وقت سفارت کانادا و ویزای کانادا یکی از مباحث پرطرفدار در دنیای مهاجرت و گردشگری می باشد و متقاضیان ایرانی زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

در واقع مردم بسیاری از کشورهای آسیایی و جهان سوم با رویای زندگی، تحصیل و فعالیت در کشورهای پیشرفته تراز اول اروپا و آمریکا تصمیم به ترک وطن خود و مهاجرت به کشورهای برتر دنیا می گیرند، ولی در بین کشورهای مهاجرپذیر دنیا همواره کشور کانادا یکی از گزینه های محبوب به شمار رفته است.

و شاید محبوبیت کانادا ناشی از این باشد که دولت کانادا نسبت به کشورهای اروپایی با سخت گیری های کمتری ویزا صادر می کرده است و چه چیزی از این بهتر است اما متاسفانه با گسترش بحران های اقتصادی و جنگ در جهان، کشور کانادا نیز شرایط ویزا را سخت تر کرده است ولی با این وجود باز هم طرفداران بی شماری دارد.

وقت سفارت کانادا

آدرس سفارت کانادا در تهران

آدرس سفارت کانادا در شهر تهران، خیابان استاد مطهری، خیابان شهید سرافراز، پلاک 57 واقع شده است اما این سفارت در زمینه پرونده های مهاجرت به کانادا و ویزاهای دائم کانادا و صدور ویزای موقت کانادا مانند ویزای کار کانادا، ویزای دانشجوی کانادا و ویزای توریستی کانادا هیچ گونه فعالیتی ندارد. برای تععین وقت سفارت کانادا مقاله مربوطه را برای دریافت وقت سفارت کانادا ملاحظه فرمایید.

راهنمای شرایط و مدارک اخذ ویزای کانادا

می توان به صورت آنلاین به آدرس وب سایت http://www.iran.gc.ca مراجعه کرده و درخواست پر کردن فرم را برای مهاجرت به کانادا و ویزای کانادا را داد و یا به یکی از کشورهای همسایه سفر کرده و در سفارت آن کشور اقدام نماید.

البته اداره مهاجرت کانادا کلیه فعالیت های مربوط به انواع ویزا را به دفاتر ویزا یا وک VAC سپرده است و نیازی به مراجعه حضوری به سفارت نیست.

اطلاعات مهم درخواست شده در فرم می توان به کشور صادر کننده گذرنامه متقاضی، ملیت متقاضی، شماره گذرنامه، مشخصات کامل متقاضی است.
و همچنین سایر اطلاعات نیز مربوط به ویژگی های ظاهری، تمکن مالی و اطلاعات سفر می باشد . پس از پایان مراحل البته با پرداخت هزینه و ارسال فرم باید ایمیل خود را چک کنید تا پس از ارسال فرم ایمیلی از طرف اداره مهاجرت کانادا برای شما ارسال می شود.

به هر حال فرقی نمی کند که روند اخذ ویزای کانادا چقدر سخت یا آسان باشد؛ در هر صورت اولین قدم برای دریافت ویزای کانادا، گرفتن وقت سفارت کانادا است.
اما گرفتن وقت سفارت کانادا کمی متفاوت از گرفتن وقت سفارت کشورهای دیگر است زیرا طبق قوانین دولت کانادا، مرجع صادرکننده ویزای کانادا، کارگزاری امور کنسولی دولت کانادا تحت نام وک (VAC) می باشد در واقع افراد برای دریافت ویزای کانادا به جای سفارت کانادا باید از وک وقت بگیرند.

از طرف دیگر دولت کانادا برای انجام امور کنسولی ایرانی ها، 4 کارگزاری خود واقع در شهرهای آنکارا، استانبول، دبی و ابوظبی را معرفی کرده است. بنابراین هموطنان عزیز برای گرفتن وقت سفارت کانادا باید از طریق مراکز وک واقع در شهرهای مذکور اقدام نمایند.

صرف نظر از مزایا و معایب خاص گرفتن وقت سفارت کانادا از این 4 مرکز می توان گفت که روند گرفتن وقت سفارت کانادا از هر 4 مرکز یکسان است.
در حقیقت برای گرفتن وقت سفارت کانادا از تمام کارگزاری های وک می توانیم هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری اقدام کنیم.

لازم به توضیح است که این دفاتر فقط کار جمع آوری مدارک و مراحل انگشت نگاری را انجام می دهند و متقاضیان مصاحبه ای نخواهند داشت و نتیجه پرونده در کنسولگری مشخص خواهد شد.

مراحل اخذ وقت سفارت کانادا

جهت دریافت ویزای کانادا اولین کاری که باید انجام دهید وقت گرفتن از سفارت کانادا است. پروسه ویزا کانادا به 2 صورت آنلاین و کاغذی هست. در شیوه آنلاین پس از ثبت در خواست آنلاین افراد 30 روز وقت دارند برای انگشت نگاری مراجعه کنند.

در شیوه کاغذی افراد در حین تحویل مدارک انگشت نگاری را انجام می دهند. در هر دو صورت متقاضیان هم می توانند از قبل در سایت دفتر وک مربوطه وقت بگیرند یا بدون وقت مراجعه کنند.

مراحل اخذ وقت سفارت کانادا

توجه داشته باشید که در روش آنلاین شما این امکان را دارید تا اگر در مدارک ارسالیتان ایراد و یا نقصی وجود داشته باشد، آن را اصلاح نمایید.
البته برخی صحبت ها حاکی از این است که دولت کانادا به درخواست های آنلاین زودتر جواب می دهد اما با درخواست های حضوری بیشتر موافقت می کند.
بنابراین شما برای اطمینان بیشتر می توانید برای وقت گرفتن حضوری به یک از سفارتخانه های کشور کانادا در کشورهای نظیر ترکیه، آذربایجان، امارات متحده و یا ارمنستان مراجعه کنید.

مدارک لازم جهت اخذ وقت سفارت کانادا

مدارک لازم جهت اخذ وقت سفارت کانادا عبارتند از :

  • شماره گذرنامه
  • تاریخ تولد
  • آدرس ایمیل
  • شماره تماس

افراد معاف از انگشت نگاری در وقت سفارت کانادا

افراد معاف از انگشت نگاری در وقت سفارت کانادا شامل موارد زیر می باشد :

  • مسافرانی که سن آنها کمتر از ۱۴ و بیشتر از 79 سال باشد.
  • مسافرانی که در  10 سال اخیر انگشت نگاری کرده اند.
  • مسافرانی که ملیت آمریکایی دارند.
  • کارمندان و افراد دولتی یا دیپلماتها نیز نیاز به انگشت نگاری ندارند.
افراد معاف از انگشت نگاری در وقت سفارت کانادا

گرفتن وقت سفارت کانادا در ترکیه

گرفتن وقت از سفارت کانادا در ترکیه به این شکل است که لازم است بدانید از نظر بهتر ویزا دادن هیچ فرقی بین درخواست های آنکارا و استانبول یا دبی و ابوظبی نیست، زیرا تنها یک کنسولگری (آنکارا و ابوظبی) در مورد درخواست ها تصمیم گیری میکند.

هیچ فرقی بین درخواست ویزا کانادا از آنکارا و استانبول وجود ندارد ولی بدلیل نبود پرواز روزانه برای آنکارا، متقاضیان حداقل 2 شب و 3 روز باید در آنکارا اقامت داشته باشند در صورتی که انجام کارهای درخواست روادید شما حداکثر یک ساعته تمام می شود.
لازم به ذکر است که پرواز تهران به استانبول و استانبول به تهران در یک روز وجود دارد و متقاضیان صبح وارد استانبول می شوند و همان شب می توانند به ایران بازگردند پس استانبول گزینه هوشمندانه تری نسبت به آنکارا می باشد. متقاضیان پس از ثبت نام، بین روزهای دوشنبه تا جمعه بین ساعات 8:30 تا 16:30 با مدارک کامل خود به آدرس های زیر مراجعه نمایند.

آدرس دفتر ویزا سفارت کانادا ( VAC ) در آنکارا به صورت زیر است : 

İşçi Blokları Mh. Muhsin Yazıcıoğlu Cd. No:57/A Çankaya/Ankara 06530 – Regnum Sky Tower.

آدرس دفتر ویزا سفارت کانادا ( VAC ) در استانبول به صورت زیر است : 

Haciahmet Mah. Kurtulus Deresi Cad. No:29 Beyoglu-Istanbul 34440

سفارت کانادا در ابوظبی

در حال حاضر کارگزار رسمی سفارت کانادا در ابوظبی VFS GLOBAL می باشد .

آدرس دفتر ویزا سفارت کانادا در ابوظبی به صورت زیر است :

Canada Visa Application Centre
VFS (GCC) LLC,
25th Floor, Shining Tower, Khalidiya Street, Abu Dhabi

آدرس دفتر ویزا سفارت کانادا در دبی به صورت زیر است :

Canada Visa Application Centre
Wafi Mall, 3rd Floor, Falcon, Phase 2
Umm Hurair 2 – Dubai – UAE

سفارت کانادا در ابوظبی
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای همراه کشور کانادا ویزای همراه کشور کانادا

سیاست های مهاجرتی سخاوتمندانه کشور کانادا این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا هم...

سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

نظرات کاربران
Call Now Button