کشور لهستان نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی برای افرادی که خارج از اروپا باشند شهریه هایی در نظر گرفته است. این کشور دارای دانشگاه های خوبی است که علاقمندان بسیاری را برای تحصیل در گروه های محبوب پزشکی علاقمند نموده است.

دوره های پزشکی عمومی 6 ساله اند و برای تخصص نیز باید 4 سال تحصیل نمایید که این دوره در رشته های دندانپزشکی 5 سال و داروسازی 3 سال تعیین شده است. اما هزینه های تحصیل در گروه پزشکی در لهستان به چه صورت است ، این مورد می تواند برای دانشجویان بسیار مهم باشد زیرا باید بدانند با توجه به شرایط خود امکان تحصیل در این کشور را دارند یا خیر.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه روش های مهاجرت به لهستان می توانید مقاله ای که آتیه آفرینان برای شما تحت عنوان مهاجرت به لهستان آماده نموده است را مطالعه کنید .

هزینه های تحصیل در گروه پزشکی در لهستان برای دانشگاه های مختلف متفاوت است و دانشجویان باید در دانشگاه ورشو برای دوره 6 ساله پزشکی سالانه حدود 11100 یورو بپردازند و یا در دوره 4 ساله ای که در بالا گفتیم 14400 یورو سالانه پرداخت می نمایند . دوره های دندانپزشکی نیز در هر سال شهریه متفاوتی دارند و در سال اول دانشجویان چیزی حدود 15 هزار یورو می پردازند و در سال پنجم به 18200 یورو نیز می رسد.

برای داروسازی نیز در حدود 9500 یورو باید پرداخت کنید. اگر هزینه دقیق را بخواهید باید ابتدا دانشگاه خود را انتخاب کنید و سپس هزینه ها را برای شهریه از خود دانشگاه جویا شوید. مثلا دانشگاه پزشکی یاگیلونیا نیز برای دوره پزشکی 6 ساله در سال اول 13400 و در سال های بعدی 13 هزار یورو می باشد و یا دندانپزشکی که برای سال اول تحصیلی 11 هزار یورو و در سال چهارم و پنجم به 13 هزار یورو می رسد. می توان گفت تغییرات از دانشگاهی به دانشگاه دیگر خیلی زیاد نمی باشد .

اطلاعات بیشتر در زمینه اقامت و تابعیت در لهستان را می توانید در مقاله اقامت در لهستان مطالعه فرمایید .

علاوه بر این هزینه های تحصیل در گروه پزشکی در لهستان را باید هزینه های زندگی هم بدانید زیرا هر دانشجو در ماه هزینه خوراک و مسکن و حمل و نقل و از این دست نیز دارد. درست است که این میزان بسته به شرایط و سبک زندگی هر فرد تعیین می شود اما به طور میانگین به 450 تا 550 یورو در ماه نیاز خواهید داشت تا بتوانید از پس مخارج خود بر بیابید .

برای شما اطلاعات جامعی در مورد تحصیل در لهستان آماده کرده ایم که می توانید در مقاله تحصیل در لهستان این موارد را بخوانید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در لهستان تحصیل پزشکی در لهستان

تحصیل پزشکی در لهستان و شرایط پذیرش در دانشگاه های پزشکی لهستان در این مطلب مورد بررسی قرار...

انواع کالج های کشور لهستان انواع کالج های کشور لهستان

توسعه و پیشرفت کشور لهستان در زمینه آموزشی باعث شده تا هر ساله افراد بسیاری متقاضی تحصیل د...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان

تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان و شاغل شدن در این زمینه دارای شرایط خاصی برای متقاضیان بین ...

نظرات کاربران
روجا

با سلام پس از تحصیل پزشکی در کشور لهستان ،می توان برای ویزای کاری در کشور کانادا و آمریکا اقدام کرد؟

آتیه آفرینان

با سلام خدمت شما. مدرک این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران، کشورهای اروپایی و آمریکایی می باشد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button