کشور آلمان در اروپا دارای اقتصادی قدرتمند است و همواره مقصد مناسبی برای مهاجران بوده است به همین دلیل نحوه یافتن کار در آلمان برای اکثر افراد جذاب است. اما نکته مهم برای افرادی که می خواهند از طریق کار به این کشور مهاجرت نمایند نحوه یافتن کار مناسب در آلمان است.

نحوه کاریابی در آلمان به شیوه های گوناگونی وجود دارد. نکته ای که حائز اهمیت است این است که باید رزومه خوبی برای کار در این کشور داشته باشید و البته زبان آلمانی را حداقل تا سطح b2 آموخته باشید.
زیرا بسیار مهم است در این کشور بتوانید آلمانی صحبت کنید و دانش کافی داشته باشید تا شانس یافتن شغل بیشتری داشته باشید زیرا در سال های اخیر درخواست و رقابت برای کار در این کشور زیاد شده است.

نحوه یافتن کار در آلمان با استفاده از سایت های کاریابی یا روزنامه ها و موسسات کاریابی همینطور سفارتخانه ها و شبکه های اجتماعی امکان پذیر می باشد. ساعات کاری در کشور آلمان طبق قوانین وضع شده وزارت کار و امور اجتماعی، حداقل ۳۸ ساعت در هفته می باشد.

نحوه یافتن کار در آلمان

در آلمان ابتدا کار مورد نظر به مدت سه ماه آگهی خواهد شد تا از بین افرادی که در خاک آلمان هستند و اجازه کار دارند نیروی مورد نظر را بیابند در صورت یافت نشدن نیروی مورد نظر به مدت سه ماه در اتحادیه اروپا برای افرادی که اجازه کار در این اتحادیه را دارند آگهی خواهد شد و پس از آن می توانند این نیرو را از خارج از اروپا جستجو نمایند.

اگر علاقمند به مهاجرت به آلمان هستید می توانید مقاله ” مهاجرت به آلمان ” را مطالعه نمایید.

سایت های کاریابی در آلمانی

آژانس استخدامی فدرال (BA)، بزرگترین ارائه دهنده خدمات بازار کار در آلمان، دارای شبکه ای بیش از ۷۰۰ سازمان و دفتر در سراسر کشور است. سرویس کاریابی های بین المللاطلاعاتی در مورد فرصت های کاری به شما خواهند داد.

شما می توانید مشخصات خود را در پورتال شغلی وارد کنید و یا می توانید به آنها ایمیل بزنید. لیست کارهایی که دوست دارید و توانایی انجام آن را دارید پیدا کنید.

سایت های کاریابی در آلمانی

این لیست به شما کمک می کند تا بتوانید کار مورد نظر خود را نیز بیابید. حتی از سایت هایی مانند Overseas jobs و Efinancialcareers و MICHAEL PAGE و GO ABROADو LINKEDIN نیز می توانید استفاده کنید. البته وب سایت ها و بلاگ هایی هستند که می توانید شانس خود را نیز امتحان کنید مانند MAKE IT IN GERMANY و TRANSITIONS ABROAD.

آژانس های کاریابی در آلمان

به صفحات زرد که در آژانس های کاریابی در آلمان است می توانید مراجعه نمایید. آنها درصورتی معتبر هستند که عضو انجمن خدمات کارکنان فدرال کارفرمایان باشند.
قبل از اینکه ثبت نام کنید، بررسی کنید ببینید این شرکت کارهایی که شما میخواهید را می توانند انجام دهند. شما به دنبال چندین سازمان استخدام بین المللی در آلمان هستید که بسیاری از آنها مشاغل ویژه برای خارجی ها خواهند داشت.

کاریابی در روزنامه های آلمان

برای کارهای واجد شرایط یا آکادمیک در سطوح ملی، نسخه های روزنامه های روزانه، روزنامه های ملی را بگیرید و یا به صورت آنلاین نگاه کنید: از جمله این روزنامه ها می توان به Frankfurter Allgemeine Zeitung، Suddeutsche Zeiting (مونیخ و جنوب)، Die Welt Handelsblatt (دوسلدورف)، Frankfurter Rundshau، BerlinOnline و Berliner Zeitung اشاره نمود. یکی از راه های یافتن کار در آلمان استفاده از همین روزنامه هاست که این شانس را نباید از دست دهید.

کاریابی در روزنامه های آلمان

سفارتخانه ها و کنسولگری های آلمان

نگاهی به فرصت های شغلی در سفارت یا کنسولگری کشور خود در آلمان می تواند راه گشا باشد. هر کاری که لازم دارید، مطمئنا نیاز به یک استاندارد عالی آلمانی دارد. پس باید بدانید دنبال چه کاری هستید و چه توانایی دارید.

برای اقامت و تابعیت در آلمان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در آلمان ” را مطالعه فرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
سید مجید نریمانی

مدرک فنی دارم کارشناسی برق دارم مدرک کمک پرستاری بین المللی هم دارم

آتیه آفرینان

با سلام. برای مهاجرت به آلمان مدرک حداقل کارشناسی رشته مرتبط الزامی است.

محمدرضا حیدری نژاد

با سلام بنده به مدت ۱۲سال در شرکت crouse مشغول به کار هستم و گواهی نامه لیفتراک دارم

آتیه آفرینان

با سلام. باید رزومتون توسط مشاوران ارشد مجموعه بررسی شه تا بهترین راه حل رو بهتون بدن. لطفا با شماره 02172207 تماس بگیرین.

ناصر مدافعی

سلام بنده مدارک بین المللی غواصی اسپورت ۱،۲،۳ ستاره،اسکور،جی پی اس،مدرسی غواصی ۱ ستاره،غواصی صنعتی۱،۲ستاره،جوشکاری خشک،برشکاری،خم کاری،و جوشکاری زیر آب،ومدرک پرستاری یا پزشکیاری هلال اهمر،گواهینامه لیفتراک،فوق دیپلم عمران رو دارم،زبان انگلیسیم متوسطه،و رزومه واردات خودرو به ایران رو دارم،من آلمان میتونم کار پیدا کنم تا اقامت بگیرم،اگه پیشنهاد بهتری هم داشتید ممنون میشم بهم بگید و هزینش چقدر میشه؟ سپاس از راهنماییتون🙏

آتیه آفرینان

با سلام. چون رشته تحصیلیتون با رشته کاریتون همخوانی نداره نمیتونید به صورت کاری به کشور آلمان بروید . ولی برای کشورهایی از قبیل عمان میتونید اقدام کنید.

نیوشا

سلام . ما باید در سایت های کاریابی آلمان جستجو کنیم و در آلمان کار پیدا کنیم یا موسسه آتیه آفرینان این کار رو انجام میده؟

آتیه آفرینان

با سلام. رزومه کای و تحصیلیتون باید بررسی بشه. اگر شرایط را داشته باشید موسسه آتیه آفرینان براتون جاب آفر میگیره.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button