کشور مالزی از جمله کشورهای آسیایی است که افراد بسیاری علاقمند به کار در آن هستند اما پیدا کردن کار در مالزی چندان آسان نیست. نحوه یافتن کار در مالزی به چند روش امکان پذیر می باشد که می توانید در زیر مشاهده نمایید . گرچه روش های سنتی نیز حتی در این کشور پا برجاست اما می توانید از روش های دیگر نیز بهره ببرید .در واقع در این کشور نیروی ارزان وجود دارد و این امر باعث شده است همه نتوانند در رده های شغلی این کشور فعالیت نمایند . راحتر بودن قوانین سرمایه گذاری و هزینه پایین تر در مالزی بسیاری از شرکت های اروپایی و آمریکایی را بر آن داشته تا در این کشور دفاتری را داشته باشند و برای تولید اقدام نمایند و شرایط کار را نیز برای افراد بهتر نموده است . در واقع راه برای سرمایه گذاران هموار تر شده است و از این رو افراد می توانند برای این شرکت ها نیز درخواست کار دهند . لازم به ذکر است زبان رسمی کشور مالایی است و در برخی مشاغل امکان کار با زبان انگلیسی نیز وجود دارد . البته مالزی دارای فرهنگ های دیگر با زبان های دیگر مانند چینی و هندی نیز می باشد .

علاقمندان به اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به مالزی می توانید مقاله ” مهاجرت به مالزی ”  را مطالعه نمایند .

نحوه یافتن کار در مالزی- آژانس های کاریابی در مالزی

از بهترین روش ها برای پیدا کردن شغل در مالزی استفاده از موسسات کاریابی متناسب با شرایط هر فرد می باشد . از موسسات معروف کاریابی در مالزی می توان به ALL1KL اشاره نمود این موسسات با کارفرماها در تماس هستند و پلی میان شما و کارفرما هستند اگر از روش های بالا موفق به یافتن کار نشدید می توانید به این موسسات سر بزنید . موسسه دیگر EPS مالزی می باشد که ثبت نام در این موسسه رایگان است و می توانید رزومه خود را ارسال نموده و قدم موثری در یافتن کار در مالزی بردارید .

نحوه یافتن کار در مالزی

نحوه یافتن کار در مالزی

برای آگاهی بیشتر در زمینه اقامت و تابعیت مالزی می توانید از مقاله ” اقامت در مالزی ” استفاده نمایید .

نحوه یافتن کار در مالزی- جستجو در اینترنت برای کار در مالزی

باید یاد بگیرید هر آن‌چه مربوط به شغل مورد نظرتان هست را در اینترنت بیابید. برای یافتن کار از طریق اینترنت نباید تنها به سایت ‌های کاریابی بسنده کنید، از جستجو مطالبی در مورد چگونه نوشتن رزومه تخصصی ‌تان گرفته تا پیدا کردن سایت شرکت ‏هایی مربوط به تخصص و تحصیلات‌ شما و یا سایت‌ های مربوط به قوانین کار در مالزی می توانید مشاهده نمایید . حتی یافتن نمایشگاه‏ های تخصصی و کاریابی مرتبط که امکان حضور مستقیم شما در غرفه‏ شرکت ‏های فعال در مالزی را به شما خواهند داد و یا پیدا کردن سایت ‏های مربوط به مناطق یا شهرک ‏های ویژه مالزی مانند پارک تکنولوژی (technology park) و یا msc (multimedia super corridor) که دفتر آن در سایبرجایا قرار گرفته است . در وب‌ سایت این مراکز می‏ توانید لیست تمامی شرکت‏ های حاضر در آن‌جا را مشاهده کنید و از طریق آن به سایت خود شرکت ‏ها دسترسی پیدا کنید و قبل از این‌که منتظر آگهی شرکت ‏ها در سایت ‏های کاریابی شوید رزومه خود را برای آن ‌ها بفرستید. به صورت حضوری به آن شرکت ‏ها مراجعه نمایید و نسخه ‌ای از رزومه خود را در اختیار آن‌ ها قرار دهید. مطمئن باشید تاثیر تحویل حضوری رزومه به‌طور مستقیم در محل شرکت‏ ها یا در غرفه آن ‌ها در نمایشگاه‏ ها بیشتر از ارسال رزومه اینترنتی خواهد بود .

نحوه یافتن کار در مالزی- جستجو در سایت های کاریابی در مالزی

در گذشته روزنامه یکی از روش های پر طرفدار برای یافتن کار بوده است اما اکنون استفاده از اینترنت راحتر و در دسترس تر از روش قبلی است . سایت های معروفی چون jobstreet و job DB در ابتدای لیست جستجوی شما قرار دارند. در این دو وب سایت هزاران شغل با رشته های مختلف می توانید پیدا کنید و باید یک رزومه عالی داشته باشید تا خود را به کارفرماها نشان دهید و بدانند این شغل برای شما مناسب است . سایت کاریابی Monster job سایت متفاوتی از دو سایت گفته شده است زیرا در این سایت فضا برای کارفرما و جویندگان کار مناسب تر است این سایت حتی برای دانشجویان و افراد کم سابقه نیز امکان کار را فراهم آورده است و به راحتی می توانید از این امکان بهره مند شوید و فرصت های شغلی را از دست ندهید .

 مهاجرت از طریق تحصیل در مالزی یکی از روش های مهم مهاجرت به این کشور است و شما می توانید در مقاله ” تحصیل در مالزی ” اطلاعات جامعی بدست آورید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری مالزی تحصیل در رشته پرستاری مالزی

تحصیل در رشته پرستاری مالزی آموزش های لازم را در خصوص انجام امور مربوط به بهبودی فرد بیمار ...

تحصیل گروه پزشکی در کشور مالزی تحصیل گروه پزشکی در کشور مالزی

ویزای تحصیل گروه پزشکی در کشور مالزی برای افرادی که در کنکور پزشکی ایران موفق نبودند بسیار ...

بورسیه تحصیلی مالزی بورسیه تحصیلی مالزی

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند که تحصیلات خود را در دانشگاه های با کیفیت کشور های خارجی اد...

نظرات کاربران
Call Now Button