کشور اتریش یکی از کشورهای ثروتمند جهان می باشد که به دلیل وجود بهترین دانشگاه های اروپا و برخورداری از استانداردهای عالی زندگی ، بالا بودن سطح آموزشی در اتریش و دارا بودن دانشگاه های معتبر ، هزینه های بسیار پایین و مناسب و عدم نیاز به مدرک زبان آلمانی در مرحله اخذ پذیرش به یکی از قطب های جذب دانشجو از سراسر اروپا ، آسیا ، آمریکا و آفریقا تبدیل شده است . از آنجا که کشور اتریش عضو پیمان شینگن می باشد ، فارغ التحصیلان دانشگاه های اتریش می توانند به راحتی جهت کار و مسافرت به سایر کشورهای عضو شینگن بدون اخذ ویزا سفر کنند . لذا در این مقاله لازم می دانیم در زمینه نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

در مقاله ” مهاجرت به اتریش ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به اتریش اطلاعات کسب کنید.

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های اتریش که مدرک دیپلم را دارا می باشند و نظام تحصیلی 12 ساله را پشت سر گذاشته اند نمی توانند به طور مستقیم پذیرش تحصیلی اتریش را اخذ کنند و جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی می بایست در آزمون سراسری ایران پذیرش شده باشند. تحصیل در دانشگاه های اتریش مانند بسیاری از دانشگاه های آلمان ، مستلزم دارا بودن مدرک زبان آلمانی می باشند منتها با این تفاوت نسبت به آلمان که متقاضیان تحصیل در کشور اتریش پس از اخذ پذیرش از دانشگاه و اخذ ویزا از سفارت اتریش، مجاز می باشند به مدت 2 سال تمام در کشور اتریش زبان آلمانی را در دانشگاه فرا گیرند. البته متقاضی به مدرک زبان حداقل A2 میباشد.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش

یکی از شرایط ثبت نام یک شهروند خارجی به عنوان یک دانشجوی عادی در برنامه های تحصیل در اتریش ،  باید یک دیپلم A یا دیپلم دبیرستانی داشته باشد که می تواند معادل آزمون Matura گواهی تحصیلی اتریشی باشد.

هرگونه شرایط مرتبط با تحصیل (مثلا آزمون ورودی) باید در کشوری که دیپلم A یا دیپلم دبیرستانی در آن صادر شده است، تکمیل گردد ، در صورتی که دوره مورد نظر در اتریش در کشور اصلی ارائه نشده باشد، پس این مدرک باید مرتبط با رشته تحصیلی مشابهی اثبات شود علاوه بر این، فرد متقاضی باید دانش کافی برای زبان آلمانی داشته باشد که در صورت لزوم، یک آزمون گرفته می شود.

یکی از شرایط پذیرش دانشگاه های کشور اتریش در هر مقطعی ، داشتن مدرک دانشگاهی ایران در همان مقطع می باشد . از آن جا که دروس در دانشگاه های اتریش به دو زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می شوند ، برای پذیرش در دانشگاه های این کشور تسلط به زبان آلمانی و یا انگلیسی بر اساس زبان تحصیل در دانشگاه انتخابی ضروری می باشد . حداقل نمره آیلتس قابل قبول برای تحصیل در دانشگاه های اتریش 6.5 است و حداقل مدرک زبان آلمانی معتبر برای تحصیل به زبان آلمانی در این کشور سطح B2/2  می باشد .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در اتریش ” را مطالعه فرمایید.

مدارک لازم

مدارک لازم

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش به شرح زیر می باشد :

  • کپی صفحه اول پاسپورت متقاضی پذیرش اتریش و یا ترجمه شناسنامه جهت اخذ پذیرش اتریش لازم می باشد .
  • برگه تاییدیه مبنی بر عدم منع تحصیل برای متقاضیان پذیرش اتریش لازم و ضروری می باشد و متقاضی تحصیل در اتریش می بایست تاییدیه ای مبنی بر اشتغال به تحصیل در مقطعی را که قصد پذیرش دارد به زبان آلمانی توسط مترجمین رسمی دادگستری ترجمه نماید (تاییدیه اشتغال به تحصیل از الزامی ترین و ضروری ترین مدارکی می باشد که برای پذیرش اتریش مورد نیاز است. تاییدیه اشتغال به تحصیل از دانشگاههای  دولتی ایران  مورد قبول است )
  • متقاضی باید مدارک تحصیلی خود را توسط مترجمین رسمی دادگستری، ترجمه کند . اگر متقاضی بخواهد برای مقطع لیسانس یا کارشناسی پذیرش اتریش اخذ نماید باید مدرک لیسانس یا قبولی در مقطع لیسانس داشته باشد و ریز نمرات کارشناسی و دبیرستان خود را ترجمه کند . طبق قوانین پذیرش اتریش متقاضی باید ریز نمرات سه سال دیپلم، مدرک دیپلم، ریز نمرات پیش دانشگاهی، مدرک پیش دانشگاهی را جهت اخذ پذیرش در تمام مقاطع تحصیلی اتریش حتی دکترا نیز ترجمه رسمی دادگستری کرده و این ترجمه ها حتما به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه نیز برسند.
  • همچنین متقاضی باید ریز نمرات همه سال های دبیرستان را برای پذیرش دانشگاههای دولتی یا خصوصی اتریش ارائه نماید حتی اگر خواستار پذیرش تحصیل در مقطع دکتراباشد.
  • متقاضی پذیرش تحصیل در اتریش می بایست فرم پذیرش دانشگاه اتریش را تکمیل کند . برای مقطع دکترا رزومه متقاضی و فرم توصیه نامه از دو استاد ضروری می باشد. البته برای مقطع لیسانس و فوق لیسانس هم اگر این مدارک موجود باشد شانس پذیرش تحصیل در اتریش را بسیار بالا خواهد برد.
  • کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا کارت معافیت از خدمت برای اقایان ( دانشجویانی که تکلیف خدمت آنها مشخص نشده است قادر خواهند بود با معافیت تحصیلی موقت و سپردن وثیقه نزد نظام وظیفه جهت پذیرش اتریش اقدام کنند)
  • متقاضی تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور اتریش می بایست در مقطع لیسانس مدرک زبان انگلیسی آیلتس حداقل 6 و در مقطع فوق لیسانس مدرک زبان آیلتس 6.5 را حتما ارائه دهد.
  • متقاضیان تحصیل در اتریش که لیسانس آنها ناپیوسته می باشد ملزم هستند اصل یا ترجمه مدرک فوق دیپلم خود را نیز ارائه دهند.
  • مدرک زبان A2 آلمانی

برای اقامت و تابعیت در اتریش روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در اتریش ” را مطالعه فرمایید.

نکته : تمام مدارک فوق حتما می بایست به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه برسند و ترجمه مدارک الزاما به زبان آلمانی و به صورت مجزا باشد . چنانچه متقاضی قصد تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان یا دوره های انگلیسی دارد باید مدارک را علاوه بر ترجمه آلمانی به زبان انگلیسی هم ترجمه رسمی کند  . طبق قوانین فعلی دانشگاه های اتریش اعتبار مدارک ترجمه شده معمولا 6 ماه است بنابراین بهتر است که متقاضی مدارکی مانند شناسنامه ، عدم سوء پیشینه  و مدرک زبان آلمانی را دو ماه قبل از وقت سفارت تهیه کند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

مهاجرت به چین مهاجرت به چین

مهاجرت به چین و روش های اقامت در چین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چین از طر...

تحصیل رایگان در نروژ تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ برای تمامی دانشجویان بین المللی یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر قصد پذیر...

نظرات کاربران
Call Now Button