موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ سوئیس (ETH Zurich)

در این مقاله قصد داریم درباره موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ سوئیس برای شما عزیزان توضیح دهیم . همانطور که می دانید کشور سوئیس یکی از بهترین کشورهای دنیاست که به چهار زبان فرانسوی ، آلمانی ، ایتالیایی و رومانش صحبت می کنند . سوئیس کشوری مهاجر پذیر است و یکی از روش های مهاجرت به سوئیس ، تحصیل در دانشگاه های سوئیس می باشد . یکی از روش های تحصیل در سوئیس ، تحصیل در موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ سوئیس می باشد . در ادامه به طور مفصل درباره موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ سوئیس توضیح خواهیم داد .

موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ سوئیس

موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ سوئیس ، یکی از دانشگاه‌های مهم کشور سوئیس است که مرکز آن در شهر زوریخ قرار گرفته‌است. انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ همچنین در فهرست «برترین دانشگاه‌های جهان» که توسط مؤسسه اروپایی تحقیقات دانشگاهی انجام شد، در ردهٔ ۵ جهان قرار دارد.( رده بندی جدید در اوایل 2017 صورت گرفته) درحال حاضر بیش از ۱۷۰۰۰ دانشجو از ۸۰ کشور جهان در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند. جایگاه این دانشگاه در بین برترین‌های جهان، در رشته‌های مهندسی، ردهٔ ۶ جهان و در رشته‌های علوم و ریاضیات، رده۱۵  جهان می‌باشد. موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ سوئیس برندهٔ ۲۱ جایزهٔ نوبل را در لوح افتخارات خود دارد که میتوان از آلبرت اینشتین و ریچارد ارنست و ریچارد اف. هک نام برد.

شهر زوریخ همانند سایر شهرهای سوئیس دارای تنوع فرهنگی و زبانی است به همین علت دانشگاه زوریخ هم از این قاعده جدا نبوده و ضمن این در رده‌های مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری دوره‌های تحصیلی دارد . چون زبان اکثر مردم سوئیس آلمانی است دانشگاه زوریخ سوئیس دوره‌های مختلف زبان آلمانی را در تمامی سطوح برگزار می‌کند. درحال حاضر بیش از ۱۹۰۰۰ دانشجو از ۸۰ کشور جهان در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند. انستیتو تکنولوژی فدرال سوئیس از سال ۱۸۵۴ میلادی تابه‌حال ۲۱ دانشمند برندهٔ جایزهٔ نوبل را در دل خود جای‌داده است، بزرگانی همچون آلبرت انیشتین و ریچارد ارنست.

موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ سوئیس – درباره دانشگاه تکنولوژی فدرال زوریخ سوئیس

در اینجا قصد داریم درباره دانشگاه تکنولوژی فدرال زوریخ سوئیس توضیح دهیم . دانشگاه زوریخ سوئیس در سال 1854 میلادی پایه‌گذاری و در سال 1855 به‌عنوان انستیتو پلی‌تکنیک شروع بکار نمود. در سال 1911 با پذیرش رشته‌های مختلف دانشگاهی ، تبدیل به دانشگاه گردید و به نام جدید تغیر عنوان داد. موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ سوئیس (Swiss Federal Institute of Technology in Zurich)، یکی از دانشگاه‌ های مهم کشور سوئیس است و ساختمان مرکزی آن در قلب زوریخ در سال 1860 میلادی و پردیس Hönggerberg در سال 1964 ساخته‌شده است . دانشگاه زوریخ سوئیس بخشی حیاتی از موسسه فدرال فناوری است که به‌طور مستقیم زیر نظر وزارت فدرال امور اقتصادی، آموزش و پژوهش است . شرایط ورود به این موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ سوئیس بسیار راحت است اما فارغ‌ التحصیلی از آن مشکل است . دانشگاه زوریخ سوئیس در دوره لیسانس هیچ آزمون خاصی ندارد و فارغ‌ التحصیلان دبیرستان پس از قبولی در امتحانات می‌توانند در دانشگاه زوریخ سوئیس ثبت‌نام کنند؛ اما دانشجویان خارجی باید در امتحان ورودی شرکت کنند هرچند دانشجویان برخی کشورهای اروپایی از این قاعده مستثنا هستند. دانشگاه تکنولوژی فدرال زوریخ سوئیس در رده‌های مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری دوره‌های تحصیلی دارد . پس از پایان سال اول دانشگاه، امتحانی کلی از دروسی که در این سال تدریس شده، گرفته می‌شود. اگر میانگین امتیاز دانشجو پایین باشد او سال اول تحصیل را دوباره پشت سر می‌گذارد. حدود ۵۰ درصد دانشجویان در این امتحان رد می‌شوند. بسیاری از آن‌ها ترجیح می‌دهند دیگر در این امتحان شرکت نکنند . در سال‌های بعد نیز ساختار امتحانات آکادمیک مشابه همین امتحان است اما میزان موفقیت دانشجویان در آن بیشتر است. این درحالی‌که است که دانشجویان دانشگاه زوریخ سوئیس در مقایسه با مؤسسات آموزشی دیگر سوئیس برنامه فشرده‌ تری دارند به‌طوری‌که برنامه درسی آن‌ها دو برابر سایرین است . عملکرد تحقیقاتی قدرتمند این موسسه باعث جذب بهترین کارمندان و استادان شده است.

موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ

موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ

موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ سوئیس – مشخصات دانشگاه تکنولوژی فدرال زوریخ

مشخصات دانشگاه تکنولوژی فدرال زوریخ شامل :

  • نام‌های دیگر: Swiss Federal Institute of Technology in Zurich, German: Polytechnikum (colloquially)
  • نوع دانشگاه: عمومی
  • سال تأسیس: 1855
  • دارایی: 1.7 میلیارد فرانک
  • زبان: German, English
  • تعداد اعضای هیئت‌علمی: 7,798
  • تعداد کارکنان اداری: 1,227
  • تعداد دانشجویان: 19,233
  • تعداد دانشجویان کارشناسی: 8,704
  • تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد: 5,447
  • تعداد دانشجویان دکترا: 4,026

 

موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ سوئیس – رتبه‌بندی داشنگاه تکنولوژی فدرال زوریخ

رتبه‌بندی داشنگاه تکنولوژی فدرال زوریخ در جدول زیر آمده است :

نظام رتبه‌بندیرتبه
ARWU19
Times9
QS8

 

موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ سوئیس –  دانشکده‌های دانشگاه تکنولوژی فدرال زوریخ

دانشکده‌های دانشگاه تکنولوژی فدرال زوریخ به شرح زیر است :

  • دانشکده هنر
  • دانشکده مدیریت و اقتصاد
  • دانشکده علوم پزشکی
  • دانشکده دامپزشکی
  • دانشکده علوم کاربردی
  • دانشکده الهیات
  • دانشکده فلسفه
  • دانشکده حقوق

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت در سوئیس مقاله ” اقامت در سوئیس ” را مطالعه فرمایید .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

4/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس

کشور سوئیس ، کشوری در اروپای غربی می باشد که از شمال با آلمان ، از شرق با اتریش و لیختن اشتای...

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سوئیس دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سوئیس

برای مهاجرت به سوئیس روش های متفاوتی وجود دارد . در مقالات پیشین درباره دانشگاه های سوئیس ت...

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در سوئیس دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در سوئیس

برای مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل می توانید در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در سوئیس ...

نظرات کاربران
Call Now Button