موسسه تکنولوژی شیمی پراگ جمهوری چک (University of Chemistry and Technology, Prague)

موسسه تکنولوژی شیمی پراگ چک بزرگترین موسسه آموزشی در اروپای مرکزی می باشد که قدمت موسسه تکنولوژی شیمی پراگ چک به قدمت آموزش شیمی در چک است . پس از تاسیس دانشگاه پلی تکنیک پراگ در سال 1806، آموزش در دو دانشکده ریاضی و شیمی آغاز شد و از سال 1920 این موسسه یکی از 7 کالجی است که تحت نظر دانشگاه فنی چک فعالیت می کند و در سال 1952 موسسه تکنولوژی شیمی منتقل شد و در حال حاضر موسسه تکنولوژی شیمی پراگ چک به یک مرکز مهم تحقیقات علمی و پویا ترین دانشگاه علوم در چک می باشد .

در مقاله ” تحصیل در جمهوری چک ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در جمهوری چک اطلاعات کسب کنید .

دانشگاه تکنولوژی شیمی پراگ جمهوری چک که قدمت ۲۰۰ ساله دارد ,یکی از دانشگاه خوب کشور چک می باشد که متقاضیان برای مهاجرت به جمهوری چک می توانند در یکی از دانشگاه های چک تحصیل کنند که به فناوری روز دنیا مجهز می باشد.اکثر فارغ التحصیلان از دانشگاه تکنولوژی شیمی پراگ جمهوری چک در حرفه های آبرومند و پردرآمد در کشور های خارجی و هم در کشور چک به اشتغال می پردازند. دانشگاه تکنولوژی شیمی پراگ جمهوری چک در رشته های شیمی، مهندسی شیمی، بیوشیمی، بیوتکنولوژی و شیمی تغذیه دانشجو می پذیرد. دانشگاه تکنولوژی شیمی پراگ جمهوری چک در حال حاضر ۳۵۰۰ دانشجو دارد. در مقطع کارشناسی سه سال، کارشناسی ارشد دو سال و دکترا سه سال طول می کشد که مدرک  ECTS از دانشجویان برای ارزش یابی در خواست می کند.(مدت زمان یک سال تحصیلی در دانشگاه تکنولوژی شیمی پراگ جمهوری چک ده ماه می باشد).

موسسه تکنولوژی شیمی پراگ جمهوری چک

موسسه تکنولوژی شیمی پراگ جمهوری چک

موسسه تکنولوژی شیمی پراگ جمهوری چک – فارغ التحصیلان موسسه تکنولوژی شیمی پراگ جمهوری چک

فارغ التحصیلان موسسه تکنولوژی شیمی پراگ جمهوری چک شامل شیمی دان های مهمی از موسسه تکنولوژی شیمی پراگ جمهوری چک فارغ التحصیل شده اند از مجله پروفسور Otto Witchterle ، مخترع لنز، که هم اکنون تقریباً یکصد میلیون نفر در سرتاسر جهان از آن استفاده می کنند . Vladimir Prolog برنده جایزه نوبل شیمی ۱۹۷۵ در سال ۱۹۲۸ از این دانشگاه فارغ التحصیل شد (وی در آن زمان استاد  ETH زوریخ بود)

شما می توانید برای مهاجرت به جمهوری چک مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به جمهوری چک ” را مطالعه فرمایید .

موسسه تکنولوژی شیمی پراگ جمهوری چک بورسیه موسسه تکنولوژی شیمی پراگ جمهوری چک

برای اقامت در جمهوری چک می توان از طریق بورسیه موسسه تکنولوژی شیمی پراگ جمهوری چک اقدام نمود .موسسه تکنولوژی شیمی پراگ جمهوری چک به دانشجویان خارجی با استعداد که برای پرداخت هزینه های تحصیل مشکل دارند، بورسیه تحصیلی اعطا می کند. این دانشجویان معمولاً اهل کشورهای در حال توسعه یا کشورهایی هستند که دستخوش تحولات اجتماعی یا اقتصادی اند. معیار های اصلی اعطای بورسیه معدل، مهارت های زبانی و شرایط اقتصادی دانشجو است. بورسیه پس از اتمام ترم اول در دانشگاه به دانشجو اعطا  می شود. بورسیه جهت پرداخت هزینه های یک ترم یا حداکثر یک سال تحصیل، یعنی ده ماه، پرداخت می شود. به منظور دریافت مجدد بورسیه موسسه تکنولوژی شیمی پراگ جمهوری چک ، دانشجو باید مجدداً درخواست دهد.

در مقاله ” اقامت در جمهوری چک ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت جمهوری چک اطلاعات کسب کنید .

موسسه تکنولوژی شیمی پراگ جمهوری چک شهریه تحصیلی  موسسه تکنولوژی شیمی پراگ چک

شهریه تحصیلی  موسسه تکنولوژی شیمی پراگ چک برای رشته های مختلف بین ترمی ۱۰۰۰ دلار الی ۲۰۰۰ دلار می باشد( البته با در نظر گرفتن رشته تحصیلی) و کسانیکه قصد تحصیل در چک تکنولوژی شیمی پراگ جمهوری چک به زبان چکی دارند شامل شهریه به میزان دانشجویانی چکی می شود که معمولا بین ۴۰% الی ۵۰% ارزان تر از تحصیل در چک به زبان انگلیسی می باشد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به چک مهاجرت به چک

مهاجرت به چک و روش های اقامت در چک در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چک از طریق ر...

انواع بورسیه های تحصیلی در چک انواع بورسیه های تحصیلی در چک

امروزه بسیاری از افراد قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های معتبر اروپا و دریافت بورسیه تحصیلی ...

تحصیل پزشکی در چک تحصیل پزشکی در چک

هر ساله هزاران دانشجوی بین المللی دانشگاه های چک را برای آموزش پزشکی به زبان انگلیسی انتخا...

نظرات کاربران
Call Now Button