همانطور که می دانید کشور گرجستان یک کشور اوراسیایی است و پایتخت آن تفلیس است . امکان تحصیل در رشته های گوناگون برای علاقمندان وجود دارد و البته یکی از پر طرفدارترین رشته ها پزشکی است که می تواند شامل شاخه های گوناگونی باشد . دوره های پزشکی دانشگاه های گرجستان 6 ساله می باشند و دانستن زبان از الزامات این دانشگاه ها است زیرا می بایست دروس را با موفقیت پشت سر گذارید و بتوانید با بیماران در محیط آموزشی ارتباط برقرار نمایید . داوطلبین باید در حدود 2 سال دروس علوم پایه مانند شیمی و بیولوژی و از این دست را بگذرانند .

برای فارغ التحصیلان این امکان نیز وجود دارد که پس از تحصیل در کشور های اروپایی نیز مشغول به کار یا ادامه تحصیل گردند . در این مقاله ما به بررسی هزینه های تحصیل در گروه پزشکی گرجستان می پردازیم. سطح آموزشی دانشکده های پزشکی این کشور بالا می باشد و مدارک آن مورد تایید کشورهای اروپایی و همچنین مورد تایید نهاد WHO می باشد.

اگر علاقمند به تحصیل در گروه های دیگر در گرجستان هستید می توانید مقاله تحصیل در گرجستان را برای اطلاعات بیشتر مطالعه فرمایید .

هزینه های تحصیل در گروه پزشکی گرجستان

تحصیل در گروه دندانپزشکی نیز حدود 5 سال می باشد و امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز فراهم است در دو سال ابتدایی مبانی بیولوژیکی و دندانپزشکی مورد بحث خواهد بود و سپس دانشجویان با تمرینات بیشتری مواجه می شوند تا بتوانند از دروس و دانسته های قبلی خود به صورت عملی استفاده کنند . لازم است دانشجویان دروس علوم پایه خود را با نمره های خوبی پاس کرده باشند که بتوانند در این دانشگاه ها پذیرش بگیرند .

آتیه آفرینان ایرانیان برای شما روش های دیگر مهاجرتی به این کشور را مورد بررسی قرار داده است و در مقاله مهاجرت به گرجستان گردآوری نموده است .

اما هزینه های تحصیل در گروه پزشکی گرجستان نکته ای بسیار مهم برای دانشجویان علاقمند به این دسته از رشته هاست . مثلا برای شهریه های پزشکی عمومی باید چیزی در حدود 5 هزار تا 7 هزار دلار در سال بپردازید و یا هزینه های دندانپزشکی در گرجستان چیزی بین 4500 تا 6500 دلار در سال خواهد شد و داروسازی نیز سالیانه 3500 تا 5500 دلار در سال است . از این رو می توان گفت این هزینه ها به نسبت بسیاری از کشور های دیگر پایین تر است و دانشجویان را بیشتر به گرجستان ترقیب نموده است . علاوه بر این هزینه های زندگی را نیز باید در نظر بگیرید مثلا برای اجاره مسکن بین 300 تا 500 دلار بسته به جایی که می خواهید سکونت کنید باید در ماه بپردازید .

برای اطلاع از شرایط اقامت و تابعیت در گرجستان به شما پیشنهاد می دهیم مقاله اقامت در گرجستان را مطالعه فرمایید .

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در گرجستان تحصیل پزشکی در گرجستان

کشور گرجستان در منطقه قفقاز و اوراسیا واقع شده است. این کشور از نظر جغرافیایی از غرب با دریا...

مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

بازار کار مهندسی برق در گرجستان بازار کار مهندسی برق در گرجستان

متقاضیان کشور گرجستان باید اطلاعات دقیق و درستی در مورد کشور گرجستان داشته باشند و سپس جهت ...

نظرات کاربران
Call Now Button