کشور اوکراین ، کشوری است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای متقاضیان فراهم می کند به همین دلیل اکثر متقاضیان برای تحصیل در کشور اوکراین اقدام می کنند.
اوکراین عضو اتحادیه اروپا نمی باشد و از قوانین کاملا مستقلی برخوردار است بنابراین مناسب افرادی می باشد که قصد سفر به مقصد دیگری را پس از اتمام دوره تحصیل در اوکراین را دارند.
الزامات و روش های اخذ پذیرش از دانشگاه های اوکراین ترکیبی از مدارک مورد نیاز و مراحل اخذ پذیرش می باشد تا یک مطالعه موفقیت آمیز در عمل پذیرش از دانشگاه های اوکراین صورت بگیرد.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های اوکراین
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های اوکراین

اکثر دانشجویانی که قصد اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور اوکراین را دارند بدون اطلاعات پیش زمینه یا با اطلاعات پیش زمینه کم شروع می کنند و کورکورانه همراه با اتلاف زمان حضور و اکثرا با نتایج مبهم خاتمه می یابد. لذا در این مقاله قصد داریم نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های اوکراین را مورد بررسی قرار دهیم.
همچنین این مقاله توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است، هرگونه سوال در رابطه با مهاجرت به اوکراین و تحصیل در اوکراین دارید با موسسه آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

نگاه کلی نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های اوکراین

به طور کلی دانشگاه های کشور اوکراین به 2 دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند که از اعتبار علمی بالایی برخوردارند. زبان تحصیل در دانشگاه های اوکراین به صورت روسی، اوکراینی و انگلیسی می باشد. و کسانی که قصد تحصیل به زبان روسی یا اوکراینی را دارند می بایست در دوره 10 ماهه ای که پادفک نامیده می شود شرکت کنند و پس از آن برای ورود به دانشگاه برنامه ریزی نمایند. برای دانشجویانی که به زبان روسی تحصیل خواهند کرد، گذراندن یک واحد به زبان انگلیسی ضروری نیست زیرا این دانشجویان باید یک برنامه آمادگی زبان را بگذرانند ولی برای دانشجویان برنامه زبان انگلیسی دانش زبان انگلیسی مورد نیاز است .

تمامی دانشگاه هایی که برنامه های سطح متوسط زبان انگلیسی را ارائه می دادند، دانشجویان را بدون آزمون سطح مهارت زبان انگلیسی می پذیرفتند ولی برخی دانشگاه ها در حال حاضر یک آزمون مهارت زبان معرفی می کنند و دانشجویانی که رد می شوند مجبور خواهند شد به برنامه زبان ملحق شوند و به زبان بومی اوکراین یا زبان روسی درس بخوانند.
طی دوره پذیرش برای دانشجویان واجد شرایط برای برنامه درخواستی، از طرف دانشگاه پذیرش موقتی ارائه می شود و این از طریق یک دعوت نامه به دانشجو برای تحصیل در دانشگاه ارسال می شود.

نگاه کلی نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های اوکراین
نگاه کلی نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های اوکراین

شرایط نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های اوکراین

به طور کلی برای پذیرش از دانشگاه های کشور اوکراین نمرات دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی مورد بررسی قرار می گیرد برای مثال افرادی که قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های اوکراین را دارند نمرات دورس تخصصی آنان نظیر: زیست، شیمی، ریاضی و فیزیک دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی می بایستی بالای 14 و همچنین باید معدل کل دیپلم متوسطه و پیش دانشگاهی بالای 16 باشد. چرا که اگر اگر شرایط فوق را نداشته باشند می بایستی در دوره های پادفک شرکت کنند.
دوره پادفک رشته های علوم پزشکی (pre-medical) یک دوره اجباری برای دانشجویانی می باشد که متقاضی تحصیل به زبان روسی یا اوکراینی دوره های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری در اوکراین هستند. مدت دوره پادفک 10 ماه است.


ورودی این دوره ها بیشتر از اوایل شهریور شروع می شود و تا خرداد سال بعد ادامه می یابد. بعضی از دانشگاه های کشور اوکراین به متقاضیان تحصیلی که درخواست شروع این دوره های از بهمن ماه را دارند فقط امکان تحصیل سه ترمه این دوره های را فراهم می آورند.

معمولا در چند ماه اول دانشجویان زبان روسی یا اوکراینی را می آموزند و در ماه های بعد دروس زیست، شیمی و ریاضی را به زبان روسی یا اوکراینی می آموزند تا برای آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر خود آماده شوند.
زمان ثبت نام در دوره پادفک بستگی به دانشگاه مورد تقاضای دانشجویان دارد اما عموما زمان ثبت نام از نیمه های فروردین (April) شروع شده و تا اوایل مرداد (July) ادامه دارد.

نگاه کلی نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های اوکراین
نگاه کلی نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های اوکراین

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های اوکراین

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های اوکراین به شرح زیر می باشد:

  • ارائه مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی (مدرک تحصیلی تا پایان سال 12)
  • ارائه ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی جهت اخذ پذیرش تحصیلی اوکراین
  • ارائه گذرنامه ای معتبر جهت تحصیل در اوکراین
  • ارائه ترجمه مدارک تحصیلی؛ ریزنمرات و پاسپورت به روسی یا انگلیسی (با توجه به دانشگاه انتخابی)
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ پذیرش از دانشگاه

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

مهاجرت به چین مهاجرت به چین

مهاجرت به چین و روش های اقامت در چین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چین از طر...

تحصیل رایگان در نروژ تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ برای تمامی دانشجویان بین المللی یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر قصد پذیر...

نظرات کاربران
R

سلام وقت بخیر. ببخشید اگر متقاضی تحصیل پزشکی به انگلیسی باشیم، لازم نیست در اون دوره شرکت کنیم؟ مستقیم وارد دانشگاه میشویم درسته؟

سارا جوادی

با سلام بستگی به دانشگاه دارد. برخی دانشگاه ها پذیرش مستقیم بدون آزمون نیز دارند.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button