نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلواکی

کشور اسلواکی در مرکز اروپا و در همسایگی با کشورهای اتریش ، چک ، مجارستان ، لهستان و اوکراین قرار دارد . تحصیل در کشور اسلواکی برای افرادی که از ایران اقدام می کنند می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد زیرا کشوری ارزان با امکانات اروپایی است که امکان اقامت پس از تحصیل در نیز برای دانشجویان فراهم می کند . هر دانشجوی خارجی که قصد تحصیل در اسلواکی و مهاجرت به اسلواکی را دارد باید از تمام شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلواکی به طور صحیح و کامل مطع شود . در این مقاله سعی شده تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلواکی در اختیار خوانندگان گرامی قرار بگیرد .

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت اسلواکی مقاله ” اقامت در اسلواکی ” را مطالعه بفرمایید .

دانشجویانی که قصد تحصیل در اسلواکی دارند و جهت اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی باید مستقیماً به دانشگاه مورد نظر درخواست پذیرش دهند و ممکن است برای چندین برنامه تحصیلی به چندین دانشگاه مختلف در خواست پذیرش ارائه دهند زیرا شانس قبول شدن بالا می رود . آخرین مهلت ارسال درخواست های پذیرش توسط هر کدام از دانشگاه ها بر اساس قوانین دانشگاه تنظیم می شود و معمولاً اواخر فوریه و مارچ است. همچنین تاریخ شرکت در آزمون های ورودی جهت تعیین استعداد و میزان دانش علمی دانشجو توسط دانشگاه های مربوطه تعیین می شود و معمولاً بین ژوئن تا سپتامبر برگزار می شود. دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه های اسلواکی بایستی مدرک زبان ارائه دهند و در صورتی که دانشجو نتواند مدرک زبان را ارائه دهد بایستی پس از مهاجرت در دوره های آمادگی زبان اسلواکی شرکت کند .

شرایط پذیرش دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در اسلواکی به این کشور سفر می کنند به طور کلی شبیه قوانین برای شهروندان اسلواکی می باشد . برای تحصیل در اسلواکی در مقطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد باید مقطع متوسطه یعنی ۱۲ سال تحصیلی را با موفقیت سپری کرد . پذیرش برای مقطع کارشناسی ارشد مبتنی بر دارا بودن مدرک کارشناسی مرتبط یا مدرک معادل با کارشناسی و پذیرش در دکترا مبتنی بر دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد می باشد . برای اخذ پذیرش مدارک تحصیلات قبلی باید توسط جمهوری اسلواکی اعتبار سنجی شود. لازم به ذکر است که متقاضیان بین المللی که تمامی الزامات پذیرش را نداشته باشند باید در دوره های آمادگی شامل دوره آموزشی زبان اسلواکیایی شرکت کنند. این نوع دوره ها توسط موسسه آموزش زبان و دوره های آمادگی تحصیلی که یک واحد مستقل از دانشگاه کمونیوس براتیسلاوا است برای افراد خارجی ارائه می شود .

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلواکی شرایط پذیرش از دانشگاه های اسلواکی

دانشگاه های اسلواکی از سطح کیفی و اعتبار بالایی برخوردار هستند و اکثر مدارک دانشگاه های آن مورد تایید وزارت علوم ایران است . پذیرش در دانشگاه های کشور اسلواکی نیز راحت تر از بسیاری از سایر کشور های اروپایی می باشد . تحصیل در دانشگاه های اسلواکی به زبان اسلواکیایی صورت می پذیرد اما در برخی از دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر می باشد که یکی از مزیت های برتر این کشور به شمار می رود . برای پذیرش بهتر در دانشگاه های اسلواکی داشتن معدل و ارائه مدرک زبان با نمره بالا و یا توصیه نامه از سوی اساتید قبلی و یا داشتن مقالات بین المللی می تواند موثر واقع گردد  .دانشگاه متناسب با مقطع تحصیلی که قصد پذیرش در آن را دارید از فرد مدرک زبان درخواست می کند و معمولا ارائه مدرک آیلتس با نمره 5.5 در مقطع لیسانس و مدرک آیلتس بالای 6 در مقطع فوق لیسانس از شرایط پذیرش دانشگاه های اسلواکی است  اما برای تحصیل در دوره دکترا باید به طور کامل به زبان انگلیسی تسلط داشت و یکی از مهم ترین ملاک های پذیرش توسط دانشگاه می باشد .

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلواکی

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلواکی

یکی از روش های مهاجرت به اسلواکی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به اسلواکی ” اطلاعات کسب کنید .

از دیگر شرایط پذیرش دانشگاه های اسلواکی می توان به داشتن سن مشخص برای تحصیل اشاره کرد و افرادی که می خواهند با ارائه مدرک دیپلم در دوره لیسانس از دانشگاه پذیرش بگیرند باید بین 18 تا 24  سال سن داشته باشند . برای دانشجویان مقطع فوق لیسانس شرط سنی زیر 30 سال مشخص شده اما برای دانشجویان دکترا محدودیتی وجود ندارد و بدون داشتن سن خاصی می توان اقدام به دریافت پذیرش از دانشگاه کرد .

یکی از مهم ترین نکاتی که برای پذیرش از دانشگاه های اسلواکی باید در نظر گرفت زمان اقدام مناسب است . در صورتی که فرد متقاضی در خواست خود را در موعد مقرر به دانشگاه ارسال نکند پرونده وی مورد بررسی قرار نخواهد گرفت و مجبور می شود یک سال دیگر منتظر بماند . برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی برخی از دانشگاه های این کشور آزمون ورودی برگزار می کنند که پیشنهاد می شود ابتدا در دوره های پیش نیاز شرکت کنید تا بتوانید در آزمون ورودی دانشگاه پذیرفته شوید . دانشجویان با تحصیل در کشور اسلواکی می توانند در طول تحصیل به سایر دانشگاه های کشور های اروپایی منتقل شوند و بخشی از تحصیل خود را در آنجا بگذرانند .

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلواکی مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلواکی

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلواکی به شرح زیر می باشد :

  1. مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات ( دیپلم برای تمام مقاطع اجباری است)
  2. فرم درخواست پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور اسلواکی
  3. ارائه مدرک زبان انگلیسی با سطح مطلوب جهت اخذ پذیرش تحصیلی در اسلواکی
  4. ارائه رزومه تحصیلی جهت اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی
  5. ارائه مدارک شناسایی شامل شناسنامه و عکس جهت تحصیل در کشور اسلواکی

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در اسلواکی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در اسلواکی توضیح دادیم .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

مهاجرت به چین مهاجرت به چین

مهاجرت به چین و روش های اقامت در چین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چین از طر...

تحصیل رایگان در نروژ تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ برای تمامی دانشجویان بین المللی یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر قصد پذیر...

نظرات کاربران
Call Now Button