کشور آلمان به دلایل شرایط مناسب تحصیلی، توریستی و همچنین دانشجویی مورد توجه بسیاری از افراد از نقاط مختلف جهان قرار گرفته است. البته باید نظر داشت که مهاجرت به آلمان به همین سادگی امکان پذیر نمی باشد و فرد بایستی اقدام به اخذ ویزای آلمان و البته قبل از آن اقدام به تعیین وقت سفارت آلمان نماید. حال در این مقاله قصد داریم بیشتر به موضوع تعیین وقت سفارت آلمان بپردزایم.

برای سفر به کشورهای خارجی گرفتن وقت سفارت مربوط به آن کشور لازم و ضروری است. در واقع با گرفتن وقت سفارت، شما برای دریافت ویزای خود اقدام کرده‌اید. تعیین وقت سفارت بدین معناست که هر کسی که قصد دارد ویزای کشوری مانند آلمان را اخذ کند، برای بررسی مدارک ویزای آلمان و درخواست خود از سوی سفارت آلمان، باید وقت سفارت آلمان را گرفته و روال کار را بر این اساس ادامه دهد. برای دریافت ویزا از طریق سفارت آلمان می‌توانید از طریق تماس با شرکت های مسافرتی اقدام کنید. سه نوع ویزای تجاری، توریستی و دانشجویی در زمان وقت سفارت این کشور قابل دریافت می باشد. همان طور که قبلا اشاره شده است برای سفر به آلمان دریافت ویزای این کشور از طریق وقت سفارت آلمان لازم و ضروری است؛ اما با توجه به دلیل مهاجرت شخص به این کشور زیبا، چند نوع ویزا می‌تواند صادر شود که از این ‌بین می‌توان به ویزاهای توریستی، ویزای تجاری و ویزای دانشجویی اشاره کرد. همان‌طور که از نام هریک از این ویزاها مشخص است هدف مراجعه‌ کننده به این کشور نیز معین خواهد شد؛ اما هریک از این ویزاها از شرایط خاصی برخوردارند و همچنین نیازمند ارائه مدارک در زمان وقت سفارت آلمان می‌باشند. در ادامه در رابطه با هریک از این ویزاها می پردازیم .

در مقاله ” مهاجرت به آلمان ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به آلمان اطلاعات کسب کنید .

وقت سفارت آلمان
وقت سفارت آلمان

وقت سفارت آلمان  – وقت سفارت آلمان جهت دریافت ویزای توریستی

یکی از ویزاهایی که در زمان وقت سفارت آلمان افراد برای دریافت آن اقدام می‌کنند، ویزای توریستی آلمان می‌باشد. این ویزا برای افرادی که قصد تفریح و گردشگری به این کشور زیبا و با قدمت چند ساله را دارند صادر می‌شود. نکته مهم در رابطه با ویزای توریستی این است که تنها برای مدت محدود امکان بازدید از این کشور را خواهید داشت، در واقع این ویزا و هر ویزای دیگری از اعتبار برخوردار است و در صورت اتمام اعتبار باید اقدام به تمدید آن نمود. از ویزای توریستی آلمان تنها برای گردش و تفریح می‌توانید استفاده کنید و برای اموری مانند تحصیل و یا اشتغال این ویزا کاربردی نخواهد داشت. در رابطه با زمان وقت سفارت و مصاحبه این نکته را یادآور شویم که به دلیل مراجعات بالا در عید نوروز و تابستان برای دریافت ویزای توریستی، پاسخگویی و تعیین وقت سفارت کمی روند کند خواهد داشت، بنابراین توصیه می‌کنیم زمان دقیق سفر خود را تعیین کرده و سپس اقدام به دریافت ویزا کنید برای دریافت ویزای توریستی آلمان در زمان وقت سفارت آلمان نیازمند ارائه مدارکی است که در صورت ناقص بودن سفارت از دادن ویزا خودداری خواهد کرد. این مدارک برای وقت سفارت آلمان جهت دریافت ویزای توریستی به شرح زیر می‌باشد:

  • فرم امضاءشده درخواست ویزای شنگن
  • کسانی که از نمایشگاه دیدن می‌کنند نیازمند ارائه رزرو هتل اقامتی هستند.
  • تهیه پرینت از حساب‌های مالی در سه ماه اخیر
  • در صورت داشتن دعوت‌نامه (غیررسمی) با کپی از دعوت‌نامه شخصی که دعوت‌کننده می‌باشد
  • اصل و کپی از صفحات شناسنامه
  • اصل و کپی از صفحات اول و دوم گذرنامه‌ای که امضاشده باشد
  • مدارک جانبی دیگر که بیان‌کننده وابستگی شمارا به کشورتان می‌باشد.
  • عکس رنگی پشت زمینه سفید که تازه تهیه‌شده باشد (کمتر از شش ماه از تهیه آن نگذشته باشد)
  • اصل و کپی بیمه مسافرتی که از اعتبار مناسبی برخوردار بوده و همچنین معتبر باشد.
  • آخرین فیش حقوقی و کپی از آن در صورت شاغل بودن هر دو (فرد مراجعه‌کننده و همسرش)
  • اصل و کپی از صفحات شناسنامه همسر
  • اصل و کپی از گذرنامه همسر

فعلا صدور ویزای توریستی کشور آلمان به دست شرک ویزامتریک واگذار شده و متقاضیان باید به این موسسه رجوع کنند.

وقت سفارت آلمان  – وقت سفارت آلمان جهت دریافت ویزای دانشجویی

یکی از فرصت‌هایی که برای سفر به کشور آلمان می‌تواند برای هر فردی ایجاد شود، اقامت برای ادامه تحصیل می‌باشد. افرادی که قصد ادامه تحصیل در یکی از شهرهای بزرگ هامبورگ، برلین و حتی شهرهای کوچکی مانند هایدلبرگ را دارند، می‌بایست اقدام به دریافت ویزای دانشجویی از طریق وقت سفارت آلمان کنند.

وجود دانشگاه‌های معتبر با سواد علمی بالای اساتید باعث شده است نزدیک به یک‌ میلیون و نهصد و هشتاد هزار دانشجو در مراکز علمی این کشور مشغول به تحصیل باشند. جالب است بدانید که دانشجویان خانم نیمی از این دانشجویان را تشکیل می‌دهند. برای ادامه تحصیل در آلمان باید با ارائه مدارک لازم در زمان وقت سفارت آلمان جهت دریافت ویزای دانشجویی اقدام کنید که این مدارک عبارتند از :

  • رزومه از شخص سفر کننده با اطلاعاتی ازجمله نام و آدرس محل زندگی (عکس نیز باید ضمیمه شود)
  • اصل و دوبرگه کپی از مدارک تحصیلی که ترجمه‌شده و به تائید سفارت آلمان درآمده باشد.
  • ترجمه و دوبرگه کپی از مدارک تحصیلی همسر
  • اصل و دوبرگه کپی از عقدنامه فارسی به همراه دوبرگه کپی از ترجمه آن به زبان آلمانی و یا انگلیسی
  • اصل و دوبرگه کپی از حساب ارزی به مبلغ 10.300 یورو دریکی از بانک‌های ایران به نام شخص مراجعه ‌کننده که به ترجمه آلمانی درآمده باشد و یا ترجمه انگلیسی به همراه دو برگ کپی از آن.
  • پرداخت هزینه به میزان ۶۰ یورو
  • اصل و همچنین دو برگ کپی از مدارک زبان انگلیسی و آلمانی
  • اصل و دوبرگه کپی از شناسنامِه فرد مراجعه‌کننده و همسرش (ترجمه صفحات شناسنامه نیز لازم می‌باشد)
  • اصل و کپی از مدارک شغلی
  • اصل و دوبرگه کپی از نامه و یا درخواست پذیرش

وقت سفارت آلمان جهت دریافت ویزای دانشجویی
وقت سفارت آلمان جهت دریافت ویزای دانشجویی

وقت سفارت آلمان  – وقت سفارت آلمان جهت دریافت ویزای تجاری

افرادی که برای اشتغال و یا مسائل تجاری به دعوت کارفرما به کشور آلمان مهاجرت می‌کنند، نیازمند دریافت ویزای تجاری  می‌باشند. برای دریافت این نوع از ویزاها شرایط خاصی مدنظر قرار می‌گیرد که فرد بدون دعوت‌نامه شخص کارفرما در این کشور امکان دریافت ویزای تجاری را نخواهد داشت.

یکی از راه‌های دریافت ویزای کار آلمان این است که ابتدا با دریافت ویزای تحصیلی وارد این کشور شده و در صورت مشاهده آگهی شغل، مجوز ویزای کار را نیز دریافت کنید. البته این روش را درصورتی‌که از وجود کارفرما و استخدام او در کشور آلمان مطمئن هستید، انجام دهید. برای دریافت ویزای تجاری نیازمند ارائه مدارک در زمان وقت سفارت آلمان خواهید بود که این مدارک وقت سفارت آلمان جهت دریافت ویزای تجاری عبارتند از :

  • کپی و اصل از صفحات گذرنامه
  • فیش گواهی دانشجویی، سند کسب‌وکار، کارت بازرگانی و چند مورد دیگر از مدارک شغل محسوب می‌شوند که ارائه این مدارک و کپی آن به همراه بیمه کار لازم می‌باشد
  • ارائه سند مالکیت فرد مراجعه‌کننده یا همسرش
  • کپی از مدارک اشتغال همسر در صورت شاغل بودن او
  • پرداخت هزینه روادید
  • تکمیل سه برگ از فرم درخواست روادید
  • عکس رنگی تمام‌رخ به تعداد دو قطعه (در سال جاری تهیه‌ شده باشد)
  • اصل و کپی شناسنامه فرد مراجعه‌کننده و همسرش
  • ارائه بیمه مسافرتی

وقت سفارت آلمان  – مدارک لازم در وقت سفارت آلمان

پس از تایید درخواست تعیین وقت سفارت آلمان شما باید در وقت سفارت آلمان به این سفارت مراجعه کرده و پس از این که مدارک تان را تحویل دادید، سایر کار های لازم برای اخذ ویزای آلمان را انجام دهید. مدارکی که باید در این روز با خود به همراه داشته باشید، با توجه به هدفتان از سفر به آلمان می تواند متفاوت باشد. اما مدارک لازم در وقت سفارت آلمان به شرح زیر می باشد:

  • ۳ قطعه عکس رنگی با زمینه سفید ۶*۴
  • بلیط پرواز به آلمان
  • منبع مالی مناسبی که نشان دهد شما از تمکن مالی خوبی برخوردارید و در آلمان دچار مشکل نخواهید شد
  • بیمه مسافرتی
  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • شناسنامه
  • کپی تمام صفحات پاسپورت

همچنین اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور آلمان دارید می توانید مقاله ” تحصیل در آلمان ” را مطالعه نمایید.

وقت سفارت آلمان  – نحوه تعیین وقت سفارت آلمان

نحوه تعیین وقت سفارت آلمان  به این شکل است که اگر قصد سفر به کشور آلمان را دارید، می توان با تماس تلفنی با شرکت های توریستی و آژانس های مسافرتی اقدام به تعیین وقت سفارت آلمان کردید . فرد می‌تواند شخصا مراحل تعیین وقت را انجام دهد بنابراین درصورتی ‌که مشغله کاری دارید می‌توانید این مراحل را به آژانس‌های مسافرتی معتبر بسپارید. بعد از تماس و اطلاع از شرایط وقت سفارت آلمان اقدام به دریافت نوبت کنید. در اولین مرحله از شما در رابطه با دریافت ویزا و یا گذرنامه پرسیده می‌شود که درخواست شما برای سفر به این کشور و دریافت ویزا می‌باشد (البته در حال حاضر تنها وقت دریافت ویزا را می‌توانید انتخاب کنید) و در مرحله بعدی در رابطه با دو نوع ویزای بلند مدت و همچنین شنگن باید با توجه به مدت ‌زمان سفر خود یک مورد را انتخاب کنید. اگر سفر کوتاه‌ مدتی دارید شنگن و اگر برای ادامه تحصیل و انجام کار به این کشور سفر می‌کنید گزینه بلندمدت را انتخاب کنید و وارد مرحله بعدی شوید.

در مرحله بعد اطلاعات خود شامل نام و نام خانوادگی، ایمیل و همچنین شماره گذرنامه خود را دقیقاً در کادرهای مربوطه وارد نموده و مراحل نهایی تعیین وقت سفارت را طی کنید .نکته مهم در این مرحله این است که باکمی بی‌دقتی و با ارائه اطلاعات نادرست سیستم دیگر قادر به پاسخگویی نخواهد بود؛ بنابراین بعد از واردکردن اطلاعات کاملاً صحیح یک تاییدیه برای شما به‌عنوان تأییدیه ارسال خواهد شد که می‌بایست این تأییدیه را تا فرارسیدن زمان مصاحبه در جای مناسب نگهداری کنید . بنابراین شما توانسته‌اید با هزینه اندکی و تنها با صرف چند دقیقه زمان برای پر کردن مدارک برای سفر به آلمان از طریق آژانس اقدام به تعیین وقت سفارت آلمان نمایید .

وقت سفارت آلمان  – مراحل تعیین وقت سفارت آلمان

برای دریافت وقت سفارت آلمان و در نتیجه اخذ ویزای شینگن آلمان باید مراحل مختلفی را سپری کرد.  به صورت کلی مراحل تعیین وقت سفارت آلمان دارای 2 مرحله اصلی برای دریافت تعیین وقت سفارت آلمان وجود دارد که عبارتند از :

  • پر کردن فرم درخواست تعیین وقت سفارت آلمان
  • دریافت تأییدیه موافقت با درخواست تعیین وقت سفارت کشور آلمان

این دو  مرحله حتماً باید انجام شوند. شما پس از انجام این مراحل و گرفتن تأییدیه موافقت با درخواست تعیین وقت سفارت آلمان ، کارتان در این مرحله تمام شده است و باید در وقت سفارت کار های لازم برای دریافت ویزا را انجام دهید. توجه داشته باشید که صرفاً ارسال این درخواست تضمینی برای دریافت وقت سفارت آلمان نیست و ممکن است، درخواست شما رد شود.

وقت سفارت آلمان  – نکات مهم در زمان تعیین وقت سفارت آلمان

در روز وقت سفارت آلمان سعی کنید، آرام و بدون استرس باشید و از کامل بودن مدارکتان مطمئن باشید. اگر مدارکتان ناقص باشد، کار شما پیگیری نخواهد شد. نکته ی دیگر این که مدارکتان باید به زبان انگلیسی یا آلمانی ترجمه شوند. در هنگام تعیین وقت سفارت بسیار دقت کنید، چرا که وقتی که گرفته اید، باطل نخواهد شد . پس ابتدا زمان مورد نظر تان را بررسی کرده و سپس انتخاب کنید. از به همراه داشتن دوربین فیلم برداری و دوربین عکاسی در  سفارت آلمان خودداری کنید. حضور کودکان زیر ۱۲ سال در  سفارت آلمان الزامی نمی باشد.در زمان پر کردن فرم آنلاین در جهت تعیین وقت سفارت آلمان باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید نکات مهم در زمان تعیین وقت سفارت آلمان شامل موارد زیر است :

  • اگر با اعضای خانواده به این کشو سفر می‌کنید می‌بایست برای هر فرد به‌صورت جداگانه و مجزا به تعیین وقت سفارت بپردازید. حضور همه افراد در زمان مصاحبه لازم و ضروری است.
  • اطلاعات خود را حتماً به زبان لاتین وارد نمایید.
  • اطلاعات خود را کامل و دقیق در فرم آنلاین ثبت کنید تا دچار مشکلی برای گرفتن وقت سفارت آلمان نشوید.
  • برای اینکه تاییدیه شما جهت تعیین روز مصاحبه به شما ارسال شود نیازمند یک ایمیل فعال و صحیح می‌باشید چراکه تنها از طریق تماس با دفتر آتیه آفریننا می‌توانید از روز مصاحبه خود مطلع شوید یا اگر خودتان اقدام به درخواست وقت کرده اید تاییدیه آن به ایمیل شما ارسال میشود. توصیه می‌شود در زمان مصاحبه و رفتن به سفارت‌خانه از این تأییدیه یک پرینت گرفته و همراه خود داشته باشید، تا دچار مشکلات احتمالی و هدر رفتن زمان خود نشوید.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در آلمان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در آلمان ” است .

نکات مهم در زمان تعیین وقت سفارت آلمان
نکات مهم در زمان تعیین وقت سفارت آلمان

وقت سفارت آلمان  – رفتار فرد در وقت سفارت آلمان

سعی کنید، با حفظ ظاهری آراسته و مرتب به سفارت بروید. در سفارت با افرادی که نمی شناسید صحبت نکنید. با کارکنان سفارت حرف های سیاسی یا هر گونه حرف بی ربط نزنید. کاری که باعث جلب توجه کارکنان شود، انجام ندهید. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید. اصل صداقت را هیچ گاه فراموش نکنید. از اطمینان کردن به افراد مختلف و سپردن مدارک تان به آن ها جدا خودداری کنید و مدارکتان را تنها تحویل مقامات سفارت بدهید.

گاهی برخی افراد سود جو از شما می خواهند تا در ازای مبلغی به جای شما در وقت سفارت آلمان حاضر شوند. فریب این افراد را نخورید. چرا که در وقت سفارت از شما انگشت نگاری خواهد شد و اگر فرد دیگری به جای شما حضور پیدا کند، کاملاً مشخص خواهد شد. هم چنین در برخی مواقع با افراد مصاحبه می شود که اگر فرد دیگری به جای شما در آن جا حضور داشته باشد، ممکن است نتواند به سؤالات پاسخ دهد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
وقت سفارت ایتالیا وقت سفارت ایتالیا

برای سفر به کشور ایتالیا، گرفتن وقت سفارت ایتالیا و ویزای ایتالیا لازم و ضروری می باشد . امر...

آشنایی با سفارت نروژ آشنایی با سفارت نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی می باشد که طبیعتی بی نظیری دارد و هر گردشگری را به خو...

وقت سفارت نروژ و هزینه اخذ ویزا وقت سفارت نروژ و هزینه اخذ ویزا

کشور نروژ ، یکی از مرفه ترین و دیدنی ترین کشورهای اروپایی می باشد که با واقع شدن در شمال قار...

نظرات کاربران
Call Now Button