نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های ارمنستان

یکی از کشورهایی که متقاضیان خاص خود را برای تحصیل دارد ، کشور ارمنستان است . تحصیل در ارمنستان به دلایل مختلفی مورد استقبال برخی از علاقه مندان قرار گرفته است . کشور ارمنستان نسبت به اکثر کشورها کشوری ارزان برای زندگی محسوب می شود و تحصیل در کشور ارمنستان به دلیل نزدیکی به ایران و دارا بودن فرهنگی نزدیک برای متقاضیان ایرانی گزینه مطلوبی می باشد . در حال حاضر بیش از 3000 دانشجوی ایرانی در ارمنستان تحصیل می کنند . از حیث اهمیت در ادامه قصد داریم با نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های ارمنستان آشنا شویم .

در مقاله ” اقامت در ارمنستان ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در ارمنستان اطلاعات کسب کنید .

دوره های آماده سازی ysu برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه های کشور ارمنستان که اهل کشورهای خارجی هستند و میخواهند خود را برای امتحانات ورودی YSU آماده کنند برگزار می شود که این دوره های آماده سازی ورود به دانشگاه از سال ۱۹۵۶ به بعد همواره برگزار شده اند. در حال حاضر شهریه هر یک از کلاس های درسی برای دوره های آماده سازی ورود به دانشگاه که در دانشگاه دولتی ایروان برگزار می شوند  ۸۰۰۰۰ درام است . برنامه موجود با نیازها و شرایط امتحان های ورودی دانشگاههای دولتی کشور ارمنستان مطابقت دارند. طول مدت تحصیل در دوره های آماده سازی جهت ورود به دانشگاه های کشور ارمنستان یک سال می باشد که هر سال از تاریخ اول سپتامبر تا ۳۰ ژویئه همان سال برگزار می گردد و البته این دوره شامل تعطیلات زمستانی نیز می باشد.

مدارک لازم برای پذیرش در دوره های آمادگی گذراندن آزمون ورودی دانشگاه های کشور ارمنستان YSU و همچنین دوره های دانشگاهی در دانشگاه های دولتی کشور ارمنستان به شرح زیر می باشد :

  • گذرنامه یا شناسنامه فرد متقاضی که می بایست ترجمه رسمی شده و دارای مهر وزارت امور خارجه و دادگستری جمهوری اسلامی ایران باشد .
  • دو قطعه عکس ۴*۳ رنگی (با شرایط عکس پاسپورت)
  • گواهی فراغت از تحصیل یا مدرکی از یک مرکز آموزش عالی مانند دانشگاه (انواع دانشگاه های مختلف ایران مانند آزاد ، علمی کاربری ، پیام نور ، فراگیر و…مورد تایید می باشند)
  • برای مقطع تحصیلی لیسانس مدرک اتمام دوره دیپلم و پیانشگاهی به همراه ریز نمرات دوره دیپلم و پیش دانشگاهی
  • برای مقطع تحصیلی فوق لیسانس مدرک تحصیلی دیپلم به همراه ریز نمرات به علاوه مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی به انضمام ریز نمرات به انضمام مدرک تحصیلی لیسانس به انضمام ریز نمرات مورد نیاز می باشد.
  • برای مقطع تحصیل دکتری مدرک تحصیلی لیسانس به همراه ریز نمرات به علاوه مدرک تحصیلی فوق لیسانس به انضمام ریز نمرات مورد نیاز می باشد که البته در برخی موارد کمی برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات و همچنین مدرک پیش دانشگاهی  به انضمام ریز نمرات نیز مورد نیاز می باشد.لازم به ذکر است که کلیه مدارک فوق می بایست ترجمه رسمی شده و به تایید وزارت امور خارجه و دادگستری جمهوری اسلامی ایران برسند.
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های ارمنستان

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های ارمنستان

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در ارمنستان ” را مطالعه فرمایید .

مدارک مورد نیاز برای درخواست تحصیل در YSU توسط متقاضیان خارجی عبارتند از :

  • فرم درخواست که باید توسط خود متقاضی و هماهنگ با اطلاعات مندرج در پارپورت متقاضی پر شود
  • شناسنامه فرد متقاضی نیز می بایست ترجمه رسمی شود (ممهور به مهر وزارت امور خارجه و دادگستری جمهوری اسلامی ایران باشد)
  • نامه درخواست خطاب به رئیس دانشگاه که در آن تخصص و رزومه فرد متقاضی باید ذکر شود که این مدرک شبیه به SOP و یا همان انگیزه نامه است.
  • فتوکپی تأیید شده مدارک تحصیلی و ریزنمرات فرد متقاضی که می بایست به زبان انگلیسی ترجمه شده و به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران رسیده باشند.
  • مدارک انجام معاینات پزشکی و عدم ابتلا به ایدز(این مدارک می بایست توسط یک پزشک ایرانی واجد شرایط و دارنده شماره پروانه نظام پزشکی ایران تهیه و تایید شده باشد) و بعد از آن ترجمه رسمی شده و به تایید وزارت امور خارجه و دادگستری جمهوری اسلامی ایران رسیده باشد.
  • اسکن و یا فوتوکپی رنگی پاسپورت متقاضی که حداقل دارای ۶ ماه اعتبار می باشد و برای مدرک پاسپورت نیازی به ترجمه و یا تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نمی باشد.

افرادی که مایلند دوره های یک تا دو ساله تحصیلات تکمیلی را در این کشور بگذرانند و مدرک کاندیدای علمی PHD ، سه ساله را نیز اخذ کنند علاوه بر مدارک فوق می بایست مدارک زیر را نیز ارائه دهند :

  • زمینه تحصیلی و یک پروپوزال برای پایان نامه آتی خود که در آن عنوان پایان نامه خود و زمینه ای را که مایل هستند در مقطع بعدی در آن تحصیل و تحقیق کنند ذکر شده باشد.
  • مقالات داخلی و خارجی که در طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از آنها منتشر شده است به همراه خلاصه موضوعی از آنها که این مقالات باید حداقل ۲ مورد باشند.

مدارکی که ذکر شد میبایست توسط سفارت ارمنستان و همچنین وزارت امور خارجه و دادگستری جمهوری اسلامی ایران نیز تایید شوند. این دسته از مدارک می توانند به زبان های ارمنی ، انگلیسی و یا روسی ترجمه رسمی شوند.

شما می توانید برای مهاجرت به ارمنستان مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به ارمنستان ” را مطالعه فرمایید .

لازم به ذکر است که افرادی که در ایران  دارای مدرک فوق دیپلم هستند به دلیل اینکه در برخی رشته ها مقطع کاردانی به کارشناسی وجود ندارد باید دوره های کالج را گذرانده و بعد از آن واحدهای کاردانی را به دانشگاه ارائه دهند تا برخی از واحدهای گذرانده شده در ایران بر اساس تشخیص دانشگاه ارزیابی شوند. همچنین برای رشته های الکترونیک ، کامپیوتر ، مخابرات ، قدرت ، مکانیک ، نقشه کشی و نقشه برداری و عمران  امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی  از کاردانی به کارشناسی در مدت ۳ سال نیز وجود خواهد داشت.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

مهاجرت به چین مهاجرت به چین

مهاجرت به چین و روش های اقامت در چین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چین از طر...

تحصیل رایگان در نروژ تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ برای تمامی دانشجویان بین المللی یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر قصد پذیر...

نظرات کاربران
Call Now Button