کشور قبرس به دلیل امنیت بالا ، شرایط مساعد و مطلوب اجتماعی ، محیط آرام و هزینه های زندگی مناسب محل امنی برای ادامه تحصیل جوانان می باشد . آمار بالایی از مهاجران خارجی وارد شده به کشور قبرس را دانشجویان تشکیل می دهند زیرا این کشور دارای مراکز علمی قدرتمندی به خصوص در زمینه پزشکی است . وجود دانشگاه های آمریکایی و اروپایی انگلیسی زبان در کشور قبرس، ارتباط آنها با دانشگاه های مختلف در سراسر دنیا و مدارک معتبر آنها ، انتقال دانشجویان را نیز به دانشگاه های اروپا و آمریکا میسر می سازد . برای ورود به دانشگاه های دولتی کشور قبرس ، دانشگاه ها اقدام به برگزاری امتحان ورودی می کنند ولی دانشگاه ها و کالج های خصوصی شرایط آسان تری را برای پذیرش دانشجو دارند . تحصیل در دانشگاه های قبرس بر نظام واحدی می باشد . در این مقاله قصد داریم با نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس آشنا شویم .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در قبرس” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در قبرس توضیح دادیم .

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس به شرح زیر می باشد :

  • پر کردن فرم تقاضای تحصیل در دانشگاه مورد نظر کشور قبرس
  • پرداخت مبلغ مورد نیاز جهت ثبت نام که بسته به قوانین هر دانشگاه از ۵۵ تا ۱۵۰ یورو متفاوت است (این مبلغ غیر قابل برگشت می باشد)
  • ارائه چهار قطعه عکس سایز عکس پاسپورت
  • ارائه مدرک تحصیلی دبیرستان و ریز نمرات تحصیلی : ترجمه شده به انگلیسی و دارای مهر دارالترجمه رسمی ، وزارت امور خارجه و سفارت قبرس در ایران
  • کپی رنگی از صفحه اول پاسپورت که حداقل تا دو سال اعتبار و دارای مهر وزارت امور خارجه و سفارت قبرس در ایران است .
  • ارائه برگه عدم سوء سابقه کیفری از پلیس : ترجمه شده به انگلیسی و دارای مهر دارالترجمه رسمی ، وزارت امور خارجه و سفارت قبرس در ایران
  • ارائه برگه از بانک از حساب ساپورت کننده دانشجو (پدر یا مادر) که نشانگر توانایی مالی او جهت تامین هزینه های تحصیل دانشجو است و مبلغ موجود در حساب باید حداقل ۴۰۰۰ یورو باشد و همچنین این برگه باید نشانگر رابطه بین فرد متقاضی و فرد ساپورت کننده باشد (ترجمه شده به انگلیسی و دارای مهر دارالترجمه رسمی ، دفتر اسناد رسمی ، وزارت امور خارجه و سفارت قبرس در ایران باشد )
  • ارائه برگه صحت سلامت جسمی که شامل آزمایش خون (ایدز ، سیفلیس ، هپاتیت بی و سی) و عکس قفسه سینه می باشد (ترجمه شده به انگلیسی و دارای مهر دارالترجمه رسمی ، دفتر اسناد رسمی ، وزارت امور خارجه ، وزارت بهداشت و سفارت قبرس در ایران)

پس از آماده شدن مدارک و ارسال به دانشگاه و تایید توسط اداره مهاجرت قبرس و دانشگاه مورد نظر ، دانشجو برای یک مصاحبه کوتاه جهت اخذ ویزای دانشجویی قبرس دعوت می شود که زمان انجام مصاحبه به دانشجو اطلاع داده خواهد شد. در زمان مصاحبه دانشجو باید مدارک زیر را ارائه دهد :

  1. ارائه پاسپورت
  2. ارائه مدرک اصلی تحصیلی و ریز نمرات
  3. ارائه مدرک اصلی عدم سوء سابقه کیفری
  4. ارائه مدرک اصلی بانک مبنی بر گردش مالی ساپورت کننده و ارتباطش با دانشجو
  5. ارائه مدرک اصلی آزمایش خون و عکس قفسه سینه
  6. ارائه کپی برگه پذیرش که از سوی دانشگاه برای دانشجو ارسال خواهد شد
  7. ارائه رسید پرداخت مبلغ ۳۲۰۰ تا ۳۵۰۰ یورو (بسته به قوانین دانشگاه مورد نظر) که این مبلغ شامل بخشی از مبلغ تحصیل ترم اول دانشجو می باشد و اگر ویزا صادر نشود این مبلغ قابل برگشت می باشد .
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس

کلیه مدارک فوق باید نسخه اصلی باشند و دانشجو علاوه بر اصل مدارک باید نسخه  ترجمه شده و مهر شده که در بالا ذکر شد را نیز به همراه داشته باشد. همچنین کپی ساده از کلیه مدارک بالا (بدون مهر یا ترجمه انگلیسی) و کپی برگه پذیرش دانشگاه نیز مورد نیاز هستند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به قبرس مقاله ” مهاجرت به قبرس ”  را مطالعه بفرمایید .

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرسمدارک مورد نیاز برای پذیرش از دانشگاه های قبرس در مقطع کارشناسی

فرد متقاضی برای پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه های قبرس باید دوره دبیرستان را با معدل C یا بالاتر با موفقیت به اتمام رسانده باشد و دانشجویان بین المللی می بایست مدارک زیر را 3 ماه پیش از آغاز ترم اول به صورت الکترونیکی ارسال کنند . مدارک مورد نیاز برای پذیرش از دانشگاه های قبرس در مقطع کارشناسی به شرح زیر می باشد :

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش به همراه پرداخت 52 یورو که غیرقابل استرداد می باشد .
  • ارائه کپی از اتمام مقطع دبیرستان به همراه ترجمه رسمی به زبان انگلیسی
  • ارائه کپی پاسپورت وکارت شناسایی جهت اخذ پذیرش تحصیلی قبرس
  • ارائه یک قطعه عکس فرد متقاضی جهت اخذ پذیرش تحصیلی قبرس
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی

تسلط به زبان انگلیسی برای ورود به دانشگاه های قبرس الزامی نمی باشد و دانشجویانی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست باید در آزمون زبان دانشگاه شرکت کرده و در صورتی که نمره آزمون کمتر از حد نصاب دانشگاه باشد، باید در دوره های زبان انگلیسی که توسط خودِ دانشگاه برگزار می شود ، شرکت کنند . البته دانشجویانی که نمره آیلتس 6.5 یا بالاتر یا تافل 550 یا IGCSE با رتبه C یا بالاتر دارند از شرکت در آزمون زبان دانشگاه و همچنین شرکت در کلاس های پیش نیاز زبان انگلیسی معاف هستند.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس – مدارک مورد نیاز برای پذیرش از دانشگاه های قبرس در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویانی که در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی معتبر موفق به اخذ مدرک کارشناسی شده اند، می توانند برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های قبرس اقدام کنند و فرد متقاضی باید حداقل دو ماه قبل از شروع ترم مدارک زیر را به دفتر پذیرش ارسال کند :

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش به همراه پرداخت 52 یورو که غیرقابل استرداد می باشد .
  • ارائه ترجمه رسمی از مدرک کارشناسی به زبان انگلیسی با حداقل معدل C
  • ارائه یک قطعه عکس
  • ارائه کپی رسمی از ریزنمرات مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی
  • ارائه گذرنامه و کارت شناسایی معتبر
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی
  • ارائه یک توصیه نامه از استاد دانشگاه
  • اثبات سابقه کار ( در صورت وجود)
  • ارائه کپی رسمی از اتمام مقطع دبیرستان به زبان انگلیسی
  • ارائه یک رزومه کاری و تحصیلی

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس شرایط لازم برای ورود به رشته های پزشکی در دانشگاه های قبرس

شرایط لازم برای ورود به رشته های پزشکی در دانشگاه های قبرس عبارتند از :

  • متقاضی ورود به رشته های پزشکی باید معدل بالای 90 درصد را در دبیرستان اخذ کرده باشد و همچنین باید در کشور خود، دروس شیمی، ریاضی، فیزیک و زیست شناسی را خوانده باشد.
  • متقاضیان می بایست فرم درخواست پذیرش را به همراه 52 یورو (غیرقابل استرداد) به صورت الکترونیکی به واحد پذیرش ارسال کنند .
  • متقاضی ورود به رشته های پزشکی باید مدرک آیلتس با نمره 6.5 یا بالاتر و یا مدرک معادل داشته باشد
  • متقاضی می بایست یک توصیه نامه از معلم دبیرستان یا استاد دانشگاه نیز ارائه دهد .
  • اگر متقاضی به صورت داوطلبانه در بیمارستان یا مراکز بهداشتی کار کرده باشد این امر برای پذیرش در رشته پزشکی در نظر گرفته خواهد شد.

برای اقامت و تابعیت در   قبرس روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در قبرس ” را مطالعه فرمایید .

پس از بررسی مدارک متقاضی و در صورت واجد شرایط بودنِ فرد، نسبت به انجام مصاحبه با او اقدام می شود و ممکن است این مصاحبه به صورت آنلاین برگزار شود . لازم به ذکر است که این مصاحبه بسیار جدی و حساس بوده و در آن، از سوابق علمی متقاضی و انگیزه های شخصی برای ادامه تحصیل سوال می شود. پس از انجام مصاحبه و در صورت موفقیت متقاضی، با درخواست او موافقت شده و دانشجو باید ظرف یک هفته از دریافت موافقت دانشگاه، نسبت به پرداخت شهریه دانشگاه اقدام کند . شهریه قابل پرداخت جهت تحصیل در قبرس 4750 یورو برای یک سال است که بقیه شهریه در سه قسط در ماه های دسامبر، ژانویه و آپریل پرداخت می شود.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

مهاجرت به چین مهاجرت به چین

مهاجرت به چین و روش های اقامت در چین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چین از طر...

تحصیل رایگان در نروژ تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ برای تمامی دانشجویان بین المللی یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر قصد پذیر...

نظرات کاربران
Call Now Button