نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه از مهم ترین مسئله ای است که در روش های خرید ملک در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک امکان پذیر است و جزو روش هایی است که متقاضیان زیادی را به خود جلب کرده است.
از این رو متقاضیانی که اقدام به خریداری ملک در ترکیه نمایند، باید با نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه و جزئیات آننیز آشنا شوند تا سرمایه گذاری مطمئن تری پیش رو داشته باشند.

امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بتواند در روند بررسی نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه کمک بسزایی داشته باشد. همچنین برای پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با خرید ملک در ترکیه می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در ترکیه کلیک کنید.

نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه
نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت ترکیه از طریق سرمایه گذاری کلیک کنید.

نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه و شرایط عمومی

آشنایی با کشور ترکیه و نمونه قرارداد های خرید ملک در این کشور، ذهن افراد را نسبت به کاری که انجام می دهند، باز می کند. کشور ترکیه از موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی برخوردار می باشد، زیرا بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است.
ترکیه با کشورهای بسیاری از جمله ایران، عراق، سوریه، یونان، قبرس، بلغارستان، نخجوان آذربایجان، ارمنستان و گرجستان مرز مشترک دارد. از شمال با دریای سیاه و در جنوب غربی با دریای مدیترانه نیز احاطه شه است و همین عامل سبب شده است که اقتصاد ترکیه بر پایه تجارت از طریق دریا و کشتیرانی باشد و این از عوامل تاثیر گذار در رونق این کشور محسوب می گردد. واحد پول ترکیه لیر و دین رسمی ترکیه نیز اسلام است.
ترکیه از نظر اقتصادی در جایگاه بیستم جهان قرار دارد و از جمله کشورهایی است که از لحاظ اقتصادی همچنان رو به رشد است و رونق و افزایش ارزش ملک نیز به همین منظور روند صعودی دارد.

قرارداد خرید ملک در ترکیه چیست؟

یکی از مهم ترین مسائلی که در هنگام خرید ملک، اتباع خارجی با آن روبرو می شوند، تنظیم یک قرارداد درست و مناسب است که بتواند در عین حال منافع افراد را نیز حفظ نماید.
آشنایی با نمونه قرارداد خرید خانه در ترکیه می تواند کمک زیادی به اتباع خارجی نماید تا از نگرانی های ممکن کاسته شود. به همین منظور بهتر است قبل از شناخت نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه، ابتدا قرارداد خرید و اهمیت آن را بررسی کنیم.
قرارداد خرید ملک را می توان به عنوان قولنامه در کشور ایران نیز نام برد. در این قرارداد که به صورت تک برگی است که در معاملات خرید و فروش املاک و مستغلات بین خریدار و فروشنده تنظیم می شود و به امضا طرفین می رسد.
در واقع فروشنده ملک، به خریدار ملک تعهد فروش ملک را ضمانت می نماید تا مراحل ثبت  سند و دیگر مراحل اداری آن طی شود.

اما نکته ای که به شدت باید به آن توجه داشت این است که قرارداد خرید ملک به معنای تمام شدن معامله و مالکیت ملک نیست. زمانی که ملک توسط دفتر اسناد به نام زده می شود، می توان مطمئن شده که مالکیت ملک به صورت تمام و کمال به نام زه شده است. به همین منظور در این مرحله به هیچ عنوان نباید تمام پول ملک را به فروشنده پرداخت کرد و تنها درصد کمی را با توافق بین خریدار و فروشنده به عنوان پیش پرداخت می توان پرداخت کرد.
از این رو قرارداد خرید ملک را می توان به عنوان پیش نویس سند مالکیت در کشور ترکیه در نظر گرفت. این قرارداد شامل بندهای مختلف و مفادی است که آشنایی با جزئیات آن از ملزومات خرید و فروش در کشور ترکیه است که در ادامه به طور مفصل به آن می پردازیم.

قرارداد خرید ملک در ترکیه چیست؟
قرارداد خرید ملک در ترکیه چیست؟

آشنایی با نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه و مفاد آن

متقاضیان جهت خرید ملک در ترکیه و انجام امور اداری ثبت سند، نیاز به یک قرارداد خرید ملک دارند که همان طور که پیش تر به آن اشاره شد یک ضمانت نامه و پیش نویس برای خرید ملک است. از این رو به بررسی مهم ترین مفاد این قرارداد می پردازیم که شرح زیر است:

اطلاعات مربوط به طرفین معامله

بخش اول قرارداد شامل اطلاعات مربوط به طرفین معامله خرید خانه می شود. این اطلاعات از نام و نام خانوادگی، شماره هویت خریدار و شماره شناسنامه فروشنده و آدرس کامل هر دو طرف تشکیل می شود. در قسمت اول قرارداد این اطلاعات درج شده است.

موضوع قرارداد خرید ملک

در این بخش باید تمام اطلاعات و ویژگی های مربوط به ملک مورد نظر درج شود. این اطلاعات مکان دقیق قرارگیری ملک (که شامل زمین، ساختمان مسکونی، ویلا، مغازه و یا آپارتمان می شود)، محله، شهر و استان قرار گیری ملک، متراژ دقیق ملک، تعداد طبقات و واحد مورد نظر در صورتی که ملک آپارتمان باشد، را در برمی گیرد.

نحوه فروش املاک و مستغلات و نحوه پرداخت خریدار

بعد از این که بین فروشنده و خریدار بر روی ملک مورد نظر توافقات لازم صورت گرفت، باید قیمت توافق شده را به صورت کامل در این قسمت درج نمایند و نحوه پرداخت را به صورت کامل شرح دهند. حتی اگر خرید ملک به صورت اقساطی توافق شده باشد، باید نحوه پرداخت اقساط، مقدار تعیین شده مبلغ هر قسط و بهره آن را نیز باید در قرارداد ذکر نمایند.

انتقال عمل

این بخش مربوط به اطلاعات عدم بدهی مالیاتی و عدم داشتن وام بر روی ملک مورد نظر است. اگر ملکی دارای بدهی و وام باشد که توسط ارزیابی ملک در ترکیه مشخص می شود، در این قسمت درج می شود. همچنین یک عکس از ملک مورد نظر نیز در این قسمت ضمیمه می شود.

انتقال قرارداد

اطلاعات این بخش، با توجه به قراردادی که جهت خرید ملک در ترکیه تنظیم شده است، مربوط به جزییات ضوابطی می باشد که خریدار و فروشنده را به رعایت مفاد قرارداد ملزم می نماید به صورتی که نباید سند را به شخص ثالث انتقال نمایند.

فسخ قرارداد

اطلاعات این بخش با توجه به قوانین، در صورتی که هر کدام از طرفین قرارداد مطابق توافقات خود عمل نکرده باشد، با توجه به این بخش قرارداد فسخ خواهد شد. براساس قوانین چنانچه هر یک از طرفین به تعهدات خود عمل نکنند، باید خسارت فسخ قرارداد را که به میزان 5 درصد از ارزش کل ملک است، پرداخت نمایند.

آشنایی با نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه و مفاد آن
آشنایی با نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه و مفاد آن

پرداخت هزینه ‌های ثبت سند

در این بخش هزینه های ثبت سند مالکیت که شامل هزینه مالیات ها و عوارض ملک مورد قرارداد می شود، باید مشخص شود که کدام یک از طرفین قرارداد، آن را پرداخت می نمایند.
این بخش یکی از مهم ترین قسمت های  که می توانند با منافع افراد ارتباط مستقیم داشته باشد. زیرا در این قسمت مشخص می شود چه کسی تمام هزینه های ثبت را پرداخت نماید.

به طور مثال اگر فروشنده یک شهروند ترک باشد و خریدار از اتباع خارجی باشد، در صورتی که به این بند از مفاد قرارداد آگاهی نداشته باشد، فروشنده می تواند به راحتی تمام هزینه ها را به عهده خریدار بگذارد.

حاشیه نویسی قرارداد خرید ملک

در این قسمت اگر طرفین معامله نکته، اطلاعات اضافی و یا توافق دیگری در رابطه به ملک مورد نظر داشته باشند، اضافه خواهد شد.

آدرس طرفین معامله

در این بخش نیز علاوه بر بخش اطلاعات هویتی طرفین قرارداد، آدرس دقیق و کامل آنها باید ذکر گردد. زیرا برای ارسال مدارک و اسناد مربوطه، باید آدرس دقیق در این قسمت مجددا نوشته شود تا هرگونه اطلاعاتی که طرفین باید از آن مطلع شوند، به همان آدرس ارسال شود.

حل اختلاف

ممکن است در هر معامله ای اختلاف بین طرفین قرارداد پیش بیاید. برای رسیدگی به اختلافات طرفین، در این بخش به دادگاه هایی که می تواند در این زمینه رسیدگی شود، شرح داده می شود.

امضای قرارداد

در بخش پایانی قرارداد خرید ملک، خریدار و فروشنده پس از مطالعه قرارداد خرید ملک، در صورت صحت اطلاعات درج شده و قبول مفاد آن، باید قرارداد تنظیم شده را به امضا برسانند.

تنظیم قرارداد خرید ملک و آماده سازی مدارک پیش از ثبت

برای خرید ملک در ترکیه حضور خریداران و متقاضیان لازم است تا از نزدیک ملک را دیده و بررسی های لازم را به عمل آورند. بعد از بازدید و تایید ملک توسط خریداران، برای ارزشیابی و قیمت گذاری ملک مورد نظر، متقاضی لازم است به اداره تعیین قیمت املاک و مستغلات شهرداری ترکیه در همان محلی که ملک واقع شده است، مراجعه نماید و درخواست بررسی و قیمت گذاری بر روی ملک مورد نظر را نماید تا ارزش واقعی ملک مورد نظر محاسبه شود.
به طور معمول، ارزش ملک بر اساس قیمت های سه ملک مشابه دیگر که در همان محل قرار دارند، میانگین گرفته می شود تا قیمت پایه اعلام شود. همچنین این سازمان بررسی های لازم دیگری در جهت دارا بودن ملک از بدهی های مالیاتی، وام و عوارض را نیز استعلام می گیرد تا اگر ملک مورد نظر دارای بدهی باشد، آن را روشن سازد.

پس از تعیین قیمت و استعلام بدهی ها، شهرداری دو برگه برای متقاضی صادر می نماید، در یکی از آنها قیمت منصفانه ملک مورد نظر تعیین شده است و در دیگری استعلام بدهی های ملک ذکر می شود که در صورت عدم داشتن بدهی های مالیاتی و غیره، سندی جهت تایید به فرد ارائه می شود.
پس از تحویل این دو برگه، متقاضی می تواند نسبت به تنظیم قرارداد خرید ملک در ترکیه و با مراجعه به یکی از آژانس های املاک ترکیه اقدام نماید. سپس برای رسمی شدن مالکیت و سند ملک، متقاضی باید به اداره تاپو (Tapu Ofisi) ترکیه مراجعه نماید تا سند رسمی ملک خریداری شده در ترکیه را دریافت نماید.

تنظیم قرارداد خرید ملک و آماده سازی مدارک پیش از ثبت
تنظیم قرارداد خرید ملک و آماده سازی مدارک پیش از ثبت

تاپو (Tapu) چیست و چه مواردی در آن ذکر می شود؟

در حقیقت تاپو یک سند تایید کننده حق مالکیت املاک و مستغلات و رسمی بودن سند ملک خریداری شده در ترکیه می باشد. اداره تاپو یک نهاد رسمی دولتی ترکیه است که مرجع ثبت و بایگانی اسناد املاک و مستغلات در ترکیه است و وظیفه آن انجام مراحل اداری خرید ملک و کنترل آنها می باشد.
همچنین وظیفه عقد قرارداد رسمی املاک و مستغلات ترکیه بر عهده اداره تاپو است که قانونی بودن و رسمی بودن معاملات انجام شده در ترکیه را ضمانت می نماید. اداره تاپو در تمام شهر های ترکیه به منظور سهولت در انجام معاملات تاسیس شده است.
لازم به ذکر است اتباع خارجی که قصد دارند ملکی قانونی را در ترکیه خریداری نمایند نیز مانند سایر شهروندان ترکیه می توانند سند مالکیت را از اداره تاپو دریافت نمایند زیرا تنها مرجع رسمی که زیر نظر دولت ترکیه ثبت اسناد می باشد، اداره تاپو است.

هزینه ای که متقاضیان باید به اداره تاپو برای انتقال سند مالکیت پرداخت نمایند، مبلغی در حدود 4 درصد از ارزش کل ملک خریداری شده است که به طور مساوی بین فروشنده و خریدار تقسیم می شود.
مابقی هزینه های انتقال سند که شامل هزینه های پرداخت شارژ ساختمان، عوارض شهرداری، اخذ انشعابات، هزینه پایان کار ساختمان، می شود به عهده خریدار است و او موظف به پرداخت هزینه های لازم است. اداره تاپو پس از بررسی های لازم در خصوص صحت معامله و دریافت هزینه های انتقال سند، سند ملک مورد معامله را از فروشنده به خریدار منتقل می نماید.

این سند تک برگی به دو رنگ آبی و صورتی وجود دارد که هر کدام بیانگر یک ویژگی می باشد. اگر ملک مورد معامله زمین باشد، سند به رنگ آبی تنظیم می شود و در صورتی که ملک مورد معامله مسکونی باشد، سند به رنگ صورتی برای متقاضی تنظیم می شود. مشخصات درج شده در سند تاپو شامل مشخصات کاملی از ملک خریداری شده، مشخصات کامل مالک، نوع استفاده از ملک خریداری شده بعد از انتقال سند، علت فروش ملک توسط مالک، گواهی پایان کار ساختمان (در صورتی ملک خریداری شده زمین باشد)، مشخصات مالک قبلی و جزئیات دیگری که نیاز است در سند مالکیت ذکر شود.
همچنین سند باید عکسی از ملک نیز در آن ضمیمه شود تا به مهر و امضا رئیس اداره تاپو درآید. متقاضی پس از دریافت این سند، مالک رسمی ملک شناخته می شود.

مدارک لازم جهت انتقال سند مالکیت در ترکیه

با توجه به آشنایی با نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه و مراجعه به اداره تاپو، مراحل انتقال سند صورت می گیرد. در مرحله انتقال سند، لازم است متقاضی مدارکی را به این اداره ارائه نماید. مدارک مورد نیاز شامل تاییدیه ها از جانب شهرداری و پرداخت هزینه های مربوطه می شود که به شرح زیر است:

  • یک قطعه عکس فروشنده
  • دو قطعه عکس خریدار
  • اصل پاسپورت خریدار به همراه نسخه ترجمه شده به زبان رسمی ترکیه
  • ثبت ملک در اداره بیمه زلزله ترکیه (dask) و ارائه سند آن
  • برگه پایان کار
  • رسید تسویه حساب عوارض و مالیات از شهرداری
  • حضور مترجم رسمی که مورد تائید اداره تاپو باشد.
  • در صورت داشتن وکیل حقوقی، نیاز به تائیدیه وکالتنامه از طرف مراجع قضائی است.

در نهایت پس از طی مراحل ذکر شده و بعد از حدود 1 الی 2 هفته، سند تاپو به نام خریدار ملک صادر خواهد شد.

مدارک لازم جهت انتقال سند مالکیت در ترکیه
مدارک لازم جهت انتقال سند مالکیت در ترکیه

شرایط امکان ابطال قرارداد خرید ملک در ترکیه

متقاضیان خرید ملک در ترکیه باید با توجه به قوانین خرید ملک که در کشور ترکیه برای اتباع خارجی وضع شده است اقدام به خرید ملک نمایند در غیر این صورت امکان ابطال قرارداد خرید ملک از طرف دولت ترکیه وجود دارد.
در طی سال های اخیر، خرید خانه در ترکیه، افراد زیادی را از کشورهای مختلفی، به خصوص ایرانیان به خود جلب کرده است. اتباع خارجی می توانند طبق قانون کشور ترکیه املاکی مانند خانه، دفتر کار، زمین، زمین کشاورزی خریداری نمایند.
چنانچه فرد متقاضی بخواهد زمین زراعی خریداری نماید و در آن خانه ای را بنا کند باید طی 2 سال به وزارت محیط زیست و شهرسازی اعلام کند.
خرید خانه برای اتباع خارجی دارای محدودیت هایی است که کشور ترکیه آن را به صورت قانون کلی درآورده است و نقض هر یک از آنها می تواند منجر به ابطال قرارداد خرید ملک شود. این قوانین شامل موارد زیر می شود:

  • در کل کشور ترکیه اتباع خارجی می توانند در مجموع 30 هکتار ملک یا زمین غیر منقول بخرند.
  • در مناطق نظامی و ممنوعه کشور ترکیه، اتباع خارجی نمی توانند ملکی را خریداری نمایند.
  • خانه مورد نظر برای خریداری باید از سوی وزارت مربوطه و یا سازمان‌های امنیتی مورد تائید قرار گیرد.
  • اگر خانه یا زمین خریداری شده مورد تایید وزارت ها و سازمان های مربوطه ترکیه قرار نگیرد، مهلت شروع پروژه ساخت ساختمان در زمینی که خریداری شده است تمام شود (قوانین ترکیه می گوید زمانی که تبعه خارجی زمینی در این کشور خریداری کند، 2 سال فرصت دارد که پروژه ساخت را شروع کند).
  • اگر مجوز پایان کار نداشته باشد، امکان ابطال قرارداد خرید خانه توسط کشور ترکیه امکان پذیر است.
  • اتباع خارجی می توانند تا 10 درصد مساحت هر شهرستان در حوزه مالکیت خصوصی غیرمنقول را خریداری نمایند.
  • اتباع خارجی نمی توانند در روستاها اقدام به خرید زمین و خانه نمایند.
  • خرید خانه با متراژ های خیلی زیاد نیز محدودیت هایی برای اتباع خارجی وجود خواهد داشت.

موارد فوق، قوانین مربوط به خرید مسکن و ساختمان ترکیه مورد بررسی قرار گرفت. اما قبل از عقد قرارداد بهتر است متقاضیان خرید ملک در ترکیه، بررسی های لازم را برای ملک مورد نظر خود انجام دهند تا متحمل ضرر و زیان نشوند.
از دیگر مواردی که بهتر است خریداران نسبت به آنها حساس باشند و ملک را مورد ارزیابی قرار دهند بدین صورت است که ملک مورد نظر سابقه سلب مالکیت نداشته باشد و همچنین ملک به خصوص در خانه ها و آپارتمان ها، دارای رطوبت نباشد زیرا در صورت پشیمان شدن از خرید، در عین حال که قرارداد خرید ملک منعقد شده است، افراد متحمل ضرر و زیان می شوند و باید 5 درصد از ارزش کلی ملک را به عنوان خسارت فسخ و ابطال آن پرداخت نمایند.

مسئله دیگری که ممکن است برای خریداران مشکل ساز شود، پرداخت مالیات به دولت ترکیه برای ملک مورد نظر است. در این بین برخی از معامله کنندگان برای این که میزان کمتری به عنوان مالیات بر ملک را پرداخت نمایند، ارزش ملک مورد نظر را کمتر از چیزی که هست در قرارداد اعلام می نمایند.
اما اگر ارزش ملک کمتر از 30 درصد اعلام شود، اداره مالیات، خریدار را به عنوان بدهکار اعلام می نماید و به این صورت سند مالکیت مورد دار می شود. لذا باید توجه داشت که صداقت در خرید ملک بسیار مهم است.

شرایط امکان ابطال قرارداد خرید ملک در ترکیه
شرایط امکان ابطال قرارداد خرید ملک در ترکیه

مشاوره جهت خرید ملک و تنظیم قرارداد خرید ملک

از آنجایی که عقد قرارداد خرید ملک در ترکیه و تنظیم سند مالکیت دارای پیچیدگی و جزئیات مخصوص به خود می باشد، لذا متقاضیانی که علاقه مند به خرید خانه در کشور ترکیه و اخذ اقامت این کشور هستند بهتر است قبل از اقدام به عقد قرارداد خرید ملک در ترکیه، با یک متخصص در این زمینه، مشاوره و کمک دریافت کنند تا با خیالی آسوده یک ملک مناسب را خریداری نمایند.
مشاوران حقوقی ما می توانند راهنمایی های لازم را برای خریداران ملک در ترکیه را ارائه نمایند و در هنگام عقد قرارداد در کنارشان باشند.
اگر خواهان عقد قرارداد خرید ملک در ترکیه هستید، پیشنهاد ما این است که می توانید با مشاوران و وکلای ما به صورت تلفنی و رایگان تماس حاصل فرمایید تا برای تمام سوالات و ابهاماتی که در ذهن دارید پاسخ درست دریافت نمایید.

کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان، با بررسی دقیق و تخصصی شرایط فعلی شما، بهترین راهنمایی ها را می توانند در اختیار شما عزیزان قرار دهند تا هدفی که در سر دارید را تحقق بخشند.
در این راه دشوار یک وکیل حرفه ای با توجه به اینکه نسبت به قوانین و مفاد قراردادهای خرید ملک در ترکیه آشنایی کاملی دارند، می تواند تمامی فرآیند های مربوط به خرید خانه را به راحتی برای افراد انجام دهد زیرا وکلای مهاجرتی در این زمینه مطالعات به روز داشته و به جزئیات آن آشنایی کامل دارند و می توانند سریع ترین و کم هزینه ترین راه در عین حال امن و مطمئن، برای خرید ملک در ترکیه را برایشان رقم بزنند.

سخن پایانی نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه

نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه و نحوه عقد قرارداد خرید ملک در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارید، می توانید از طرق سرمایه گذاری در خرید ملک برای اخذ اقامت ترکیه نیز اقدام کنید.
از آنجایی که سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک در سال های اخیر به شدت توسط ایرانیان افزایش داشته است، لذا بر آن شدیم تا پیرامون مسائل مهم راجع به شرایط خرید ملک و نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه مطالب را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.
مفاد قرارداد خرید ملک، نحوه عقد قرارداد خرید ملک، شرایط ابطال قرارداد خرید ملک، نحوه تنظیم قرارداد خرید ملک در کشور ترکیه از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، راهنمایی ها و گزینه های مناسب جهت بررسی و قرارداد خرید ملک در کشور ترکیه را به شما عزیزان ارائه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قرارداد خرید ملک در ترکیه می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه

✳️ شرایط امکان ابطال قرارداد خرید ملک در ترکیه چیست؟

  • در کل کشور ترکیه اتباع خارجی می توانند در مجموع 30 هکتار ملک یا زمین غیر منقول بخرند.
  • در مناطق نظامی و ممنوعه کشور ترکیه، اتباع خارجی نمی توانند ملکی را خریداری نمایند.
  • خانه مورد نظر برای خریداری باید از سوی وزارت مربوطه و یا سازمان‌های امنیتی مورد تائید قرار گیرد.
  • و…

    ✳️ قرارداد خرید ملک در ترکیه چیست؟

    یکی از مهم ترین مسائلی که در هنگام خرید ملک، اتباع خارجی با آن روبرو می شوند، تنظیم یک قرارداد درست و مناسب است که بتواند در عین حال منافع افراد را نیز حفظ نماید و…

    5/5 - (2 امتیاز)
    مقالات مشابه
    خرید ملک در ترکیه خرید ملک در ترکیه

    خرید ملک در ترکیه یکی از روش هایی است که متقاضیان مهاجرت به ترکیه می توانند با شرایط ویژه ای...

    مهاجرت از طریق سرمایه گذاری مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

    مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و اخذ ویزای سرمایه گذاری در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررس...

    بهترین کشورها برای سرمایه گذاری بهترین کشورها برای سرمایه گذاری

    بهترین کشورها برای سرمایه گذاری و شرایط زندگی، کار و درآمد در این مقاله مورد بررسی قرار می ...

    نظرات کاربران
    Call Now Button