وقت سفارت بلغارستان

کشور بلغارستان از جمله کشورهای آرام اروپایی و با وجود دریای زیبا و بکر و تمیز بسیاری از گردشگران و حتی مهاجرانی که به دنبال یک زندگی در مکانی آرام و به دور از سر و صدای زندگی های مدرن می باشند ، به سوی خود جذب می کند . برای ورود به خاک کشور بلغارستان مانند سایر کشورها نیاز به ویزای بلغارستان و برای تهیه ویزا باید نسبت به تعیین وقت سفارت بلغارستان اقدام کرد .

وقت سفارت بلغارستان انواع وقت سفارت بلغارستان

برای کشور بلغارستان 3 نوع ویزا وجود دارد که عبارتند از : A، C، D که ویزای نوع  A ویزای فرودگاهی و ویزای نوع  C , Dبرای اقامت موقت و مدت ‌دار می باشد . وقت سفارت بلغارستان برای هر یک از انواع ویزاها مخصوص به خود است و بنابراین باید به نوع ویزا و به ‌تبع آن نوع وقت سفارت بلغارستان توجه کافی را داشته باشید و به تهیه مدارک برای هر نوع ویزا پرداخت . بنابراین انواع وقت سفارت بلغارستان عبارتند از :

  • تعیین وقت سفارت بلغارستان از نوع ویزای  A : یکی از انواع ویزای بلغارستان به ویزای فوری می‌توان اشاره کرد که این ویزا بیشتر مختص افرادی است که قصد ورود به کشور دیگری را از راه کشور بلغارستان دارند. لازم به ذکر است که در زمان پر کردن فرم باید ذکر شود که هدف فرد از سفر چه هست و قصد اقامت در کشور بلغارستان را ندارد. در این صورت به درخواست فرد اولویت داده می ‌شود.
  •  تعیین وقت سفارت بلغارستان از نوع  C : این نوع تعیین وقت سفارت بلغارستان برای سفرهای توریستی تعیین می ‌شود و در این نوع وقت سفارت بلغارستان فرد قصد اقامت درازمدت را ندارد و می ‌خواهد یک سفر کوتاه سیاحتی داشته باشد. این نوع وقت سفارت بلغارستان را نمی ‌توان در دسته فوری دسته ‌بندی کرد.
  • تعیین وقت سفارت بلغارستان از نوع  D: برای تحصیل و یا سرمایه‌ گذاری در بلغارستان نیاز به این نوع وقت سفارت است ولی این نوع وقت سفارت و ویزا برای رسیدگی نیاز به زمان بیشتری نسبت به باقی موارد دارد و این موضوع نیز به ‌این ‌علت است که مدارک ارائه ‌شده توسط متقاضیان با حساسیت بیشتری بررسی می ‌شود.

 

وقت سفارت بلغارستان تعیین وقت سفارت بلغارستان به صورت فوری

در شرایط خاص می توان به صورت فوری وقت سفارت کشور بلغارستان را اخذ کرد البته این بدین معنا نیست که از طریق مدارک جعلی برای اخذ فوری ویزا و تعیین وقت سفارت می توان اقدام کرد. در برخی از موارد مانند بیماری های خاص که نیازمند درمان فوری و عاجل می باشد و زمان لازم برای طی شدن مراحل وقت سفارت عادی وجود ندارد می توان برای تعیین وقت سفارت فوری اقدام کرد که در این صورت باید فرم مخصوص تعیین وقت فوری پر شود و به سفارت تحویل داده شود. در این فرم باید دلیل اصلی درخواست تعیین وقت سفارت فوری ذکر گردد و بر اساس آن نیز مدارک معتبر ارائه شود.

وقت سفارت بلغارستان تعیین وقت سفارت بلغارستان به صورت تلفنی

می توان با استفاده از شماره تماس‌ های سفارت بلغارستان با این سفارت جهت اقدام برای تعیین وقت سفارت بلغارستان تماس گرفت و لازم به ذکر است که که ارتباط به ‌صورت تلفنی با یک ‌بار تماس میسر نخواهد بود و ممکن است خط مشغول باشد . تعیین وقت سفارت بلغارستان به صورت تلفنی از ساعت 10 تا 14 امکان پذیر است . بعداز برقراری ارتباط تلفنی با سفارت ، اپراتورهای کامپیوتری فرد را راهنمایی می‌ کنند تا به بخش مربوطه خود با توجه به نوع ویزای درخواستی متصل شد ، پس ‌از این کار فرد با مسئول مربوطه صحبت خواهد کرد، سپس باید خود را معرفی کند زیرا که فرد از قبل باید مدارک خود را به آدرس ایمیل سفارت ارسال می‌ کرده تا نام فرد در موارد موجود در صف انتظار وجود داشته باشد. در نهایت 3 تاریخ متفاوت به فرد پیشنهاد می ‌شود تا یکی را انتخاب کرده و پس ‌از این مرحله تعیین وقت سفارت بلغارستان به پایان رسیده است.

وقت سفارت بلغارستان تعیین وقت سفارت بلغارستان به صورت اینترنتی  

با استفاده از روش آنلاین نیز می ‌توان وقت سفارت بلغارستان را دریافت کرد که زمان کوتاهی را می برد و بسیار نسبت به روش‌های دیگر کارآمد می‌ باشد. در این روش باید فرم تعیین وقت سفارت بلغارستان را باید به‌صورت آنلاین پرکرد و منتظر جواب ماند . پس ‌از اینکه فرم ارسالی فرد توسط سفارت تائید شد وقت ‌های آزاد موجود در سفارت برای فرد لیست خواهد شد و فرد اندک زمانی ( کمتر از 24 ساعت) فرصت دارد تا تاریخ موردنظر خود را انتخاب و به سفارت اعلام کند. برای پیگیری نتیجه کار خود به ‌صورت مداوم ایمیل خود را چک کرد تا از روز مصاحبه جا نماند. پس از انجام مراحل طی مدتی پاسخ درخواست برای فرد ارسال می‌ شود و تاریخ تائید شده توسط سفارت به وی اعلام می ‌شود و دیده ‌شده که این تاریخ ممکن است با تاریخ درخواستی از طرف فرد مغایر باشد.

وقت سفارت بلغارستان

وقت سفارت بلغارستان

وقت سفارت بلغارستان مدت زمان تعیین وقت سفارت بلغارستان

معمولا برای انجام تمامی مراحل از روز مصاحبه تا تائید ویزای فرد یک ماه زمان نیاز است پس باید دقت کرد زمان ‌بندی سفر خود را طوری انجام داد که در پروسه اخذ ویزا و سفر به تداخل برنخورد . جهت رزرو وقت سفارت بلغارستان باید اول هدف خود را مشخص کرد زیرا که انواع وقت سفارت بلغارستان وجود دارد و اشخاص باید با توجه به هدف سفر خود نوع ویزای درخواستی خود را تعیین کنند. لازم به ذکر است که مغایرت در هدف سفر با نوع ویزا  باعث رد درخواست می ‌شود .

وقت سفارت بلغارستان – مدارک مورد نیاز جهت اخذ وقت سفارت بلغارستان

مدارک عمومی وقت سفارت کشور بلغارستان به شرح زیر می باشد :

  • کپی از صفحات شناسنامه و کارت ملی فرد درخواست ‌کننده ویزا
  • گذرنامه فرد با حداقل عمر 6 ماه، کپی از صفحات اول و دوم و تمامی ویزاهای پیشین، چنانچه موجود باشد.
  • 2 قطعه عکس با زمینه روشن که با چسب به فرم الحاق شده
  • فرم درخواست پرشده توسط فرد درخواست‌ کننده
  • نکته مهم دراین ‌باره این است که باید حتماً 6 ماه از صدور گذرنامه فرد گذشته باشد حتی یک روز کمتر باعث رد درخواست می ‌شود.

پس از تعیین وقت سفارت بلغارستان باید خود در سفارت حضور پیدا کرد تا ادامه روند کار ویزای بلغارستان انجام شود و لازم به ذکر است فقط حضور خود فرد قابل ‌قبول می باشد جز در موارد خاص که وکیل می ‌تواند نایب باشد. اگر اعضای خانواده قصد اخذ باهم سفر کردن را دارند باید به‌صورت مجزا درخواست وقت سفارت دهند و در روز مصاحبه حضورداشته باشند.

مدارک تکمیلی وقت سفارت کشور بلغارستان عبارتند از :

  • به‌ جز مدارک بالا باید مدارک مهمی مانند بیمه مسافرتی درمانی با اعتبار حداقل 30 هزار یورو برای هر فرد تهیه کرد و در بین مدارک در روز مصاحبه تحویل داد.
  • مدارکی دال بر اینکه فرد قصد بازگشت از بلغارستان به وطن خود را دارد و قصد ماندن ندارد.
  • گردش مالی 6 ماهه با مدرک پرینت حساب باید نشان داده شود و اثبات شود که تمکن کافی برای صرف هزینه‌ های خود در بلغارستان دارا می باشد .
  • گواهی اشتغال به تحصیل که نشان می‌ دهد فرد در کشور خود مشغول به تحصیل است که شامل یک سری مدارک از دانشگاه خود برای ارائه به سفارت می باشد .
  • گواهی اشتغال به کار بسیار مهم است زیرا که اثبات می ‌کند که فرد در کشور خود دارای شغل می باشد و از شرایط خوبی برخوردار است و قصد پناهندگی غیرقانونی در بلغارستان را ندارد
  • سند ملکی می‌ تواند بسیار در اثبات تمکن مالی و داشتن وابستگی به کشور خود کمک ‌کننده باشد.
  • اگر سابقه ریجکتی دارد باید به‌صورت کتبی دلیل ریجکتی و رد درخواست خود را ارائه دهد و دقت داشته باشد که اگر این کار را انجام ندهد درخواست ویزای فرد حتماً رد خواهد شد.

وقت سفارت بلغارستان – هزینه های وقت سفارت بلغارستان

هزینه پرداختی برای وقت سفارت بلغارستان 60 یورو برای هر فرد می باشد که افراد زیر 6 سال نیازی به پرداخت هزینه ندارند و برای کودکان بین 6 تا 11 سال هزینه پرداختی 35 یورو است . همچنین لازم به ذکر است که این هزینه ها ادواری تغییر می‌کند و ثابت نیست.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وقت سفارت ایتالیا وقت سفارت ایتالیا

برای سفر به کشور ایتالیا، گرفتن وقت سفارت ایتالیا و ویزای ایتالیا لازم و ضروری می باشد . امر...

آشنایی با سفارت نروژ آشنایی با سفارت نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی می باشد که طبیعتی بی نظیری دارد و هر گردشگری را به خو...

وقت سفارت نروژ و هزینه اخذ ویزا وقت سفارت نروژ و هزینه اخذ ویزا

کشور نروژ ، یکی از مرفه ترین و دیدنی ترین کشورهای اروپایی می باشد که با واقع شدن در شمال قار...

نظرات کاربران
Call Now Button