نکات طلایی خرید ملک در ترکیه برای افرادی که بخواهند در این کشور اقدام به خرید ملک نمایند می تواند بسیار مفید باشد. خرید ملک در ترکیه دارای جزئیاتی است که اطلاع و آگاهی از آنها می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد. متقاضیانی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند نیاز به بررسی جزئیات دارند تا سرمایه گذاری مطمئن تری را تجربه کنند.

امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بتواند در روند بررسی نکات طلایی خرید ملک در ترکیه کمک بسزایی داشته باشد.
همچنین برای پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با خرید ملک می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ترکیه کلیک کنید.

نکات طلایی خرید ملک در ترکیه

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در ترکیه کلیک کنید.

نکات طلایی خرید ملک در ترکیه

از آنجایی که کشور ترکیه دارای موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی می باشد، اقتصاد پر رونقی در زمینه های مختلف دارد. در سال های اخیر، خرید ملک در ترکیه رونق بسیار خوبی داشته است. از این رو دولت ترکیه نیز با در نظر گرفتن قوانین جدید و تسهیلات ویژه، به گسترش این روند کمک بسزایی کرده است.
بدین سبب خرید ملک در ترکیه رشد روز افزونی را در این سال های اخیر تجربه نموده است. بازار املاک در کشور ترکیه نیز روز به روز در حال رشد است و هزاران ملک برای فروش و نیز صدها آژانس املاک در این کشور به وجود آمده است.

 زیرا اتباع خارجی با خرید ملک در ترکیه، علاوه بر اخذ اقامت این کشور می توانند به سود قابل توجهی نیز دست پیدا کنند. همچنین با رشد خرید و فروش املاک و مستغلات، شرکت های بسیاری در زمینه ساخت و ساز به فعالیت می پردازد و پروژه های بزرگی در دست ساخت و فروش می باشد.
کشور ترکیه دارای صنعت گردشگری قوی و پر جنب و جوشی است که این صنعت به یکی از قطب های اصلی اقتصادی آن بدل شده است. خرید ملک در ترکیه یکی از راه های سرمایه گذاری است که مزایای خوبی برای خریداران به همراه دارد. با آگاهی از نکات طلایی خرید ملک در ترکیه، افراد می توانند در این پروسه مطمئن تر قدم بردارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کار در ترکیه کلیک کنید.

نکات طلایی درباره قوانین خرید ملک در ترکیه

اتباع خارجی می توانند طبق قانون کشور ترکیه املاکی مانند خانه، آپارتمان، ویلا، دفتر کار، مغازه، زمین، زمین کشاورزی خریداری نمایند. چنانچه فرد متقاضی بخواهد زمین زراعی خریداری نماید و در آن خانه ای را بنا کند باید طی 2 سال به وزارت محیط زیست و شهرسازی اعلام کند. خرید خانه برای اتباع خارجی دارای محدودیت هایی است که کشور ترکیه آن را به صورت قانون کلی درآورده است که شامل موارد زیر می شود:

  • اتباع خارجی در تمام کشور ترکیه می توانند در مجموع 30 هکتار ملک یا زمین غیر منقول خریداری نمایند.
  • در مناطق نظامی و ممنوعه کشور ترکیه اتباع خارجی نمی توانند ملکی را خریداری کنند.
  • خانه مورد نظر برای خریداری باید از سوی وزارت مربوطه و یا سازمان‌های امنیتی مورد تائید قرار گیرد.
  • اگر خانه یا زمین خریداری شده مورد تایید وزارت ها و سازمان های مربوطه ترکیه قرار نگیرد، مهلت شروع پروژه ساخت ساختمان در زمینی که خریداری شده است تمام شود (قوانین ترکیه می گوید زمانی که تبعه خارجی زمینی در این کشور خریداری کند، 2 سال فرصت دارد که پروژه ساخت را شروع نماید).
  • اگر مجوز پایان کار نداشته باشد، امکان ابطال قرارداد خرید ملک توسط کشور ترکیه امکان پذیر است.
  • اتباع خارجی می توانند تا 10 درصد مساحت هر شهرستان در حوزه مالکیت خصوصی غیرمنقول را خریداری نمایند.
  • اتباع خارجی نمی توانند در روستاها اقدام به خرید زمین و خانه نمایند.
  • خرید ملک با متراژ های خیلی زیاد نیز محدودیت هایی برای اتباع خارجی وجود خواهد داشت.
  • اتباع خارجی که اقدام به دریافت اقامت می نمایند تا 3 سال حق فروش ملک خریداری شده را ندارند، در غیر این صورت اقامت متقاضی فسخ می شود.
نکات طلایی درباره قوانین خرید ملک در ترکیه

نکات طلایی درباره انتخاب ملک مناسب در ترکیه

پس از آگاهی از نکات مهم قوانین خرید ملک در ترکیه، نکته بعدی انتخاب مکان مناسب برای خرید ملک مورد نظر است.
متقاضیان خرید ملک در ترکیه، چه بخواهند تنهای سرمایه گذاری کنند و چه بخواهند از ملک مورد نظر بهره برداری داشته باشند، باید به نکات مهمی برای انتخاب ملک توجه داشته باشند که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است:

  • برای انتخاب شهر مناسب جهت خرید ملک بهتر است قبل از خرید بررسی شود تعداد افرادی خارجی که در آن شهر اقدام به خرید ملک کرده اند چقدر است.
  • مکانی که برای خرید انتخاب شده است امکان پیشرفت در آینده را دارد؟
  • افرادی که قصد خرید ملک تجاری و مغازه در ترکیه را دارند، پیش از خرید دقیقا باید مشخص کنند که برای راه اندازی چه نوع کسب و کاری تصمیم به خرید مغازه گرفته اند. از این رو بعد از مشخص کردن نوع تجارت و محل آن باید از وزارت کار ترکیه مجوز کار دریافت نمایند.
  • نکته بسیار مهم برای خرید ملک، بررسی شرایط کنونی ملک است که بدهی مالیاتی، عوارض و وام نداشته باشد.
  • ملک مورد نظر دارای سند رسمی اداره تاپو باشد.
  • اگر ملک در حال ساخت است، داشتن سند رسمی بسیار اهمیت دارد.
  • آژانس های املاکی که از آنها ملکی خریداری می شود باید دارای مجوز رسمی دولت ترکیه باشد.

نکات طلایی اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

طبیعتا افرادی که برای خرید ملک در کشور ترکیه اقدام می نمایند، به دنبال دریافت اقامت و تابعیت ترکیه نیز هستند. لذا برای کسب اقامت ترکیه و سپس اخذ تابعیت این کشور باید بر طبق قوانین و شرایطی که دولت ترکیه تعیین نموده است، اقدام به خرید ملک کرد. در این زمینه نکات مهم و قابل توجهی وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می شود:

  • متقاضی خرید ملک در ترکیه باید مبلغی معادل 250 دلار آمریکا سرمایه گذاری کند تا بتواند مشمول دریافت اخذ اقامت دائم و پس از آن تابعیت کشور ترکیه شود.
  • با سند ملکی که به ارزش 250 هزار دلار خریداری می شود، تنها یک نفر می تواند اقامت کشور ترکیه را برای خود و خانواده اش که شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می شود، دریافت نماید.
  • فرزندان بالای 18 سال از کفالت خانواده خارج می شوند و مشمول اخذ اقامت کشور ترکیه از طریق خرید ملک نمی شوند.
  • متقاضی که قصد خرید ملک دارد فقط می تواند مبلغ مورد نیاز را تنها از حساب یک نفر که به عنوان متقاضی اصلی محسوب می شود، می تواند پرداخت شود.
  • از دیگر نکاتی که برای دریافت اقامت کشور ترکیه بسیار اهمیت دارد، این است که ملک خریداری شده نباید به مدت 3 سال فروخته شود.
نکات طلایی اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

نکات طلایی در رابطه با خطرات خرید ملک در ترکیه

با توجه به این که در سال های اخیر، میزان خرید ملک در ترکیه افزایش داشته است، میزان افراد سودجو نیز افزایش پیدا می کند. از این رو متقاضیان خرید ملک باید به نکات مهمی در این زمینه توجه داشته باشند تا گرفتار افراد سودجو و کلاهبردار نشوند. نکات مهمی که در این زمینه باید به آن توجه داشت شامل موارد زیر می شود:

  • شرکت های توریستی اغلب مجوزی برای خرید و فروش املاک و مستغلات در کشور ترکیه ندارند. متقاضیان بهتر است از آژانس های مسافرتی در این زمینه استفاده نکنند.
  • آژانس های املاک که در ایران اقدام به فروش ملک در ترکیه می نمایند، نیز مجوز لازم ندارند، لذا بهتر است متقاضیان خرید ملک، این آژانس های املاک واسطه را مورد مشاوره خود قرار ندهند.
  • هیچ ملکی در ترکیه ارزان نیست، این عنوان می تواند افراد زیادی را گول بزند، در صورتی می تواند ملکی ارزان باشد که مشکلی در سند یا سوابق ملک همچون بدهی های مالیاتی یا وام های پرداخت نشده، داشته باشد. از این رو متقاضیان باید حواسشان به این موضوع جمع باشد که مورد سوء استفاده این افراد قرار نگیرند.
  • مشاوره با شرکت های مهاجرتی بی نام و نشان که پروانه و مجوز های رسمی ندارند نیز از خطرات خرید ملک در ترکیه به حساب می آید.
نکات طلایی در رابطه با خطرات خرید ملک در ترکیه

سخن پایانی

نکات طلایی خرید ملک در ترکیه در رابطه با قوانین و شرایط خرید ملک در ترکیه در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، می توانید از طرق سرمایه گذاری در خرید ملک برای اخذ اقامت این کشور اقدام نمایید.
در این مقاله نکات طلائی و مهمی در رابطه با قوانین و شرایط خرید ملک در ترکیه، نکات مربوط به اتخاب مناسب ملک، نکات مهم درباره اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک و خطرات ناشی از خرید ملک در ترکیه از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت.

سوالات متداول

متقاضیان ترکیه باید چه مبلغی سرمایه گذاری کنند تا بتوانند اقامت دائم دریافت کنند؟

  • متقاضی خرید ملک در ترکیه باید مبلغی معادل 250 دلار آمریکا سرمایه گذاری کند تا بتواند مشمول دریافت اخذ اقامت دائم و پس از آن تابعیت کشور ترکیه شود.
  • فرزندان تا چه سنی مشمول اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک نمی شوند؟

  • فرزندان بالای 18 سال از کفالت خانواده خارج می شوند و مشمول اخذ اقامت کشور ترکیه از طریق خرید ملک نمی شوند.
  • 5/5 - (1 امتیاز)
    مقالات مشابه
    کار در ترکیه کار در ترکیه

    کار در ترکیه همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه ...

    تحصیل در ترکیه تحصیل در ترکیه

    دانشگاه های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی و مدرک علمی معتبری در تمام کش...

    مهاجرت کاری به ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه

    مهاجرت کاری به ترکیه یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نم...

    نظرات کاربران
    Call Now Button