نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های رومانی

آموزش در کشور رومانی در سطح مطلوبی قرار دارد و دانشگاه های این کشور مدارک معتبری را در سطح جهان ارائه می دهند . پایتخت این کشور بخارست است و دارای دانشگاه برتر این کشور است .  دانشگاه های این کشور به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم شده اند . این کشور اروپایی در سال گذشته از نظر اقتصادی و صنایع مختلف پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است . یکی از بهترین راه های مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل است که دانشجویان می توانند با داشتن سوابق تحصیلی خوب برای این کشور اقدام نمایند . با توجه به اینکه این کشور عضو اتحادیه اروپاست مدرک دانشگاهی آن مورد پذیرش در سایر کشورهای اروپایی است . بدین منظور نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های رومانی را در زیر آورده ایم تا اطلاعات لازم در این زمینه را داشته باشید .

یکی از روش های مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به رومانی ” اطلاعات کسب کنید .

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های رومانی شرایط تحصیل در دانشگاه های رومانی

امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های رومانی در مقاطع مختلف فراهم است و دانشجویان می توانند برای دوره های لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا در این کشور درخواست دهند . مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال است و دانشجویان باید به زبان رومانیایی مسلط باشند . اما برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رومانی می توانید مدرک آیلتس با نمره 6.5 را ارائه نمایید . مدت تحصیل در این مقطع 2 سال است و باید بتوانید هزینه های تحصیل که بسته به رشته بین 3 هزار تا 5 هزار یورو خواهد بود را تامین نمایید . برای تحصیل در مقطع دکترا در رومانی نیز شرایط پذیرش متفاوت است اما ارائه مقالات بین المللی و مدرک زبان بسیار مهم هستند تا بتوانید شانس پذیرش در این مقطع را داشته باشید . دانشجویان می توانند در هفته برای ساعات مشخصی کار کنند تا بخشی از هزینه ها را پوشش دهند . حتی امکان تحصیل در گروه های پزشکی نیز وجود دارد و دانشجویان می توانند در دانشگاه های تایید شده ای تحصیل نمایند . لازم به ذکر است تحصیل در رومانی یک بار در سال انجام می شود . در شرایط پذیرش دانشگاه های رومانی ذکر شده که متقاضیان از کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای آمریکا ، کانادا ، کرواسی ، ژاپن ، کره ي جنوبی ، مولداوی ، صربستان و سوییس نیازی به گرفتن ویزای تحصیلی ندارند و صرفا ارسال مدارک برای پذیرش و حضور در دانشگاه های رومانی کفایت می کند.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های رومانی

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های رومانی

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در رومانی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در رومانی توضیح دادیم .

 نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های رومانی مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های رومانی

برای اینکه بتوانید در دانشگاه های رومانی پذیرش بگیرید لازم است . فرم درخواست پذیرش دانشگاه خود را پر کنید . مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های رومانی شامل اسکن پاسپورت و عکس شما و ارائه رزومه ای مطابق با استانداردهای اروپا و انگیزه نامه برای تحصیل در دانشگاه های رومانی است . لازم است مدرکی را برای نشان دادن توانایی کافی مالی ارائه نمایید . بیمه نامه معتبری داشته باشید تا بتوانید ویزای تحصیلی این کشور را نیز دریافت نمایید . لازم است هزینه های دریافت ویزا را نیز بپردازید .

برای اقامت و تابعیت در رومانی روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در رومانی ” را مطالعه فرمایید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
انواع کالج های کشور رومانی انواع کالج های کشور رومانی

انواع کالج های کشور رومانی یکی از کشورهای مناسب جهت مهاجرت تحصیلی ، کشور رومانی می باشد که ...

دانشگاه West در تیمیشوار رومانی دانشگاه West در تیمیشوار رومانی

دانشگاه West در تیمیشوار رومانی (West University of Timisoara) دانشگاه West در تیمیشوار رومانی ، جوان ترین م...

دانشگاه فنی  Gheorghe Asachi رومانی دانشگاه فنی Gheorghe Asachi رومانی

دانشگاه فنی  Gheorghe Asachi رومانی دانشگاه فنی  Gheorghe Asachi یکی از قدیمی ترین و معروف ترین دانشگاه ه...

نظرات کاربران
Call Now Button