسب را انتخاب کند. انتخاب وقت اصلاً به معنای رزرو قطعی آن نیست؛ وقت زمانی رزرو شده محسوب می شود که به تایید سفارت یونان برسد. در واقع پس از تعیین وقت سفارت یونان، سفارت تاییدیه ای برای شخص ارسال خواهد کرد که بدین ترتیب موافقت خود را اعلام می کند اما اگر فرد تاییدیه ای از طرف سفارت دریافت نکرد باید بداند که با درخواست وی موافقت نشده است و باید دوباره برای گرفتن وقت سفارت یونان اقدام نماید . بنابراین پس از تایید وقت انتخاب شده توسط سفارت، شخص می بایست برای انجام مصاحبه و انگشت نگاری در تاریخ مقرر به سفارت یونان مراجعه کند. البته فرد جهت اخذ ویزای یونان باید مدارکی را نیز به سفارت تحویل دهد. پرداخت وجه ویزا می بایستی به صورت نقد در زمان انگشت نگاری انجام پذیردلازم به ذکر است کلیه افراد بالای ۱۲ سال متقاضی ویزای یونان در زمان تعیین شده موظف به حضور در سفارت یونان بوده و مراحل تحویل مدارک و انجام امور انگشتنگاری را طی نمایند.کودکان زیر ۱۲ سال، نیاز به حضور در سفارت یونان ندارند.

همچنین اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور یونان دارید می توانید مقاله ” تحصیل در یونان ” را مطالعه نمایید.

وقت سفارت یونان  – مدت زمان جهت تعیین وقت سفارت یونان

مدت زمان جهت تعیین وقت سفارت یونان متفاوت بوده و در برخی موارد از قیبل سفر های نوروزی،  جشن سال نو میلادی و همچنین ایام و فصول شلوغی سفر مانند فصل تابستان تا ۳ ماه زودتر باید تعیین شود . در صورتی که موارد فوق شامل سفر شما نمی شود حدودا یک ماه جهت تعین وقت سفارت یونان در نظر بگیرید.مدت زمان مورد نیاز جهت برسی درخواست و صدور ویزای یونان بین ۱۰ تا ۲۱ روز کاری می باشد.

وقت سفارت یونان

وقت سفارت یونان

وقت سفارت یونان  – مدارک مورد نیاز جهت وقت سفارت یونان

مدارک مورد نیاز جهت وقت سفارت یونان در کلیه انواع ویزا یکسان می باشد. همانطور که میدانید قبل از مراجعه به سفارت یونان در تهران گرفتن وقت قبلی الزامی می باشد .فقط کافیست اطلاعات گذرنامه خود را و همچنین فرم اطلاعات شما به زبان فارسی پر کرده و به آژانس مسافرتی ارسال کنید .پس از تعیین وقت سفارت یونان مصاحبه مدارک مورد نیاز جهت انواع ویزا را آماده کرده و در روز تعیین شده به سفارت جهت انجام امور انگشت نگاری و تحویل مدارک مراجعه خواهید کرد .

شما می توانید برای مهاجرت به یونان مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به یونان” را مطالعه فرمایید .

وقت سفارت یونان  – مدارک مورد نیاز جهت ویزای یونان

مدارک مورد نیاز جهت ویزای یونان شامل موارد زیر می باشد :

  • شناسنامه متقاضی
  • گواهی اشتغالی به کار
  • لیست بیمه کارمندی از محل فعالیت
  • حکم بازنشستگی ( در صورت بازنشسته بودن)
  • گذرنامه کنونی و گذرنامه های قبلی به انضمام فتوکپی صفحه هایی که روادید شنگن در آن درج شده است
  • نامه رسمی بانک مبنی بر وضغیت حساب (به زبان انگلیسی صادر شود)
  • رزرو بلیط و هتل
  • بیمه نامه مسافرتی (فتوکپی)
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • یک قطعه عکسری جدید

در خصوص ویزا های تجاری یونان علاوه بر موارد فوق دعوتنامه تجاری نیز افزوده می شود و در خصوص ویزای تحصیلی یونان که از کنسولگری یونان باید دریافت کنید شامل موارد زیر نیز می باشند :

  • گواهی نامه از حمایت مالی( اثبات منابع مالی)
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گواهی سلامت
  • ریز نمرات تحصیلی
  • نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه­های یونان
  • گواهینامه زبان

برای اقامت و تابعیت در یونان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در یونان” را مطالعه فرمایید .

کلیه مدارک مورد نیاز جهت سفارت یونان در تهران باید به زبان انگلیسی ترجمه شده و به تایید وزارت امور خارجه و دادگستری رسیده باشد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وقت سفارت ایتالیا وقت سفارت ایتالیا

برای سفر به کشور ایتالیا، گرفتن وقت سفارت ایتالیا و ویزای ایتالیا لازم و ضروری می باشد . امر...

آشنایی با سفارت نروژ آشنایی با سفارت نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی می باشد که طبیعتی بی نظیری دارد و هر گردشگری را به خو...

وقت سفارت نروژ و هزینه اخذ ویزا وقت سفارت نروژ و هزینه اخذ ویزا

کشور نروژ ، یکی از مرفه ترین و دیدنی ترین کشورهای اروپایی می باشد که با واقع شدن در شمال قار...

نظرات کاربران
Call Now Button