با توجه به اینکه اسپانیا واقع در جنوب غربی اروپا است مورد توجه افراد بسیاری برای تحصیل قرار دارد . البته لازم به ذکر است در گروه های پزشکی داوطلبان بیشتری به رقابت می پردازند تا صندلی دانشگاه را در رشته مورد نظر از آن خود نمایند.
دانشگاه های معتبری نیز در سطح اسپانیا وجود دارد و توجه به هزینه های تحصیل در گروه پزشکی اسپانیا برای دانشجویان علاقمند نکته بسیار مهمی می باشد.

دوره های پزشکی عمومی در اسپانیا 6 ساله اند و برای دندانپزشکی نیز بین 5 تا 6 سال باید زمان بگذارید. در دوره های داروسازی نیز طول مدت تحصیل همین میزان است و دوره های پرستاری کوتاه تر و حدود 3 تا 4 ساله اند. برای تخصص نیز باید حدود 3 تا 5 سال زمان بگذارید.

جهت اطلاع از شرایط اقامت و تابعیت اسپانیا نیز برای شما مقاله ای با عنوان اقامت در اسپانیا را آماده نموده ایم و می توانید مطالعه کنید .

شرایط و هزینه های تحصیل در گروه پزشکی اسپانیا 

هزینه های تحصیل در گروه پزشکی اسپانیا برای دانشگاه های مختلف متفاوت است و در رشته های گوناگون نیز این هزینه ها متغیر می باشد . مثلا برای رشته های پزشکی در دانشگاه های خصوصی در هر سال 10 تا 15 هزار یورو باید بپردازید و در دوره های دندانپزشکی نیز سالانه همین مبلغ را می پردازند.

اما دوره های داروسازی در سال 12600 یورو پرداخت می نمایند و برای دوره پرستاری هزینه کمتری معادل 9500 دلار در سال می پردازند و در دوره های دامپزشکی 14600 یورو در سال شهریه تعیین شده است. برای دانشگاه های دولتی هزینه تحصیل گروه پزشکی بین 2 تا 4 هزار یورو در هر سال است.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه روش های مهاجرت به اسپانیا می توانید مقاله مهاجرت به اسپانیا که توسط گروه آتیه آفرینان ایرانیان گردآوری شده است را بخوانید.

هرینه های زندگی در کشور اسپانیا

علاوه شهریه دانشگاه ها باید هزینه زندگی را نیز در نظر بگیرید. زیرا هر فردی به صورت ماهانه مخارجی دارد که نمی توان از آنها صرف نظر کرد مانند هزینه خوراک و مسکن و حمل و نقل. در حدود 50 یورو هزینه حمل و نقل در ماه باید بپردازید.
برای هزینه خوابگاه باید در حدود 250 تا 500 یورو در ماه بپردازید و هزینه خورد و خوراک نیز چیزی در حدود 200 تا 300 یورو خواهد شد.
برای بیمه دانشجویی نیز باید در حدود 30 الی 60 یورو بپردازید. پس دانستیم که هزینه های تحصیل در گروه پزشکی اسپانیا شامل شهریه و هزینه های جاری زندگی می شود.

لازم به ذکر است مقاله جامعی با عنوان تحصیل در اسپانیا برای شما گردآوری نموده این تا بتوانید اطلاعات دقیق در زمینه تحصیل خود در اسپانیا بدست آورید.

4.5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در اسپانیا تحصیل در اسپانیا

امروزه افراد بسیاری برای ادامه تحصیل کشور اسپانیا را انتخاب می کنند. کشور اسپانیا در چند س...

مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا بر اساس سیستم اخذ ویزا انجام می شود. این سیستم برای کشورهایی که با اسپانی...

تحصیل پزشکی در اسپانیا تحصیل پزشکی در اسپانیا

یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا تحصیل در اسپانیا است. تحصیل در اسپانیا در رشته ه...

نظرات کاربران
Call Now Button