کشور نروژ یکی از استانداردترین کشور ها در جهان از لحاظ رفاه اجتماعی است . این کشور سالانه پذیرای گردشگران بسیاری بوده است . این کشور دارای موقعیت های مناسب برای تحصیل است . از این رو افراد بسیاری درباره نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ کنجکاو هستند . در این مقاله این مورد را بررسی کرده ایم تا افرادی که می خواهند مهاجرت تحصیلی به نروژ داشته باشند دیدی کلی از این مقوله داشته باشند . این کشور دارای دانشگاه های برتری است و دارای رنکینگ های خوبی در جهان هستند که دانشجویان را بیشتر مجذوب تحصیل در این کشور زیبا نموده است. در رشته های گوناگون مهندسی و پزشکی و هنری و انسانی امکان پذیرش دانشجو وجود دارد . دانشگاه های این کشور هم دولتی و هم خصوصی هستند . بعضی از این دانشگاه ‌ها جامع هستند و برخی دیگر به صورت دانشکده یا کالج‌ های دانشگاهی هستند که بیشتر در مقطع کارشناسی رشته ‌های حرفه ‌ای و متمرکز دانشجو جذب می‌ نمایند. کشور نروژ عضو برنامه‌ بولونیا است، که هدف آن ایجاد سیستم آموزشی عالی هماهنگ در اروپا می باشد . مدارک دانشجویان در تمام کشورهای جهان معتبر خواهد بود . هزینه زندگی در نروژ بالا است و دانشجویان باید بتوانند هزینه مسکن و خوراک و … را بپردازند. نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ بدین صورت است که ابتدا باید دانشگاه مناسبی را متناسب با رشته و سطح مورد نظر بیابید و باقی راه را با توجه به موارد زیر انجام دهید.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در نروژ ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در نروژ توضیح دادیم.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ شرایط لازم برای پذیرش از دانشگاه های نروژ

برای پذیرش در دانشگاه های نروژ باید شرایط اولیه ای را داشته باشید مانند: شرایط سنی ، معدل بالای 15، مدرک زبان در حد آیلتی 6.5 یا تافل 90. علاوه بر این باید از امتحان چند گزینه ‌ای با سرفصل ‌های مختلف مانند زبان نروژی، ریاضیات، علوم طبیعی، انگلیسی و مطالعات اجتماعی قبول شده باشید از دانشگاه‌ های نروژ درخواست پذیرش نمایید . با توجه به رشته‌ مورد نظر در برخی از مقاطع تحصیلی باید دارای توانایی ‌های استاندارد دیگر مانند ریاضیات و فیزیک برای رشته ‌های مهندسی باشید . در نظر داشته باشید که هر رشته‌ تحصیلی دانشگاهی، توانایی ‌ها و موارد خاص خود را دارد . برای درخواست پذیرش در رشته ‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می گردند ، باید به صورت مستقیم و جداگانه به هر موسسه‌ای که مایل هستید در آن ادامه تحصیل بدهید، درخواست خود را ارسال کنید . معمولاً باید فرم درخواست پذیرش را پر کنید که این فرم عموماً در وب سایت موسسه موجود هستند یا می‌ توانید این فرم را از دانشگاه یا موسسه‌ آموزشی مربوطه بخواهید . دوره ‌های کارشناسی ارائه شده به زبان نروژی از طریق سرویس پذیرش دانشگاه ‌ها و کالج‌ های نروژی انجام می‌ گیرد . لازم به ذکر است تحصیل در اکثر دانشگاه های این کشور رایگان است و یا هزینه های بسیار کمی دارد .دانشجویان نیز می توانند از امکانات گوناگون رفاهی مانند درمان و مشاوره و ورزش و حمل و نقل با تخفیفات ویژه استفاده کنند . در بسیاری از دانشگاه ها نیز حتی معدل شرط اصلی نمی باشد توجه به این نکات می تواند به شما کمک نماید.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ

برای اقامت و تابعیت در نروژ روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در نروژ ” را مطالعه فرمایید.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های نروز بسته به نوع دانشگاه و سطح و حتی رشته تحصیلی شما متفاوت خواهد بود و لازم است بتوانید لیست کاملی را از دانشگاه مربوطه دریافت نمایید . مدارک و پیش نیازهای عمومی و تخصصی موردنیازهم بسیار متنوع و متغیر می تواند باشد اما بطور معمول مهمترین مدارک یا پیش نیازهای عمومی مورد نیاز بغیر از مدرک زبان انگلیسی،ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی و ترجمه رسمی ریزنمرات از دانشگاه های ایران که باید ترجمه رسمی به زبان انگلیسی و دارای مهر وزارت دادگستری و امورخارجه باشند. این مدارک را لازم است به سامانه مخصوص پذیرش مدارک آن دانشگاه ارائه دهید . مهلت ارسال مدارک بسته به اینکه چه رشته ای را در کجا انتخاب کرده باشید، متغیر خواهد بود اما بطور معمول برای دوره هایی که از ترم پاییز(سپتامبر) آغاز می شوند،آخرین مهلت ارسال مدارک حداکثر تا قبل از اول ماه مارچ همان سال خواهد بود . جزئیات این موارد را حتما از دانشگاه خود بخواهید . سوابق تحصیلی و مدارک چاپ شده خود را فراموش نکنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به نروژ شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به نروژ ” بیاندازید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به نروژ مهاجرت به نروژ

مهاجرت به نروژ همواره متقاضیان خاص خودش را داشته است. طبیعتاً این افراد جویای آگاهی از روش ...

تحصیل رایگان در نروژ تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ برای تمامی دانشجویان بین المللی یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر قصد پذیر...

جاذبه های توریستی کشور نروژ جاذبه های توریستی کشور نروژ

کشور نروژ همیشه از نظر زیبایی مورد توجه گردشگران بوده است . این کشور هر چیزی که یک گردشگر ان...

نظرات کاربران
Call Now Button