نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ به دلایل مختلفی از جمله کم هزینه بودن تحصیل مورد توجه متقاضیان زیادی قرار گرفته است و تحصیل در لوکزامبورگ و اخذ پذیرش از دانشگاه های لوکزامبورگ مقصد افرادی می باشد که قصد دارند در دانشگاه های اتحادیه اروپا و دانشگاه های معتبر دنیا تحصیل کنند زیرا دانشگاه های لوکزامبورگ اساتید بسیار سطح بالا دارند و از آنجایی که کشور لوکزامبورگ عضو شینگن می باشد ، کسانی که پذیرش تحصیلی در لوکزامبورگ را اخذ می کنند ، می توانند پس از فارغ التحصیلی در کشورهای عضو شینگن جهت کار اقدام کنند . بنابراین به دلیل اهمیت این موضوع در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های لوکزامبورگ بپردازیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت لوکزامبورگ مقاله ” اقامت در لوکزامبورگ  ” را مطالعه بفرمایید .

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های لوکزامبورگ شرایط پذیرش از دانشگاه های لوکزامبورگ

شرایط پذیرش دانشگاه های لوکزامبورگ برای تحصیل در مقاطع مختلف ، متفاوت می باشد و در این قسمت قصد داریم شرایط پذیرش از دانشگاه های لوکزامبورگ را مورد بررسی قرار دهیم که به شرح زیر می باشد :

  • متقاضیان تحصیل کارشناسی در لوکزامبورگ باید نظام تحصیلی ۱۲ ساله را پشت سر گذاشته باشند و حداقل نمره آنها ۷۵ درصد کل نمره باشد تا بتوانند اقدام کنند به عنوان مثال فردی از ایران ، باید حداقل معدل ۱۵ را داشته باشد و همچنین گواهی و تاییدیه ای مبنی بر اینکه دوره تحصیلی متوسطه به پایان رسیده است ارائه دهد که نشانگر واجد شراط بودن متقاضی است .
  • زبان تحصیل در مدارس و دانشگاه های لوکزامبورگ بسته به دوره تحصیلی که فرد انتخاب می کند می تواند به چهار زبان انگلیسی ، فرانسوی، آلمانی و لوکزامبورگ باشد . متقاضیان باید جهت پذیرش از دانشگاه های لوکزامبورگ تا حدودی زبان خارجی را فرا گرفته باشند و به عنوان اگر در دوره های انگلیسی ثبت نام کرد باید در مقطع لیسانس آیلتس 6 ، در مقطع فوق لیسانی ، آیلتس 5 و در مقطع دکترا آیلتس 7 داشته باشد و اگر در دوره زبان آلمانی پذیرش خود را اخذ کند باید در مقطع لیسانس ،B1  آلمانی ، فوق لیسانس ، B  و در مقطع دکترا آیلتس ۷  و یا  C1 آلمانی را داشته باشد .
  • متقاضیان تحصیل کارشناسی ارشد در لوکزامبورگ می بایست حتما مدرک کارشناسی یا لیسانس خود را اخذ کرده و حداقل معدل متقاضی ۷۵ درصد کل نمره باشد یعنی دانشجویی که از ایران قصد اقدام باید حتما نمره معدل ۱۵ را در ریز نمرات دانشجویی خود داشته باشد.
  • متقاضیان تحصیل دکترا در لوکزامبورگ می بایست مدرک کارشناسی ارشد، مقاله ، توصیه نامه داشته باشند حداقل معدل متقاضی ۸۰ درصد کل نمره باشد یعنی دانشجوی ایرانی باید نمره ۱۶ را در ریز نمرات داشته باشد.

در مقاله ” مهاجرت به لوکزامبورگ ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به لوکزامبورگ اطلاعات کسب کنید .

البته شایان ذکر است در مقطع دکترا و دیگر مقاطع در بعضی از رشته ها، چون دانشگاه های لوکزامبورگ، دوره های محدودی ارائه می دهند ممکن است پروسه پذیرش رقابتی شود بدین معنا که کسانی که سطح نمره بالاتر داشته و از دانشگاههای سطح بالاتر فارغ التحصیل شده اند قابل پذیرش در دانشگاه های لوکزامبورگ می باشند.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های لوکزامبورگ

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های لوکزامبورگ

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های لوکزامبورگ مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های لوکزامبورگ

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های لوکزامبورگ به شرح زیر می باشد :

  • ارائه کپی صفحه اول پاسپورت و یا ترجمه شناسنامه جهت اخذ پذیرش تحصیلی در لوکزامبورگ
  • متقاضی برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید مدرک ۴ ساله دبیرستان داشته باشد و ریز نمرات کارشناسی و دبیرستان خود را ترجمه کند . لازم به ذکر است که است طبق قوانین پذیرش لوکزامبورگ متقاضی باید ریز نمرات سه سال دیپلم، مدرک دیپلم، ریز نمرات پیش دانشگاهی، مدرک پیش دانشگاهی را جهت اخذ پذیرش در همه  مقاطع تحصیل در لوکزامبورگ حتی دکترا نیز ترجمه رسمی دادگستری کرده و حتما به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه نیز واصل شود.
  • فرد متقاضی باید گواهی مبنی بر عدم منع تحصیل را ارائه دهد.
  • فرد متقاضی باید فرم پذیرش از دانشگاه لوکزامبورگ را تکمیل کند .
  • برای تحصیل دکترا در لوکزامبورگ رزومه متقاضی و فرم توصیه نامه از دو استاد ضروری می باشد. البته جهت تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز اگر این مدارک موجود باشد شانس پذیرش تحصیل در لوکزامبورگ را بسیار بالا خواهد برد.
  • متقاضی تحصیل در لوکزامبورگباید ریز نمرات تمام سال های دبیرستان را برای پذیرش دانشگاههای دولتی یا خصوصی لوکزامبورگ ارائه نماید حتی اگر خواستار پذیرش تحصیل در مقطع phd  باشد.
  • کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا کارت معافیت از خدمت برای اقایان ( دانشجویانی که تکلیف خدمت آنها مشخص نشده است قادر خواهند بود با معافیت تحصیلی موقت و سپردن وثیقه نزد نظام وظیفه جهت پذیرش لوکزامبورگ اقدام کنند)
  • جهت پذیرش تحصیلی از لوکزامبورگ، متقاضیانی که مقطع  کارشناسی آنها ناپیوسته است ملزم هستند اصل یا ترجمه مدرک فوق دیپلم خود را نیز ارائه دهند.
  • متقاضی تحصیل در دانشگاه های لوکزامبورگ در مقطع کارشناسی باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس ۶ و در مقطع کارشناسی ارشد مدرک زبان آیلتس ۶٫۵ را حتما ارائه دهند. چنانچه فرد متقاضی قصد تحصیل در دانشگاههای انگلیسی زبان دارد آیلتس ۶ ، تحصیل در دانشگاه های آلمانی B1 را داشته باشد

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در لوکزامبورگ ” را مطالعه فرمایید .

تمام مدارک فوق حتما می بایست به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه واصل شود و طبق قوانین فعلی دانشگاه های لوکزامبورگ اعتبار مدارک ترجمه شده معمولا 6 ماه می باشد. بنابراین قابل ذکر است که بهتر است متقاضی مدارکی مانند شناسنامه ، عدم سوء پیشینه  را دو ماه قبل از وقت سفارت تهیه نماید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

مهاجرت به چین مهاجرت به چین

مهاجرت به چین و روش های اقامت در چین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چین از طر...

تحصیل رایگان در نروژ تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ برای تمامی دانشجویان بین المللی یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر قصد پذیر...

نظرات کاربران
Call Now Button