تحصیل پزشکی در کشور آلمان جز رشته هایی می باشد که دارای طرفداران زیادی است و همه ساله تعداد بسیاری از افراد قصد تحصیل پزشکی در کشور آلمان را دارند. با توجه به این که هزینه تحصیل پزشکی در کشور آلمان رایگان است یا به عبارتی پایین می باشد، به همین دلیل همه ساله دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این کشور اقدام می کنند.

هزینه تحصیل پزشکی در کشور آلمان

شرایط و هزینه تحصیل پزشکی در آلمان

فرد متقاضی جهت تحصیل پزشکی در کشور آلمان باید دارای مدرک زبان آلمانی در سطح B2 باشد تا بتواند برای این کشور اقدام کند. مدت زمان تحصیل پزشکی در کشور آلمان 6 سال خواهد بود که دانشجویان با گذراندن این دوره می توانند مدرک پزشک عمومی خود را اخذ کنند.

دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در آلمان را دارند می توانند به دو طریق در دانشگاه تحصیل کنند. یکی از این راه ها تحصیل در دانشگاه های رایگان کشور آلمان می باشد که برای تحصیل در این دانشگاه ها دانشجویان نیازی به پرداخت شهریه دانشگاه ندارند و می توانند به تحصیل رایگان در آلمان بپردازند و تنها هزینه های مربوط به بیمه و خدمات دانشجویی را به صورت ترمیک پرداخت می نمایند. این هزینه حدود 300 تا 500 یورو در هر ترم می باشد.  

اما اگر فردی قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور آلمان دارند، باید هزینه تحصیل پزشکی در کشور آلمان در دانشگاه های خصوصی پرداخت کنند که این هزینه بسیار بالا و قابل توجهی می باشد. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی کشور آلمان سالانه در حدود 20000 یورو می باشد. همچنین در صورتی که افرادی که قصد اجاره خوابگاه و یا خونه را داشته باشند هزینه در حدود 300 تا 400 یورو نیز باید ماهانه به عنوان اجاره خوابگاه نیز بپردازند.

هزینه تحصیل پزشکی در کشور آلمان

اگر فرد متقاضی قصد تحصیل پزشکی در هر کدام از ایالات های کشور آلمان به جز ایالت بادن-وورتمبرگ (Baden-Württemberg) را دارند باید برای هر نیم سال هزینه ای در حدود 250 یورو برای امور اداری و ثبت نام پرداخت کند.
دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا که قصد تحصیل در ایالت بادن-وورتمبرگ (Baden-Württemberg) را دارند باید هزینه ای 3 هزار یورو در هر سال را پرداخت کنند.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در آلمان

لازم است که در این قسمت بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در آلمان را معرفی نماییم که عبارتند از:

  • Heidelberg University
  • Rwth Aachen University
  • Lübeck University
  • Witten/Herdecke University
  • Magdeburg University
  • Mϋnster University
  • Würzburg University
  • Tϋbingen University
  • Freiburg University
بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در آلمان
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در اروپا تحصیل در اروپا

شما هم رویای تحصیل در اروپا را دارید؟ می دانید که سالانه میلیون ها دانشجو از  سراسر جهان،...

تحصیل دندان پزشکی در قبرس تحصیل دندان پزشکی در قبرس

رشته های علوم پزشکی از جمله دندان پزشکی از محبوبیت خاصی در بین تعداد زیادی از مردم برخوردار...

تحصیل دندانپزشکی در کانادا تحصیل دندانپزشکی در کانادا

همان طور که می دانید مهاجرت از طریق تحصیل یکی از راه های مهاجرتی است که در سال های اخیر متقا...

نظرات کاربران
Call Now Button