نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های لیتوانی

تحصیل در لیتوانی به دلیل هم شرایط مناسب برای زندگی و هم دانشگاه های معتبر در رشته های گوناگون مورد توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل در کشورهای اروپایی قرار گرفته است . دانشگاه های لیتوانی دارای اعتبار بالایی در اروپا و سطح جهان می باشند و مدارک فارغ التحصیلان آنها چه برای اشتغال و چه ادامه تحصیل در تمامی کشورهای اروپایی ، آمریکا ، کانادا و استرالیا معتبر است . این دانشگاه ها امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته ای را برای طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی ارائه می کنند . دانشگاه های لیتوانی از اعضای فعال پروژه های گوناگون تبادل دانشجو و برنامه های بین المللی پژوهشی می باشند و سهم مهمی در برنامه هایی مانند اراسموس موندس برعهده دارند . در این مقاله قصد داریم بیشتر با شرایط و نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های لیتوانی آشنا شویم .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در لیتوانی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در لیتوانی توضیح دادیم .

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های لیتوانی شرایط پذیرش از دانشگاه های لیتوانی

طبق شرایط پذیرش از دانشگاه های لیتوانی ، دانشجویان در حال تحصیل در لیتوانی می توانند با ویزای تحصیلی لیتوانی خود به تمامی کشورهای اروپایی سفر کنند و پس از پایان تحصیل نیز با وارد شدن به بازار کار می توانند اقامت یک کشور معتبر اروپایی را به دست آورند و از تمامی مزایای یک شهروند اروپایی برخوردار شوند .

یکی از شرایط پذیرش از دانشگاه های لیتوانی تسلط کافی بر زبان انگلیسی و قبولی در آزمون ورودی سراسری است که پیش نیازهای اساسی جهت ورود به دانشگاه های کشور لیتوانی می باشند . آزمون ورودی هم برای دانشگاه های دولتی و هم غیر دولتی برگزار می شود و گرفتن نمره حد نصاب آیلتس یا تافل برای مدرک زبان نیز جهت گرفتن پذیرش از دانشگاه ها ضروری است زیرا بیشتر رشته های تحصیلی در هر سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی تدریس می شوند . اکثر دانشگاه های لیتوانی مدرک تحصیلی پیشین متقاضی را بررسی و اعتبارسنجی می کنند . یکی از مهمترین روش ها ارزیابی کیفیت در آموزش عالی یا CQAHE  می باشد که مدرک یا مدارک تحصیلی فرد را مورد بررسی قرار می دهند . پس از این بررسی ، نامه ای مبتنی بر تایید مدارک تحصیلی فرد صادر می گردد که همراه با مدارک دیگر ، تعیین کننده پذیرش متقاضی از سوی دانشگاه می باشد  .

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های لیتوانی

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های لیتوانی

یکی از روش های مهاجرت به لیتوانی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به لیتوانی ” اطلاعات کسب کنید .

آن دسته از افرادی که متقاضی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشند باید مدارک خود را برای پذیرش به موسسات آموزش عالی لیتو (LAMA BPO) بفرستند تا این موسسات مراحل پذیرش از دانشگاه را طی کنند ولی متقاضیانی که خارج از اروپا هستند ، باید مستقیم با بخش آموزش دانشگاه تماس گرفته و مدارک خود را بدون واسطه برای دانشگاه بفرستند تا مورد تایید قرار بگیرد.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های لیتوانی مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های لیتوانی

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های لیتوانی به شرح زیر می باشد :

  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین فرد متقاضی جهت اخذ پذیرش تحصیلی لیتوانی
  • ارائه مدرک آیلتس یا تافل جهت اخذ پذیرش تحصیلی لیتوانی
  • ارائه رزومه و انگیزه نامه جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های لیتوانی

برای اقامت و تابعیت در لیتوانی روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در لیتوانی ” را مطالعه فرمایید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

مهاجرت به چین مهاجرت به چین

مهاجرت به چین و روش های اقامت در چین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چین از طر...

تحصیل رایگان در نروژ تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ برای تمامی دانشجویان بین المللی یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر قصد پذیر...

نظرات کاربران
Call Now Button